Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Deila

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Deila »


Hmm

Legg inn av Hmm »

Karatel skrev: tir nov 29, 2022 6:11 pm
Falcon skrev: tir nov 29, 2022 5:48 pm Dessuten er det svært begrenset hvilken militær betydning strømnettet har på dagens slagmark. Alt av militær verdi har generatorer eller forbrenningsmotorer. Diesellokomotiver er i bruk fortsatt.
Alle militære kjøretøyer, og også kanoner og fly er avhengige av verksteder er de kan vedlikeholdes og repareres, store verksteder kan neppe drives med strøm fra generatorer. Generatorer og forbrenningsmotorer må også ha vedlikehold og reparasjoner på verksteder. Drivstoffpumper må også ha strøm, men der er det vel nok med generatorer.

Diesellokomotiver og alt annet jernbanemateriell må også ha verksted for vedlikehold og reparasjoner, et jernbaneverksted kan neppe drives med strøm fra generatorer.
Det du beskriver kan fort overføres til begrepet total krig for Russlands del. En total krigføring er i praksis definisjon på terror. Sivile blir da ikke en relevant nok brikke i krigføringen og derav så bryter man stort de reglene som finnes.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Garindan skrev: tir nov 29, 2022 4:20 pm
bobjim41 skrev: tir nov 29, 2022 4:03 pm
Garindan skrev: tir nov 29, 2022 3:48 pm

Dette er bare projisering av vestens egen mangel på våpen, der de etter å ha støvsugd gamle østblokkland for gammelt Sovjet-utstyr som Ukraina kan bruke, og sine egne lager, må kjøpe artillerigranater fra Sør-Korea. Russland produserer sitt eget stash.

Det "vet" alle som hører på vestlig media, som bare lyver til oss om enhver konflikt. Dessuten er russerne i ferd med å vinne, men det hører du ikke fra vestlige medier. Vi får bare vente å se, så kan jeg si om en måneds tid "hva var det jeg sa?"


Hei Garindan! Dette skrev du 10 April! Det har nå gått langt mer enn 7 måneder og du skulle gi det en måneds tid før du kunne innkassere russisk seier og briske deg med "Hva var det jeg sa". Hvordan går dette da? Står vel litt mer i stampe enn du mente 10 April? Russerne kontrollerer vel også langt mindre nå enn de gjorde 10 April?

Du tok feil igjen? Er det et nytt eksempel (av rimelig mange) på at du faktisk ikke har noen ide om hva du prater om? Jeg mener, du som er såpass godt orientert og vet langt mer enn de som kun følger vestlig media, hvordan kunne du ta så feil, igjen???
Det burde være mindre oppsiktsvekkende at jeg tar feil enn at et helt mediekorps tar feil. Skulle ikke Russland vært tomme for missiler for lenge siden? Tomme for penger til å føre krigen mer enn ti dager?
Men du burde kanskje gå litt i deg selv,og jekke ned den bråkjekke tonen din? Du sitter,og later som du er så mye smartere,og ser sammenhenger,og sannheter ingen andre ser fordi vi er så teite at vi biter på vestlig propaganda. Dette gjentar du igjen,og igjen. Nesten like mange ganger gjentar du dette som du spår ting som absolutt ikke skjer.
Du har ikke tenkt at det er du som er litt teit som er en av få her som lar seg lure av russisk propaganda?
Vil du innrømme det? At du har blitt lurt av det veldig mange ganger nå Som det som ble sitert til deg der du spådde en rask russisk seier. Som skulle vært avsluttet for et halvt år siden. Går bra ikke sant? Eller beit du på propaganda?
Hva med at vesten skulle snu,og slutte å støtte Ukraina etter denne Amnestyrapporten. Det var jo du kjapt ute med å forklare oss. Nå skulle vestlig media snu. Skjedde dette da? Nei,du hadde visst surret deg borti propaganda fra Russland igjen.
Så rapporterte du har nå hadde korrupte Ukrainere solgt HIMARS til russerne. Dette var jo selvsagt bare tøv,og du hadde visst blitt lurt av russisk propaganda igjen..
Du ser ikke et mønster?
Kan ikke helt komme på noe du har hevdet at skal skje som faktisk har skjedd jeg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Deila skrev: tir nov 29, 2022 6:15 pm
Trodde det var struts som hadde små hjerner jeg. Viser seg at hun der melder seg på konkurransen.
Sist redigert av PapaSmurf den tir nov 29, 2022 6:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Jack

Legg inn av Jack »

Patriot sammen med NASAMS = slutt på russisk terrorbombing av sivil infrastruktur?


Hedning

Legg inn av Hedning »

Garindan skrev: tir nov 29, 2022 4:46 pm
Crazy Horse skrev: tir nov 29, 2022 4:37 pm På VM foraet har de en tråd kalt «støttetråd for de som boikotter VM». Dette er ment som en tråd for de som ikke ser VM fotball. Er man uenig - noe jeg er som ser kamper hver dag - bør man ikke bidra der, eventuelt med måte.

Denne tråden domineres mer og mer av innlegg jeg oppfatter som hinsides dumme og pro russiske. Vi har ytringsfrihet i Norge. Det er derfor fullt legitimt å støtte terrorregimet i Kreml så lenge Norge ikke havner i direkte konflikt eller krig med russerne. Angripes Norge vil jeg anta at Kreml støttespillere er (NS) Quislinger som kan puttes i fengsel eller i forvaring på vann og brød. Der er vi pt ikke. Mitt anliggende er at de har like mye rett til å støtte Kreml som jeg har til ikke å lese oppgulpet. Kanskje de prorussiske - helt eller bare delvis - kan lage sin egen tråd etter mønster fra fotball VM foraet, så man slipper å lese Steigan.no på FD ?

Bare dette med at russerne rammer strøm- og vannforsyning i byer som Lyiv og Kyiv. Rammer både sivile og militære mål skrives det. Hvilket militært mål ? At man ikke har lys til å sy vinteruniformer i Kyiv ? Det rammer i det alt vesentlig sivilbefolkningen hardt, særlig utsatte grupper som eldre, syke og små barn nå foran vinteren. Dette er terror fordi det rammer sivile langt mer enn militære mål etter forholdsmessighetsprindippet i krigens folkerett.
Er dette en oppfordring til at folk skal oppsøke ekkokammere?
Jeg tror det er et hint om å slutte å spre idiotisk russisk propganda. Hvertfall når man ser i ettertid at det meste man påstår bare er tøys. Du er jo en som har påstått av Bucha var en insidejobb. Du hevdet tilogmed at den byen ble valgt pga navnet sitt,og at det liknet på engelske Butcher. Pluss alt det andre jeg,og andre har nevnt til deg som du har påstått skal skje. Men som så klart aldri har skjedd. Fint å kunne forklare deg sammenhenger du selv ikke forstår.
Det er ikke et ekkokammer om alle er enige i noe som er riktig. Påstår noen at det er varmt en fin sommerdag,og andre sier seg enig,så vil det ikke dermed si at man er i et ekkokammer. Folk er bare enige om en sannhet. Det kan selvsagt komme konspirasjonsklovner,og påstå at vi lever i en simulering,og det egentlig alltid regner,og at det bare ser ut som det er fint vær. Sånne som vil være litt spesielle,og se sannheter,og sammenehenger ingen andre ser. Og ingen andre ser dem ikke. Rett,og slett fordi de ikke eksisterer.
Du er jo en litt sånn "nei,det er ikke sol egentlig" fyr. Antagelig så lettlurt at du kan leies ut på dypt vann i en sytråd. Så den meldingen var nok tiltenkt deg,og andre "smartinger" her i tråden.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Gjellsimle skrev: tir nov 29, 2022 5:46 pm
Hmm skrev: tir nov 29, 2022 5:38 pm
Gjellsimle skrev: tir nov 29, 2022 5:27 pm
Hvor greit lykkes det egentlig, jeg googlet Ukrainian and russian casualties og via Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Casualtie ... casualties
kom jeg til BBC: https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372

Her anslås det at begge sider har mistet ca 100 000, døde og sårede. Artikkelen er fra 10. November. Noe annet enn det en kan få inntrykk av i denne tråden, hvor det til tider virker som om Ukraina dreper russere for fote, uten særlige tap selv
Da må det være en vestlig propagandakampanje her!!

Hvis du følger litt med så forstår man at tapene store, på begge sider.
På det verste så brukte Russland mellom 50000-60000 artillerigranater, hver dag. Og det var ikke mange meter terreng de vant. Da sier det seg selv at det dør mange soldater, og det sa presidenten også.
Ukraina kjemper hardt imot overgrepet, og friheten ligger i potten. De betaler prisen med sitt eget blod.
Ser du i det hele tatt hvem jeg siterer og hva han skriver? "Lykkes greit med å knuse ruzzerne militært"
Vestlig propaganda, hva babler du om? Det er BBC som skrev artikkelen
Jepp ruZZerne har jo omtrent vært i en konstant retrett siden juni, de kontrollerte rundt 23% i mars kontra ca 13% nå.
Total ydmykelse for ruZZerne.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Yes please.


RvsB

Legg inn av RvsB »

Garindan skrev: tir nov 29, 2022 5:19 pm
Deila skrev: tir nov 29, 2022 5:12 pm «Vi har satt inn nye kampstyrker, inkludert de ledet av Frankrike her i Romania. Kampfly fra Canada vil hjelpe til med å holde luften trygg, og amerikanske missiler vil styrke forsvaret, sa Stoltenberg, og la til:

– Dette sender en klar beskjed om at «Nato er her
».

—————— ————————- ————————————————
Dette er veldig bra. Ruzzerjævlene må knuses fullstendig.
Så vi kryper enda litt nærmere en direkte konfrontasjon med Russland ja. "Veldig bra!!"
► Show Spoiler
Russland kryper nærmere. NATO står fjellstøtt. Om du er i mot en direkte konfrontasjon mellom Russland og NATO; bør du trekke all støtte til Russland umiddelbart.

Jack

Legg inn av Jack »

Medvedev som vanlig dypt nede i vodkaflaska i kveld.


Jack

Legg inn av Jack »

Ukraina meldte vel It's HIMARS o'clock tidligere i dag, så dette er vel høyst trolig resultatet.


bobjim41
Innlegg: 238

Legg inn av bobjim41 »

Garindan skrev: tir nov 29, 2022 4:20 pm
bobjim41 skrev: tir nov 29, 2022 4:03 pm
Garindan skrev: tir nov 29, 2022 3:48 pm

Dette er bare projisering av vestens egen mangel på våpen, der de etter å ha støvsugd gamle østblokkland for gammelt Sovjet-utstyr som Ukraina kan bruke, og sine egne lager, må kjøpe artillerigranater fra Sør-Korea. Russland produserer sitt eget stash.

Det "vet" alle som hører på vestlig media, som bare lyver til oss om enhver konflikt. Dessuten er russerne i ferd med å vinne, men det hører du ikke fra vestlige medier. Vi får bare vente å se, så kan jeg si om en måneds tid "hva var det jeg sa?"


Hei Garindan! Dette skrev du 10 April! Det har nå gått langt mer enn 7 måneder og du skulle gi det en måneds tid før du kunne innkassere russisk seier og briske deg med "Hva var det jeg sa". Hvordan går dette da? Står vel litt mer i stampe enn du mente 10 April? Russerne kontrollerer vel også langt mindre nå enn de gjorde 10 April?

Du tok feil igjen? Er det et nytt eksempel (av rimelig mange) på at du faktisk ikke har noen ide om hva du prater om? Jeg mener, du som er såpass godt orientert og vet langt mer enn de som kun følger vestlig media, hvordan kunne du ta så feil, igjen???
Det burde være mindre oppsiktsvekkende at jeg tar feil enn at et helt mediekorps tar feil. Skulle ikke Russland vært tomme for missiler for lenge siden? Tomme for penger til å føre krigen mer enn ti dager?
Hvor har jeg påstått noe av dette? Jeg tok tak i dine påstander. Og du svarer med å konfrontere meg med ting jeg aldri har nevnt med et ord?

Hvorfor tar du så mye feil da tror du? Mangler du kildekritikk? Eller er det en annen grunn til at du konstant bommer?

Hedning

Legg inn av Hedning »

Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Karatel skrev: tir nov 29, 2022 6:11 pm Alle militære kjøretøyer, og også kanoner og fly er avhengige av verksteder er de kan vedlikeholdes og repareres, store verksteder kan neppe drives med strøm fra generatorer.
(…)

Diesellokomotiver og alt annet jernbanemateriell må også ha verksted for vedlikehold og reparasjoner, et jernbaneverksted kan neppe drives med strøm fra generatorer.
Saksopplysning: Strøm fra generatorer er ikke dårligere enn annen strøm.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

"On the outskirts of Kherson in the village of Pravdyne, a new mass burial of people killed by the Russian military was discovered. The bodies were found with their hands tied and blindfolded. All were shot in the head at close range" https://liveuamap.com/en/2022/29-novemb ... village-of

Jack

Legg inn av Jack »

Hedning skrev: tir nov 29, 2022 7:21 pm Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.
Jeg vet om minst én arbeidsledig stakkar i denne tråden, som ikke er ukjent for å nesten ordrett gjengi russiske løgner som fakta i denne tråden, som kommer til å bite på dette tullet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Medvedev må være den som kommer nærmest begrepet "tøff i kikkert". Hadde han havnet i et internasjonalt politisk toppmøte ville ynkryggen gjemt seg i skam.

Sannheten er at russerne er pissredde for Nato, og det ble synlig for alle når de kastet seg over den røde hotlinetelefonen til USA i sterk angst når to missiler havnet i Polen nylig. De ville for enhver pris avverge et Natobomberdement av russerne i Ukraina. Noe de garantert fryktet, og da ville seigpiningen til putin og klakkørene vært over. Nå klamrer de seg til håpet om seier for å berge skinnet så lenge som mulig.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Hedning skrev: tir nov 29, 2022 7:21 pm Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.
Må være tungt at styrkene deres bare er kapable til å vinne en type konflikt, hvor de er motstanderen overlegen i styrker og har mer artilleri og bombefly (Hei Grozny, hei Syria med støtte av Assad og hans militære)

Et moderne utstyrt og strategisk fungerende militærstyrke klarer de bare å bli til hakkemat for..
Sist redigert av Hetfield den tir nov 29, 2022 7:31 pm, redigert 2 ganger totalt.

Jack

Legg inn av Jack »




Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jack_Daniels skrev: tir nov 29, 2022 7:19 pm Ukraina meldte vel It's HIMARS o'clock tidligere i dag, så dette er vel høyst trolig resultatet.

De vet hva de gjør. Det kommer flere offensiver når tiden er inne. Det som skjer rundt Bakhmut er utarming av russerne og intet annet. Det er ikke der Ukrainerne vil sette inn støtet.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

En video om hva Ukrainerne sannsynligvis vil foreta seg i vinter, og hvorfor russerne er dømt til å tape i kulden.
Og selvfølgelig litt russisk propaganda. Liker spesielt svaret til den russiske ambasadøren i England…


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fernandovonarb skrev: tir nov 29, 2022 7:32 pm
Jack_Daniels skrev: tir nov 29, 2022 7:19 pm Ukraina meldte vel It's HIMARS o'clock tidligere i dag, så dette er vel høyst trolig resultatet.

De vet hva de gjør. Det kommer flere offensiver når tiden er inne. Det som skjer rundt Bakhmut er utarming av russerne og intet annet. Det er ikke der Ukrainerne vil sette inn støtet.
Det går hardt utover ukrainerne også, ikke tro noe annet.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Hetfield skrev: tir nov 29, 2022 7:29 pm
Hedning skrev: tir nov 29, 2022 7:21 pm Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.
Må være tungt at styrkene deres bare er kapable til å vinne en type konflikt, hvor de er motstanderen overlegen i styrker og har mer artilleri og bombefly (Hei Grozny, hei Syria med støtte av Assad og hans militære)

Et moderne utstyrt og strategisk fungerende militærstyrke klarer de bare å bli til hakkemat for..
Ja,jeg er absolutt ingen militær strateg. Men man trenger ikke være det for å se at NATO hadde valset over det som er igjen av russere på kort tid. Tenker det hadde blitt trekke-seg-tilbake-goodwillgesture-bonanza jeg.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Hmm skrev: tir nov 29, 2022 6:20 pm
Karatel skrev: tir nov 29, 2022 6:11 pm
Falcon skrev: tir nov 29, 2022 5:48 pm Dessuten er det svært begrenset hvilken militær betydning strømnettet har på dagens slagmark. Alt av militær verdi har generatorer eller forbrenningsmotorer. Diesellokomotiver er i bruk fortsatt.
Alle militære kjøretøyer, og også kanoner og fly er avhengige av verksteder er de kan vedlikeholdes og repareres, store verksteder kan neppe drives med strøm fra generatorer. Generatorer og forbrenningsmotorer må også ha vedlikehold og reparasjoner på verksteder. Drivstoffpumper må også ha strøm, men der er det vel nok med generatorer.

Diesellokomotiver og alt annet jernbanemateriell må også ha verksted for vedlikehold og reparasjoner, et jernbaneverksted kan neppe drives med strøm fra generatorer.
Det du beskriver kan fort overføres til begrepet total krig for Russlands del. En total krigføring er i praksis definisjon på terror. Sivile blir da ikke en relevant nok brikke i krigføringen og derav så bryter man stort de reglene som finnes.
Ja det er total krig, russerne sier jo selv at de vil fryse ukrainerne til kapitulasjon:

"- Disse hevnangrepene, og de utføres som hevn, er et uttrykk for vårt hat, vårt hellige hat, sier Chernyshov i et politisk debattprogram.

Han legger til:

- De sitter uten gass, uten belysning og uten alt annet. Hvis regimet i Kyiv fortsetter å opptre som krigsforbrytere, kan de fryse og råtne der borte, sier Chernyshov, og legger til at «vanlige folk må ut i gatene og få slutt på naziregimet»."

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-fr ... e/77817140

Når dette kommer fra et medlem av dumaen, må vi jo tro det er det offisielle synet.

Dette er uten tvil terror mot sivile og en krigsforbrytelse. Men det å angripe strømforsyning som også forsyner militære med strøm, er ikke i seg selv en krigsforbytelse, her gjelder proporsjonalitetsprinsippet. I dette tilfelle må proporsjonalitetsprinsippet for lengst være overskredet.

Og siden dette er en angrepskrig, er selv krigen som sådan en krigsforbrytelse. I Nürnberg ble nazistene dømt og hengt for å ha gjort seg skyldige i angrepskrig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

slankebrusmannen skrev: tir nov 29, 2022 7:22 pm
Karatel skrev: tir nov 29, 2022 6:11 pm Alle militære kjøretøyer, og også kanoner og fly er avhengige av verksteder er de kan vedlikeholdes og repareres, store verksteder kan neppe drives med strøm fra generatorer.
(…)

Diesellokomotiver og alt annet jernbanemateriell må også ha verksted for vedlikehold og reparasjoner, et jernbaneverksted kan neppe drives med strøm fra generatorer.
Saksopplysning: Strøm fra generatorer er ikke dårligere enn annen strøm.
Selvfølgelig ikke, men et verksted skal ha strøm til kraner som kan løfte et lokomotiv, strøm til traverser, store dreiebenker, boremaskiner, hydrauliske presser og mange andre store og små maskiner som bruker veldig mye strøm.

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Karatel skrev: tir nov 29, 2022 7:52 pm

Når dette kommer fra et medlem av dumaen, må vi jo tro det er det offisielle synet.

ikke hvis vi snakker om som representerer et ultranasjonalstisk parti som han her
Når Moxnes snakker er heller ikke det et offisielt norsk syn

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 8:16 pm
Karatel skrev: tir nov 29, 2022 7:52 pm

Når dette kommer fra et medlem av dumaen, må vi jo tro det er det offisielle synet.

ikke hvis vi snakker om som representerer et ultranasjonalstisk parti som han her
Når Moxnes snakker er heller ikke det et offisielt norsk syn
Er helt på linje med det Forent russland står for dette, det offisielle synet.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Hedning skrev: tir nov 29, 2022 7:21 pm Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.
Det er vel ingen med vettet i behold som gjør mer enn å himle med øynene av denne alkoholikerens "trusler".

Det har vel blitt tråkige kvelder for han når han ikke lenger kan høre på Deep Purple, Black Sabbath og Led Zeppelin. Lett å ty til flaska da.

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Troygirl skrev: tir nov 29, 2022 8:34 pm
Hedning skrev: tir nov 29, 2022 7:21 pm Oppslag om Medvedevs fantasier i Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-bli ... l/77896518

Viseformann i Russlands sikkerhetsråd og landets tidligere president, Dmitrij Medvedev, sier at Nato blir et legitimt mål for Russlands militære styrker dersom de forsyner Ukraina med luftvernsystemet Patriot og Nato-personell.

For en oppblåst,hjernedød klovn. Hvem tror han biter på dette? De blir kastet ut av Ukraina,men nå skal de gi seg i kast med NATO. Jaja.. Må nok verve noen tusen fylliker,og utruste dem med WW1 utstyret sitt da.
Det er vel ingen med vettet i behold som gjør mer enn å himle med øynene av denne alkoholikerens "trusler".

Det har vel blitt tråkige kvelder for han når han ikke lenger kan høre på Deep Purple, Black Sabbath og Led Zeppelin. Lett å ty til flaska da.
Åsså trusler da.
Det er jo bare fakta. Om NATO sender patriotsystem med personell inn i Ukraina, er de legitime mål for russerne.
Det er ingen nyhet.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Jack_Daniels skrev: tir nov 29, 2022 7:19 pm Ukraina meldte vel It's HIMARS o'clock tidligere i dag, så dette er vel høyst trolig resultatet.

Russerne er svært sårbare sør for disse stedene. Jernbanen de er avhengig av går der. Ikke er det så langt til Melitopol heller. Blir interessant å se hva som skjer de neste ukene.

Ukrainerne blir minnet om å ikke laste opp videoer eller bilder av branner eller eksplosjoner hver eneste dag på sosiale medier, så det kommer ikke mange meldinger om hvor det skjer saker.

Bilde
Sist redigert av Troygirl den tir nov 29, 2022 8:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»