En samboer som kjøpte sex 10 dager etter fødsel

Svar
Mehell

Re: En samboer som kjøpte sex 10 dager etter fødsel

Legg inn av Mehell »

Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 10:33 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 10:17 pm
Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 10:11 pm

Har man tillit til hverandre så har man ikke behov for å sjekke den andres tlf - helt klart.
Men det er noe barnslig over det hele med dette "rett til litt privatliv" i et forhold. Du deler livet ditt med en person, det høres ut som en trassig drittunge når man da gnåler om dette "privatlivet" man vil ha vekk fra partnerens øyner. Sitte å ruge på den teite mobilen som PRIVATLIVET man absolutt skal ha for seg selv mens man deler livets oppturer og nedturer gjennom dødsfall, barn, alderdom etc... det er bare pinlig å lese når folk skriver slike ting, som denne tåpelige mobilen er det viktigste du eier og har i din søken etter autonomitet.
Ikke så lett å ta deg seriøst når du serverer noe slikt som dette.
Her var det både mye useriøst surr, og også masse som du prøver å tillegge meg som jeg aldri har uttrykt.
Men du får ha lykke til videre.
Ja, jeg skjønner det er hardt å svare for seg. Helt greit det, forventet ikke noe annet.
Det er jo ikke bare mobiltelefon det handler om.
I et parforhold er det ofte greit å ha noe som ikke er felles. Noe man kan gå til hvis man begynner å bli frustrert, lei, eller bare trenger en liten pause fra hverdagen. og det er også greit å ikke måtte dele alt uten å få dårlig samvittighet for det.

Men slike ting vil man jo diskutere når man er i et forhold, og så lenge man blir enige om en standard og holder seg til den så er det egentlig greit. Det er først hvis en part bryter det man har blitt enige om at det er et tillitsbrudd. Et tillitsbrudd som gjør at jeg faktisk hadde slitt med å stole på henne i etterkant.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:40 pm
Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 10:33 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 10:17 pm

Ikke så lett å ta deg seriøst når du serverer noe slikt som dette.
Her var det både mye useriøst surr, og også masse som du prøver å tillegge meg som jeg aldri har uttrykt.
Men du får ha lykke til videre.
Ja, jeg skjønner det er hardt å svare for seg. Helt greit det, forventet ikke noe annet.
Det er jo ikke bare mobiltelefon det handler om.
I et parforhold er det ofte greit å ha noe som ikke er felles. Noe man kan gå til hvis man begynner å bli frustrert, lei, eller bare trenger en liten pause fra hverdagen. og det er også greit å ikke måtte dele alt uten å få dårlig samvittighet for det.

Men slike ting vil man jo diskutere når man er i et forhold, og så lenge man blir enige om en standard og holder seg til den så er det egentlig greit. Det er først hvis en part bryter det man har blitt enige om at det er et tillitsbrudd. Et tillitsbrudd som gjør at jeg faktisk hadde slitt med å stole på henne i etterkant.
Helt korrekt oppsummert og veldig fornuftig formulert.
Og så gjelder det å være romslige med hverandre selv om den andre ønsker å gjøre noe for seg selv en kveld eller helg.
Det er faktisk avgjørende at man har det bra hver for seg, tiden sammen blir bedre av det.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 9:50 pm
trønderen skrev: tor sep 29, 2022 6:11 pm

- Jeg mener prostitusjon bør være lovlig, og ser ikke at det er umoralsk å kjøpe sex. Så lenge både kjøper og selger gjør det frivillig selvfølgelig. Jeg mener heller ikke at man skal se ned på - eller være fordomsfull overfor de som kjøper eller selger sex.

Og akkurat hvordan tenker du å undersøke om selger gjør dette frivillig?
Spørs hva man legger i det, antar at det er særdeles få som jobber uten at de må, samtidig er jeg ikke akkurat naiv nok til å tro at jenter vokser opp med en drøm om å prostituere seg. Så har man jo onlyfans, så ja jo

trønderen

Legg inn av trønderen »

Queenie skrev: tor sep 29, 2022 10:00 pm Sex er ikke en menneskerett og det er ikke straffbart å skille seg.
Jeg er enig i at sex ikke er en menneskerett, og jeg er også enig i at man bør heller skille seg enn å kjøpe sex og dermed være utro (det er selvfølgelig noe annet hvis man sammen har blitt enig om at det er greit å ha sex med andre). Men sex, kroppskontakt og intimitet med et annet menneske er utrolig viktig for oss mennesker. Jeg tror mange har dårlig selvtillit, er ensomme, har handikap, eller rett og slett ikke er fysisk attraktiv nok (eller at de i alle fall tror det selv) - og dermed tyr til å kjøpe sex. Og jeg vil ikke dømme dem for det, og jeg synes det er synd at det er såpass tabu.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:36 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:35 pm Er det ikke helt normalt å ha pin kode, til mobil og bankkort, samt innlogging til epost?
Det er veldig dumt, men dette er kanskje en veldig dum fyr da.
Har ikke vært et problem de siste 15 årene, satser på at det ikke blir det fremover. Endrer jeg pin kode på mobil, bankkort og e-post så skaper jeg nok større problemer for meg selv :)

trønderen

Legg inn av trønderen »

Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 10:24 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:20 pm Jeg er mest fascinert over at hun la på seg over 30 kg.
Ja, det er jaggu et hardt stykke arbeid å få til.
Skal gjøre en skikkelig innsats for å klare det
*Rister oppgitt på hodet*
Som sagt, det er store individuelle forskjeller her. Tror du virkelig at de ønsker å legge på seg så mye? Tror du de jobber for det?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:36 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:35 pm Er det ikke helt normalt å ha pin kode, til mobil og bankkort, samt innlogging til epost?
Det er veldig dumt, men dette er kanskje en veldig dum fyr da.
Har ikke vært et problem de siste 15 årene, satser på at det ikke blir det fremover. Endrer jeg pin kode på mobil, bankkort og e-post så skaper jeg nok større problemer for meg selv :)
Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor sep 29, 2022 10:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:48 pm
Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 9:50 pm
trønderen skrev: tor sep 29, 2022 6:11 pm

- Jeg mener prostitusjon bør være lovlig, og ser ikke at det er umoralsk å kjøpe sex. Så lenge både kjøper og selger gjør det frivillig selvfølgelig. Jeg mener heller ikke at man skal se ned på - eller være fordomsfull overfor de som kjøper eller selger sex.

Og akkurat hvordan tenker du å undersøke om selger gjør dette frivillig?
Spørs hva man legger i det, antar at det er særdeles få som jobber uten at de må, samtidig er jeg ikke akkurat naiv nok til å tro at jenter vokser opp med en drøm om å prostituere seg. Så har man jo onlyfans, så ja jo
Problemet er jo at vi vet at jenter og kvinner blir tvunget inn i prostitusjon, og at det er bakmenn som tjener seg rike på disse stakkars jentene og kvinnene som blir tvunget til å selge kroppen sin.
Jeg dømmer ikke menn som kjøper sex, og jeg hadde gjerne sett at det ble legalisert og organisert. Men slik det er nå så er det farer og problemer med prostitusjon, og vi må finne måter å hjelpe de som blir tvunget inn i det.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 9:20 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 4:48 pm Her var det mye å ta tak i...
Å være utro er ukult, og direkte rødt kort uansett hva. Å leie en prostituert er ikke greit uansett hva, det heller.
Men det er heller ikke greit å lese i en annens meldinger, det ville jeg definitivt ikke funnet meg i. Det er noe man bare ikke gjør.

Hun har også lagt på seg 30 kilo, det er fryktelig mye og unødvendig, og det er heller ikke noen turn-on kan jeg tenke meg. Graviditet er ikke sikkert er like heftig for sexlivet heller mot slutten av svangerskapet, mulig hun har vært tilbakeholden og kjip, det sier ikke historien noe om. Siste avsnittet rettferdiggjør selvfølgelig ikke noe i det første avsnittet.
Det kan være flere 'årsaker' til at det blir som det har blitt, mulig han bare er en dritt, men det er jaggu bedritent å snoke på telefonen også.
Jeg leser støtt meldingene til min samboer og hun mine.
Hvorfor?

Queenie

Legg inn av Queenie »

trønderen skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm
Queenie skrev: tor sep 29, 2022 10:00 pm Sex er ikke en menneskerett og det er ikke straffbart å skille seg.
Men sex, kroppskontakt og intimitet med et annet menneske er utrolig viktig for oss mennesker. Jeg tror mange har dårlig selvtillit, er ensomme, har handikap, eller rett og slett ikke er fysisk attraktiv nok (eller at de i alle fall tror det selv) - og dermed tyr til å kjøpe sex. Og jeg vil ikke dømme dem for det, og jeg synes det er synd at det er såpass tabu.
En slik form for sex er ikke reell intimitet, selv om mange tror det. Intimitet handler om å være nær mentalt og kjenne et annet menneske godt og la de kjenne deg. Tilfeldig sex dekker et momentært behov, det tomme hullet blir nok bare større jo mer de gjør det.

Til unnskyldningene du ramser opp får jeg lyst til å si cry me a river, med unntak av de handikappede.

Mehell

Legg inn av Mehell »

greyserpent skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 9:20 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 4:48 pm Her var det mye å ta tak i...
Å være utro er ukult, og direkte rødt kort uansett hva. Å leie en prostituert er ikke greit uansett hva, det heller.
Men det er heller ikke greit å lese i en annens meldinger, det ville jeg definitivt ikke funnet meg i. Det er noe man bare ikke gjør.

Hun har også lagt på seg 30 kilo, det er fryktelig mye og unødvendig, og det er heller ikke noen turn-on kan jeg tenke meg. Graviditet er ikke sikkert er like heftig for sexlivet heller mot slutten av svangerskapet, mulig hun har vært tilbakeholden og kjip, det sier ikke historien noe om. Siste avsnittet rettferdiggjør selvfølgelig ikke noe i det første avsnittet.
Det kan være flere 'årsaker' til at det blir som det har blitt, mulig han bare er en dritt, men det er jaggu bedritent å snoke på telefonen også.
Jeg leser støtt meldingene til min samboer og hun mine.
Hvorfor?
Litt kjipt hvis noen andre sender en melding til ene parten som de ikke tror andre kommer til å se da. Kan jo strengt tatt sees på som et tillitsbrudd mot venner eller familie det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 9:20 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 4:48 pm Her var det mye å ta tak i...
Å være utro er ukult, og direkte rødt kort uansett hva. Å leie en prostituert er ikke greit uansett hva, det heller.
Men det er heller ikke greit å lese i en annens meldinger, det ville jeg definitivt ikke funnet meg i. Det er noe man bare ikke gjør.

Hun har også lagt på seg 30 kilo, det er fryktelig mye og unødvendig, og det er heller ikke noen turn-on kan jeg tenke meg. Graviditet er ikke sikkert er like heftig for sexlivet heller mot slutten av svangerskapet, mulig hun har vært tilbakeholden og kjip, det sier ikke historien noe om. Siste avsnittet rettferdiggjør selvfølgelig ikke noe i det første avsnittet.
Det kan være flere 'årsaker' til at det blir som det har blitt, mulig han bare er en dritt, men det er jaggu bedritent å snoke på telefonen også.
Jeg leser støtt meldingene til min samboer og hun mine.
Hvorfor?
Fordi hun vil vite om det er noe som må besvares øyeblikkelig, men ikke kan lese dem selv, og vica verca.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

trønderen skrev: tor sep 29, 2022 10:52 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 10:24 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:20 pm Jeg er mest fascinert over at hun la på seg over 30 kg.
Ja, det er jaggu et hardt stykke arbeid å få til.
Skal gjøre en skikkelig innsats for å klare det
*Rister oppgitt på hodet*
Som sagt, det er store individuelle forskjeller her. Tror du virkelig at de ønsker å legge på seg så mye? Tror du de jobber for det?
Skjønner du rister på hodet av uttalelsen i det siterte innlegget. Det var humoristisk ment, og nokså spisset.
Men...
Det går med store mengder med kalorier for å gå opp så mye i vekt.
Her burde sunn fornuft og viljestyrke slått inn.
Det er ingen som tvinger henne til å spise alt for mye, så det er på en måte en villet handling.
Er det noen som vil bli feite og går aktivt inn for det? Men man bestemmer det med hva man putter i seg, og stadig flere blir overvektige.
Og her rammer det også en helt uskyldig tredje part.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:59 pm
greyserpent skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 9:20 pm

Jeg leser støtt meldingene til min samboer og hun mine.
Hvorfor?
Litt kjipt hvis noen andre sender en melding til ene parten som de ikke tror andre kommer til å se da. Kan jo strengt tatt sees på som et tillitsbrudd mot venner eller familie det.
Hvorfor skulle noen sende en SMS som jeg ikke kan se uten å avklare dette med min samboer først?

Hva slags sær kommunikasjon er det dere har på SMS egentlig? Deler dere deres mørkeste hemmeligheter på tekstmeldinger? Kan ikke huske sist jeg fikk en SMS med noe sensitivt innhold.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor sep 29, 2022 11:01 pm, redigert 1 gang totalt.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Queenie skrev: tor sep 29, 2022 10:57 pm
trønderen skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm
Queenie skrev: tor sep 29, 2022 10:00 pm Sex er ikke en menneskerett og det er ikke straffbart å skille seg.
Men sex, kroppskontakt og intimitet med et annet menneske er utrolig viktig for oss mennesker. Jeg tror mange har dårlig selvtillit, er ensomme, har handikap, eller rett og slett ikke er fysisk attraktiv nok (eller at de i alle fall tror det selv) - og dermed tyr til å kjøpe sex. Og jeg vil ikke dømme dem for det, og jeg synes det er synd at det er såpass tabu.
En slik form for sex er ikke reell intimitet, selv om mange tror det. Intimitet handler om å være nær mentalt og kjenne et annet menneske godt og la de kjenne deg. Tilfeldig sex dekker et momentært behov, det tomme hullet blir nok bare større jo mer de gjør det.

Til unnskyldningene du ramser opp får jeg lyst til å si cry me a river, med unntak av de handikappede.
Det virker som at du mener at det som gjelder for deg, og som er rett for deg, gjelder - og er rett for alle andre. Slik er det heldigvis ikke.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

peraleks skrev: tor sep 29, 2022 6:49 pm - Jeg ser Henningsen skriver at 30 kg vektøkning i svangerskapet er fryktelig mye og unødvendig. Her er jeg uenig. Nå er jeg ikke veldig bevandret innenfor dette temaet, men etter litt googling fikk jeg bekreftet det trodde: det er ikke uvanlig å legge på seg 30 kg. Det er veldig individuelt hvor mye en kvinne legger på seg. Og når det gjelder at sexlivet sikkert ikke var det beste i forbindelse med svangerskapet, og at kvinnen ble uattraktiv pga. vektoppgangen, så er ikke det en unnskyldning for utroskap (ikke at jeg tror Henningsen mener at det er det, noe han også skriver selv at han ikke mener).

Det vanlige er 8-15 kg oppgang(I snitt rundt 9,3 kg) i vekt under en graviditet.
30 kg, altså en tredobling av snittet er ganske ekstremt, spesielt når man tar i betraktning at mange kvinner ligger rundt 166-167 i høyde og veier et sted mellom 50-55 kg.
I mange tilfeller er det vann, og forsvinner greit etter fødsel. Hevelser. Hender, føtter, ansikt. Altså Ikke nødvendigvis snakk om at man fråtser i usunne greier 9 måneder til ende. Ei lita og nett venninne på ca 50 kilo gikk opp over 20 kilo (altså nærmere 50% kroppsvekt!) under svangerskapet. Mye vann, hun var tilbake i matchvekt "kort" tid etter nedkomst.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:53 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:36 pm

Det er veldig dumt, men dette er kanskje en veldig dum fyr da.
Har ikke vært et problem de siste 15 årene, satser på at det ikke blir det fremover. Endrer jeg pin kode på mobil, bankkort og e-post så skaper jeg nok større problemer for meg selv :)
Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Inntil videre er ikke samboeren uvedkommende

startelver

Legg inn av startelver »

Det er jo bare å kicke han ut, eller så må begge parter enes om at det er greit å ha tilfeldig sex.

Er jo noen swingers som liker det sånn.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 11:00 pm
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:59 pm
greyserpent skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm

Hvorfor?
Litt kjipt hvis noen andre sender en melding til ene parten som de ikke tror andre kommer til å se da. Kan jo strengt tatt sees på som et tillitsbrudd mot venner eller familie det.
Hvorfor skulle noen sende en SMS som jeg ikke kan se uten å avklare dette med min samboer først?

Hva slags sær kommunikasjon er det dere har på SMS egentlig? Deler dere deres mørkeste hemmeligheter på tekstmeldinger? Kan ikke huske sist jeg fikk en SMS med noe sensitivt innhold.
Hehe. Nei, tror ikke jeg har noen store hemmeligheter inne på telefonen.
Men jeg har da hatt noen personlige samtaler både på sms og messenger, og hvis en kamerat av meg forteller meg ting i fortrolighet så liker jeg å holde det slik selv om det kanskje ikke er en stor ting.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 11:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:53 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm

Har ikke vært et problem de siste 15 årene, satser på at det ikke blir det fremover. Endrer jeg pin kode på mobil, bankkort og e-post så skaper jeg nok større problemer for meg selv :)
Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Inntil videre er ikke samboeren uvedkommende
Tenker du på samboeren i åpningsinnlegget her?
Får vel i så tilfelle håpe og tro at han har blitt uvedkommende nå.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 11:00 pm Skjønner du rister på hodet av uttalelsen i det siterte innlegget. Det var humoristisk ment, og nokså spisset.
Men...
Det går med store mengder med kalorier for å gå opp så mye i vekt.
Her burde sunn fornuft og viljestyrke slått inn.
Det er ingen som tvinger henne til å spise alt for mye, så det er på en måte en villet handling.
Er det noen som vil bli feite og går aktivt inn for det? Men man bestemmer det med hva man putter i seg, og stadig flere blir overvektige.
Og her rammer det også en helt uskyldig tredje part.
Jeg er overvektig selv (jobber hardt for å gå ned nå), og er helt enig med deg i at stadig flere blir overvektige, noe som er bekymringsfullt. Jeg er også enig i at det kan ramme en tredjepart i tilfellet ved graviditet. Men som det også så godt nevnes i et innlegg overfor her, og som jeg har nevnt tidligere, er det ikke så enkelt når det gjelder graviditet. Mye av vektoppgangen kan f. eks komme av vann.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:48 pm
Fringegirl skrev: tor sep 29, 2022 9:50 pm

Og akkurat hvordan tenker du å undersøke om selger gjør dette frivillig?
Spørs hva man legger i det, antar at det er særdeles få som jobber uten at de må, samtidig er jeg ikke akkurat naiv nok til å tro at jenter vokser opp med en drøm om å prostituere seg. Så har man jo onlyfans, så ja jo
Problemet er jo at vi vet at jenter og kvinner blir tvunget inn i prostitusjon, og at det er bakmenn som tjener seg rike på disse stakkars jentene og kvinnene som blir tvunget til å selge kroppen sin.
Jeg dømmer ikke menn som kjøper sex, og jeg hadde gjerne sett at det ble legalisert og organisert. Men slik det er nå så er det farer og problemer med prostitusjon, og vi må finne måter å hjelpe de som blir tvunget inn i det.
Absolutt, men jeg tipper jo at en del av løsningen her til lands er legalisering. Når man ser hvor stort onlyfans er blitt her til lands så tipper jeg at prostitusjon i Norge hadde blitt overfylt av norske 18-20 åringer relativt kjapt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 11:05 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 11:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:53 pm

Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Inntil videre er ikke samboeren uvedkommende
Tenker du på samboeren i åpningsinnlegget her?
Får vel i så tilfelle håpe og tro at han har blitt uvedkommende nå.
Jeg tenkte mest på meg selv.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 11:06 pm
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:54 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:48 pm

Spørs hva man legger i det, antar at det er særdeles få som jobber uten at de må, samtidig er jeg ikke akkurat naiv nok til å tro at jenter vokser opp med en drøm om å prostituere seg. Så har man jo onlyfans, så ja jo
Problemet er jo at vi vet at jenter og kvinner blir tvunget inn i prostitusjon, og at det er bakmenn som tjener seg rike på disse stakkars jentene og kvinnene som blir tvunget til å selge kroppen sin.
Jeg dømmer ikke menn som kjøper sex, og jeg hadde gjerne sett at det ble legalisert og organisert. Men slik det er nå så er det farer og problemer med prostitusjon, og vi må finne måter å hjelpe de som blir tvunget inn i det.
Absolutt, men jeg tipper jo at en del av løsningen her til lands er legalisering. Når man ser hvor stort onlyfans er blitt her til lands så tipper jeg at prostitusjon i Norge hadde blitt overfylt av norske 18-20 åringer relativt kjapt.
Jepp. Tror vi to har rimelig like tanker om dette.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 11:04 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 11:00 pm
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 10:59 pm
Litt kjipt hvis noen andre sender en melding til ene parten som de ikke tror andre kommer til å se da. Kan jo strengt tatt sees på som et tillitsbrudd mot venner eller familie det.
Hvorfor skulle noen sende en SMS som jeg ikke kan se uten å avklare dette med min samboer først?

Hva slags sær kommunikasjon er det dere har på SMS egentlig? Deler dere deres mørkeste hemmeligheter på tekstmeldinger? Kan ikke huske sist jeg fikk en SMS med noe sensitivt innhold.
Hehe. Nei, tror ikke jeg har noen store hemmeligheter inne på telefonen.
Men jeg har da hatt noen personlige samtaler både på sms og messenger, og hvis en kamerat av meg forteller meg ting i fortrolighet så liker jeg å holde det slik selv om det kanskje ikke er en stor ting.
I og med at alle SMSer og Messenger-meldinger kommer som pushvarsler som er nesten umulig å se når man er på mobilen så ville jeg droppet fortrolige samtaler der hvis du ikke vil at andre kan se dem.

Med mindre du mener det er tillitsbrudd mot alle venner at andre får bruke mobilen din.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

trønderen skrev: tor sep 29, 2022 11:06 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 11:00 pm Skjønner du rister på hodet av uttalelsen i det siterte innlegget. Det var humoristisk ment, og nokså spisset.
Men...
Det går med store mengder med kalorier for å gå opp så mye i vekt.
Her burde sunn fornuft og viljestyrke slått inn.
Det er ingen som tvinger henne til å spise alt for mye, så det er på en måte en villet handling.
Er det noen som vil bli feite og går aktivt inn for det? Men man bestemmer det med hva man putter i seg, og stadig flere blir overvektige.
Og her rammer det også en helt uskyldig tredje part.
Jeg er overvektig selv (jobber hardt for å gå ned nå), og er helt enig med deg i at stadig flere blir overvektige, noe som er bekymringsfullt. Jeg er også enig i at det kan ramme en tredjepart i tilfellet ved graviditet. Men som det også så godt nevnes i et innlegg overfor her, og som jeg har nevnt tidligere, er det ikke så enkelt når det gjelder graviditet. Mye av vektoppgangen kan f. eks komme av vann.
Vann og vekten på fosteret kan utgjøre en god del.
Men 30 kilo kommer ikke av kun det. Det må ha vært en del frotsing i bildet (tror jeg)

Jeg har selv vært ganske tjukk og gikke ned nesten 20 kilo. Utfordringen er å holde de borte...
Jeg skulle mye heller ha vært i forkant med å gjøre noe :roll:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 11:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:53 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 10:50 pm

Har ikke vært et problem de siste 15 årene, satser på at det ikke blir det fremover. Endrer jeg pin kode på mobil, bankkort og e-post så skaper jeg nok større problemer for meg selv :)
Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Inntil videre er ikke samboeren uvedkommende
Nei, men det finnes andre som kan få tak i passord du bruker på nettet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 11:00 pm
trønderen skrev: tor sep 29, 2022 10:52 pm
Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 10:24 pm

Ja, det er jaggu et hardt stykke arbeid å få til.
Skal gjøre en skikkelig innsats for å klare det
*Rister oppgitt på hodet*
Som sagt, det er store individuelle forskjeller her. Tror du virkelig at de ønsker å legge på seg så mye? Tror du de jobber for det?
Skjønner du rister på hodet av uttalelsen i det siterte innlegget. Det var humoristisk ment, og nokså spisset.
Men...
Det går med store mengder med kalorier for å gå opp så mye i vekt.
Her burde sunn fornuft og viljestyrke slått inn.
Det er ingen som tvinger henne til å spise alt for mye, så det er på en måte en villet handling.
Er det noen som vil bli feite og går aktivt inn for det? Men man bestemmer det med hva man putter i seg, og stadig flere blir overvektige.
Og her rammer det også en helt uskyldig tredje part.
Vann!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 11:11 pm
Harduetforslag skrev: tor sep 29, 2022 11:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 10:53 pm

Det er et problem den dagen uvedkommende får tak i én av de kodene. Dette er jo den største nono'en innen datasikkerhet, og det er på linjen med å la bilen så ulåst med nøklene i tenningen. Det går jo ofte fint det og, men den dagen det ikke gjør det så har man et forklaringsproblem ovenfor forsikringsselskapet.

På min Iphone er forresten koden sekssifret, mens pinkoden på kortet er firesifret.
Inntil videre er ikke samboeren uvedkommende
Nei, men det finnes andre som kan få tak i passord du bruker på nettet.
Den problemstillingen blir ikke borte med det første. Jeg har ikke samme koder på forskjellige sider og jeg rullerer ofte nok på innloggingen til eposten, som allerede er lang nok.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 11:11 pm Jeg har selv vært ganske tjukk og gikke ned nesten 20 kilo. Utfordringen er å holde de borte...
Jeg skulle mye heller ha vært i forkant med å gjøre noe :roll:
Dette sier jeg meg helt enig i. Jeg skulle gjerne gått tilbake i tid og smekket til meg selv!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sex og Samliv»