Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Koffer

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Koffer »

kytec skrev: tir jan 31, 2023 8:25 am
DennisB skrev: tir jan 31, 2023 8:13 am Det russiske folk vil selvsagt ikke ha en atomkrig i deres egen hage. Tror de at Putin er gal nok til å provosere fram det, så vil folket si ifra. Tror jeg.
Vi har trodd og håpt mye i løpet av krigen, men Stoltenberg vet visst hva han snakker om, ikke undervurder russere.

De mistet jo millioner under krigen og i tiårene etter, alle er nå nasjonalhelter og de ble en supermakt etter krigen.

Man håper kanskje på noe lignende?
Ikke bare Stoltenberg. Jeg var pro-russser & pessimist da jeg begynte å advare om dette for mange måneder siden her inne i en objektiv vurdering av situasjonen.


Russerne er nå i krig med Nato i Ukraina. Det kan komme hjem en million soldater i kiste, men allikevel blir det ikke noe opprør eller store protester. Alt nøye regissert av Putin og hans propagandaapparat. Husk at Russland vinner denne «operasjonen» ved å ta de fire annekterte områdene, ikke styrte Kiev. Men de kommer selvfølgelig til å fortsette å destabilisere og mulig spise -litt og litt- av landet.

Russeren er ikke bare en gjeng med fulle bondeknøler og maks sju skudd i magasinet med våpen fra 1.verdenskrig. De har erfaring med krig. De prioriterer krig. De har utstyr, mange kloke hoder og kompetanse samt store kapasiteter. De kan produsere i fred og ro da ingen land vil angripe de på russisk jord.

Autokraten har all verdens tid. De kan binde opp millioner av soldater over en flere hundre mil lang front. 300 tanks hjelper på, og noen Himars, men ikke på sikt. Det må til mer. Mye mer. Ukrainerne mister også befal og gode soldater, slik russerne gjør.

I går sa Mao Ning at USA var skyld i krigen. Kina, India, Syria, N.Korea, Iran, Belarus og CSTO-landene er på russisk side. Flere land i Asia og Sør-Amerika. Glem Pariastaten. Tyrkia kjøper våpen og inngår avtaler med Russland. Ungarn. Flere svake ledere i Vesten. Se på Syria. Al Assad er tilbake, mannen som drepte tusenvis av mennesker med blant annet kjemiske våpen. NATOs nest-største hær vil møte han for samtaler. USA og valg i 2024. Hva sa den kroatiske presidenten her om dagen?

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 11:43 pm Men podcasten mente den beste måten å stanse/bremse denne anti-demokratiske bølgen var å sørge for at Ukraina vinner sin kamp for videre eksistens.

Og det er nok dette Stoltenberg mener når han sier prisen ved å ikke hjelpe Ukraina kan bli mye høyere enn kosten ved å hjelpe.
Mon, må jeg spørre, var dette Det Store Bildet? Uansett en svært god podcast med enkelte drøftelser om det politiske rundt Ukraina.

Ser på Norge bak Fasaden fra i går kveld. Synes stadig vekk det er altfor mye fokus på at man skal forsvare Norge. Denne ideen om et fedreland støtter jeg kun delvis, men først og fremst burde slike diskusjoner på om man er villig til å forsvare (på de måter som er mulig) for de verdiene som Norge og Vesten forfekter. Det skulle ikke overraske meg om svarene de fikk i starten av programmet i går hadde vært endret om så.

Under en slik diskusjon er det også mye enklere å kritisere de utallige "speisaloperasjonene" til USA, Vesten og herunder Norge siden WWII.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Hva skjer med Kroatias president? Han er jo pro-russisk. Overraskende fra den kanten da de fleste kroatere hater Serbia og til dels Russland.

Ukrainsk sinne etter Krim-utspill fra Kroatias president Ukraina retter hard kritikk mot Kroatias president Zoran Milanovic, som mandag sa at den annekterte Krim-halvøya aldri igjen vil bli kontrollert av Ukraina.
Russland annekterte halvøya i 2014 og begynte samtidig å støtte væpnede separatister øst i Ukraina.

I et utspill mandag dert Milanovic forklarte hvorfor han motsetter seg kroatisk militærbistand til Ukraina, sa Milanovic at det er «tydelig at Krim aldri igjen vil bli del av Ukraina».

– Vi anser uttalelsen til Kroatias president, som i praksis sår tvil om Ukrainas territorielle integritet, for uakseptabel, skriver talsmann Oleg Nikolenko for det ukrainske utenriksdepartementet på Facebook.

(NTB)

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Støtte til krigen - og planlegging? - for å tjene milliarder:

Hmm

Legg inn av Hmm »

Koffer skrev: tir jan 31, 2023 10:23 am
kytec skrev: tir jan 31, 2023 8:25 am
DennisB skrev: tir jan 31, 2023 8:13 am Det russiske folk vil selvsagt ikke ha en atomkrig i deres egen hage. Tror de at Putin er gal nok til å provosere fram det, så vil folket si ifra. Tror jeg.
Vi har trodd og håpt mye i løpet av krigen, men Stoltenberg vet visst hva han snakker om, ikke undervurder russere.

De mistet jo millioner under krigen og i tiårene etter, alle er nå nasjonalhelter og de ble en supermakt etter krigen.

Man håper kanskje på noe lignende?
Ikke bare Stoltenberg. Jeg var pro-russser & pessimist da jeg begynte å advare om dette for mange måneder siden her inne i en objektiv vurdering av situasjonen.


Russerne er nå i krig med Nato i Ukraina. Det kan komme hjem en million soldater i kiste, men allikevel blir det ikke noe opprør eller store protester. Alt nøye regissert av Putin og hans propagandaapparat. Husk at Russland vinner denne «operasjonen» ved å ta de fire annekterte områdene, ikke styrte Kiev. Men de kommer selvfølgelig til å fortsette å destabilisere og mulig spise -litt og litt- av landet.

Russeren er ikke bare en gjeng med fulle bondeknøler og maks sju skudd i magasinet med våpen fra 1.verdenskrig. De har erfaring med krig. De prioriterer krig. De har utstyr, mange kloke hoder og kompetanse samt store kapasiteter. De kan produsere i fred og ro da ingen land vil angripe de på russisk jord.

Autokraten har all verdens tid. De kan binde opp millioner av soldater over en flere hundre mil lang front. 300 tanks hjelper på, og noen Himars, men ikke på sikt. Det må til mer. Mye mer. Ukrainerne mister også befal og gode soldater, slik russerne gjør.

I går sa Mao Ning at USA var skyld i krigen. Kina, India, Syria, N.Korea, Iran, Belarus og CSTO-landene er på russisk side. Flere land i Asia og Sør-Amerika. Glem Pariastaten. Tyrkia kjøper våpen og inngår avtaler med Russland. Ungarn. Flere svake ledere i Vesten. Se på Syria. Al Assad er tilbake, mannen som drepte tusenvis av mennesker med blant annet kjemiske våpen. NATOs nest-største hær vil møte han for samtaler. USA og valg i 2024. Hva sa den kroatiske presidenten her om dagen?

Det har ikke manglet på advarsler på at krigen kan gå i feil retning. Det er har også vært tydelige tegn på det her, i SoMe og i media generelt, etter at russerne trakk seg ut av Kherson, som av eksperter ble betegnet som planlagt og godt orgainsert fra russisk side. (når de omsider innså at de neppe ville greie å holde området)
(Evt. beskyldninger om å være prorussisk går ikke på pessimisme, men om man ønsker og hva man tenker vil få Ukraina til å vinne alt tilbake)

Det sterkeste tegnet på at det går dårlig er at Ukraina nå kommer til å få våpen det ikke var aktuelt å levere for 6 mnd siden.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Centrist skrev: tir jan 31, 2023 10:33 am Mon, må jeg spørre, var dette Det Store Bildet? Uansett en svært god podcast med enkelte drøftelser om det politiske rundt Ukraina.

Ser på Norge bak Fasaden fra i går kveld. Synes stadig vekk det er altfor mye fokus på at man skal forsvare Norge. Denne ideen om et fedreland støtter jeg kun delvis, men først og fremst burde slike diskusjoner på om man er villig til å forsvare (på de måter som er mulig) for de verdiene som Norge og Vesten forfekter. Det skulle ikke overraske meg om svarene de fikk i starten av programmet i går hadde vært endret om så.

Under en slik diskusjon er det også mye enklere å kritisere de utallige "speisaloperasjonene" til USA, Vesten og herunder Norge siden WWII.
Velger å sitere meg selv for å få frem et annet poeng.

Hvis man skal legge til grunn det overnevnte perspektivet om verdier om demokrati, frihet ol., hvor så går grensen? Hva er forskjellen på Norge og Ukraina? Eller for den saks skyld, andre kontinenter og stater? Er det fordi Ukraina ikke har vært ett fullverdig demokrati på lik linje med Norge? Hvor går så grensen, f.eks. hvis Finland skulle bli invadert av Russland?

Dette er nok et for stort spørsmål for å tas i denne tråden, og jeg mistenker vel dessuten at det er liten interesse for det. Jeg har videre en viss utfordring med å akseptere doktrinen oss mot dem (Vesten v. Russland). Russland er ene og alene kun en manifestering av et styresett (og herunder invasjonskrigen i Ukraina) som man kjemper mot. Det kunne like gjerne vært USA, England, you name it, og de samme spørsmålene hadde vært gjeldende. Det er viktig å ha et større perspektiv på det, både i historisk kontektst opp mot verdenskrigene, men også før vår moderne historie.

startelver

Legg inn av startelver »

Sterk tale fra Inside Russia


Koffer

Legg inn av Koffer »

Hmm skrev: tir jan 31, 2023 11:02 am
Koffer skrev: tir jan 31, 2023 10:23 am
kytec skrev: tir jan 31, 2023 8:25 am

Vi har trodd og håpt mye i løpet av krigen, men Stoltenberg vet visst hva han snakker om, ikke undervurder russere.

De mistet jo millioner under krigen og i tiårene etter, alle er nå nasjonalhelter og de ble en supermakt etter krigen.

Man håper kanskje på noe lignende?
Ikke bare Stoltenberg. Jeg var pro-russser & pessimist da jeg begynte å advare om dette for mange måneder siden her inne i en objektiv vurdering av situasjonen.


Russerne er nå i krig med Nato i Ukraina. Det kan komme hjem en million soldater i kiste, men allikevel blir det ikke noe opprør eller store protester. Alt nøye regissert av Putin og hans propagandaapparat. Husk at Russland vinner denne «operasjonen» ved å ta de fire annekterte områdene, ikke styrte Kiev. Men de kommer selvfølgelig til å fortsette å destabilisere og mulig spise -litt og litt- av landet.

Russeren er ikke bare en gjeng med fulle bondeknøler og maks sju skudd i magasinet med våpen fra 1.verdenskrig. De har erfaring med krig. De prioriterer krig. De har utstyr, mange kloke hoder og kompetanse samt store kapasiteter. De kan produsere i fred og ro da ingen land vil angripe de på russisk jord.

Autokraten har all verdens tid. De kan binde opp millioner av soldater over en flere hundre mil lang front. 300 tanks hjelper på, og noen Himars, men ikke på sikt. Det må til mer. Mye mer. Ukrainerne mister også befal og gode soldater, slik russerne gjør.

I går sa Mao Ning at USA var skyld i krigen. Kina, India, Syria, N.Korea, Iran, Belarus og CSTO-landene er på russisk side. Flere land i Asia og Sør-Amerika. Glem Pariastaten. Tyrkia kjøper våpen og inngår avtaler med Russland. Ungarn. Flere svake ledere i Vesten. Se på Syria. Al Assad er tilbake, mannen som drepte tusenvis av mennesker med blant annet kjemiske våpen. NATOs nest-største hær vil møte han for samtaler. USA og valg i 2024. Hva sa den kroatiske presidenten her om dagen?

Det har ikke manglet på advarsler på at krigen kan gå i feil retning. Det er har også vært tydelige tegn på det her, i SoMe og i media generelt, etter at russerne trakk seg ut av Kherson, som av eksperter ble betegnet som planlagt og godt orgainsert fra russisk side. (når de omsider innså at de neppe ville greie å holde området)
(Evt. beskyldninger om å være prorussisk går ikke på pessimisme, men om man ønsker og hva man tenker vil få Ukraina til å vinne alt tilbake)

Det sterkeste tegnet på at det går dårlig er at Ukraina nå kommer til å få våpen det ikke var aktuelt å levere for 6 mnd siden.
De aller fleste av oss her inne, med unntak av noen troll fra fabrikkene, ønsker og vil at Ukraina skal vinne tilbake alt inkludert Krim. Vinne krigen generelt.

Tegn på at krigen kan gå favør russerne her inne? Vel.. det kan diskuteres. Snakk om et fåtall i nyere tid.

At Ukraina skal vinne tilbake alt tapt terreng ( Krim ikke inkludert ) er meget usannsynlig. Det har det vært fra dag 1, selv med flauser fra det russiske militæret som man skulle tro var hentet ut fra Donald Duck & co.

Er altfor mange faktorer som gjør at Ukraina ikke greier dette, selv med 300 + tanks og noen Himars.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Centrist skrev: tir jan 31, 2023 11:19 am
Centrist skrev: tir jan 31, 2023 10:33 am Mon, må jeg spørre, var dette Det Store Bildet? Uansett en svært god podcast med enkelte drøftelser om det politiske rundt Ukraina.

Ser på Norge bak Fasaden fra i går kveld. Synes stadig vekk det er altfor mye fokus på at man skal forsvare Norge. Denne ideen om et fedreland støtter jeg kun delvis, men først og fremst burde slike diskusjoner på om man er villig til å forsvare (på de måter som er mulig) for de verdiene som Norge og Vesten forfekter. Det skulle ikke overraske meg om svarene de fikk i starten av programmet i går hadde vært endret om så.

Under en slik diskusjon er det også mye enklere å kritisere de utallige "speisaloperasjonene" til USA, Vesten og herunder Norge siden WWII.
Velger å sitere meg selv for å få frem et annet poeng.

Hvis man skal legge til grunn det overnevnte perspektivet om verdier om demokrati, frihet ol., hvor så går grensen? Hva er forskjellen på Norge og Ukraina? Eller for den saks skyld, andre kontinenter og stater? Er det fordi Ukraina ikke har vært ett fullverdig demokrati på lik linje med Norge? Hvor går så grensen, f.eks. hvis Finland skulle bli invadert av Russland?

Dette er nok et for stort spørsmål for å tas i denne tråden, og jeg mistenker vel dessuten at det er liten interesse for det. Jeg har videre en viss utfordring med å akseptere doktrinen oss mot dem (Vesten v. Russland). Russland er ene og alene kun en manifestering av et styresett (og herunder invasjonskrigen i Ukraina) som man kjemper mot. Det kunne like gjerne vært USA, England, you name it, og de samme spørsmålene hadde vært gjeldende. Det er viktig å ha et større perspektiv på det, både i historisk kontektst opp mot verdenskrigene, men også før vår moderne historie.
Fakta: Demokrati angriper svært sjeldent andre demokrati.

Forenkling er ofte en absurd øvelse, men i dette tilfellet er enkeltheten klar og tydlig. Russland mot Ukraina er den onde mot den gode.
Russland kommer ALDRI til å innføre noe som ligner på et fritt demokrati i Ukraina, ei heller godta at andre naboer måtte finne på noe som ligner. De ønsker å sette standaren for så mange som mulig, resten vil de handle mest mulig med.

Så dette er en kamp styresett mot styresett, ikke Russland mot vesten. Men dem som ønsker at folk skal leve fritt og de som ikke ønsker det. Den kampen er også vår her i Norge.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Hmm skrev: tir jan 31, 2023 8:24 am
Garindan skrev: tir jan 31, 2023 12:25 am
Hmm skrev: man jan 30, 2023 11:50 am

Invasjonen er et faktum, løgn eller ikke løgn. Bakgrunnen for den er er selvfølgelig en del spekulasjoner, men artikkelen som jeg referer til med Boris og samtalene med Putin viser at Russland ikke har fortstått at verden har gått videre etter den kalde krigen. Det er ikke lenger stuerent å kreve at demokratiske naboland skal tvinges til å danse polka, når de ønsker å danse vals, med en annen partner. Eller for å si det på en annen måte. Det finnes ikke en gyldig grunn til å invadere en fritt demokratisk land i Europa. I et slik lys er det liten betydning om Putin blir tatt i løgn eller ei. Sett utenfra er galskapen så påtagelig at hvis det var meg som var leder i Russland så håper jeg at folk forsto at det hele er basert på en løgn. Heller løgner enn en gal idiot!
Er det en grunn til at du spesifiserer at landet må være fritt og demokratisk for at man ikke skal kunne invadere det? Er det helt legitimt å invadere land som ikke er demokratiske, er det det du mener? Eller er det bare at du gjentar vestlig propapanda "talking points"?
Liten grunn til å være useriøs!

Men selvfølgelig er det et poeng. Du tenker ikke det er forskjell på å f.eks invadere Finland/Ukraina og drepe/fjerne Sanna Marin/Zelenskyy og det å prøve å fjerne Hitler/Saddam/Assad eller nå i disse dager, Putin? Folket under disse lederne kan sammenlignes og lever i fred og frihet? Du ser ingen forskjell?
Fra et moralfilosofisk ståsted så er det forskjell. Fra et juridisk ståsted er det ingen forskjell. Og det sier jo en del om hvorfor vi har beveget oss vekk fra politikk basert på lover og regler til å basere oss på hva som "føles" rett. Folk her på tråden heier fram likvideringer av russere og Putin fordi de mener at det er i det godes tjeneste. Men det er likefullt ulovlig. Jeg tror det har noe med feminiseringen av samfunnet å gjøre. Avgjørelser blir tatt på følelsesmessig grunnlag, ikke pga lover og regler. Ikke meningen at denne brannfakkelen skal starte en ny avsporing. Det er bare noen tanker jeg gjør meg.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Han har selv ikke gjort noe galt selvsagt bare sett på grusomheter ........... spar meg ..... og nå vandrer han fritt rundt i "trygge Oslo".

https://www.nrk.no/urix/ukrainere-vil-i ... 1.16277796

Hmm

Legg inn av Hmm »

Garindan skrev: tir jan 31, 2023 5:18 pm
Hmm skrev: tir jan 31, 2023 8:24 am
Garindan skrev: tir jan 31, 2023 12:25 am

Er det en grunn til at du spesifiserer at landet må være fritt og demokratisk for at man ikke skal kunne invadere det? Er det helt legitimt å invadere land som ikke er demokratiske, er det det du mener? Eller er det bare at du gjentar vestlig propapanda "talking points"?
Liten grunn til å være useriøs!

Men selvfølgelig er det et poeng. Du tenker ikke det er forskjell på å f.eks invadere Finland/Ukraina og drepe/fjerne Sanna Marin/Zelenskyy og det å prøve å fjerne Hitler/Saddam/Assad eller nå i disse dager, Putin? Folket under disse lederne kan sammenlignes og lever i fred og frihet? Du ser ingen forskjell?
Fra et moralfilosofisk ståsted så er det forskjell. Fra et juridisk ståsted er det ingen forskjell. Og det sier jo en del om hvorfor vi har beveget oss vekk fra politikk basert på lover og regler til å basere oss på hva som "føles" rett. Folk her på tråden heier fram likvideringer av russere og Putin fordi de mener at det er i det godes tjeneste. Men det er likefullt ulovlig. Jeg tror det har noe med feminiseringen av samfunnet å gjøre. Avgjørelser blir tatt på følelsesmessig grunnlag, ikke pga lover og regler. Ikke meningen at denne brannfakkelen skal starte en ny avsporing. Det er bare noen tanker jeg gjør meg.
Det er ingen brannfakkel du kommer med, du tar bare feil.
Kriger har lite med følelser eller moralfilosofi (!) å gjøre, uansett om de rett eller feil juridisk sett.

Og når det er sagt, at folk ønsker russere drept i hopetall er forståelig, men et lite hyggelig ønske. Uansett er det ikke relevant for krigen i seg selv.

startelver

Legg inn av startelver »

Wagner-Medvedev vandrer altså rundt i Oslos gater, tilsynelatende uten å bli passet på. Smått utrolig. Se innslaget på Dagsrevyen.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

startelver skrev: tir jan 31, 2023 8:50 pm Wagner-Medvedev vandrer altså rundt i Oslos gater, tilsynelatende uten å bli passet på. Smått utrolig. Se innslaget på Dagsrevyen.
Tviler på at han ikke blir overvåket. Men utrolig ja, vi er kanskje av og til et for godt demokrati.

Caputo

Legg inn av Caputo »

JauKaninen skrev: tir jan 31, 2023 8:51 pm
startelver skrev: tir jan 31, 2023 8:50 pm Wagner-Medvedev vandrer altså rundt i Oslos gater, tilsynelatende uten å bli passet på. Smått utrolig. Se innslaget på Dagsrevyen.
Tviler på at han ikke blir overvåket. Men utrolig ja, vi er kanskje av og til et for godt demokrati.
Det er slett jobb av regjeringen å ikke ha planlagt for denne situasjonen. Vi er tross alt ett naboland til Russland. Han her burde behandles på nogenlunde lik linje med de som ble med i ISIS.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Jeg er sterkt tvilende til om russland i det hele tatt har stort flere å mobilisere.

"Siden i fjor høst er flere tusen menn mobilisert ulovlig for å delta i krigen i Ukraina, innrømmer russiske myndigheter. Over 9.000 er hentet tilbake.

– Over 9.000 borgere som var ulovlig mobilisert, er hentet hjem, inkludert personer som av helsemessige årsaker ikke skulle vært mobilisert under noen omstendighet, opplyste regjeringsadvokat Igor Krasnov i et møte med president Vladimir Putin.

Kritiske observatører antar at langt flere er rekruttert ulovlig etter Putins mobiliseringsordre i september – og at mange trolig aldri har kommet tilbake. I de første ukene etter at mobiliseringen startet ble det meldt om kaotiske tilstander ved mange regionale rekrutteringssentre. Til sammen 300.000 menn fra hele Russland ble kalt inn til tjeneste ved fronten.

Når han ser tilbake, medgir Krasnov også at de militære strukturene i landet har «mange alvorlige problemer». (NTB)"

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Når Putin kaster titusenvis av kropper på et problem så ville det jo vært rart om de ikke hadde noe fremgang å spore i det hele tatt. Så jeg kan ikke si jeg er like bekymret på Ukrainas vegne. Fremgangen er vel relativt ubetydelig uansett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JauKaninen skrev: tir jan 31, 2023 8:51 pm
startelver skrev: tir jan 31, 2023 8:50 pm Wagner-Medvedev vandrer altså rundt i Oslos gater, tilsynelatende uten å bli passet på. Smått utrolig. Se innslaget på Dagsrevyen.
Tviler på at han ikke blir overvåket. Men utrolig ja, vi er kanskje av og til et for godt demokrati.
Naiviteten til nordmenn straffer seg jevnlig. Og det er nesten så man ikke tror det er mulig innimellom.

Her kommer det altså en soldat fra Wagner-gruppen som herjer i Ukraina. Og han lar vi gå fritt. Hodeløst.

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 9:14 pm
JauKaninen skrev: tir jan 31, 2023 8:51 pm
startelver skrev: tir jan 31, 2023 8:50 pm Wagner-Medvedev vandrer altså rundt i Oslos gater, tilsynelatende uten å bli passet på. Smått utrolig. Se innslaget på Dagsrevyen.
Tviler på at han ikke blir overvåket. Men utrolig ja, vi er kanskje av og til et for godt demokrati.
Naiviteten til nordmenn straffer seg jevnlig. Og det er nesten så man ikke tror det er mulig innimellom.

Her kommer det altså en soldat fra Wagner-gruppen som herjer i Ukraina. Og han lar vi gå fritt. Hodeløst.
Og snart blir asylsøknaden godkjent så han kan få over hele familien, og nyte godt av velferdssystemet i Norge.

Terroristen Mullah Krekar levde jo godt her i mange år før han ble utvist.
Sist redigert av startelver den tir jan 31, 2023 9:27 pm, redigert 1 gang totalt.

b0lle

Legg inn av b0lle »

JauKaninen skrev: tir jan 31, 2023 9:13 pm Når Putin kaster titusenvis av kropper på et problem så ville det jo vært rart om de ikke hadde noe fremgang å spore i det hele tatt. Så jeg kan ikke si jeg er like bekymret på Ukrainas vegne. Fremgangen er vel relativt ubetydelig uansett.
Ja dette er noe helt annet en hva vi så i starten av krigen når russerne avanserte mange mil om dagen og kom nesten helt frem til Kiev på få dager. Ukrainerne forsvarer seg nå nesten uten unntak og da er det naturlig at de må avgi noen meter her og der. Belønningen er at de dreper helt latterlig mange russere i prosessen noe som forhåpentligvis gir de en K/D russerne ikke kan leve med for alltid. På et eller annet tidspunkt er det naturlig å tro at russerne ikke kan opprettholde presset over hele fronten, og det er da Ukrainerne kan sette inn støtet og forhåpentligvis times det slik at de kan benytte seg vestlig stridsvogner backet opp av Himars samt mye annet godt de har fått av vesten i det siste.

Deila

Legg inn av Deila »

For et shitshow, men komisk hvordan de later som de har kontroll. Det er bare propaganda det også. Følg også med på det stygge trynet til Putin underveis i klippe, har han fått slag eller noe? :lol:


Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er farlig å slippe denne krigsflyktningen desertøren fri i Norge. Det er lett bytte for russerne å bruke ham . Presse ham og familien hans.

Nå er det russerne som har fremgang enn så lenge.
Bare vent litt så eskalerer det litt til.
Mellomdistanse raketter neste.

Så atomkrig. 90 sek iflg dommedagsklokken.

startelver

Legg inn av startelver »

Frode57 skrev: tir jan 31, 2023 9:34 pm Det er farlig å slippe denne krigsflyktningen desertøren fri i Norge. Det er lett bytte for russerne å bruke ham . Presse ham og familien hans.

Nå er det russerne som har fremgang enn så lenge.
Bare vent litt så eskalerer det litt til.
Mellomdistanse raketter neste.

Så atomkrig. 90 sek iflg dommedagsklokken.
Det er større sjanse for at jeg vinner 7 rette i lotto.

Deila

Legg inn av Deila »

startelver skrev: tir jan 31, 2023 9:38 pm
Frode57 skrev: tir jan 31, 2023 9:34 pm Det er farlig å slippe denne krigsflyktningen desertøren fri i Norge. Det er lett bytte for russerne å bruke ham . Presse ham og familien hans.

Nå er det russerne som har fremgang enn så lenge.
Bare vent litt så eskalerer det litt til.
Mellomdistanse raketter neste.

Så atomkrig. 90 sek iflg dommedagsklokken.
Det er større sjanse for at jeg vinner 7 rette i lotto.
Skal du jinxe atomkrig også nå? Makan.

Deila

Legg inn av Deila »

Frode57 skrev: tir jan 31, 2023 9:34 pm Det er farlig å slippe denne krigsflyktningen desertøren fri i Norge. Det er lett bytte for russerne å bruke ham . Presse ham og familien hans.

Nå er det russerne som har fremgang enn så lenge.
Bare vent litt så eskalerer det litt til.
Mellomdistanse raketter neste.

Så atomkrig. 90 sek iflg dommedagsklokken.
Ukraina er litt på defensiven ja, men vent til soldatene som er trent opp av NATO med nye våpensystemer returnerer om noen mnd. Da blir det andre boller :twisted:

Deila

Legg inn av Deila »

:twisted:


startelver

Legg inn av startelver »


Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Dette er ikke første trafikkulykken jeg har sett være forårsaket av de forbanna okkupantene. De tar seg til rette på alle mulige måter, og lokalbefolkningen lider for det. Jeg blir så provosert.

Her fra byen Antratsyt i Lukahsk der de kjører på rødt og forårsaker en alvorlig ulykke.


Ljot

Legg inn av Ljot »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm
startelver skrev: tir jan 31, 2023 9:38 pm
Frode57 skrev: tir jan 31, 2023 9:34 pm Det er farlig å slippe denne krigsflyktningen desertøren fri i Norge. Det er lett bytte for russerne å bruke ham . Presse ham og familien hans.

Nå er det russerne som har fremgang enn så lenge.
Bare vent litt så eskalerer det litt til.
Mellomdistanse raketter neste.

Så atomkrig. 90 sek iflg dommedagsklokken.
Det er større sjanse for at jeg vinner 7 rette i lotto.
Skal du jinxe atomkrig også nå? Makan.
Dette er en dobbeltjinx-fra selveste jinxekongen? Elver sier at det er større sjans for at han vinner i Lotto. Da vinner vi vel? Eller, elver? Jinxekongen? Har du tatt det til et nytt nivå? Vanskelig, dette her.

Faen. Vi er nok fortapte. Elver har talt. Selg deres aksjer sporenstreks og grav dere ned! Russerne kommer!

Deila

Legg inn av Deila »

Ljot skrev: tir jan 31, 2023 11:15 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm
startelver skrev: tir jan 31, 2023 9:38 pm

Det er større sjanse for at jeg vinner 7 rette i lotto.
Skal du jinxe atomkrig også nå? Makan.
Dette er en dobbeltjinx-fra selveste jinxekongen? Elver sier at det er større sjans for at han vinner i Lotto. Da vinner vi vel? Eller, elver? Jinxekongen? Har du tatt det til et nytt nivå? Vanskelig, dette her.

Faen. Vi er nok fortapte. Elver har talt. Selg deres aksjer sporenstreks og grav dere ned! Russerne kommer!
► Show Spoiler
Ble forvirret her nå, må innrømme det. Like greit og bare grave seg ned for sikkerhetsskyld.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»