Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Musikk fra helvete

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:41 pm Kun gullkorn fra denne karen ;)
Posta ikke du ei video med eller annen random hip-hop/rap dude, som sang/beveget seg på en så gjennomført gyselig måte, at tross av alt det fæle, ble det noe smått fascinerende ut av alt. Har nubbesjanse på å huske artistst/låt, men vet flere i slike "Ranger låten over deg" type musikktråder, så har enkelte hatt tydeligvis moro med å slenge den ut, kun for å seigpine uante ofre med. Morsomme var jo de stakkarne som la ut en lengre og overraskende detaljert omtale, av noe så grusomt.

Var også noe med ei helt gjennom vrengt vokal, og nei, godt mulig at den dukker opp under tittelen "worst song of all time", men de er det sikkert millioner av på Youtube.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:48 pm
4pLaY skrev: ons sep 28, 2022 11:40 pm Jeg var aldri noen fan, men noen av sangene deres ble godt spilt hos meg og venner =). Fred Durst var vel først kjent som låtskriver for andre før han begynte med denne gruppa. Så kom han med denne flaue greia med kjærlighets sorgen hans over hu dere pop tøsa jeg rett å slett ikke kommer på navnet på nå.
Havna ikke Durst også litt i klinsj med Trent Reznor og Marilyn Manson? Mulig en blander i hop her, men var virket som det var en del om noe feider innad det rocke/metal miljøet, og hvor Reznor gjorde ei disselåt i retning Durst og Manson på ei av sine senere 90-talls skiver.

Tenker du på Christina Aguilera? Trodde det bare var noe Eminem dro frem for å såre tøffingen med, men mulig det lå mer bakom og Durst tok det personlig.

Durst har vel også gjort noen filmer, både som regissør og manusforfatter, har vært fall sett minst en skrekkfilm med hans navn bakom det hele, husker ikke tittelen, men den var ikke helt elendig.
Den historien kjenner jeg ikke til, har fått med meg mye fra den tiden, men ikke dette =).

Ikke testa filmene hans, må kanskje søke han opp for å se hva han har pussla med.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 12:11 am Den historien kjenner jeg ikke til, har fått med meg mye fra den tiden, men ikke dette =).

Ikke testa filmene hans, må kanskje søke han opp for å se hva han har pussla med.
Virker som han har vært involvert i uenigheter og krangler, med så og si alt som kan gå i musikkbransjen, hvert fall av krangle svorne folk, uti fra Wikipedia.

Tror jeg har blanda han som skuespiller, for Population 436 (2006) hadde han ei rolle, og tror en DVD man plukka opp på rein impuls, noterte ned at han også var regissør/forfatter, noe som ikke helt stemmer.

Ikke umulig han bidro som produsent, men ga filmen en 5/10, så den var ikke helt ubrukelig, selv om det tvilsomt er noe man noen gang vil gidde å se igjen.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Helt riktig Henningsen og jeg følger opp med dette mesterstykket fra 94🤘


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 11:56 pm
Elgen skrev: ons sep 28, 2022 11:41 pm Kun gullkorn fra denne karen ;)
Posta ikke du ei video med eller annen random hip-hop/rap dude, som sang/beveget seg på en så gjennomført gyselig måte, at tross av alt det fæle, ble det noe smått fascinerende ut av alt. Har nubbesjanse på å huske artistst/låt, men vet flere i slike "Ranger låten over deg" type musikktråder, så har enkelte hatt tydeligvis moro med å slenge den ut, kun for å seigpine uante ofre med. Morsomme var jo de stakkarne som la ut en lengre og overraskende detaljert omtale, av noe så grusomt.

Var også noe med ei helt gjennom vrengt vokal, og nei, godt mulig at den dukker opp under tittelen "worst song of all time", men de er det sikkert millioner av på Youtube.
Har posta en del for å si det sånn så jeg skjønner ikke hvilken du video du mener

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:21 am Har posta en del for å si det sånn så jeg skjønner ikke hvilken du video du mener
Det er nok bare jeg som har glemt/forveksla med kanskje en annen her inne, for begynner å bli en stund siden.
Uansett, ei sånn video/låt der er så gjennomført ekkel, at det burde være en egen kategori for den slags, men ei yngre mann/ræpper, med forvrengt stemme, forsøker å sjekke opp ei ung dame, noe med en bro (mulig New York i bakgrunnen) og alt er så ja, tror det er like greit at man stopper der, for den låta vekker ikke spesielt gode følelser.

Må jo være ei slik prank låt, som noen mekka i hop, kun på pur faenskap, og så har ballen gått sin gang over nettet, og ja, var jo noen moroklumper på gamle Håvard Syltes (DJ Howard) NRK3 natte sendinger, hvor han søkte etter folks hjemmesnekra dance og techno mixer, og en eller annen ville alltids lage den mest grusomme og avskyelige musikken, så programlederen kunne ha noe å kjefte og smelle over, sikkert planlagt, men artig å høre hvor jævlig det kan gjøres, om en har et medfødt "talent" for musikk.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:25 am
Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der
Sjappa til Aarseth ?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TrondLFC skrev: tor sep 29, 2022 12:26 am
Elgen skrev: tor sep 29, 2022 12:25 am
Henningsen skrev: ons sep 28, 2022 7:15 pm Musikk fra helvete, det må jo være Satan - rock og blackmetal det. 😋
Har faktisk noen plater jeg har har kjøpt der
Sjappa til Aarseth ?
Jepp!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

I en tid der denne type "all star" og veldedighets låter ble satt sammen, da med ørten ulike artister, fra diverse sjangre og ofte med den ene gjennomført glætte og oversukra balladen, etter den andre, så er kanskje ikke Bravo All Stars og deres Let the Music Heal You Soul, blant de mest kjente eller horrible, men husker nå at man led seg gjennom videoen, da kun for å få høre knappe sekundet av Scooter og deres fantastiske bidrag: "YEEEEEAAAAAH!", alt mens søte Jasmin Wagner muligens burde sluppet til langt mer.

Resten er vel et oppkok av utallige boyband, noen sikkert ikke like godt kjent som andre, Backstreet Boys åpenbart størst, men andre ville vel komme etter. Uansett, med alle de over-the-top føleri-fallera og klisjefulle kleine poseringene og bevegelsene, så finnes det sikkert langt verre av denne type låter, og mulig mer ei video fra helvete, men nei, følte man bare måtte slenge inn en siste til, før det er kveld.

Denne leget definitivt ikke min sjel, men får meg alltids en liten latter av H.P. Baxters vokale innsats.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Jeg liker den :D- men rart at ingen andre har postet denne før nå: så da får jeg være så snill å gjøre det 🎵🎶



O-zone: Dragostea din tei

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ideelt sett så burde jo tråden bygd seg opp på titler og ikke linker. Man ser en youtube-link og klikker på den, selv om man kjenner til temaet. Konsekvensene kan jo fort bli at man husker makkverket og reagerer deretter. Selv ble jeg alt fra latterfull til undring, irritert, mektig irritert, sint, sintere og fly forbanna etter å ha gått gjennom tråden her.

Men kan ikke måle seg med denne.

Denne satans låta bringer frem en ondskap i meg, samt en trang til å eksplodere og lemleste enhver som er i nærheten idet sangen blir spilt, enten på radio eller på besøk. Dette er ikke musikk fra helvete. Dette er SANGEN fra helvete.


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Musikk fra helvete er for min del musikk der det høres ut som om det er noen som torturerer kattunger.
Her er 3 eksempler :




boombis

Legg inn av boombis »

Kunne ikke se at noen hadde nevnt denne her...

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Var denne alt nevnt? orker ikke browse igjennom alt.


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Nå blir det jo bare verre og verre her!


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

boombis skrev: tor sep 29, 2022 1:42 pm Kunne ikke se at noen hadde nevnt denne her...
► Show Spoiler
Har en følelse av at den blir "unnskyldt" grunnet ja, selve musikkvideoen/Sabrina i altfor lite svømmetøy og en og annen puppeglipp eller mer.
Likevel, original låta er jo reine himmelsk nytelse, sammenlignet de sikkert utallige grufulle coverversjonene, hvor også ei puppedame her til lands (glemt hvem) hadde en horribel oppdatert utgivelse, og var jo like "sjarmerende og sexy" som hennes overdimensjonerte plastikkbrød.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!


Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:53 pm Nå blir det jo bare verre og verre her!
► Show Spoiler
Smak og behag, men denne greier jeg bare ikke å legge for hat, da den gir meg fortsatt så mye gode minner fra den fine 1997 Oslo sommeren, der bare varte og varte.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 1:56 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:53 pm Nå blir det jo bare verre og verre her!
► Show Spoiler
Smak og behag, men denne greier jeg bare ikke å legge for hat, da den gir meg fortsatt så mye gode minner fra den fine 1997 Oslo sommeren, der bare varte og varte.
Hver sin smak det Frank ;). Den ble spilt over alt og det gjorde at hatet bygget seg opp.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

SIkkert mange som likte denne her, i did not.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:54 pm Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!
► Show Spoiler
Huff, håpet ikke å se noen andre poste Who Let The Dogs Out i samme tråd med det aller første. Men får finne litt "trøst" i det at man ikke var helt aleine i landet, om å virkelig hate den hiten intenst.

Macarena maktet vel glansnummeret i å bli en hit, 2 ganger, og de som ble plaget første gangen, må jo ha fått enda større ettertraumer når den kom i en oppdatert dance utgave på 90-tallet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Usikker på om Fugledansen er blitt posta, men den er så fæl, så jeg velger å la være å gjøre så. Men tror Elgen posta en ved tittelen Chicken Dance, kan det være den engelske tittelen, mon tro?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 29, 2022 1:59 pm
4pLaY skrev: tor sep 29, 2022 1:54 pm Denne kommer veldig høyt på min helvetes liste!
► Show Spoiler
Huff, håpet ikke å se noen andre poste Who Let The Dogs Out i samme tråd med det aller første. Men får finne litt "trøst" i det at man ikke var helt aleine i landet, om å virkelig hate den hiten intenst.

Macarena maktet vel glansnummeret i å bli en hit, 2 ganger, og de som ble plaget første gangen, må jo ha fått enda større ettertraumer når den kom i en oppdatert dance utgave på 90-tallet.
Sorry, orka ikke gå igjennom hele tråden ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Denne hater jeg ikke, har gode minner fra den, men jeg kan tenke meg det er andre her som trenger en påminnelse.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leeds_ModernTalking skrev: tor sep 29, 2022 1:33 pm Musikk fra helvete er for min del musikk der det høres ut som om det er noen som torturerer kattunger.
Her er 3 eksempler :
► Show Spoiler
Har dessverre lidd meg gjennom noen av bandas aller verste album, og da snakker vi ikke kun ei enkeltlåt, men et helt album med dritt i pakke.
Man må være helfrelst blodfan for å få noe igjen der, og frustrerende for en prøvde jo litt for mye, spesielt i retning Cooper og makkverket Raise Your Fist and Yell, og selv om verken Poison eller Hey Stoopid er i nærheten av Coopers beste skiver, innehadde de nå hvert fall noen fantastiske enkeltlåter.
AC/DC og Kiss derimot, de blir nok aldri mine greie, tross et par meget godkjente album, så blir det rett og slett kjedelig i det lengste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»