Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Musikk fra helvete

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sterkt inspirert av Nightwish sitt bidrag i tråden om ulike sangversjoner (original og cover), ble det jo så fint nevnt noen låter der er av slik kvalitet, så en kan jo undre på om ikke noen ondskapsfulle genier, langt nedi helvetes undergrunn, har kokt det i hop i ei svær gryte, da i et håp om at det vil medføre til en rekke potensielle og voldsomme hendelser ovenpå, som igjen vil bringe frem nye, og permanente "kunder", som vil snart finne veien nedenom og hjem.

Stopper der, og her kan en jo komme med ens egne personlige "favoritt" låter og artister, og ingen vits i å holde igjen, bare få det ut.

Ettersom Lene Nystrøm og Aqua ble nevnt (av meg selv) i en annen tråd, og dama prøvde vel å gå solo rundt 2003, men uten bandet virket det som det ble helbom, men hun fikk jo noen lignende heliumbimbo følgere som sang om pupper (Lene Alexandra) og det å være en ekte "overlever" (Aylar eller hun andre puppedama), i årene etterpå.
Uansett, når en hører den igjen, såpass lenge i ettertid, er den kanskje ikke så fæl, som en del lignende norske puppe-rumpe pop-hits fra den tiden, men en skal være rimelig herda om en makter å trykke på replay og ikke falle for fristelsen til å smelle ned mute knappen i samme slengen.

Får ta en til, også en norsk hitmaskin, men kanskje ikke hans "beste" stund, og gikk vel under artistnavnet Sway, men ja, denne var fæl, og ble faktisk spilt en god del på radio, i sommer 1995:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Denne er ganske jævlig og egner seg godt som et middel i et torturkammer


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Prøver en til før man gir seg, for en stund. Disse gutta medvirket til en meget svær hit i vinter 2001, av typen landeplage som, ja, når den først hadde satt seg, var den klin umulig å bli kvitt. Den ble vel også om til ei populær Didier Drogba fotball låt, et par år senere.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Huff, der kom den ja, en fotballrelatert låt, og vips ankom denne også, må jo nesten nevne den, når man først er i gang.
Var det DJ Utzi eller Balloon han het, men ei svær slager høst 2001 og noe med OOOH HEEEYY BAAABY, og ble ikke noe bedre av at Riise scorer ei kanonperle mot United i 3-1 på Anfield (fryktelig kamp) men slik ble vel nevnte hit om til Riise hyllesten om hvordan han scora det målet.
Også ei som er meget vanskelig å få ut av øregangene, når den først har satt seg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 6:51 pm Denne er ganske jævlig og egner seg godt som et middel i et torturkammer
► Show Spoiler
Hadde jeg muta videoen, så ville en fått litt Oddworld (det klin umulige PS1 spillet fra 90-tallet) vibber, men ja, musikken ødela nok litt av nostalgien.
Kom en god del slike animerte "sjarmører" utpå 00-tallet, usikker på når den du nevner ankom, men husker jo dessverre altfor godt Schnappi krokofanten og han motorsykkel frosken, de hang lenge med, såpass at de fikk et par mindre hits ikke lenge etter.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 6:59 pm
Elgen skrev: ons sep 28, 2022 6:51 pm Denne er ganske jævlig og egner seg godt som et middel i et torturkammer
► Show Spoiler
Hadde jeg muta videoen, så ville en fått litt Oddworld (det klin umulige PS1 spillet fra 90-tallet) vibber, men ja, musikken ødela nok litt av nostalgien.
Kom en god del slike animerte "sjarmører" utpå 00-tallet, usikker på når den du nevner ankom, men husker jo dessverre altfor godt Schnappi krokofanten og han motorsykkel frosken, de hang lenge med, såpass at de fikk et par mindre hits ikke lenge etter.
Grøss og gru ja, og det var også på den tiden at disse "hitsene" ble brukt som ringetone

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det er mulig ens 9 år gamle jeg, ville ha vært fullstendig uenig. Men all verdens søte nostalgi og barndomsminner kan ikke redde den, for nå i voksen alder så ja, denne låta eller refreng fester seg altfor kjapt, og ikke på den positive måten en helst ønsker det at den skal gjøre.
Trøsten får være at heldigvis finnes mute knappen, og i dette tilfellet er den ei reddende engel.

En annen gyselig 1995 slager, ja, ikke noe vits i å si noe mer:

Det finnes til og med flere ulike forlengende utgaver, for de spesielt interesserte.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 7:02 pm Grøss og gru ja, og det var også på den tiden at disse "hitsene" ble brukt som ringetone
Det var jo liksom den ultimate fornærmelsen, ikke nok med at låta og videoen dukka opp 24/7 på radio og tv, men hver gang det ringte, ville et dusin "morsomme" klovner, ha lasta ned disse melodiene over i ringetoner, husker særlig godt Axel Frog versjonen, og jobba med to som hadde hver sin versjon som ringetone, den originale til Harold Faltermeyer - Axel F, og en yngre, som hadde Axel Frog utgaven. Holdt på å gå oppetter veggene, og det ringte jo i ett sett, heldigvis en slik arbeidsplass der medførte påbud (burde vært grunnet musikk og ringetoner) med hørselsvern under mer støyende arbeid.

Nei, denne er vel i grunn altfor god til å være torturmusikk (selv om sikkert noen der ute synes at Zappa passer under den merkelappen), men burde kanskje hatt som alternativ trådtittel, og en man ofte tenker på, når en har en kjip dag, og enda kjipere musikk ankommer som "trøst":

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 6:55 pm Var det DJ Utzi eller Balloon han het, men ei svær slager høst 2001 og noe med OOOH HEEEYY BAAABY, og ble ikke noe bedre av at Riise scorer ei kanonperle mot United i 3-1 på Anfield (fryktelig kamp) men slik ble vel nevnte hit om til Riise hyllesten om hvordan han scora det målet.
Også ei som er meget vanskelig å få ut av øregangene, når den først har satt seg.
Huff- snart vinter- og da kommer denne dritten av et refreng uke etter uke når stemningen skal kjøres i taket på ulike skiskytterarenaer nede på kontinentet etter skyting :evil:
"HEEEEEEY HEY BABY"- og så svarer publikum med "HOOO HAAAH"- er så lei av den!


Av norske "landeplager" hadd jeg gjerne sett at The Kids sin "Forelska i lærer'n" hadde forsvunnet fra jordens overflate!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JODDEMM skrev: ons sep 28, 2022 7:12 pm Huff- snart vinter- og da kommer denne dritten av et refreng uke etter uke når stemningen skal kjøres i taket på ulike skiskytterarenaer nede på kontinentet etter skyting :evil:
"HEEEEEEY HEY BABY"- og så svarer publikum med "HOOO HAAAH"- er så lei av den!


Av norske "landeplager" hadd jeg gjerne sett at The Kids sin "Forelska i lærer'n" hadde forsvunnet fra jordens overflate!
Ja det er ekstra kjedelig, når låter en virkelig er lei, blir gjenbrukt i evigheter, særlig i sportslige stevner, fotball, håndball, ski osv, der har jo også Queen sin musikk blitt brutalt misbrukt i en årrekke.
Var godt lei We Will Rock You og We Are The Champions, før en plukka opp ei Queen skive, og unngår alltids de, når en kjører innom ei Best Of samler.

Forelska av The Kids har en ikke samme "gode" forhold til, men ikke umulig en vil snart komme tilbake til flere norske og meget verdige bidrag i tråden. ;)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Ser på den slags musikk, som mer ei forfriskende måte å renske øregangene fra slikt uvesen som ja, tråden var tiltenkt. Komme seg hjem og bare trøkke i gang litt godmusikk, til forandring.

Men selvsagt smak og behag. :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mark Oh er en sånn artist, som utrolig nok ble svær i flere land på midten av 90-tallet, og han virket alltids å forpeste ulike og slettes ikke fæle musikksamlere, og hendte man var for lat til å løfta på baken og dra frem fjernkontrollen, og plutselig ankom en av disse fryktelige låtene, og da ble det fart i kroppen, og selvsagt ikke lett å finne kontrollen så en kunne mute eller skippe seg fremover.

Som en "bonus" får man ikke bare 1, men 2 Mark Oh "klassikere" på en og samme tid:


Slik en gjorde når en handla inn Mr. Beans Giga Hits fra 1995, ei dobbelskive med det "beste" det året hadde gitt oss, i følge tyskerne da.
Sist redigert av Frank.N.Steen den ons sep 28, 2022 7:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ser at Keane er nevnt. Deres beste låt ble covret av Lily Allen for noen år siden:

Original:


Cover:

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Her er et par sanger som gjør at jeg nærmest begynner å vri meg i smerte. Og kommer de på radioen så er det GARANTERT at jeg bytter kanal innen få sekunder er gått. (Siden jeg kun klarte å høre noen få sekunder på sangene da jeg lette de opp, så får jeg bare håpe at det er orginalene)



Jeg kunne selvsagt føyd til torturisten SPUTNIK, men jeg NEKTER simpelten å engang lete etter hans sanger. Jeg har vært så velsignet heldig at jeg ikke har hørt noe av hans ulyder på veldig lenge, og håper det fortsetter lengst mulig!
Sist redigert av KansjeD den ons sep 28, 2022 7:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, nå rekker det, for denne gang. Mulig en prøver igjen litt senere, for Nu-metal og post-grunge genren med Creed, P.O.D., Staind, Nickelback, Limp Bizkit osv, der er det jo mye gull å velge blant, selv om en skal ikke kaste stein i glasshus, da en er jo litt svak for Linkin Park.
Sist redigert av Frank.N.Steen den ons sep 28, 2022 7:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Har "gjenoppdaget" denne fra 90-tallet, men den er ganske irriterende og teksten er vel ikke all verden :D


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

KansjeD skrev: ons sep 28, 2022 7:26 pm Her er et par sanger som gjør at jeg nærmest begynner å vri meg i smerte. Og kommer de på radioen så er det GARANTERT at jeg bytter kanal innen få sekunder er gått. (Siden jeg kun klarte å høre noen få sekunder på sangene da jeg lette de opp, så får jeg bare håpe at det er orginalene)
► Show Spoiler
Godt å få unnagjort de aller verste først som sist

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 7:28 pm Har "gjenoppdaget" denne fra 90-tallet, men den er ganske irriterende og teksten er vel ikke all verden :D
► Show Spoiler
Den har jeg faktisk aldri hørt, før nå. Kanskje like greit at en har unngått enkelte hits og landeplager, men tror ikke det blir noen tung rotasjon av replay knappen med det første.

Holdt på å slenge inn ei fra De "nye" Gitarkameratene, Kurt, Espen Lind, han som kræsja ei båt i sørlandsbrygge og han ingen virker å huske hvem er eller navnet på. Overlevde ei skive med dem, tidligere i sommer, og det var ganske så fælt, hjalp ikke på at dem radbrekka et par 80-talls hits, man faktisk er glad i. Men Nordmenn elsker jo slikt, så dem greide å stelle i stand hvert fall 2 album med "kvalitetsmusikk".

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 7:30 pm Godt å få unnagjort de aller verste først som sist
Greit å få det unna ja, for etterpå skal det jo mye til, å overgå smerten, ettersom en er nærmest blitt "immun", for en tid. Eller så får en jo håpe.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nei, fælt at en skal greie å stelle i stand så mye "gode" musikkminner, for her kommer jommen meg en til, og mulig Cher var en av de som for alvor fikk den auto-tune (forvrengte ondskapen) inn i pop-musikken på tampen av 90 og tidlig 00-tallet, men hun fikk uansett et svært comeback med denne sene 1998 hiten, og gjentok vel suksessformelen, ved minst 1 eller 2 senere forsøk:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nei, nå må jeg gi meg, dette går ikke! Her komme jo den ene "klassikeren" fra høsten 1998, etter den andre, og svenskene har sine mange skjeletter i musikkskapet, det er det ingen tvil om. Dr. Bombay, senere Dr. ett-eller-annet med skotsk klang og kilt, 2 år senere, men ja, denne var fæl å bli kvitt, så vær så god:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Tenkte jeg også, så jeg ble først litt skuffa, men så ble jeg glad igjen. Det er jo noe med å sette pris på å lide også, som jo er essensen i denne tråden.

Mye virkelig fælt som er kommet opp her, ser jeg, selv om jeg må si at jeg ikke syns den Keane-låta er ille. Så må jeg også innrømme at "Yum, Yum, Gimme Some" er littegranne catchy. Det er egentlig helt uforståelig at jeg liker den litt i det hele tatt, men sånn er det.

Jeg kommer nok til å bidra en del i denne tråden, og jeg starter med den absolutt verste låta jeg vet om. Altså, den er så beyond jævlig at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne.

Sist redigert av Skraevadottir den ons sep 28, 2022 7:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Vær så god!


startelver

Legg inn av startelver »

Musikk fra helvete kan jo bety hva som helst.

Beranek er ihvertfall med på turen.


Corvus

Legg inn av Corvus »

lok1 skrev: ons sep 28, 2022 7:26 pm Ser at Keane er nevnt. Deres beste låt ble covret av Lily Allen for noen år siden:

Original:


Cover:
Denne Keane låta er jo bra!
Finnes så mye utrolig drit der ute at det er rart denne låta blir nevnt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

startelver skrev: ons sep 28, 2022 7:48 pm Musikk fra helvete kan jo bety hva som helst.

Beranek er ihvertfall med på turen.

Alt fra Beranek går glatt under musikk fra helvete.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ei låt som ved første lytt, ikke var så fæl til å begynne med, men når en hadde hørt den (flesteparten av gangene ufrivillig) nærmest dag ut og inn, via radio, tv og i butikker og nei, nesten overalt sommeren 1999,, så blir en raskt meget lei.
Utrolig nok, så har noen meget ondskapsfulle produsenter, fra tid og annen, maktet å sample/remixe den gamle hiten, om igjen og om igjen, spesielt dukker den opp på treningssenteret, og nei, virker som noen der ute, bare kan ikke få nok av Eiffel 65 og Blue:

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »



Ebeneezer Goode med The Shamen. Refrenget er meningsløst, men er slik fordi de ikke kunne si "11 E's are good" pga. sensur. Visstnok.

Det spiller på at det er ok å ta 11 Ecstasy piller, men at 12 er for mye. Vet ikke om det stemmer med de styrkegradene som er på markedet i dag.
Har aldri knipset, men vil generelt anbefale å være uhyre skeptisk til slike råd.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

startelver skrev: ons sep 28, 2022 7:48 pm Musikk fra helvete kan jo bety hva som helst.

Beranek er ihvertfall med på turen.

▶️-knappen var strategisk plassert må jeg si 😃

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»