Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Koffer

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Koffer »

Det internasjonale bokseforbundet (IBA) meddeler at russiske og belarusiske boksere kan få begynne å gå boksekamper igjen.

Her er det bare å boikotte/styre unna. Alt med russere er Juks. Korrupsjon, doping, osv osv..

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Koffer skrev: ons okt 05, 2022 9:34 pm Det internasjonale bokseforbundet (IBA) meddeler at russiske og belarusiske boksere kan få begynne å gå boksekamper igjen.

Her er det bare å boikotte/styre unna. Alt med russere er Juks. Korrupsjon, doping, osv osv..
Det er min erfaring også. Er det 2 russere på et pokerbord online kan du være helt sikker på at de vet hvilke kort den andre eventuelt har kastet. Og det er vel mild juks fra de og være. Så at russere er bedragere har jeg visst i flere år.

Men at de skulle opptre som Gestapo og nazistene i Ukraina mot en nasjon som de har omtalt som brødre var en overraskelse for meg også.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Siden jeg drasset inn i tråden med denne historien, så er det kanskje greitt å debunke det verste i historien. Var nok tyveri av tannlegetenner som var årsaken, så helt uskyldig var de nok ikke uansett.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Fernandovonarb skrev: ons okt 05, 2022 9:45 pm Siden jeg drasset inn i tråden med denne historien, så er det kanskje greitt å debunke det verste i historien. Var nok tyveri av tannlegetenner som var årsaken, så helt uskyldig var de nok ikke uansett.
Det står stor respekt av det du gjorde nå. Integritet i praksis. Takk.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Fernandovonarb skrev: ons okt 05, 2022 10:52 am Dette vil ikke gå bra. Tenk deg livet i ei skyttergrav med dette på føttene. Det er faen ikke til å tro. Hvis putin stiller med uniform og våpen, og de må fikse resten selv er jeg redd for hæren deres vil utslette seg selv når vinteren kommer. Ikke at det er noe dumt selvsagt.
Dette er ikke så dumt som man fort kan tro. Fotkluter ble også brukt i de norske forsvaret til ut i 1960-årene, det er de som synes forkluter er bedre enn sokker og strømper. I det russiske forsvaret har fotkluter lange tradisjoner.

"Fotkluter ble brukt i skoene istedenfor sokker. De måtte brettes på en spesiell måte, og ble av enkelte foretrukket fremfor sokker. Fotkluter var å finne i det militære system til langt ut på 1950-tallet. Tysklandsbrigaden gikk med fotkluter i skoene, og fotkluter er i bruk i det russiske militære til nyere tid. Som strømper, må fotkluter vaskes og byttes oftere enn det øvrige tøy. Skitne og stive kluter fremkaller lettere gnagsår og gir dårlig hudfunksjon."

https://www.wikiwand.com/no/Fotkluter

"AT JEG IKKE GJORDE DET FØR

Da jeg begynte på befalsskolen i 1962 fikk vi utlevert bla noen kvadratiske ullgreier som kaltes fotkluter. Men siden vi var blant de første som også fikk utlevert sokker brukte vi fotklutene kun til å avlaste skuldrene når vi bar tung sekk, noe vi alltid hadde."

"Debuterte i slutten av juli på en 6 dagers tur på Hardangervidda. 14 dager senere var jeg av gårde igjen og da var det gåing i 6 av 8 dager. Siden har jeg kun gått med fotkluter sist for tre dager siden. Til sammen har jeg brukt fotklutene ca 20 dager. Nix gnagsår.

Det som jeg synes er den største fordelen med fotklutene vs sokker er at helen på sokken ikke "ligger" et stykke over helen. Men den største fordelen er tørkingen. I motsetning til sokkene kan fotklutene brettes helt ut, og henges opp på klessnoren under baldakinen. En annen fordel med fotklutene er at du kan bruke den ene til duk og den andre som serviett."

https://www.fjellforum.no/topic/38300-a ... fotkluter/

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 9:38 pm
Koffer skrev: ons okt 05, 2022 9:34 pm Det internasjonale bokseforbundet (IBA) meddeler at russiske og belarusiske boksere kan få begynne å gå boksekamper igjen.

Her er det bare å boikotte/styre unna. Alt med russere er Juks. Korrupsjon, doping, osv osv..
Det er min erfaring også. Er det 2 russere på et pokerbord online kan du være helt sikker på at de vet hvilke kort den andre eventuelt har kastet. Og det er vel mild juks fra de og være. Så at russere er bedragere har jeg visst i flere år.

Men at de skulle opptre som Gestapo og nazistene i Ukraina mot en nasjon som de har omtalt som brødre var en overraskelse for meg også.
Systematisk doping og juks i alle år. I alle idretter. Ta bare OL i Russland.

Husker dere boksekampen i OL i Brasil? Han russeren fikk så mye Juling at jeg knapt har sett maken på det nivået, men han vant selvfølgelig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Koffer skrev: ons okt 05, 2022 10:40 pm
Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 9:38 pm
Koffer skrev: ons okt 05, 2022 9:34 pm Det internasjonale bokseforbundet (IBA) meddeler at russiske og belarusiske boksere kan få begynne å gå boksekamper igjen.

Her er det bare å boikotte/styre unna. Alt med russere er Juks. Korrupsjon, doping, osv osv..
Det er min erfaring også. Er det 2 russere på et pokerbord online kan du være helt sikker på at de vet hvilke kort den andre eventuelt har kastet. Og det er vel mild juks fra de og være. Så at russere er bedragere har jeg visst i flere år.

Men at de skulle opptre som Gestapo og nazistene i Ukraina mot en nasjon som de har omtalt som brødre var en overraskelse for meg også.
Systematisk doping og juks i alle år. I alle idretter. Ta bare OL i Russland.

Husker dere boksekampen i OL i Brasil? Han russeren fikk så mye Juling at jeg knapt har sett maken på det nivået, men han vant selvfølgelig.
Undres hva som skal til før russiske atleter utestenges i alt som er av sportsgrener der de representerer landet.
Det er jo her vi kan ramme Putin direkte, rotta elsker jo sport.

Deila

Legg inn av Deila »

seriemester2013 skrev: ons okt 05, 2022 10:48 pm
Koffer skrev: ons okt 05, 2022 10:40 pm
Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 9:38 pm

Det er min erfaring også. Er det 2 russere på et pokerbord online kan du være helt sikker på at de vet hvilke kort den andre eventuelt har kastet. Og det er vel mild juks fra de og være. Så at russere er bedragere har jeg visst i flere år.

Men at de skulle opptre som Gestapo og nazistene i Ukraina mot en nasjon som de har omtalt som brødre var en overraskelse for meg også.
Systematisk doping og juks i alle år. I alle idretter. Ta bare OL i Russland.

Husker dere boksekampen i OL i Brasil? Han russeren fikk så mye Juling at jeg knapt har sett maken på det nivået, men han vant selvfølgelig.
Undres hva som skal til før russiske atleter utestenges i alt som er av sportsgrener der de representerer landet.
Det er jo her vi kan ramme Putin direkte, rotta elsker jo sport.
Feigt at det ikke har skjedd allerede.

Koffer

Legg inn av Koffer »

seriemester2013 skrev: ons okt 05, 2022 10:48 pm
Koffer skrev: ons okt 05, 2022 10:40 pm
Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 9:38 pm

Det er min erfaring også. Er det 2 russere på et pokerbord online kan du være helt sikker på at de vet hvilke kort den andre eventuelt har kastet. Og det er vel mild juks fra de og være. Så at russere er bedragere har jeg visst i flere år.

Men at de skulle opptre som Gestapo og nazistene i Ukraina mot en nasjon som de har omtalt som brødre var en overraskelse for meg også.
Systematisk doping og juks i alle år. I alle idretter. Ta bare OL i Russland.

Husker dere boksekampen i OL i Brasil? Han russeren fikk så mye Juling at jeg knapt har sett maken på det nivået, men han vant selvfølgelig.
Undres hva som skal til før russiske atleter utestenges i alt som er av sportsgrener der de representerer landet.
Det er jo her vi kan ramme Putin direkte, rotta elsker jo sport.
Penger. Penger, penger og atter penger. Flere av toppene i de forskjellige idrettsgrenene har ikke rent mel i posen. Mottar store beløp. Da blir plutselig pipa "Vi må ikke blande politikk og sport"

Leve Godset forresten!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Koffer skrev: ons okt 05, 2022 10:57 pm
Penger. Penger, penger og atter penger. Flere av toppene i de forskjellige idrettsgrenene har ikke rent mel i posen. Mottar store beløp. Da blir plutselig pipa "Vi må ikke blande politikk og sport"
Nettopp. Håper at sponsorer, publikum og tv-selskaper boikotter idretter som ikke holde russere utestengt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »


startelver

Legg inn av startelver »

VG har også gjengitt saken i New York TImes nå.

Det virker som USAs etterretning var imot at Ukrainske agenter skulle inn og ta livet av faren. Tilfeldigvis var det datteren som satt i bilen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/O8 ... rja-dugina

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

Amatørboksingen i OL har i mange år ligget på grensa til utelukkelse fra OL fordi dommerne dømte tvilsomt og det gjorde at de beste ofte ikke fikk medaljer.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1982

Legg inn av Garindan »

kytec skrev: ons okt 05, 2022 8:04 pm
Gorgi skrev: ons okt 05, 2022 7:42 pm Blir spennende å se hva som skjer nå Ukrainerne får kontroll på Beryslav. Da er de nær demningen og stedet som forsyner Krim med vann.
Vil tro at russerne har større forsvarsverk på andre siden av elven.

Ser ut på kartet som den nordre bruen som er sprengt kan være den som går på toppen av demningen, og at kanalen til Krim går like nord for demningen ved byen Kakhovka
Hva skjer om Ukraina tørrlegger Krim? (årsaker at jeg ikke har lært med den nye og politisk korrekte stavemåten.
Krim var "tørrlagt" fra 2014 til russerne tok demningen etter SMO'en startet. De klarte seg, men det er ikke noe bra for jordbruket der.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Torturen disse må tåle tar nok livet fra dem når vi ser hvilken forfatning de som kom hjem var i. Trist å tenke på.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

https://www.nrk.no/rogaland/kraftige-re ... 1.16128021

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

En ting er de direkte konsekvensene av krigen. En annen er de forferdelige traumene som soldater på ukrainsk og russisk side kommer hjem med. Særlig ukrainere som utsettes for tortur. Blir nok mange triste sortier.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Detaljert oppsummering så langt og slaget om Kreminna er like rundt hjørnet:


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

God morgen


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ukraina-krigen har vist at å ha mange soldater å ta av ikke er særlig mye verdt hvis de mangler trening, motivasjon og utstyr.

Og så minner den oss om at diktatur ikke nødvendigvis er den mest effektive styreformen likevel.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Denne byen er ikke fullt frigjort likevel, men det vil skje innen kort tid tror jeg. Twitterbrukeren er fra Ukraina og bruker å ringe til steder for å sjekke påstander, så hen er nok korrekt her. Når ledelsen stikker av så vil det påvirke innsatsen for å si det sånn.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Solvgutt1 skrev: tor okt 06, 2022 8:38 am Ukraina-krigen har vist at å ha mange soldater å ta av ikke er særlig mye verdt hvis de mangler trening, motivasjon og utstyr.

Og så minner den oss om at diktatur ikke nødvendigvis er den mest effektive styreformen likevel.
Når det allerede er uro blant de mobiliserte, så vil det ikke gå bra når de havner i et granatregn. Denne fiaskoen vil bli studert i årtider fremover.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Caputo skrev: tor okt 06, 2022 7:06 am Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

https://www.nrk.no/rogaland/kraftige-re ... 1.16128021
Jauda, dette signerer vi blåøyde på:
«Ingen av partene vil være ansvarlige for konsekvensene ved å benytte resultater av samarbeid på den annen parts territorium under denne avtalen, med mindre annet er avtalt.»

Caputo

Legg inn av Caputo »

seriemester2013 skrev: tor okt 06, 2022 9:45 am
Caputo skrev: tor okt 06, 2022 7:06 am Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

https://www.nrk.no/rogaland/kraftige-re ... 1.16128021
Jauda, dette signerer vi blåøyde på:
«Ingen av partene vil være ansvarlige for konsekvensene ved å benytte resultater av samarbeid på den annen parts territorium under denne avtalen, med mindre annet er avtalt.»
Det graverende her er at PST har gitt uttrykk for skepsis til oljedirektoratet men det har ikke oljedirektoratet tatt hensyn til virker det som.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Stevka-Confetka, russer dro til Ukraina for å bli kvitt Tiktok-gjeld og World of Tanks-gjeld :lol: :lol: :lol:


Hmm

Legg inn av Hmm »

seriemester2013 skrev: tor okt 06, 2022 9:45 am
Caputo skrev: tor okt 06, 2022 7:06 am Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

https://www.nrk.no/rogaland/kraftige-re ... 1.16128021
Jauda, dette signerer vi blåøyde på:
«Ingen av partene vil være ansvarlige for konsekvensene ved å benytte resultater av samarbeid på den annen parts territorium under denne avtalen, med mindre annet er avtalt.»
Samarbeid og deling er noe som frontes, og er et konkurransefortrinn her hjemme. Selv om man konkurrerer så er man enig om rammene, sikkerheten og miljøperspektivet etc. I Norge, Norden og noen andre land fungerer dette stort sett til alles fordel, og man tjener penger på det. Men verden utenfor preges ikke av grenseløs tillit, fri og rettferdig konkurranse, ønske om et regulert næringsliv eller flate/inkluderene/medvirkende strukturer som ofte er en forutsetning for å lykkes.

Kina er et godt eksempel på en land vi burde holde oss laaaangt unna. De er strengt autoritære, driver overgrep mot egen befolkning, er imperialistiske og utrolig nok, sett i lys av samarbeidet, ekstreme på industrispionasje og kopiering, Hvorfor samarbeider norske universietet, andre forskermiljø og bedrifter med Kina?

Russland er i samme kategori, men vi har felles grense og det fordrer at vi MÅ ha et viss sammarbeid på en del nivå. Men innen samfunnskritisk infrastruktur?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

Høres ut som noen fortjener fyken på grått papir.
Kan vel argumenteres for at situasjonen var annerledes da, men allikevel.
De fikk jo i tillegg advarsler.

De får melde seg inn i Harald Heide sitt supperåd.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Caputo skrev: tor okt 06, 2022 7:06 am Her fortjener nok de som har godkjent stempelet naiv.

https://www.nrk.no/rogaland/kraftige-re ... 1.16128021
Jeg er glad det skjedde på Erna "det er lov å gjøre feil" Solberg sin vakt. Nok hat mot vesntresiden her inne som det er.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Stevka-Confetka, russer dro til Ukraina for å bli kvitt Tiktok-gjeld og World of Tanks-gjeld :lol: :lol: :lol:

Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.

Jack

Legg inn av Jack »


Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»