Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: lør des 10, 2022 10:37 am
nometalhorse skrev: lør des 10, 2022 10:19 am Det brenner stadig i Russland. Denne gangen "The Pushkin State Museum of Fine Arts"

En tragedie dersom dette museet og dets 700 000 uvurderlige og uerstattelig kunstverk fra hele verden fra oldtid til moderne tid blir ødelagt. Det vil være et stort tap for vår felles kulturarv.
Hvor mange ukrainske liv er det verdt?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:21 pm
missChance skrev: lør des 10, 2022 3:16 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:12 pm Btw, armbåndene er utsolgt. Prøvde å skaffe meg et, men dessverre.
Synd - det var aller siste sjanse, sa de.
Synd ja. Skulle noe slikt dukke opp igjen, ikke nøl med å poste det her.
Jeg vil så gjerne støtte økonomisk, men også fysisk vise ukrainere at jeg støtter dem. Dette hadde gjort begge deler.
Jeg tenkte dessverre ikke på det da de la ut det de sier er siste batch av stålet fra før krigen. Jeg nølte litt selv, for meg fortolling og moms blir jo summen en del høyere, men så fant jeg ut at jeg bare måtte ha det. Og så måtte jeg kommunisere meg en ukrainsk bot på Telegram før jeg kom til et sted de kommuniserte på engelsk - spennende tider! 😁


Ps. Selges på Ebay ser det ut til. Til omtrent samme pris også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Syrlig skrev: lør des 10, 2022 2:13 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 2:07 pm
nometalhorse skrev: lør des 10, 2022 11:47 am
Fy fader som jeg hater dette folket. Brenn i helvete.
Og Peter den Store og Tsar Nikolai, hva mener du om dem?
Donald Duck og Superlangbein, hva mener du om dem?

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Girkin om bl.a. muligheten om å bryte gjennom det ukrainske forsvaret i Bakhmut:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør des 10, 2022 3:16 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:12 pm Btw, armbåndene er utsolgt. Prøvde å skaffe meg et, men dessverre.
Synd - det var aller siste sjanse, sa de.
Det er slikt man sier, men alt man tjener penger på kommer tilbake.

De hadde fortsatt produsert Volvo 740 anno 1987 om det var penger i det.

DennisB

Legg inn av DennisB »

missChance skrev: lør des 10, 2022 3:27 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:21 pm
missChance skrev: lør des 10, 2022 3:16 pm

Synd - det var aller siste sjanse, sa de.
Synd ja. Skulle noe slikt dukke opp igjen, ikke nøl med å poste det her.
Jeg vil så gjerne støtte økonomisk, men også fysisk vise ukrainere at jeg støtter dem. Dette hadde gjort begge deler.
Jeg tenkte dessverre ikke på det da de la ut det de sier er siste batch av stålet fra før krigen. Jeg nølte litt selv, for meg fortolling og moms blir jo summen en del høyere, men så fant jeg ut at jeg bare måtte ha det. Og så måtte jeg kommunisere meg en ukrainsk bot på Telegram før jeg kom til et sted de kommuniserte på engelsk - spennende tider! 😁


Ps. Selges på Ebay ser det ut til. Til omtrent samme pris også.
Nydelig, takk for tips. Fant det på ebay!
Armbåndet er nå bestilt. 1.3 mill rupiah, inkl. frakt :D

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

kytec skrev: lør des 10, 2022 3:37 pm
Syrlig skrev: lør des 10, 2022 2:13 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 2:07 pm
Fy fader som jeg hater dette folket. Brenn i helvete.
Og Peter den Store og Tsar Nikolai, hva mener du om dem?
Donald Duck og Superlangbein, hva mener du om dem?
j
Donald Duck eller Superlangbein har ikke blitt diskutert her det siste døgnet eller?

Min favoritt er Katarina den Store.

DennisB

Legg inn av DennisB »

kytec skrev: lør des 10, 2022 3:42 pm
missChance skrev: lør des 10, 2022 3:16 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:12 pm Btw, armbåndene er utsolgt. Prøvde å skaffe meg et, men dessverre.
Synd - det var aller siste sjanse, sa de.
Det er slikt man sier, men alt man tjener penger på kommer tilbake.

De hadde fortsatt produsert Volvo 740 anno 1987 om det var penger i det.
Litt annerledes her, siden Russland kontrollerer stålverket per nå. Tror ikke de er spesielt glade i denne produksjonen..

startelver

Legg inn av startelver »

Får håpe du får det armbåndet fra Ebay da, er mye fake varer ute og går der.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:44 pm
missChance skrev: lør des 10, 2022 3:27 pm
DennisB skrev: lør des 10, 2022 3:21 pm
Synd ja. Skulle noe slikt dukke opp igjen, ikke nøl med å poste det her.
Jeg vil så gjerne støtte økonomisk, men også fysisk vise ukrainere at jeg støtter dem. Dette hadde gjort begge deler.
Jeg tenkte dessverre ikke på det da de la ut det de sier er siste batch av stålet fra før krigen. Jeg nølte litt selv, for meg fortolling og moms blir jo summen en del høyere, men så fant jeg ut at jeg bare måtte ha det. Og så måtte jeg kommunisere meg en ukrainsk bot på Telegram før jeg kom til et sted de kommuniserte på engelsk - spennende tider! 😁


Ps. Selges på Ebay ser det ut til. Til omtrent samme pris også.
Nydelig, takk for tips. Fant det på ebay!
Armbåndet er nå bestilt. 1.3 mill rupiah, inkl. frakt :D
Jasså, du er millionær? 😁

Fint at du fikk tak i da - så får vi håpe det ikke tar altfor lang tid før du får det!

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: lør des 10, 2022 3:51 pm Får håpe du får det armbåndet fra Ebay da, er mye fake varer ute og går der.
Jeg kjøper bare fra såkalte "top rated" aktører. Kommer nok fram, antar jeg. Til Indonesia ;)

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Varulv2468 skrev: lør des 10, 2022 9:48 am Surovikin kan vinne krigen mot Ukraina fordi han...

Hvordan definerer du "vinne" i denne sammenheng? Forsvare et område eller avansere? Hvilket område?

Caputo

Legg inn av Caputo »

Var det noen som var redd for våpenleveranser fra USA med republikansk flertall i kongressen?


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DennisB skrev: lør des 10, 2022 4:00 pm
startelver skrev: lør des 10, 2022 3:51 pm Får håpe du får det armbåndet fra Ebay da, er mye fake varer ute og går der.
Jeg kjøper bare fra såkalte "top rated" aktører. Kommer nok fram, antar jeg. Til Indonesia ;)
Bare pass på at det kommer i det svarte "omslaget". Det er slik det selges.

Hedning

Legg inn av Hedning »

keizersoze skrev: lør des 10, 2022 3:09 pm
Hedning skrev: lør des 10, 2022 2:37 pm
Ljot skrev: lør des 10, 2022 2:29 pm
Gud hjelpe for en gjeng med ynkelige knehøner. De får faktisk ikke til noe som helst.
Ja,dette er ekstremt flaut. Jeg så debatten rundt dette på Dagsnytt18,og det var pinlig å høre representanten fra SP sitte å si at dette kunne man ikke gjøre fordi det gikk ut over vår evne til å være selvforsynte,og at "Vi hjelper Ukraina på andre måter".
Hvilken dag på dax18 var dette?
Må høre på idiotien.
Ingenting overrasker fra denne regjeringen.
Det var på onsdag

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten- ... /avspiller

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »


keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Hedning skrev: lør des 10, 2022 4:24 pm
keizersoze skrev: lør des 10, 2022 3:09 pm
Hedning skrev: lør des 10, 2022 2:37 pm

Ja,dette er ekstremt flaut. Jeg så debatten rundt dette på Dagsnytt18,og det var pinlig å høre representanten fra SP sitte å si at dette kunne man ikke gjøre fordi det gikk ut over vår evne til å være selvforsynte,og at "Vi hjelper Ukraina på andre måter".
Hvilken dag på dax18 var dette?
Må høre på idiotien.
Ingenting overrasker fra denne regjeringen.
Det var på onsdag

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten- ... /avspiller
Thanks...Skal se den mellom kampene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

sertono skrev: lør des 10, 2022 5:00 pm
Her tror jeg ikke man skal se bort i fra at en av de nymobiliserte kan ha tent på selv, i et slags påskudd om å få slippe krigen, eller bare i raseri over det hele.

Er mye rart som mobiliseres for tiden. Tror nesten jeg kunne ha tiltet selv, om jeg var tvunget inn i en krig jeg absolutt ikke hadde noe forhold til, eller synes var feil i utgangspunktet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

kytec skrev: lør des 10, 2022 3:22 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 10:37 am
nometalhorse skrev: lør des 10, 2022 10:19 am Det brenner stadig i Russland. Denne gangen "The Pushkin State Museum of Fine Arts"

En tragedie dersom dette museet og dets 700 000 uvurderlige og uerstattelig kunstverk fra hele verden fra oldtid til moderne tid blir ødelagt. Det vil være et stort tap for vår felles kulturarv.
Hvor mange ukrainske liv er det verdt?
Ikke ett eneste ett, men hva er relevansen?

Vil noen ukrainske liv bli reddet, dersom dette museet og alle kunstskattene blir ødelagt?

Vil det koste noen ukrainske liv, dersom museet og kunstskattene ikke blir ødelagt?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:09 pm
kytec skrev: lør des 10, 2022 3:22 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 10:37 am

En tragedie dersom dette museet og dets 700 000 uvurderlige og uerstattelig kunstverk fra hele verden fra oldtid til moderne tid blir ødelagt. Det vil være et stort tap for vår felles kulturarv.
Hvor mange ukrainske liv er det verdt?
Ikke ett eneste ett, men hva er relevansen?

Vil noen ukrainske liv bli reddet, dersom dette museet og alle kunstskattene blir ødelagt?

Vil det koste noen ukrainske liv, dersom museet og kunstskattene ikke blir ødelagt?
Det er relvant fordi slike kunsthistoriske juveler ikke vil brenne om russerne slutter å krige, så lenge russere fortsatt dreper ukrainere så håper jeg ALT som kan minne om kultur i russland brenner til grunnen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det har vært en økning i angrep i Melitopolaksen den siste tiden. Forventer et angrep nedover der som kan avskjære krim, eventuelt fortsette inn der. Masse utstyr som er på vei inn der og samles for en offensiv. Mye er enda ikke sett i aksjon.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

kytec skrev: lør des 10, 2022 7:19 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:09 pm
kytec skrev: lør des 10, 2022 3:22 pm

Hvor mange ukrainske liv er det verdt?
Ikke ett eneste ett, men hva er relevansen?

Vil noen ukrainske liv bli reddet, dersom dette museet og alle kunstskattene blir ødelagt?

Vil det koste noen ukrainske liv, dersom museet og kunstskattene ikke blir ødelagt?
Det er relvant fordi slike kunsthistoriske juveler ikke vil brenne om russerne slutter å krige, så lenge russere fortsatt dreper ukrainere så håper jeg ALT som kan minne om kultur i russland brenner til grunnen.
Hvis du mener at kunstskatter fra oldtidens Egypt, Hellas, Roma, Mistøsten, Sørøst-Asia, samt malerier av Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas, Picasso og mange flere og mye annet, skal brennes fordi Russland har angrepet Ukraina, må du jo få mene det. Jeg for min del er helt uenig og mener alt slik er vandalisme og barbari.

Hva vil det hjelpe Ukraina at maleriene til Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas og Picasso blir brent?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:52 pm
kytec skrev: lør des 10, 2022 7:19 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:09 pm

Ikke ett eneste ett, men hva er relevansen?

Vil noen ukrainske liv bli reddet, dersom dette museet og alle kunstskattene blir ødelagt?

Vil det koste noen ukrainske liv, dersom museet og kunstskattene ikke blir ødelagt?
Det er relvant fordi slike kunsthistoriske juveler ikke vil brenne om russerne slutter å krige, så lenge russere fortsatt dreper ukrainere så håper jeg ALT som kan minne om kultur i russland brenner til grunnen.
Hvis du mener at kunstskatter fra oldtidens Egypt, Hellas, Roma, Mistøsten, Sørøst-Asia, samt malerier av Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas, Picasso og mange flere og mye annet, skal brennes fordi Russland har angrepet Ukraina, må du jo få mene det. Jeg for min del er helt uenig og mener alt slik er vandalisme og barbari.

Hva vil det hjelpe Ukraina at maleriene til Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas og Picasso blir brent?
Tvinge barbarene ut fra Ukraina.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:52 pm van Goch
*van Gogh*

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Fernandovonarb skrev: lør des 10, 2022 7:43 pm Det har vært en økning i angrep i Melitopolaksen den siste tiden. Forventer et angrep nedover der som kan avskjære krim, eventuelt fortsette inn der. Masse utstyr som er på vei inn der og samles for en offensiv. Mye er enda ikke sett i aksjon.
Ukrainerne går berserk i Krim-halvøya og Kherson-landtungen. Muligens fordi strømforsyningen i Odessa er blitt så ødelagt, at all strøm er borte for to til tre måneder. Massevis av rapporter om eksplosjoner som ikke bare skyldes rakettangrep og HIMARS, muligens også sabotasje i høygir.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kytec skrev: lør des 10, 2022 8:00 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:52 pm
kytec skrev: lør des 10, 2022 7:19 pm
Jeg for min del er helt uenig og mener alt slik er vandalisme og barbari.
Hva tenker du om vandalismen og barbariet til russerne?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

I tillegg til min forrige post, så er dette litt pussig siden russerne har slått ut 30 av de 16 HIMARSene Ukrainerne opererer. Om ikke flere. Minner litt om det som skjedde i Kherson på vestsiden av elven. Det er om å gjøre det ulevelig for russerne.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Fernandovonarb skrev: lør des 10, 2022 7:43 pm Det har vært en økning i angrep i Melitopolaksen den siste tiden. Forventer et angrep nedover der som kan avskjære krim, eventuelt fortsette inn der. Masse utstyr som er på vei inn der og samles for en offensiv. Mye er enda ikke sett i aksjon.
Brenner bra i Melitopol nå. Rybar er forbannet. 🔥

Edit: Viktig å presisere at ukrainerne sier at dette ikke er et sivilt mål, men et sted som kun russerne/kollaboratører bruker.



Bilde
Sist redigert av Troygirl den lør des 10, 2022 9:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Tror vi er velkomne i Ukraina når russerne er jaget ut😁 Kontrasten til svineriet nord og øst kunne ikke vært større.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

kytec skrev: lør des 10, 2022 8:00 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 7:52 pm
kytec skrev: lør des 10, 2022 7:19 pm

Det er relvant fordi slike kunsthistoriske juveler ikke vil brenne om russerne slutter å krige, så lenge russere fortsatt dreper ukrainere så håper jeg ALT som kan minne om kultur i russland brenner til grunnen.
Hvis du mener at kunstskatter fra oldtidens Egypt, Hellas, Roma, Mistøsten, Sørøst-Asia, samt malerier av Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas, Picasso og mange flere og mye annet, skal brennes fordi Russland har angrepet Ukraina, må du jo få mene det. Jeg for min del er helt uenig og mener alt slik er vandalisme og barbari.

Hva vil det hjelpe Ukraina at maleriene til Rembrandt, Botticelli, Cézanne, Gauguin, van Goch, Degas og Picasso blir brent?
Tvinge barbarene ut fra Ukraina.
Synd at ikke Bomber Harris forsto noe så enkelt for åtti år siden: bomb tyske museer og nazistene vil straks kapitulere og avslutte krigen.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»