Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Musikk fra helvete

Legg inn av Frank.N.Steen »

I en tid der denne type "all star" og veldedighets låter ble satt sammen, da med ørten ulike artister, fra diverse sjangre og ofte med den ene gjennomført glætte og oversukra balladen, etter den andre, så er kanskje ikke Bravo All Stars og deres Let the Music Heal You Soul, blant de mest kjente eller horrible, men husker nå at man led seg gjennom videoen, da kun for å få høre knappe sekundet av Scooter og deres fantastiske bidrag: "YEEEEEAAAAAH!", alt mens søte Jasmin Wagner muligens burde sluppet til langt mer.

Resten er vel et oppkok av utallige boyband, noen sikkert ikke like godt kjent som andre, Backstreet Boys åpenbart størst, men andre ville vel komme etter. Uansett, med alle de over-the-top føleri-fallera og klisjefulle kleine poseringene og bevegelsene, så finnes det sikkert langt verre av denne type låter, og mulig mer ei video fra helvete, men nei, følte man bare måtte slenge inn en siste til, før det er kveld.

Denne leget definitivt ikke min sjel, men får meg alltids en liten latter av H.P. Baxters vokale innsats.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Jeg liker den :D- men rart at ingen andre har postet denne før nå: så da får jeg være så snill å gjøre det 🎵🎶



O-zone: Dragostea din tei

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ideelt sett så burde jo tråden bygd seg opp på titler og ikke linker. Man ser en youtube-link og klikker på den, selv om man kjenner til temaet. Konsekvensene kan jo fort bli at man husker makkverket og reagerer deretter. Selv ble jeg alt fra latterfull til undring, irritert, mektig irritert, sint, sintere og fly forbanna etter å ha gått gjennom tråden her.

Men kan ikke måle seg med denne.

Denne satans låta bringer frem en ondskap i meg, samt en trang til å eksplodere og lemleste enhver som er i nærheten idet sangen blir spilt, enten på radio eller på besøk. Dette er ikke musikk fra helvete. Dette er SANGEN fra helvete.


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Musikk fra helvete er for min del musikk der det høres ut som om det er noen som torturerer kattunger.
Her er 3 eksempler :




boombis

Legg inn av boombis »

Kunne ikke se at noen hadde nevnt denne her...

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Var denne alt nevnt? orker ikke browse igjennom alt.


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Nå blir det jo bare verre og verre her!


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

boombis skrev: tor sep 29, 2022 1:42 pm Kunne ikke se at noen hadde nevnt denne her...
► Show Spoiler
Har en følelse av at den blir "unnskyldt" grunnet ja, selve musikkvideoen/Sabrina i altfor lite svømmetøy og en og annen puppeglipp eller mer.
Likevel, original låta er jo reine himmelsk nytelse, sammenlignet de sikkert utallige grufulle coverversjonene, hvor også ei puppedame her til lands (glemt hvem) hadde en horribel oppdatert utgivelse, og var jo like "sjarmerende og sexy" som hennes overdimensjonerte plastikkbrød.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:53 pm Nå blir det jo bare verre og verre her!
► Show Spoiler
Smak og behag, men denne greier jeg bare ikke å legge for hat, da den gir meg fortsatt så mye gode minner fra den fine 1997 Oslo sommeren, der bare varte og varte.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 1:56 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:53 pm Nå blir det jo bare verre og verre her!
► Show Spoiler
Smak og behag, men denne greier jeg bare ikke å legge for hat, da den gir meg fortsatt så mye gode minner fra den fine 1997 Oslo sommeren, der bare varte og varte.
Hver sin smak det Frank ;). Den ble spilt over alt og det gjorde at hatet bygget seg opp.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

SIkkert mange som likte denne her, i did not.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:54 pm Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!
► Show Spoiler
Huff, håpet ikke å se noen andre poste Who Let The Dogs Out i samme tråd med det aller første. Men får finne litt "trøst" i det at man ikke var helt aleine i landet, om å virkelig hate den hiten intenst.

Macarena maktet vel glansnummeret i å bli en hit, 2 ganger, og de som ble plaget første gangen, må jo ha fått enda større ettertraumer når den kom i en oppdatert dance utgave på 90-tallet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Usikker på om Fugledansen er blitt posta, men den er så fæl, så jeg velger å la være å gjøre så. Men tror Elgen posta en ved tittelen Chicken Dance, kan det være den engelske tittelen, mon tro?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 1:59 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:54 pm Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!
► Show Spoiler
Huff, håpet ikke å se noen andre poste Who Let The Dogs Out i samme tråd med det aller første. Men får finne litt "trøst" i det at man ikke var helt aleine i landet, om å virkelig hate den hiten intenst.

Macarena maktet vel glansnummeret i å bli en hit, 2 ganger, og de som ble plaget første gangen, må jo ha fått enda større ettertraumer når den kom i en oppdatert dance utgave på 90-tallet.
Sorry, orka ikke gå igjennom hele tråden ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Denne hater jeg ikke, har gode minner fra den, men jeg kan tenke meg det er andre her som trenger en påminnelse.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leeds_ModernTalking skrev: tor sep 29, 2022 1:33 pm Musikk fra helvete er for min del musikk der det høres ut som om det er noen som torturerer kattunger.
Her er 3 eksempler :
► Show Spoiler
Har dessverre lidd meg gjennom noen av bandas aller verste album, og da snakker vi ikke kun ei enkeltlåt, men et helt album med dritt i pakke.
Man må være helfrelst blodfan for å få noe igjen der, og frustrerende for en prøvde jo litt for mye, spesielt i retning Cooper og makkverket Raise Your Fist and Yell, og selv om verken Poison eller Hey Stoopid er i nærheten av Coopers beste skiver, innehadde de nå hvert fall noen fantastiske enkeltlåter.
AC/DC og Kiss derimot, de blir nok aldri mine greie, tross et par meget godkjente album, så blir det rett og slett kjedelig i det lengste.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 2:03 pm Sorry, orka ikke gå igjennom hele tråden ;).
Ikke noe å beklage seg for, da sånn er det jo, noen er så fæle at en ville blitt litt "skuffa" om de ikke ble dratt frem, langt oftere.
Bombadilla Life og Opus med Life is Live er vel allerede nevnt 2 ganger, så kan bli litt interessant å se hvem som stikker av med "seieren", når tråden omsider starter å dø litt ut, men inntil da, så virker den høys levende. :)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 2:07 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 2:03 pm Sorry, orka ikke gå igjennom hele tråden ;).
Ikke noe å beklage seg for, da sånn er det jo, noen er så fæle at en ville blitt litt "skuffa" om de ikke ble dratt frem, langt oftere.
Bombadilla Life og Opus med Life is Live er vel allerede nevnt 2 ganger, så kan bli litt interessant å se hvem som stikker av med "seieren", når tråden omsider starter å dø litt ut, men inntil da, så virker den høys levende. :)
Den Life sangen ble spilt ekstremt mye på jæren når jeg var yngre og bøndene elsket den.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 2:04 pm Denne hater jeg ikke, har gode minner fra den, men jeg kan tenke meg det er andre her som trenger en påminnelse.
► Show Spoiler
Mye gode minner til låta, spesielt fordi rundt 1994-95 var man endelig blitt innafor en viss alder, hvor man fikk lov å vanke med de litt eldre barna/ungdom på fritidsklubbene utover torsdagskveldene, og kosta ikke så mye for å få innpass året ut, men godteri og brus, de var rimelig stivprisa.
Men mye gode minner og musikk fra den tiden. The Outhere Brothers tekster, fløy jo som mye annet, rett over huet på en, men i ettertid, ikke umulig låtene ville ha byksa opp enda mer, når en omsider forstår litt bedre hva de dreier seg om.

De hadde vel et par lignende mini-hits, i samme stil og melodi, men den du posta, er nok den de fleste husker dem for.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Technoheads oppnådde en viss overraskelses hit med I Wanna Be A Hippy rundt 94-95, og mulig bruken av "Marijuana" i teksten, sørget for mest kontrovers, men forsøket på å gjenta suksessen, den gikk fullstendig ned i kjelleren, og kanskje enda dypere, helt ned til helvetes undergrunn:

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:59 pm SIkkert mange som likte denne her, i did not.

Etter at de kidsa der kom fram, buksa bak fram og greier(var fett helt til man måtte pisse)

:-D

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Jonasar skrev: tor sep 29, 2022 2:41 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:59 pm SIkkert mange som likte denne her, i did not.
► Show Spoiler
Etter at de kidsa der kom fram, buksa bak fram og greier(var fett helt til man måtte pisse)

:-D
Der poppet det opp minner jeg helt hadde glemt :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jonasar skrev: tor sep 29, 2022 2:41 pm Etter at de kidsa der kom fram, buksa bak fram og greier(var fett helt til man måtte pisse)

:-D
Eller verre. Kjente en som i fylla dreit bokstavelig talt i buksa og gikk rundt med møkka nesten oppetetter nakken og ned,, og mulig kombinasjon dritings, lite lurt nattmåltid i kebab og sæggebukse, vel, trenger ikke gå mer i detalj, men i det minste var nå dette på en tid der overdimensjonerte og svære bukser, var jo veldig in. Hadde nok vært langt kjipere med disse åletrange slim-fit jeansa mange stadig flyr rundt i, og plutselig begynner det å brake og brumle i magen, og nei, stopper der.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 2:01 pm Usikker på om Fugledansen er blitt posta, men den er så fæl, så jeg velger å la være å gjøre så. Men tror Elgen posta en ved tittelen Chicken Dance, kan det være den engelske tittelen, mon tro?
Stemmer

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tor sep 29, 2022 3:37 pm
Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 2:01 pm Usikker på om Fugledansen er blitt posta, men den er så fæl, så jeg velger å la være å gjøre så. Men tror Elgen posta en ved tittelen Chicken Dance, kan det være den engelske tittelen, mon tro?
Stemmer
Den er jo skikkelig ond også, selv i muta verjsoner med ei barmfager og spretten Beyonce, som gjør dansen, ender det likevel med at en får dårlige minner, da låtas melodi er så tøff å glemme når den først har satt seg til rette.

Tenkte å dra frem noe norsk/svensk danse band eller hesteopera, Vikingarna, Rune Rudberg, Heidi Hauge, Jenny Jensen eller kanskje noe DDE, men da kan en vel bli sittende en god stund utover kvelden og natta, så det får i grunn holde for i dag.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 5:13 pmDDE
DDE spenner fra fantastiske E6 og ned til denne her:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»