Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
slankebrusmannen

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av slankebrusmannen »

Beklager at jeg blander meg inn her, men...
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:29 pm Har du noe annet å komme med enn billig personfokus?
Hva forventer du egentlig når du til stadighet setter deg selv på en moralsk pidestall du åpenbart ikke har gjort deg fortjent til å sitte på og på toppen av det hele bruker denne posisjonen til å predike moral om problem som er ubetydelige og helt på siden av tema?
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:29 pm Hva tenker du når du ser videoen? Mener du det er riktig å kringkaste slike opptak av krigsfanger?
Det er ofte ganske interessant å høre hva de har å fortelle. Du burde prøve det. Til spørsmålet om det er riktig, så kan det jo være at de faktisk har samtykket. Eller er det helt utenkelig i ditt hode?

Thomas

Legg inn av Thomas »

TomBrady12 skrev: søn okt 02, 2022 9:54 am
Koffer skrev: søn okt 02, 2022 1:35 am
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 10:32 pm

Vet vi det med sikkerhet?

Amerikansk etterretning sier at det ikke er tegn til at russerne planlegger atomvåpen, og Russland har fått en tydelig beskjed fra høyeste hold om hva konsekvensene av taktiske atomvåpen vil være.

Paragraf 5 blir aktivisert og NATO vil angripe med stor kraft. Men neppe med atomvåpen.

Putin er ond, men han er ikke dum. Han vet at bruk av atomvåpen vil føre til at den lille støtten han har blir desimert, og han vet at bruk at atomvåpen sannsynligvis vil sette i gang en dominoeffekt som fører til at Russland i fremtiden vil omtales i preteritum.

Som Stoltenberg sa i går, det er ikke er alternativ å bøye av. Og det skal vi og de kommende generasjonene være glade for.
Russland har fortsatt venner og allierte, selv etter bruk av kjernefysiske våpen. Belarus, N.Korea, Iran, Venezuela, Cuba samt flere gamle Sovietstater som grenser inntil. Pakistan/India, Brasil nja, mulig. Disse, sammen med millioner av russere, vil ikke blokkere russerne fullstendig da hatet mot Vesten er en sterk felles fiende.

Kina kommer med reaksjoner, men har konkurransen/hatet mot Vesten i bakhodet samt Taiwan som de snart må ‘ta action’ mot selv.

Vi fokuserer mye på demonstrasjoner og russere som flykter om dagen. Det er snakk om promiller. De samme protestene så vi under Irak-krigen 2003 blant annet. Kjendiser, politikere, soldater som var imot krigen.

Bor 142 millioner mennesker i Ruzzland. Millioner av disse noe primitive menneskene blir teppebombet med nyheter om at landet deres er i fare, og blir nå etter hvert angrepet av Ukraina med NATO-våpen.

Dette landet har en enorm hær, millioner av menn og ta av samt ressurser. Store ressurser. De har fått bank til nå, men holder fortsatt Krim og nesten 20% av Ukraina. Nå kommer det til å produseres og pøses på med hundretusener av soldater.

Dette er ikke over. De kommer til å fortsette med sabotasje og propaganda i Vesten. Blir nederlagene for store kommer smellen. Hvis da NATO går inn, smeller Putin på med full kraft da Ruzzland «blir angrepet» og ikke kan tape. Det må ikke skje.

En atomkrig grunnet noen områder øst i Ukraina er ikke jeg interessert i. Folk snakker om at han ikke vil gi seg. Tull. Putin angriper aldri et Nato-land konvensjonelt. Om han skal gå inn i Moldova eller et annet land i øst som ikke er med i Nato, kan man bare fortsette å gjøre de et skritt nærmere en pariastat og enda mer sanksjoner uten at vi skal lide en smertefull død.

Putin taper dette selv om han skulle få full kontroll over disse områdene. Den ukrainske hæren vil være så sterk og truende at det blir ingen ny krig de neste fem-ti årene.
La oss tenke at vi er USA en liten stund. Russland angriper Norge. Greit nok at vi har en avtale i Nato, men er vi egentlig villige til å starte en atomkrig for å redde lille Norge?
Lille Norge?

Vi er en av de viktigste landene i hele NATO grunnet vår strategiske beliggenhet.

Jeg kan garantere deg at USA, eller britene for den saks skyld, vil forsvare hver centimeter av Norge.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:51 pm «Snakke åpent» ? Du tror virkelig denne mannen får snakke helt åpent og at maktforholdet dem imellom er symmetrisk?

Jeg har flere ganger måttet revurdere egne meninger etter å ha lest dine innlegg, du har oftest (irriterende) mange gode poeng. Denne gangen er jeg derimot helt uenig med deg, Ljot.

Du hørte ikke noe fra meg ang. «denne karen» da bildet taler for seg selv. Tråden flommer over av den slags. At alle fordømmer handlingene bak slike bilder er i mine øyne en selvfølge. Noe annet ville vært fullstendig empatiløst.
Det er selvsagt ikke et symmetrisk forhold mellom disse to på filmen. Og du har som sagt et neanderthalsk poeng - man skal behandle krigsfanger ålreit. Men for meg, som for mange andre, er det nok litt oppsiktsvekkende at det er akkurat denne saken som får deg til å hoppe i stolen og hamre din avsky ned gjennom tastaturet.

Det er forøvrig meldinger om en ny massegrav med sivile ukrainere funnet i/rundt Lyman, nå etter at befrier-styrkene har vunnet byen tilbake. Russiske styrker har begått talløse overgrep både mot sivile og mot krigsfanger. Da finner jeg denne saken her som en bitteliten pølse i slaktetiden. Greit gjort mot krigsfangen? Kanskje ikke. Men i den store sammenhengen er det fnask.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7830

Legg inn av Big George »

Det har i flere år blitt spekulert i russisk sabotasje mot vestlige land. Sabotasje der man ikke klarer å plassere skyld pga bevismangel.
Jeg tror ikke neste sabotasje blir på havbunnen, for der er det økt fokus nå.
Sabotasje vil trolig skje på et annet område, der vaktholdet ikke er like omfattende.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am
Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Stevka-Confetka, russer dro til Ukraina for å bli kvitt Tiktok-gjeld og World of Tanks-gjeld :lol: :lol: :lol:

Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Ja, dette må være høyt på listen over det mest groteske og motbydelige som har skjedd denne krigen.

Putin bør trekke alle sine styrker ut av Ukraina, så de slipper å bli behandlet på denne måten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 12:40 pm Focault har jo helt rett, formålet er å drite ut en russisk krigsfange. Jeg tipper folk her inne hadde vært i harnisk dersom rollene var reversert.
Harnisk? Folk hadde ikke orket å dele videoen en gang. Det er så mye å ta av der man med rette kan klikke i vinkel over behandlingen ukrainerne får

Har du sett bildene av de ukrainske krigsfangene? Denne fyren puster, fremstår uskadet og frisk. Dette kan de ukrainske krigsfangene bare drømme om.

Og hva gjelder nevne debattant har jeg gitt opp. Tråden flommer over av de grusomste historier der russerne kommer dårlig ut. Da er det ikke et ord. Tyst som i en okkupert landsbys massegrav.

Men så snart det kommer den minste sak som kan spinnes i ukrainsk disfavør så popper han opp kjappere enn Lucky Luke kan trekke seksløperen.

At det fortsatt etter alt som har skjedd brukes energi på å sette Ukraina i et dårlig lys… jeg skal ikke si hva jeg tenker om det. Jeg har sagt nok.
Sist redigert av PapaSmurf den tor okt 06, 2022 1:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jeg vil heller si han er heldig som får snakke foran kamera. Det betyr at pårørende, hvis de får se videoen, vet at han lever og har det greit. Han vil faktisk komme uskadet hjem etter krigen.
Mest sannsynlig må han søke om asyl for ikke å bli buret inne når han kommer hjem.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am
Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Hva snakker du om nå da? Det er et helt frivillig intervju

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Ljot skrev: tor okt 06, 2022 1:01 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:51 pm «Snakke åpent» ? Du tror virkelig denne mannen får snakke helt åpent og at maktforholdet dem imellom er symmetrisk?

Jeg har flere ganger måttet revurdere egne meninger etter å ha lest dine innlegg, du har oftest (irriterende) mange gode poeng. Denne gangen er jeg derimot helt uenig med deg, Ljot.

Du hørte ikke noe fra meg ang. «denne karen» da bildet taler for seg selv. Tråden flommer over av den slags. At alle fordømmer handlingene bak slike bilder er i mine øyne en selvfølge. Noe annet ville vært fullstendig empatiløst.
Det er selvsagt ikke et symmetrisk forhold mellom disse to på filmen. Og du har som sagt et neanderthalsk poeng - man skal behandle krigsfanger ålreit. Men for meg, som for mange andre, er det nok litt oppsiktsvekkende at det er akkurat denne saken som får deg til å hoppe i stolen og hamre din avsky ned gjennom tastaturet.

Det er forøvrig meldinger om en ny massegrav med sivile ukrainere funnet i/rundt Lyman, nå etter at befrier-styrkene har vunnet byen tilbake. Russiske styrker har begått talløse overgrep både mot sivile og mot krigsfanger. Da finner jeg denne saken her som en bitteliten pølse i slaktetiden. Greit gjort mot krigsfangen? Kanskje ikke. Men i den store sammenhengen er det fnask.
Jeg scroller oftest raskt forbi bilder og videoer med grafisk innhold fordi jeg avskyr slikt. Jeg er smertelig klar over hvilke grusomme handlinger som finner sted på begge sider av denne konflikten, og jeg fordømmer dem alle. -Også det du nevner i siste avsnitt.

Jeg klikket på denne videoen fordi den tilsynelatende fremstod som et slags «avhør», men den viste seg raskt å inneholde systematisk mobbing av en person jeg oppfatter som særdeles lite samtykkekompetent, for å karakterisere ham mildt.

Når den som poster videoen, i tillegg presterer å slenge på flere lattersmilefjes så ble det hele veldig stygt og sadistisk i mine øyne.

Derfor reagerte jeg sterkt, og «hamret» ned min avsky.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 1:36 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am
Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Hva snakker du om nå da? Det er et helt frivillig intervju
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?

12dd

Legg inn av 12dd »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:29 pm
TomBrady12 skrev: tor okt 06, 2022 12:01 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am

Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Greit nok det. Samtidig er du veldig stille når vi ser videoer som viser krigsfanger som er torturerte og utsultede. Det er jo litt rart.
Jeg ser ikke slike videoer, så det er egentlig ikke så rart som du vil ha det til.
Hva jeg tenker om krigens ofre/brutalitet har jeg imidlertid kommentert ved flere anledninger her inne.

Har du noe annet å komme med enn billig personfokus?

Hva tenker du når du ser videoen? Mener du det er riktig å kringkaste slike opptak av krigsfanger?
Du ser bare videoer av Russiske krigsfanger, got it!!!

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm
Jeg klikket på denne videoen fordi den tilsynelatende fremstod som et slags «avhør», men den viste seg raskt å inneholde systematisk mobbing av en person jeg oppfatter som særdeles lite samtykkekompetent, for å karakterisere ham mildt.

Når den som poster videoen, i tillegg presterer å slenge på flere lattersmilefjes så ble det hele veldig stygt og sadistisk i mine øyne.
Det er ikke et avhør og det er ikke mobbing. Det er et frivillig intevju med en journalist der de forsøker å komme til bunns i HVORFOR disse menneskene er villig til å krige for Putin. Jeg synes denne personen har en morsom historie og absurd grunn til å gå i krigen, var ikke noe mer enn det.

12dd

Legg inn av 12dd »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 12:40 pm Focault har jo helt rett, formålet er å drite ut en russisk krigsfange. Jeg tipper folk her inne hadde vært i harnisk dersom rollene var reversert.
Ja, du mener hvis Ukraina hadde invadert russland og torturert deres innbyggere for åpent kamera? Ja, da tror jeg fortsatt folk hadde vært i harnisk.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm
Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 1:36 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am
Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Hva snakker du om nå da? Det er et helt frivillig intervju
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Denne journalisten har hatt en mengde slike intervjuer, og i alle jeg har sett har han spurt om konsent til å gjøre disse intervjuene. Så jo, alt tyder på at det er frivillig.

steponit

Legg inn av steponit »

DennisB skrev: tor okt 06, 2022 1:48 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm
Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 1:36 pm

Hva snakker du om nå da? Det er et helt frivillig intervju
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Denne journalisten har hatt en mengde slike intervjuer, og i alle jeg har sett har han spurt om konsent til å gjøre disse intervjuene. Så jo, alt tyder på at det er frivillig.
At noen på twitter gjør litt narr av denne grunnen er jo selvsagt verdig en hard dom i Haag og det som verre er!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 11:49 am
Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Stevka-Confetka, russer dro til Ukraina for å bli kvitt Tiktok-gjeld og World of Tanks-gjeld :lol: :lol: :lol:

Å se en krigsfange bli ydmyket, nedverdiget og latterliggjort på denne måten er ingenting annet enn motbydelig.
Utenfor min fatteevne at noen finner slikt underholdende.
Bedre med massiv real tortur som ruzzerne driver med si.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

12dd skrev: tor okt 06, 2022 1:45 pm
OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 12:40 pm Focault har jo helt rett, formålet er å drite ut en russisk krigsfange. Jeg tipper folk her inne hadde vært i harnisk dersom rollene var reversert.
Ja, du mener hvis Ukraina hadde invadert russland og torturert deres innbyggere for åpent kamera? Ja, da tror jeg fortsatt folk hadde vært i harnisk.
Det tror jeg og, men det har aldri skjedd og kommer aldri til å skje, så ingen grunn til å løfte det fram.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 12:40 pm Focault har jo helt rett, formålet er å drite ut en russisk krigsfange. Jeg tipper folk her inne hadde vært i harnisk dersom rollene var reversert.
Jeg tror ikke det hadde fått oppmerksomhet i det hele tatt fordi det ikke ville nådd topp 100-listen av groteske ting Russland har gjort. Russland torturerer både krigsfanger og sivile til døde. De stjeler, voldtar kvinner og barn, terrorbomber hele byer, henretter sivile, og det dere reagerer på at at russiske krigsfanger blir intervjuet av en ukrainsk journalist?

Påfallende. Veldig påfallende.

Dette er folk som ringer til ukrainske myndigheter for å få lov til å gi overgi seg, og som tar med seg russisk krigsutstyr for å få penger. Det er mulig denne russeren var presset til å gjennomføre intervjuet sitt, men det er like sannsynlig at han ble betalt for det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm
Jeg klikket på denne videoen fordi den tilsynelatende fremstod som et slags «avhør», men den viste seg raskt å inneholde systematisk mobbing av en person jeg oppfatter som særdeles lite samtykkekompetent, for å karakterisere ham mildt.
Er det ikke ekstremt avskyelig at Putin har sendt en "særdeles lite samtykkekompetent person"(for å si det mildt visstnok) til krig? Er det ikke det du først og fremst bør rette din harme mot? At Russland sender folk som ikke er samtykkekompetente engang til å dø i en illegitim krig?

Jeg mener det er en god del mer motbydelig enn at noen gjør narr av ham på Twitter.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Tja, flere grunner.

1. Det blir opplyst i starten av videon at det er frivillig.
2. Han spør vedkommende om det er greit at han blir intervjuet og det blir tatt opp på video i starten av hvert intervju.
3. Av de hundrevis av personer han har intervjuet, der noen helt sikkert har blitt utvekslet til russisk side i ettertid, så er det såvidt jeg vet ingen som har oppgitt at dette ikke er et frivillig intervju.
Sist redigert av Ka9nen den tor okt 06, 2022 2:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

DennisB skrev: tor okt 06, 2022 1:48 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm
Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 1:36 pm

Hva snakker du om nå da? Det er et helt frivillig intervju
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Denne journalisten har hatt en mengde slike intervjuer, og i alle jeg har sett har han spurt om konsent til å gjøre disse intervjuene. Så jo, alt tyder på at det er frivillig.
Jeg synes du fremstår naiv med slike uttalelser.

Er du kjent med begrepet «frivillig tvang»?

Han befinner seg trolig i en situasjon hvor hans skjebne avhenger av hans vilje til å la seg nedverdige. Du ser den?

At videoen blir postet her med lattersmilefjes og hånlige kommentarer viser en total mangel på empati og medmenneskelighet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 2:02 pm
DennisB skrev: tor okt 06, 2022 1:48 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm

Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Denne journalisten har hatt en mengde slike intervjuer, og i alle jeg har sett har han spurt om konsent til å gjøre disse intervjuene. Så jo, alt tyder på at det er frivillig.
Jeg synes du fremstår naiv med slike uttalelser.

Er du kjent med begrepet «frivillig tvang»?

Han befinner seg trolig i en situasjon hvor hans skjebne avhenger av hans vilje til å la seg nedverdige. Du ser den?

At videoen blir postet her med lattersmilefjes og hånlige kommentarer viser en total mangel på empati og medmenneskelighet.
Eventuelt så har han fått betalt for å la seg intervjue, og gjør det frivillig for å kunne betale ned TikTok-gjelden sin.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Ka9nen skrev: tor okt 06, 2022 2:02 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:42 pm
Hva gjør deg overbevist om at dette er frivillig?
Tja, flere grunner.

1. Det blir opplyst i starten av videon at det er frivillig.
2. Han spør vedkommende om det er greit at han blir intervjuet og det blir tatt opp på video i starten av hvert intervju.
3. Av de hundrevis av personer han har intervjuet, der noen helt sikkert har blitt utvekslet til russisk side i ettertid, så er det såvidt jeg vet ingen som har oppgitt at dette ikke er et frivillig intervju.
Ok...

steponit

Legg inn av steponit »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 2:02 pm
At videoen blir postet her med lattersmilefjes og hånlige kommentarer viser en total mangel på empati og medmenneskelighet.
Hvordan vil du beskrive personer som Putin og hans like, hvis noen hånlige kommentarer på twitter viser TOTAL mangel på empati og medmenneskelighet ifølge ditt verdensbilde?

OrmenLange
Innlegg: 1812

Legg inn av OrmenLange »

Liten tvil om at slike videoer blir brukt i propagandaøyemed. I alle disse videoene jeg har sett blir russerne fremstilt som patetiske og puslete. Etter mitt syn burde fangene vært anonymiserte. Men jeg er enig med de fleste her inne i at dette i det store og hele er en relativt beskjeden "forbrytelse".

bobjim41
Innlegg: 238

Legg inn av bobjim41 »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm
Ljot skrev: tor okt 06, 2022 1:01 pm
Foucault skrev: tor okt 06, 2022 12:51 pm «Snakke åpent» ? Du tror virkelig denne mannen får snakke helt åpent og at maktforholdet dem imellom er symmetrisk?

Jeg har flere ganger måttet revurdere egne meninger etter å ha lest dine innlegg, du har oftest (irriterende) mange gode poeng. Denne gangen er jeg derimot helt uenig med deg, Ljot.

Du hørte ikke noe fra meg ang. «denne karen» da bildet taler for seg selv. Tråden flommer over av den slags. At alle fordømmer handlingene bak slike bilder er i mine øyne en selvfølge. Noe annet ville vært fullstendig empatiløst.
Det er selvsagt ikke et symmetrisk forhold mellom disse to på filmen. Og du har som sagt et neanderthalsk poeng - man skal behandle krigsfanger ålreit. Men for meg, som for mange andre, er det nok litt oppsiktsvekkende at det er akkurat denne saken som får deg til å hoppe i stolen og hamre din avsky ned gjennom tastaturet.

Det er forøvrig meldinger om en ny massegrav med sivile ukrainere funnet i/rundt Lyman, nå etter at befrier-styrkene har vunnet byen tilbake. Russiske styrker har begått talløse overgrep både mot sivile og mot krigsfanger. Da finner jeg denne saken her som en bitteliten pølse i slaktetiden. Greit gjort mot krigsfangen? Kanskje ikke. Men i den store sammenhengen er det fnask.
Jeg scroller oftest raskt forbi bilder og videoer med grafisk innhold fordi jeg avskyr slikt. Jeg er smertelig klar over hvilke grusomme handlinger som finner sted på begge sider av denne konflikten, og jeg fordømmer dem alle. -Også det du nevner i siste avsnitt.

Jeg klikket på denne videoen fordi den tilsynelatende fremstod som et slags «avhør», men den viste seg raskt å inneholde systematisk mobbing av en person jeg oppfatter som særdeles lite samtykkekompetent, for å karakterisere ham mildt.

Når den som poster videoen, i tillegg presterer å slenge på flere lattersmilefjes så ble det hele veldig stygt og sadistisk i mine øyne.

Derfor reagerte jeg sterkt, og «hamret» ned min avsky.
Her ser du "før og etter" bilder fra et Russisk rakettangrep i natt. Dette skjer hver eneste dag i Ukraina og denne fullstendig formålsløse ødeleggelsen av sivile mål og drapene på mennesker som tilfeldigvis befinner seg der det smeller bør opprøre deg langt mer enn et intervju av en Russisk krigsfange.

Spørsmålet er jo om det faktisk gjør det? Og hva mener du er den verste skjebnen? Bli blåst til fillebiter kun fordi du tilfeldigvis er Ukrainsk og befinner deg på feil sted til feil tid?

Eller er det en verre skjebne å bli tatt til fange og bli intervjuet foran kamera fordi du trodde at det å dra til Ukraina og drepe Ukrainere for penger var en brillefin måte og løse problemene dine på?



Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 2:08 pm Liten tvil om at slike videoer blir brukt i propagandaøyemed. I alle disse videoene jeg har sett blir russerne fremstilt som patetiske og puslete. Etter mitt syn burde fangene vært anonymiserte. Men jeg er enig med de fleste her inne i at dette i det store og hele er en relativt beskjeden "forbrytelse".
Nei, dette kan nok ikke karakteriseres som en forbrytelse, men det er likevel stygt å se hvordan han blir behandlet.

Jeg trodde ikke at nasjonen de fleste av oss støtter, behandlet sine krigsfanger slik.
Jeg ble på mange måter skuffet og overrasket over dette.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Foucault skrev: tor okt 06, 2022 2:25 pm
OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 2:08 pm Liten tvil om at slike videoer blir brukt i propagandaøyemed. I alle disse videoene jeg har sett blir russerne fremstilt som patetiske og puslete. Etter mitt syn burde fangene vært anonymiserte. Men jeg er enig med de fleste her inne i at dette i det store og hele er en relativt beskjeden "forbrytelse".
Nei, dette kan nok ikke karakteriseres som en forbrytelse, men det er likevel stygt å se hvordan han blir behandlet.

J", behandlet sine krigsfanger slik.
Jeg ble på mange måter skuffet og overrasket over dette.
Ja helt grusomt at han fortalte om world of tanks spillinga si!!
La oss glemme 100k + drepte sivile i Mariupol dette overgår alt!

:lol:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 2:08 pm Liten tvil om at slike videoer blir brukt i propagandaøyemed. I alle disse videoene jeg har sett blir russerne fremstilt som patetiske og puslete. Etter mitt syn burde fangene vært anonymiserte. Men jeg er enig med de fleste her inne i at dette i det store og hele er en relativt beskjeden "forbrytelse".
Det er liten tvil om det, men det er definitivt tvil om at det er noe disse krigsfangene blir tvunget til. Det er heller ikke alle som blir framstilt som puslete og pinglete. Noen er rimelig rakrygget, høylydte og fyrer løs mot Russland.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor okt 06, 2022 2:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

OrmenLange skrev: tor okt 06, 2022 2:08 pm Liten tvil om at slike videoer blir brukt i propagandaøyemed. I alle disse videoene jeg har sett blir russerne fremstilt som patetiske og puslete. Etter mitt syn burde fangene vært anonymiserte. Men jeg er enig med de fleste her inne i at dette i det store og hele er en relativt beskjeden "forbrytelse".
Finnes det noen ruZZere som ikke ser patetiske og puslete ut da?
Er jo enten det eller en feit oppblåst alkis, disse naZZene vant ikke gen-lotteriet.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»