Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
VivaLV

Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av VivaLV »

Jeg skjønner ikke helt analysene at vesten/nato må svare med atomvåpen hvis Russland bruker "mindre" taktiske atomvåpen? Da har man jo garantert en atomkrig som vil drepe hundrevis av millioner av mennesker.
NATO må selvsagt svare, men det kan like godt (trur jeg) bli flyforbudssone, betydelig økt våpenhjelp osv. osv. osv.



****Har redigert dette som ble åpningsinnlegget for å legge til link til den forrige tråden, slik at dere kan finne den enkelt.

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=1530

Vi har laget en "del 2" da for lange tråder gjør at man vil få disse avbruddene med "resource timed out", da det skal lastes såpass mange innlegg.

AxelRudi****

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ille at man skal håpe på noe sånt. Men vi får håpe på ett spektakulært attentat når han skal holde annekteringstalen sin.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Leoparden skrev: fre sep 30, 2022 1:58 pm Jeg mener jeg leste her inne at USA har er større budsjett på vedlikehold av sine A-våpen, enn Russland har i budsjett totalt på hele militæret sitt.
Stemmer det så gir det vel en pekepinn på hvor operative alle de bombene er…
https://tenor.com/bCivr.gif

Jack

Legg inn av Jack »

VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 2:02 pm Jeg skjønner ikke helt analysene at vesten/nato må svare med atomvåpen hvis Russland bruker "mindre" taktiske atomvåpen? Da har man jo garantert en atomkrig som vil drepe hundrevis av millioner av mennesker.
NATO må selvsagt svare, men det kan like godt (trur jeg) bli flyforbudssone, betydelig økt våpenhjelp osv. osv. osv.
NATO har uttalt at de ikke vil svare med atomvåpen, men med konvensjonelle våpen og at responsen vil være katastrofal for russland.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Ikke en bra måned for Russland på slagmarken 8-) (obs høy lyd, slipper dere å få trommehinnene sprengt som meg)

Sist redigert av Ka9nen den fre sep 30, 2022 2:07 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Leoparden skrev: fre sep 30, 2022 1:58 pm Jeg mener jeg leste her inne at USA har er større budsjett på vedlikehold av sine A-våpen, enn Russland har i budsjett totalt på hele militæret sitt.
Stemmer det så gir det vel en pekepinn på hvor operative alle de bombene er…
Jeg mener det stemmer ja.

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: fre sep 30, 2022 1:54 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 1:39 pm Interessant liste :

Here are the 10 countries with the most nuclear weapons:
Russia - 6,257.
United States - 5,550.
China - 350.
France - 290.
United Kingdom - 225.
Pakistan - 165.
India - 156.
Israel - 90.
North Korea - 50
Hadde man sett hvor mange av disse som var aktive hadde listen sett helt annerledes ut.

Russland har generelt vært dårlige på militært vedlikehold. Det gjelder også atomvåpnene. Det koster MYE å holde atomvåpen aktive og klare til dyst.

Så USA har langt større slagkraft enn Russland.
Også på den fronten.

Vi kan sammenligne dette med det russiske flyvåpenet for der vet vi mer med sikkerhet:

VVS (Russiske flyvåpenet) har rundt 2 400 kampfly og 3 365 luftfartøy totalt. Det er her verdt å merke seg at mange av disse er i svært dårlig stand, og derfor ikke er operative. VVS har hatt et ønske om å vrake mye av dette gamle utstyret, og kjøpe nytt utstyr med bedre teknologi isteden. Dårlig økonomi, som var grunnen til det dårlige vedlikeholdet i utgangspunktet, har hindret en slik utstyrsfornying. Det har derfor blitt gjennomført oppgraderinger på noe av det eksisterende utstyret i stedet, samt noen minimale investeringer i nye fly.


Sammenligner vi med USAs flyvåpen så er så godt som alle fly operasjonelle til enhver tid.
Det er mulig du har rett, men er jo umulig å bekrefte dette, regner med de ihvertfall har noen som fungerer.

Er heller ikke særlig begeistret over at land som India og Kina har såpass mange.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Når man først snakker om taktiske atomvåpen... ser på sendingen på VGTV nå... en godt plassert taktisk sak rett over det bygget kunne forkortet krigen betraktelig.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jack_Daniels skrev: fre sep 30, 2022 2:04 pm
VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 2:02 pm Jeg skjønner ikke helt analysene at vesten/nato må svare med atomvåpen hvis Russland bruker "mindre" taktiske atomvåpen? Da har man jo garantert en atomkrig som vil drepe hundrevis av millioner av mennesker.
NATO må selvsagt svare, men det kan like godt (trur jeg) bli flyforbudssone, betydelig økt våpenhjelp osv. osv. osv.
NATO har uttalt at de ikke vil svare med atomvåpen, men med konvensjonelle våpen og at responsen vil være katastrofal for russland.
Dette beistet av en konvensjonell bombe har en sprengkraft på 11 tonn TNT, atombomben som ble sluppet over Hiroshima var på 15 kilotonn TNT.

Bilde
Sist redigert av Number4 den fre sep 30, 2022 2:25 pm, redigert 2 ganger totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Surrealistisk at denne farsen av en annektering får så mye oppmerksomhet. Burde nesten ha blitt tiet i hjel av Vesten. Dette ligner jo nærmest på en forsiktig anerkjennelse fra medias side..

Jack

Legg inn av Jack »

Det Putin lirer av seg nå... Herregud.

Sist redigert av Jack den fre sep 30, 2022 2:21 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Litt merkelig at det ikke står mer om bombingen av den flytningekolonnen i media!!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Number4 skrev: fre sep 30, 2022 2:14 pm
Jack_Daniels skrev: fre sep 30, 2022 2:04 pm
VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 2:02 pm Jeg skjønner ikke helt analysene at vesten/nato må svare med atomvåpen hvis Russland bruker "mindre" taktiske atomvåpen? Da har man jo garantert en atomkrig som vil drepe hundrevis av millioner av mennesker.
NATO må selvsagt svare, men det kan like godt (trur jeg) bli flyforbudssone, betydelig økt våpenhjelp osv. osv. osv.
NATO har uttalt at de ikke vil svare med atomvåpen, men med konvensjonelle våpen og at responsen vil være katastrofal for russland.
Dette beistet av en konvensjonell bombe har en sprengkraft på 11 kilotonn TNT, atombomben som ble sluppet over Hiroshima var på 15 tonn TNT.

Bilde
Legg på tre nuller så blir det korrekt. 15000 tonn for å være nøyaktig. MOAB har til sammenligning "bare" 11 tonn, ikke kilotonn som betyr tusen tonn.
Sist redigert av Fernandovonarb den fre sep 30, 2022 2:24 pm, redigert 1 gang totalt.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

DennisB skrev: fre sep 30, 2022 2:15 pm Surrealistisk at denne farsen av en annektering får så mye oppmerksomhet. Burde nesten ha blitt tiet i hjel av Vesten. Dette ligner jo nærmest på en forsiktig anerkjennelse fra medias side..
I Russland tier man ned ubehageligheter. Ikke i Vesten.

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

PapaSmurf skrev: fre sep 30, 2022 1:54 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 1:39 pm Interessant liste :

Here are the 10 countries with the most nuclear weapons:
Russia - 6,257.
United States - 5,550.
China - 350.
France - 290.
United Kingdom - 225.
Pakistan - 165.
India - 156.
Israel - 90.
North Korea - 50
Hadde man sett hvor mange av disse som var aktive hadde listen sett helt annerledes ut.

Russland har generelt vært dårlige på militært vedlikehold. Det gjelder også atomvåpnene. Det koster MYE å holde atomvåpen aktive og klare til dyst.

Så USA har langt større slagkraft enn Russland.
Også på den fronten.

Vi kan sammenligne dette med det russiske flyvåpenet for der vet vi mer med sikkerhet:

VVS (Russiske flyvåpenet) har rundt 2 400 kampfly og 3 365 luftfartøy totalt. Det er her verdt å merke seg at mange av disse er i svært dårlig stand, og derfor ikke er operative. VVS har hatt et ønske om å vrake mye av dette gamle utstyret, og kjøpe nytt utstyr med bedre teknologi isteden. Dårlig økonomi, som var grunnen til det dårlige vedlikeholdet i utgangspunktet, har hindret en slik utstyrsfornying. Det har derfor blitt gjennomført oppgraderinger på noe av det eksisterende utstyret i stedet, samt noen minimale investeringer i nye fly.


Sammenligner vi med USAs flyvåpen så er så godt som alle fly operasjonelle til enhver tid.
USA bruker mer penger på vedlikehold av atomarsenalet sitt enn hele det russiske forsvarsbudsjettet.

Jack

Legg inn av Jack »

For en eksepsjonell samling med cunts i den salen.

Alt er løgn og bedrag. Alt. Stormannsgalskap.

Number4

Legg inn av Number4 »

Fernandovonarb skrev: fre sep 30, 2022 2:20 pm
Number4 skrev: fre sep 30, 2022 2:14 pm
Jack_Daniels skrev: fre sep 30, 2022 2:04 pm

NATO har uttalt at de ikke vil svare med atomvåpen, men med konvensjonelle våpen og at responsen vil være katastrofal for russland.
Dette beistet av en konvensjonell bombe har en sprengkraft på 11 kilotonn TNT, atombomben som ble sluppet over Hiroshima var på 15 tonn TNT.

Bilde
Legg på tre nuller så blir det korrekt. 15000 tonn for å være nøyaktig. MOAB har til sammenligning "bare" 11 tonn, ikke kilotonn som betyr tusen tonn.
Takk for rettelse, det gikk litt fort i svingen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jack_Daniels skrev: fre sep 30, 2022 2:26 pm For en eksepsjonell samling med cunts i den salen.

Alt er løgn og bedrag. Alt. Stormannsgalskap.
Zelensky har helt rett. Dette er et freakshow.

Jack

Legg inn av Jack »

Putin er Sauron personifisert.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det må gå generasjoner før man slipper Russland inn i varmen igjen... Landet og folket er ødelagt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Stakkar lille Putin. Han har det største mindreverdighetskomplekset jeg har sett.

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »

Deluded prick.


DennisB

Legg inn av DennisB »

Det er faktisk ikke et snev av håp for Russland. De har taklet seg selv over vantet.
Er det mulig..

Jack

Legg inn av Jack »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jeg gidder ikke se talen fra en som er burde vært innlagt på Psykiatrisk, og når et av punktene hans er dette så understreker det galskapen. Han vil ha fred med betingelse at han får beholde områdene. Latterlig skapning.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

greyserpent skrev: fre sep 30, 2022 2:30 pm Det må gå generasjoner før man slipper Russland inn i varmen igjen... Landet og folket er ødelagt.
Tja, man slapp Tyskland og Japan inn i varmen etter noen år. Men det krevde jo en total avsettelse av regimene. Det blir vanskelig å få til med et land med atomvåpen.

Jack

Legg inn av Jack »

Det er en syk, liten mann som taler i Moskva. Jeg hadde gitt mye for å se han bli spist levende av en bjørn.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

VifteKopp skrev: fre sep 30, 2022 2:35 pm
greyserpent skrev: fre sep 30, 2022 2:30 pm Det må gå generasjoner før man slipper Russland inn i varmen igjen... Landet og folket er ødelagt.
Tja, man slapp Tyskland og Japan inn i varmen etter noen år. Men det krevde jo en total avsettelse av regimene. Det blir vanskelig å få til med et land med atomvåpen.
Idiotien til Putin er mye mer inngrodd i Russland enn det var i Tyskland.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ikke et ord om deres første patetiske grunn til å angripe Ukraina... denazifisering.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»