Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Troygirl

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Troygirl »

Jeg må innrømme jeg var skeptisk til Giorgia Meloni da hun ble statsminister, men her treffer hun klokkeklart. Bravo! 👏👏👏


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Russerne er bekymret for ukrainske angrep og bygger skyttergraver i Russland


Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Varulv2468 skrev: tor mar 23, 2023 4:57 pm
Crazy Horse skrev: tor mar 23, 2023 10:57 am Med all mulig respekt for mye av det Varulv skriver, da han har mye rett og mye kunnskap, så tar han også feil. Som når han nærmest skrøt opp wagner og regulære russiske styrker utenfor Bakhmut med at de var oppfinnsomme og kreative. Det er nettopp det de ikke er. Hele det russiske forsvaret er som det sivile samfunnet bygd opp rundt en autoritær fryktkultur.
Infiltreringstaktikk som har vært sett i Popasnafronten, ville ikke ha vært mulig uten en viss oppfinnsomhet og kreativitet, men det burde huskes at dette var den første av ganske mange forsøk på taktiske alternativer som lykkes under hele krigen. Dette gjør Wagner-troppene til unntaket som bekreftet regelen og den største trusselen mot Ukraina fordi disse som leder og overlever infiltreringsangrepene, kan lære bort det de hadde lært, til andre. Da må disse infiltreringslagene elimineres med alle midler, de var blitt meget giftig som ikke kunne tolereres. Det er hvorfor spesialsstyrker og NATO-trente kontingenter sendes til Bakhmut. Det er disse som er høyest prioritert for å tvinge om krigens gang inn på en mer komfortable sti. Wagner-militante besto av de meste kamperfarne, trente og motiverte mennene - mange av dem veteraner helt tilbake til 1994 - eliten av eliten, flere tiårs kompetanse, opplæring og erfaring har akkumulert inn i en enhet på flere tusen menn som kunne bruke titusener av dårlige trente og svake motiverte menn på en måte som rigide og autoritære offiserer ikke kunne.

Fryktkulturen i de russiske styrkene er et stort problem for russerne selv, men det er sagt tidlig i et innlegg om det russiske folkets væremåte at kulturell tankegang er å unngå ansvar og sterk synlighet for disse over seg, og dette er innbakt inn i den russiske psyken. Bare langvarig tilpasning og frikobling fra de kulturelle normstenkningene kan frigjøre en sterk potensialitet, da er det ikke rart at Wagner skulle være først ut med å finne en taktikk som virker, selv om den er ekstremt kostbart og kynisk. Dermed må disse som utgjøre kjernen i slike tropper utryddes med ekstrem kraft - det russiske militæret kan lære av dem. Russerne er egentlig etteraperne. Når noen få suksess, vil de andre etterape dette. Det er hvordan de lærer og bli bedre i sin håndtering - de blir ikke smartere, men de blir farligere.
Jeg har verken tro på Wagner gruppen eller regulære russiske styrker og dette med kreativitet, fantasi og selvstendig tenkning i forhold til måloppnåelse. Mye av det vi har sett fra denne krigen - som at Wagner og regulære styrker flokker seg sammen når de er under angrep er så hodeløst at det knapt er til å tro. «Spre dere for helvete» ville jeg tenkt og ropt om jeg var russer, men nei. Videre at disse små gruppene med infanterister drives rett i den visse død uten artilleri- eller luftstøtte. Det er knapt til å tro. Tema for meg er om ukrainerne - flasket opp i samme øst slaviske fryktkultur - er like tafatte.

Jeg har noe erfaring fra byggebransjen. Om man for 20 år siden ba polakker med spader flytte x antall m3 masse fra punkt A til punkt B, og ny ordre om å flytte alt tilbake, så gjorde polakkene dette uten å stille et kritisk spørsmål til betydelig latter fra oss nordmenn. Mobbing ? Utvilsomt ja. Poenget med dette eksemplet er at øst europeere kommer fra en fryktbasert kultur hvor kritisk og selvstendig tenkning er tabu. Polakker og baltere har akklimatisert seg med EU og Vest-Europa. Russere står på stedet hvil. Noe denne krigen har vist. Tross et massivt overtak - særlig i startfasen - sviktet alt. I luften og på bakken. Ingen kommunikasjon mellom luft og bakke. Ingen planlegging. Ingen struktur. Hele krigen sett med russiske øyne er en skandale, en svart komedie. Militærhistorikere vil om 100 år sammenligne denne invasjonen med Napoleons angrep på Russland i 1812, og general Custers angrep på Cheyenne og Sioux indianere i 1876. Militære fiaskoer.

Ukrainerne har fått og får hjelp fra militærstrateger i vest og fra etterretningen. De skynder seg langsomt. Har tusener av soldater under opplæring i vest på Leopard 2 og andre våpensystemer. De returner snart, og vil sloss mot en hær som nå henter tanks produsert på 1950 og 60- tallet fra museum. Jeg er sikker på at det kommer en voldsom ukrainsk offensiv om ikke lenge. Vet ikke hvor, men den kommer. Og til dette flymaset. Ville vært en fordel for ukrainere med F16 mv ja, men det er ikke nødvendig av den simple grunn at russerne verken har hatt eller vil få kontroll over ukrainsk luftrom. Russiske fly blir skutt ned, fordi russerne er noen udugelige svin.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Troygirl skrev: tor mar 23, 2023 10:12 pm Jeg må innrømme jeg var skeptisk til Giorgia Meloni da hun ble statsminister, men her treffer hun klokkeklart. Bravo! 👏👏👏

Det der var så ekstremt godt levert av Meloni. Det der var et politisk tilsvar som kan sammenlignes med Per Egil Ahlsens frisparkmål under cupfinalen 1984.

Og italiensk er et perfekt språk å bruke når noen skal settes grundig på plass.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Alltid betryggende å høre på David Patraeus. Kommer med ganske nyanserende informasjon om det kinesiske besøket til Russland. F.eks skal handelen Putin ha fått gjennomslag for med Kina komme med kraftig rabattert pris fordel Kina.

Så for Kina er dette tydeligvis bare en mulighet til å drive god forretning.



Fantastisk forøvrig å se at Meloni er på rett side, det kan jo være litt enten eller når noen langt til høyre kommer til makten.

Hmm

Legg inn av Hmm »

De russiske tapstallene holder seg høye.




Men ifølge MOD UK så gnager russerne seg fremover meter for meter.


ingenkanvite

Legg inn av ingenkanvite »

Et veiskille i våpenhjelpen.
Slovakia har publisert en video av at ukrainske teknikere og piloter kom for å hente 4 MIG-29 jagerfly som var gitt dem fra Slovakia. Kameraene har plukket opp det øyeblikket der de tar av og flyr til Ukraina med sine nye fly.
Verd å merke seg at Slovakia annonserer dette. Det er en markering og en provokasjon mot Russland.
Skal vise at et lite land ikke er redd den store bjørnen, og kanskje som et eksempel til etterfølgelse for andre land.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Ser ut til at DeSantis har gått tilbake på uttalelsene vedrørende Ukraina og "territorial dispute".






Hetfield

Legg inn av Hetfield »

JauKaninen skrev: fre mar 24, 2023 12:58 am Fantastisk forøvrig å se at Meloni er på rett side, det kan jo være litt enten eller når noen langt til høyre kommer til makten.
Når henne og selv Orban snur, sier det litt om hvor langt Putin har gått.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Hvor mye støttepersonell trengs for typ f16?


Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Caputo skrev: fre mar 24, 2023 12:20 pm Hvor mye støttepersonell trengs for typ f16?

Kopiert fra en av USAF bakkemannskap på F-16, Ukraina kan muligens knappe litt ned:

An Integrated Combat Turnaround (ICT) requires a few people. A full load crew of three, an aircraft crew chief and assistant, refuel personnel (2), Fire team with vehicle and, probably some Ops people in the way.

In the actual launch and recovery operation that number is drastically reduced. At a minimum, Two people can get a pilot strapped in, unpin the aircraft and one weapons person( part of the two) to ready any weapons on the ground.

Så må du ha en gruppe mekanikere som betjener alle flyene

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



Interessant amerikansk innslag fra Nordsjøen

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kult å se at gamle rockere bryr seg om Ukraina. Det er ikke bare Gilmour som har et bankende hjerte mot urett og svik.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Fernandovonarb skrev: fre mar 24, 2023 2:29 pm Kult å se at gamle rockere bryr seg om Ukraina. Det er ikke bare Gilmour som har et bankende hjerte mot urett og svik.
Herlig fyr, og en flott statement her. Men han er ikke helt oppdatert da, UK har aldri hatt F-16.. I såfall blir det Eurofighter Typhoon som UK og Sunak vil sende, tenker jeg. Et meget godt fly det også.
Sist redigert av DennisB den fre mar 24, 2023 2:52 pm, redigert 2 ganger totalt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Har ikke noe mot homofile, men er mot suging av kuk på offentlig sted.

Bilde

DennisB

Legg inn av DennisB »

Rexwiller skrev: fre mar 24, 2023 2:49 pm Har ikke noe mot homofile, men er mot suging av kuk på offentlig sted.

Bilde
Hehe, artig bilde, men det er visst ikke ekte, sier de som har gått i dybden for å studere det.
Putin hadde sikkert gjort det da, om det var kinesiske våpen i potten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rexwiller skrev: fre mar 24, 2023 2:49 pm Har ikke noe mot homofile, men er mot suging av kuk på offentlig sted.

Bilde
Det bildet der forteller nesten alt om ståa i dag selv om det sannsynligvis er fake.

Vær så snill hjelp oss! Jeg vil ikke bli sett på som en taper! Jeg gjør hva som helst, bare du hjelper meg. Jeg ber deg på mine knær!

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Ideelt sett ja. Samtidig er det ikke veldig overraskende at noen få Ukrainere mister grepet etter å ha sett hjem og land bli terrorisert, og familie og venner blitt voldtatt, torturert og drept av gjengen du sympatiserer med.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Tenker du Norge bør stoppe våpenstøtten til Ukraina som følge av dette?

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:40 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Tenker du Norge bør stoppe våpenstøtten til Ukraina som følge av dette?
Nei, ikke som følge av dette alene, men jeg mener absolutt det bør få konsekvenser.

Hvilke reaksjoner mener du vil være passende?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:48 pm
Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:40 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Tenker du Norge bør stoppe våpenstøtten til Ukraina som følge av dette?
Nei, ikke som følge av dette alene, men jeg mener absolutt det bør få konsekvenser.

Hvilke reaksjoner mener du vil være passende?
Jeg tenker ikke det bør få noen særlig konsekvenser. Verden er blodig urettferdig.

Hvilke konsekvenser ser du for deg?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ukrainerne har ingen forpliktelse til å spille rent med russiske krigsfanger når de kjemper for sin eksistens, og russerne er den angripende part i utgangspunktet.

Dessuten har russerne med vilje massehenrettet ukrainske sivile, så er det noen som skal dømmes for krigsforbrytelser og brudd på menneskerettighetene over en lav sko så er det Russland.
Sist redigert av Hetfield den fre mar 24, 2023 4:03 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

TomBrady12 skrev: fre mar 24, 2023 3:38 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Ideelt sett ja. Samtidig er det ikke veldig overraskende at noen få Ukrainere mister grepet etter å ha sett hjem og land bli terrorisert, og familie og venner blitt voldtatt, torturert og drept av gjengen du sympatiserer med.
Jeg oppfatter svaret ditt som et forsvar/bortforklaring av disse forbrytelsene.
Tar jeg feil?
Hva mener du med «gjengen du sympatiserer med»? Jeg har gjentatte ganger gjort det klart at jeg ikke sympatiserer med russerne.

Jeg mener russiske og ukrainske soldater er mer like enn enkelte liker å tro, noe dette er et eksempel på.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:49 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:48 pm
Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:40 pm
Tenker du Norge bør stoppe våpenstøtten til Ukraina som følge av dette?
Nei, ikke som følge av dette alene, men jeg mener absolutt det bør få konsekvenser.

Hvilke reaksjoner mener du vil være passende?
Jeg tenker ikke det bør få noen særlig konsekvenser. Verden er blodig urettferdig.

Hvilke konsekvenser ser du for deg?
Du har selvsagt rett til å mene at henrettelser utført av våre «allierte» ikke bør få konsekvenser, og jeg er heller ikke overrasket over ditt synspunkt.

Jeg mener at zelenskyj nå burde være raskt ute med å ta avstand fra sine soldaters handlinger og ta kraftige grep for å sikre at slikt ikke skal skje igjen.

Jeg er ekstra glad for at klasevåpen og fosforbomber er uaktuelt når jeg leser slikt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 4:04 pm
Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:49 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:48 pm

Nei, ikke som følge av dette alene, men jeg mener absolutt det bør få konsekvenser.

Hvilke reaksjoner mener du vil være passende?
Jeg tenker ikke det bør få noen særlig konsekvenser. Verden er blodig urettferdig.

Hvilke konsekvenser ser du for deg?
Du har selvsagt rett til å mene at henrettelser utført av våre «allierte» ikke bør få konsekvenser, og jeg er heller ikke overrasket over ditt synspunkt.

Jeg mener at zelenskyj nå burde være raskt ute med å ta avstand fra sine soldaters handlinger og ta kraftige grep for å sikre at slikt ikke skal skje igjen.

Jeg er ekstra glad for at klasevåpen og fosforbomber er uaktuelt når jeg leser slikt.
Hva slags konsekvenser mener du det skal få?

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Fantastisk hvordan dette blir bagatelisert…

Genial

Legg inn av Genial »

Hetfield skrev: fre mar 24, 2023 3:55 pm Russerne kan trekke seg ut idag, så blir det slutt på at begge parter dreper så mange som mulig til den ene overgir seg.

Ukrainerne har ingen forpliktelse til å spille rent når de kjemper for sin eksistens, og russerne er den angripende part i utgangspunktet.
Den siste setningen er jo bare tull. Du har ikke lov til å henrette krigsfanger selv om du er forsvarende part. Ukraina har alt å tjene på og vise seg frem som den bedre part, noe de selvfølgelig har gjort og kommer til å fortsette med.

Ukrainske soldater som har henrettet forsvarsløse russiske krigsfanger bør likevel straffes.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 4:06 pm Fantastisk hvordan dette blir bagatelisert…

Hva slags konsekvenser mener du det bør få?
Det er viktig at det ikke er noe som vil være fordelaktig for Russland, ikke sant?

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:48 pm
Solvgutt1 skrev: fre mar 24, 2023 3:40 pm
Foucault skrev: fre mar 24, 2023 3:29 pm Det er skuffende at Ukraina gjør seg skyldig i slikt, vi bør kunne ha langt høyere forventninger til et land vi støtter med penger, våpen og utstyr.
Det er selvsagt ille nok at russerne tyr til uhyrligheter, men ikke på langt nær like overraskende.


«FN anklager både Russland og Ukraina for summariske henrettelser av krigsfanger
Både russiske og ukrainske styrker har stått bak utenomrettslige henrettelser av krigsfanger, ifølge FN-observatører i Ukraina».

«Matilda Bogner, leder for UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine, presenterte observatørenes konklusjoner fredag».

«FN-organisasjonen mener å ha dokumentert at opptil 25 russiske krigsfanger er blitt drept av ukrainske styrker. Russiske styrker skal ha gjennomført 15 utenomrettslige henrettelser av ukrainere, kort tid etter at de var tatt til fange».

«Bogner bruker uttrykket «summariske henrettelser», som brukes om situasjoner der fanger blir likvidert uten å ha fått en skikkelig rettssak».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... get-latest
Tenker du Norge bør stoppe våpenstøtten til Ukraina som følge av dette?
Nei, ikke som følge av dette alene, men jeg mener absolutt det bør få konsekvenser.

Hvilke reaksjoner mener du vil være passende?
Det er beklagelig at det skjer, men årsaken til at det skjer er at russland angrep Ukraina. Trekker russland seg ut av Ukraina vil det bli slutt med slike ting. Den eneste måten å få russland ut av Ukraina er at Ukraina vinner. Den eneste måten det kan skje på er at vesten gir mer og kraftigere våpen til Ukraina. Så det bør bli konsekvensen, mer våpen til Ukraina, da gjerne gjerne klasevåpen og fosfor, siden russland også bruker de typene våpen.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»