Samme sang i ulike versjoner

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Samme sang i ulike versjoner

Legg inn av Frank.N.Steen »

To fine, og senere tyske 90-talls dance-techno slagere, og hvor en senere fant ut at de var jo fra en og samme artist, Rozalla, men også her sliter en litt med å velge, da alle versjonene er sånn noenlunde jamn gode i mine ører. Har nok også mye med gode minner fra tampen av 90-tallet.

Dune - Are You Ready To Fly? (1995)

Rozalla - Are You Ready To Fly? (1992)
► Show Spoiler
Blumchen - Ich Bin Wieder Hier (1998)

Rozalla - Everybody's Free (1992)
► Show Spoiler

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 4:29 pm Sid sin versjon er nyyyydelig!
Ja, bør spilles Høyt

Number4

Legg inn av Number4 »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 4:34 pm
Number4 skrev: ons sep 28, 2022 4:32 pm
Her er originalen.

Ok, det visste jeg ikke.
Paul Anka som satte engelsk tekst til den og Sinatra gjorde den til en global hit. Paul Anka, en av flere artister som for øvrig ble berømt takket være Radio Luxembourg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Et par til, og så skal man prøve å ta ei liten pause. Men ketsjup effekten er vanskelig å komme unna, spesielt i slike mimretråder, alt eller ingenting.

Tre uhyre populære trance-dance slagere, utgitt i våren 1999, sommer 2002 og tidlig 2004:

Cover-remixen med ATB bakom spakene:

Originalen:
► Show Spoiler
Kate Ryans svære sommerslager i 2002:

Originalen:
► Show Spoiler
Eric Prydz - Call On Me

Originalen:
► Show Spoiler

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Number4 skrev: ons sep 28, 2022 4:38 pm
Paul Anka som satte engelsk tekst til den og Sinatra gjorde den til en global hit. Paul Anka, en av flere artister som for øvrig ble berømt takket være Radio Luxembourg.
Hørte endel på Radio Luxembourg på 80-tallet, selv om det ikke var mye hardrock der, som jeg hørte mest på den tiden.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 4:43 pm Et par til, og så skal man prøve å ta ei liten pause. Men ketsjup effekten er vanskelig å komme unna, spesielt i slike mimretråder, alt eller ingenting.

En voldsom aktivitet i denne tråden ja
Men veldig artig tråd/konsept.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 4:48 pm En voldsom aktivitet i denne tråden ja
Men veldig artig tråd/konsept.
Ja, har en først sagt A, må en liksom si B, C, D og sånn fortsetter, for de bare lesser på med minner og låter, så vanskelig å holde alt i sjakk, gjennom en eller to poster, også forsøker å legge noen i spoiler, så ikke tråden skal låse seg fullstendig.

Burde nesten vært ei med tidenes "beste" eller verste cover låter også, for de er det nok mer enn nok av, og var på nippet til å inkludere noen her tidligere, men fikk litt dårlig samvittighet, så droppa det.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, det varte jo "lenge". Disse burde en jo ha nevnt mye tidligere, men sånn går det.

Johnny Cash - Hurt (2002)

NIN - Hurt (1994)
► Show Spoiler
Aldri kommet lenger enn debuten deres, men akkurat denne type musikk/låt var jo som skapt for vokalen til Tom:

Coverversjon:

Originalen:
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mike Patton har sikkert langt mer i ermet som soloartist, men Faith No More gjorde nå flere knallsterke coverlåter:

Cover:

Original:
► Show Spoiler
Cover:

Original:
► Show Spoiler

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Tidligere nevnte Lady Marmelade ble også sunget av den italienske, formfulle kvinnen Sabrina bare for å nevne det

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Her er to versjoner av sangen Black Betty. De kunne vel neppe være mer ulik om man prøvde aldri så mye. :D



Og her er videoen som gjorde at jeg fikk totalt dilla på både sangen OG sporten i videoen. Begge deler er rett og slett RÅ! :)
► Show Spoiler

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Jeg liker Brian Johnson, men albumene med Bon Scott var best. Ikke alle liker AC/DC, utrolig nok...

Herlig riff:



Hvor ble det av Joan Jett? Jaja, damen begynner å bli voksen.


Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Og nå over til musikk fra helvete:



Og en coverversjon som er definisjonen på grusom musikk:



Herregud, ørene mine. Geir Børresen var en fin fyr, det må sies.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 6:15 pm Og nå over til musikk fra helvete:
► Show Spoiler
Og en coverversjon som er definisjonen på grusom musikk:
► Show Spoiler
Herregud, ørene mine. Geir Børresen var en fin fyr, det må sies.
"musikk fra helvete:"

Det må jo nesten bare bli tittelen på ei potensiell "hyllest" tråd her inne? Med det "beste" av det "beste" musikken har gitt oss.
Huff, Smurfehits ja, den og Hits for Kids, selv om sistnevnte kom med noen ikke fullt så fæle stunder, Pokemon theme låta vekker jo hyggelig nostalgi, men å høre allerede ihjelspilte hits, denne gang i smurfeutgaver, og så ufattelig mange slike samlere det kom også da, og lillebroren min hadde helt dilla, mens jeg fikk helt fnatt hver gang en av disse ble spilt av under meget lange bilturer til Sverige.

Hjalp ikke med hodetelefoner heller, for smurfestemmen hadde etsa seg fast i øregangene.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 6:21 pm
Hjalp ikke med hodetelefoner heller, for smurfestemmen hadde etsa seg fast i øregangene.
Harde bud, men jeg spilte endel smurfemusikk når jeg var 8-9 år gammel. På kassett.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 6:29 pm Harde bud, men jeg spilte endel smurfemusikk når jeg var 8-9 år gammel. På kassett.
Trøsten får vel være at en selv fikk nå litt snillere barnemusikk i sine yngre dager, ala Terje Formoe og Kaptein Sabeltann, Knutsen og Ludvigsen og ikke minst Maj-Britt Andersen.

Hadde nok sett ganske så annerledes ut, om en var noen år yngre, når Smurfehits tok helt av, men så hadde man jo også Aqua og Lene Nystrøms heliumstemme gående 24/7, også det i samme periode. Så tvilsomt noen tilfeldighet at begge gjorde det såpass bra på listene.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Bob Dylan har mange fans i hele verden. Jeg er nok ikke blant dem, for å være ærlig. Men mange av de som liker hans
musikk har laget egne versjoner av hans låter. Her er hans Tomorrow is a Long Time.


Men den innspillingen JEG har kjent til (og som jeg virkelig liker) er denne norske utgaven:
► Show Spoiler

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 6:10 pm Jeg liker Brian Johnson, men albumene med Bon Scott var best. Ikke alle liker AC/DC, utrolig nok...

Herlig riff:



Hvor ble det av Joan Jett? Jaja, damen begynner å bli voksen.

Exodus har også prøvd seg på den


Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 6:40 pm
Exodus har også prøvd seg på den

Bra versjon!

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Bilde

Hvordan er det mulig å gi 2 tomler? Er KansjeD en trollmann? :D

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 6:55 pm Bilde

Hvordan er det mulig å gi 2 tomler? Er KansjeD en trollmann? :D
Vel, der kom den ene bort.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Whiskey in the jar har jo blitt coveret av ulike band gjennom årene. Må si min favoritt er Thin Lizzy sin. Selv om man får lyst til å skåle og drikke pils når man hører originale The Dubliners sin.






ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

En av de mer suksessfulle coverne de siste årene må vel være Disturbed sin cover av Simon&Garfunkel's "Sound of Silence". For en stemme på David Draiman.




KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Nightwish skrev: ons sep 28, 2022 6:55 pm Bilde

Hvordan er det mulig å gi 2 tomler? Er KansjeD en trollmann? :D
Men i alle dager? Her har jeg tydeligvis fått noen nye og ukjente evner. :D
Eller har jeg en ukjent TVILLING her inne? :o

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er noen gode covere der ute, ja.
En favoritt er coveren av John Congos-låta

som ble en monsterhit med Happy Mondays

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bon Iver/Justin Vernon liker jo å lage nye versjoner av sine tidligere sanger. Jeg liker den originale versjonen av Calgary, men den nye versjonen må jeg si er en fantastisk sang. Er noe med den nedstrippete versjonen, den mørkere vokalen, og munnspillet som virkelig treffer meg.





The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Smurfehits ble da vel populært,skal ikke se bort i fra Geir Børresen har copyright på noe lignende,da Yarbroughs & Peoples slo igjennom med denne trolig i 1980...stor Disco hit ble det og
noe smurfe greier der og,men til denne står jeg inne for
--

-------------------
Men Newclaus sin Jam On It sto jeg og for i 82/83
men neste av samme trur jeg Geir Børresen var hovedprodusent på
--

Eller så var Børresen i kontakt med Herbie Hancocks sin vocoder

The Kwames

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er noen gode covere der ute, ja.
En favoritt er coveren av John Congos-låta

som ble en monsterhit med Happy Mondays

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Legger den inn i rett tråd.
Keane - Somewhere Only We Know


Lily Allen - Somewhere Only We Know

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

en svært bra cover hadde George Michael av en favoritt hos meg i Patrice Rushen i 1981 med låta "Forget Me Nots"
som senere ble hovedlåt til filmen "Men In Black" med Will Smith
Men må medgi den låta til George Michael,på sett og vis hans egen mixet inn i 81 låta fungerte heeelt optimalt
jeg skulle lage en lengere avhandling om Patrice...men får la det bli foreløpigt

Patrice i 1981



Filmen - Men In Black


Og George Michael sin fine versjon "Fast Love"
---


The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»