Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Musikk fra helvete

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mer kvalitet fra danskene:


Disse to "godbitene" ankom med såpass kort avstand, og var like gjennomført gyselige og fæle, at det kan ikke være noen tilfeldigheter. Men utrolig nok maktet dem å bli hits, og av typen som ofte gikk igjen på ungdomsfester. Der følte jeg meg alltids litt som stakkars Mike Starr (the gasman) fra Dum og Dummere, som blir sittende fastlåst mellom Jim Carrey og Jeff Daniels i den bikkjebilen, og måtte lide seg gjennom den mest irriterende lyden i verden:

Klart, det var jo sikkert gått med mye humor, men dessverre ikke typen som var så veldig festlig i det lengste.
Hjalp ikke på at det også ble utgitt forlengende remikser, og der ulydene ble samplet til at de bare varte og varte.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 10:40 pm Har heldigvis gått glipp av Dr. McDoo
Tror flere også gikk glipp av den figuren, heldigvis, for etter det så forsvant han litt bort, og kommer ikke flere andre i ettertid, hvert fall som ble såpass populære som Dr. Bombay. Men svenskene hadde jo dette med doktorer i artistnavn, Dr. Alban var jo annen, og mye tidligere hitmaker, og var vel også en tannlege, eller så man har hørt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det er mye å velge mellom.

Men mye kommer an på humør, dagsform, situasjon, og om ørene mine er i det hele tatt mottakelige for musikk.



Men jeg vil tippe mer enn 96 prosent av musikken som er postet i alle trådene på hele forumet, er musikk som jeg aldri hadde giddet å lytte til mer enn maks 2 sekunder.

Og da det er meg som er herre over play knappen, vil det også si at jeg omtrent aldri trykker play på dere andre sine youtube linker :mrgreen:

startelver

Legg inn av startelver »

Bantor skrev: ons sep 28, 2022 10:43 pm Noe mer harry disco:



Grunnen til at Disco endte på bålet, var at dette var musikken til en rekke utgrupper. Homofile disco artister er jo en problemstilling. Bee Gees og Sylvester f.eks.

Narkotika messig var det nok mer enn en bønne som ble konsumert.

Dessuten så var enkelte Disco artister inne i div. "svart nasjonalisme" greier. "The Enligthener" er visstnok skrevet av GQ.

Akkurat den synes jeg var litt bra, passer bra på discogulvet. Discoen lever fortsatt i andre .tråder ;)

startelver

Legg inn av startelver »


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Når vi først er inne på MGP eller ESC:


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Kwames skrev: ons sep 28, 2022 8:34 pm Kjøpte dette på slutten av 70...eller 80 tallet,da Nye Takter og Puls skulle fortelle deg hva du skulle ha,i den tia jeg ikke fant mitt ståsted
skulle jeg ha Post Punk,New Wave,Ska eller hva,denne dritten kom i posten,du kan være sikker på den ble brukt som Frisbee,da er mye av overnevnte bedre,enda værre ble DePress sin dobbelugivelse i spesialverson med en smergeltavle kom med Andrej Nebb utgitt...gikk til skogs den og,håper ett Norsk murmeldyr har spist de opp...eller så blir jeg anklaget for miljøkrim...det er min store frykt...her ett utdrag fra verdens største dritt anbefalt av gamle Nye Takter/Puls
--
► Show Spoiler
Throbbing Gristle ja, det er vel av typen musikk som ofte faller i kategorien for "spesielt interesserte", men så er jeg vel en av dem, da man eier 3-4 av deres tidligste album, og tja, ei stund siden sist man var innom dem, men de har faktisk noen utrolig vakre og varme synthlåter, der er fullt på høyde med hva Kraftwerk og andre synthband ville gjøre på tampen av 70 og tidlig 80-tallet, bare så synd de ikke bare gjorde ei hel skive med den slags, for kunne fint vært foruten en del av de ikke fullt så interessante og eksperimentelle stundene, der ble mest bakgrunnsmusikk.

De hadde vel et slagord om "Industrial music, for industrial people", og ja, de fikk nå en god del innflytelse på senere og kanskje mer kjente navn innenfor den type musikk/genre ala NIN og lignende, men disse fremstår kanskje nærmest som "ABBA" i forhold til mye fra Throbbing Gristle æraen.

Deilig med litt støyende kaos en gang i blant, men vil jo helst ha noe som både fenger og gir meg uhygge, og da er nok Suicide med Alan Vega og Martin Rev å foretrekke, eller tidlig Kraftwerk, der virket også å ha noe industrielt og støyende over musikken, hvert fall før Autobahn.

For meg er dette hva jeg helst forbinder med Throbbing Gristle, deilig oppløftende og svevende melodier og rytmer, og innehar visstnok (både i navn tittel og musikk) samples fra ei rekke ulike ABBA hits, da bandet var visst ganske så store fans av svenskene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:06 pm Når vi først er inne på MGP eller ESC:
► Show Spoiler
Ga tommel opp, ikke fordi jeg enig i at den er blant de verstingene, men grunnet gode minner.
Gina G var jo ei svær favoritt, og virket som mange heiv seg å brit-pop manien der herjet landet, med britpop krigen mellom Oasis og Blur fortsatt gående, Spice Girls osv, og nå skulle de jo erobre Melodi Grand Prix, men ja, usikker på hvor høyt eller lavt dem kom, men de vant nå hvert fall ikke. Ei ganske tidsriktig dance-pop låt, og en man ikke helt klarer å bli lei.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:14 pm
Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:06 pm Når vi først er inne på MGP eller ESC:
► Show Spoiler
Ga tommel opp, ikke fordi jeg enig i at den er blant de verstingene, men grunnet gode minner.
Gina G var jo ei svær favoritt, og virket som mange heiv seg å brit-pop manien der herjet landet, med britpop krigen mellom Oasis og Blur fortsatt gående, Spice Girls osv, og nå skulle de jo erobre Melodi Grand Prix, men ja, usikker på hvor høyt eller lavt dem kom, men de vant nå hvert fall ikke. Ei ganske tidsriktig dance-pop låt, og en man ikke helt klarer å bli lei.
Har litt elsk/hat-forhold til den låten.
Husker jo den var med da ESC ble arrangert i Oslo Spektrum (1996) men ble veldig lei den låten etter hvert
Jeg tulla med at Gina G var en grisejente (pga teksten)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 10:25 pm Har hørt på flere av disse bandene selv når jeg var yngre ;).
Limp Bizkit ble vel kanskje de som var størst innafor nu-metal perioden rundt 1999-2001, men så virket det som at de mista litt fotfeste, og enkelte hevdet at Eminem og hip-hopens økende dominans var skyld, andre dro frem deres opptreden under Woodstock 99, selv om de ble jo ikke akkurat mindre i tiden etter, men var vel bare at de hadde nådd sin storhetstid og Durst virket å havne på kant med egne bandmedlemmer, og kom jo ei skive til, rundt høst 2003, der vel, huskes først og fremst for denne cover versjonen, og ei video der Fred Durst hopper og spretter rundt Thora Birch i et skogholt.

Aldri hatet bandet, og var vel faktisk ikke før en kjøpte inn noen skiver av The Who, at en først innså hvor originalen kom fra.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:20 pm Har litt elsk/hat-forhold til den låten.
Husker jo den var med da ESC ble arrangert i Oslo Spektrum (1996) men ble veldig lei den låten etter hvert
Jeg tulla med at Gina G var en grisejente (pga teksten)
Mulig enkelte detaljer gikk over hodet på meg den gang, men det var vel også litt kontrovers rundt nevnte tekst når det hele skulle legges til rette, men i ettertid er det vel ikke så mange andre deltagere og bidrag fra det Melodi Grand Prix året, som jeg kan huske eller kjenne igjen melodi/tittel på, så Gina G har i allefall maktet å henge igjen i musikkminnet, der flesteparten har bare forduftet hen, og kanskje til det beste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 10:36 pm
Bantor skrev: ons sep 28, 2022 7:59 pm

Ebeneezer Goode med The Shamen. Refrenget er meningsløst, men er slik fordi de ikke kunne si "11 E's are good" pga. sensur. Visstnok.

Det spiller på at det er ok å ta 11 Ecstasy piller, men at 12 er for mye. Vet ikke om det stemmer med de styrkegradene som er på markedet i dag.
Har aldri knipset, men vil generelt anbefale å være uhyre skeptisk til slike råd.
Denne ble spilt mye på diverse fester back in the days, heller aldri testa xtc. Snodig nok syntes jeg denne tunen var helt ok på den tiden.
Enig. Jeg liker den egentlig fortsatt, men syns "Move Any Mountain" er bedre. Den er faktisk knall.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Gratulerer med 4K, Skræva!

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:30 pm Gratulerer med 4K, Skræva!
Hehe. Men du med 39147 poster på kun 1 år er jo rene spamboten :lol:

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:22 pm
4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 10:25 pm Har hørt på flere av disse bandene selv når jeg var yngre ;).
Limp Bizkit ble vel kanskje de som var størst innafor nu-metal perioden rundt 1999-2001, men så virket det som at de mista litt fotfeste, og enkelte hevdet at Eminem og hip-hopens økende dominans var skyld, andre dro frem deres opptreden under Woodstock 99, selv om de ble jo ikke akkurat mindre i tiden etter, men var vel bare at de hadde nådd sin storhetstid og Durst virket å havne på kant med egne bandmedlemmer, og kom jo ei skive til, rundt høst 2003, der vel, huskes først og fremst for denne cover versjonen, og ei video der Fred Durst hopper og spretter rundt Thora Birch i et skogholt.
► Show Spoiler
Aldri hatet bandet, og var vel faktisk ikke før en kjøpte inn noen skiver av The Who, at en først innså hvor originalen kom fra.
Jeg var aldri noen fan, men noen av sangene deres ble godt spilt hos meg og venner =). Fred Durst var vel først kjent som låtskriver for andre før han begynte med denne gruppa. Så kom han med denne flaue greia med kjærlighets sorgen hans over hu dere pop tøsa jeg rett å slett ikke kommer på navnet på nå.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

B.E. skrev: ons sep 28, 2022 11:36 pm
Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:30 pm Gratulerer med 4K, Skræva!
Hehe. Men du med 39147 poster på kun 1 år er jo rene spamboten :lol:
Kun gullkorn fra denne karen ;)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Ahh ja, Britney Spears var det.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Når man først har nevnt henne...




Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 11:40 pm Jeg var aldri noen fan, men noen av sangene deres ble godt spilt hos meg og venner =). Fred Durst var vel først kjent som låtskriver for andre før han begynte med denne gruppa. Så kom han med denne flaue greia med kjærlighets sorgen hans over hu dere pop tøsa jeg rett å slett ikke kommer på navnet på nå.
Havna ikke Durst også litt i klinsj med Trent Reznor og Marilyn Manson? Mulig en blander i hop her, men var virket som det var en del om noe feider innad det rocke/metal miljøet, og hvor Reznor gjorde ei disselåt i retning Durst og Manson på ei av sine senere 90-talls skiver.

Tenker du på Christina Aguilera? Trodde det bare var noe Eminem dro frem for å såre tøffingen med, men mulig det lå mer bakom og Durst tok det personlig.

Durst har vel også gjort noen filmer, både som regissør og manusforfatter, har vært fall sett minst en skrekkfilm med hans navn bakom det hele, husker ikke tittelen, men den var ikke helt elendig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 11:44 pm Når man først har nevnt henne...
► Show Spoiler
Disse to vekka gode minner, fra en tid der det ble mye, tja "kalde" dusjer når enkelte musikkvideoer fra MTV ble hyppig spilt.
Foretrakk nok mer den litt "uskyldige" Britney rundt 1999-2000, foran 2001-02 og videre, hvor hun og Christina konkurrerte om å være mest dirty og skitne, tror sistnevnte stakka av med seieren, hvert fall den runden.

Hadde jo også ei jente i parallellklassen, som ligna (bittelitt) og kledte seg pluss dansa som Britney, så det var vel det nærmeste en kom dama i det virkelige liv.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:41 pm Kun gullkorn fra denne karen ;)
Posta ikke du ei video med eller annen random hip-hop/rap dude, som sang/beveget seg på en så gjennomført gyselig måte, at tross av alt det fæle, ble det noe smått fascinerende ut av alt. Har nubbesjanse på å huske artistst/låt, men vet flere i slike "Ranger låten over deg" type musikktråder, så har enkelte hatt tydeligvis moro med å slenge den ut, kun for å seigpine uante ofre med. Morsomme var jo de stakkarne som la ut en lengre og overraskende detaljert omtale, av noe så grusomt.

Var også noe med ei helt gjennom vrengt vokal, og nei, godt mulig at den dukker opp under tittelen "worst song of all time", men de er det sikkert millioner av på Youtube.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:48 pm
4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 11:40 pm Jeg var aldri noen fan, men noen av sangene deres ble godt spilt hos meg og venner =). Fred Durst var vel først kjent som låtskriver for andre før han begynte med denne gruppa. Så kom han med denne flaue greia med kjærlighets sorgen hans over hu dere pop tøsa jeg rett å slett ikke kommer på navnet på nå.
Havna ikke Durst også litt i klinsj med Trent Reznor og Marilyn Manson? Mulig en blander i hop her, men var virket som det var en del om noe feider innad det rocke/metal miljøet, og hvor Reznor gjorde ei disselåt i retning Durst og Manson på ei av sine senere 90-talls skiver.

Tenker du på Christina Aguilera? Trodde det bare var noe Eminem dro frem for å såre tøffingen med, men mulig det lå mer bakom og Durst tok det personlig.

Durst har vel også gjort noen filmer, både som regissør og manusforfatter, har vært fall sett minst en skrekkfilm med hans navn bakom det hele, husker ikke tittelen, men den var ikke helt elendig.
Den historien kjenner jeg ikke til, har fått med meg mye fra den tiden, men ikke dette =).

Ikke testa filmene hans, må kanskje søke han opp for å se hva han har pussla med.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 12:11 am Den historien kjenner jeg ikke til, har fått med meg mye fra den tiden, men ikke dette =).

Ikke testa filmene hans, må kanskje søke han opp for å se hva han har pussla med.
Virker som han har vært involvert i uenigheter og krangler, med så og si alt som kan gå i musikkbransjen, hvert fall av krangle svorne folk, uti fra Wikipedia.

Tror jeg har blanda han som skuespiller, for Population 436 (2006) hadde han ei rolle, og tror en DVD man plukka opp på rein impuls, noterte ned at han også var regissør/forfatter, noe som ikke helt stemmer.

Ikke umulig han bidro som produsent, men ga filmen en 5/10, så den var ikke helt ubrukelig, selv om det tvilsomt er noe man noen gang vil gidde å se igjen.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Helt riktig Henningsen og jeg følger opp med dette mesterstykket fra 94🤘


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:56 pm
Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:41 pm Kun gullkorn fra denne karen ;)
Posta ikke du ei video med eller annen random hip-hop/rap dude, som sang/beveget seg på en så gjennomført gyselig måte, at tross av alt det fæle, ble det noe smått fascinerende ut av alt. Har nubbesjanse på å huske artistst/låt, men vet flere i slike "Ranger låten over deg" type musikktråder, så har enkelte hatt tydeligvis moro med å slenge den ut, kun for å seigpine uante ofre med. Morsomme var jo de stakkarne som la ut en lengre og overraskende detaljert omtale, av noe så grusomt.

Var også noe med ei helt gjennom vrengt vokal, og nei, godt mulig at den dukker opp under tittelen "worst song of all time", men de er det sikkert millioner av på Youtube.
Har posta en del for å si det sånn så jeg skjønner ikke hvilken du video du mener

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:21 am Har posta en del for å si det sånn så jeg skjønner ikke hvilken du video du mener
Det er nok bare jeg som har glemt/forveksla med kanskje en annen her inne, for begynner å bli en stund siden.
Uansett, ei sånn video/låt der er så gjennomført ekkel, at det burde være en egen kategori for den slags, men ei yngre mann/ræpper, med forvrengt stemme, forsøker å sjekke opp ei ung dame, noe med en bro (mulig New York i bakgrunnen) og alt er så ja, tror det er like greit at man stopper der, for den låta vekker ikke spesielt gode følelser.

Må jo være ei slik prank låt, som noen mekka i hop, kun på pur faenskap, og så har ballen gått sin gang over nettet, og ja, var jo noen moroklumper på gamle Håvard Syltes (DJ Howard) NRK3 natte sendinger, hvor han søkte etter folks hjemmesnekra dance og techno mixer, og en eller annen ville alltids lage den mest grusomme og avskyelige musikken, så programlederen kunne ha noe å kjefte og smelle over, sikkert planlagt, men artig å høre hvor jævlig det kan gjøres, om en har et medfødt "talent" for musikk.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:25 am
Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der
Sjappa til Aarseth ?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TrondLFC skrev: tor sep 29, 2022 12:26 am
Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:25 am
Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der
Sjappa til Aarseth ?
Jepp!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»