Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:43 pm
kytec skrev: tor nov 24, 2022 4:40 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:00 pm
Men ellers har du det bra?
Egentlig ikke, blir ikke helt bra før alle ukrainere er trygge.

DennisB

Legg inn av DennisB »

kytec skrev: tor nov 24, 2022 6:56 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 4:43 pm
kytec skrev: tor nov 24, 2022 4:40 pm
Men ellers har du det bra?
Egentlig ikke, blir ikke helt bra før alle ukrainere er trygge.
Det kalles empati. Noe enkelte i denne tråden (ingen nevnt) skulle prøve en gang.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Artikkel om hva Norge har sendt og sender til Ukraina. Nytt for meg at vi har sendt hele 22 stk M109 allerede.

Vinterbekledning sendes også. Skulle ønske det ble sendt for 2 mnd siden, men mulig annet har blitt prioritert.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/pa ... /15282815/

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 6:38 pm
Varulv2468 skrev: tor nov 24, 2022 6:25 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm

Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Det vil aldri bli fred. Den siste terrorbombingen og disse erklæringer hvor man åpent vil terrorisere et land til å gi etter på russiske betingelser som ikke kan aksepteres etter internasjonal lov, gjør det klart at en usynlig grense HAR BLITT KRYSSET. Dette kunne sees verden rundt - spesielt av Xi i Kina, som kan ha innsett at det ikke lenge er mulig å la Putin fortsette, ettersom det er strenge uskrevne regler blant maktene over hele verden siden 1945.

Putin er dødsdømt. Likedan Kreml. Russerne har blitt så ufattelig kortsiktig underlagt en så sta og innbilsk mann at de maktet ikke å se de usynlige grensene og ikke heller maktet å tenke mer enn få dager framover, det virker som at de har rett og slett gått fra forstand, ettersom nærmeste hele verden med få unntak har innsett at russernes handlinger er ikke lenge mulig å ignorere. Amerikanerne holder tilbake for øyeblikket, men i det samme øyeblikket som Biden ber Secret Service fører Sullivan ut - vil de slutte seg til EU. I Paris og Berlin har man fått nok.

Selv flere av russerne innser nå at en grense har blitt krysset, mens mange flere andre har helt mistet det og blitt besatt av å tro at deres rett er viktigere selv på disses bekostning som et sivilisert folk. Fremtidige angrep mot strømnett kommer til å føre til at Russland vil bli permanent utstengt fra resten av Europa. En grense har blitt nådd, nå innser mange i Vesten at det simpelt går ikke mer, for hver angrep og for hver destruktiv handling Putins menn gjør for å bringe krigen til en slutt uten å ville erkjenne deres mangel på rett, vil sinnet stige mer og mer.

Over tretti millioner pines. Mange militære i Vesten innser nå at fremtidige krig med Russland vil være total uten barmhjertighet og nåde for å stanse noe som mer og mer ansees som et monster.

For det er hva russerne gjør, fører en TOTAL KRIG. Det er denne som er den usynlige grensen som har blitt krenket i normene mellom statene internasjonalt sett. Russerne mer og mer fjerner seg fra resten av menneskeheten i et eurosentrisk perspektiv.
Tror du det er mulig å stanse Putin og Russland uten at Vesten og NATO går til full krig for å nedkjempe Russland militært?
Ja. Gir russerne det de fortjener; total isolasjon og fullskala støtte til Ukraina.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:28 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 6:22 pm Jeg blir sint av det stygge terrorveldet i Russland. Jeg håper verden virkelig vinner kampen mot ondskapen selv. Russland må knuses, settes mange tiår tilbake, og holdes i sjakk for alltid.

Zelensky ber om hastemøte i FNs sikkerhetsråd etter en ny dag med terror mot sivile, og et helvete bl.a. for millioner av ukrainere uten strøm.
At dette landet som heter Russland skal få ha livets rett etter dette, er et hån mot menneskeheten.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=114633
Jeg kommer til å hate russere intenst så lenge jeg lever. De fortjener ikke å bli kalt mennesker engang.
Det de holder på med viser for all verden hva de er - feige udyr som bomber småbarn i kuvøser og myrder forsvarsløse sivile. Og de som unnslipper missiler og kuler de skal sultes og fryse i ihjel. Fytterakkern for noen udyr. Steike de skal få betale med gjenoppbygging, sanksjoner, utstøtelse og forhatt i all evighet.
De er de verste svina som eksisterer.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 10:34 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 10:04 pm
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm

Det håper jeg virkelig ikke. Jeg håper heller at Russland blir fikset, at det hopper flere tiår frem i tid (slik at de kommer seg nærmere det 21. århundre, og lenger bort fra det 19. århundre som deler av politikken og kulturen er i) og at folkene der slippes fri til å være det de potensielt kan være.
Det kan de gjøre innenfor sine egne rammer. Men de må aldri igjen få en mulighet til å bli så sterke at de har evne til å true verdensfreden igjen, med terror og trusler om atomkrig.

På den måten må de holdes i sjakk. Resultatet av denne krigen må bli slik, ellers vil Russland før eller siden oppstå igjen som en trussel mot verdensfreden. Det ligger i hele folkesjela deres.
Man klarer ikke å "fikse" noe russerne har fått inn med morsmelken, og som går helt tilbake til Peter den store, og enda lenger før den tid. Det tror jeg denne krigen i klartekst har vist oss.
Jeg er generelt uenig. Jeg har aldri vært fan av øye-for-et-øye eller politikk styrt av frykt. Jeg er naiv, og er til og med der at jeg mener at responsen til den vestlige verden til terror har vært feil. Jeg synes at den beste måten å svare på terror på er å ikke forandre seg, men å fortsette å være åpne (og dermed sårbare). Altså var jeg ikke fan av at sikkerhetssjekkene ved flyplasser ble skrudd opp etter 11. september, eller at det ble mer mistenkeliggjøring av muslimske menn, selv om man kan vise til at det fører til mer sikkerhet og mindre sjans for terrorangrep.

Jeg synes at politikken til de allierte etter første verdenskrig ovenfor Tyskland, hvor idéen var å uskadeliggjøre nasjonen, og sørge for at "krigshisseren" Tyskland aldri igjen skulle ha mulighet til å reise seg opp eller true verdensfreden var feilslått.
Jeg synes at politikken til de allierte ovenfor vest-Tyskland etter andre verdenskrig, hvor idéen var at Tyskland skulle bli endel av verdenssamfunnet og bli tett bundet opp til resten av den vestlige verdens politiske verdier, og ha positive assosiasjoner til mennesker fra andre nasjoner gjennom at de fikk mange økonomiske støttepakker til å bygge opp sitt raserte land var genial.

Hvis denne krigen ender med at Russland taper (noe som fortsatt er langt unna), og at Putin som en følge av dette blir styrtet, så synes jeg at verdenssamfunnet som helhet bør bruke midler på å hjelpe Russland med å reise seg ut fra den økonomiske ruinen som de i dette scenarioet kommer til å være i. Hjelpe Russland med å skape fred og bedre vilkår for en befolkning som har gått fra vondt til verre i lang lang tid (tenker altså på et scenario hvor Putin blir styrtet - altså at enten det har vært en revolusjon eller at Moskva har falt.)
Det kommer mest sannsynlig til å føles ekstremt feil for mange, at Russland og russere skal bli "belønnet" etter alle de grusomhetene som Russland som nasjon har påført Ukraina, men for menneskeheten totalt, og for fremtiden så mener jeg at dette vil være den beste politikken for vesten - å gjøre Russland til enda en bastion i "vesten", heller enn å si at disse og disse områdene skal bli demilitariserte, og at Russland kun får lov til å ha en hær bestående av 1000 soldater.
Du er farlig naiv

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Varulv2468 skrev: tor nov 24, 2022 7:12 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 6:38 pm
Varulv2468 skrev: tor nov 24, 2022 6:25 pm
Det vil aldri bli fred. Den siste terrorbombingen og disse erklæringer hvor man åpent vil terrorisere et land til å gi etter på russiske betingelser som ikke kan aksepteres etter internasjonal lov, gjør det klart at en usynlig grense HAR BLITT KRYSSET. Dette kunne sees verden rundt - spesielt av Xi i Kina, som kan ha innsett at det ikke lenge er mulig å la Putin fortsette, ettersom det er strenge uskrevne regler blant maktene over hele verden siden 1945.

Putin er dødsdømt. Likedan Kreml. Russerne har blitt så ufattelig kortsiktig underlagt en så sta og innbilsk mann at de maktet ikke å se de usynlige grensene og ikke heller maktet å tenke mer enn få dager framover, det virker som at de har rett og slett gått fra forstand, ettersom nærmeste hele verden med få unntak har innsett at russernes handlinger er ikke lenge mulig å ignorere. Amerikanerne holder tilbake for øyeblikket, men i det samme øyeblikket som Biden ber Secret Service fører Sullivan ut - vil de slutte seg til EU. I Paris og Berlin har man fått nok.

Selv flere av russerne innser nå at en grense har blitt krysset, mens mange flere andre har helt mistet det og blitt besatt av å tro at deres rett er viktigere selv på disses bekostning som et sivilisert folk. Fremtidige angrep mot strømnett kommer til å føre til at Russland vil bli permanent utstengt fra resten av Europa. En grense har blitt nådd, nå innser mange i Vesten at det simpelt går ikke mer, for hver angrep og for hver destruktiv handling Putins menn gjør for å bringe krigen til en slutt uten å ville erkjenne deres mangel på rett, vil sinnet stige mer og mer.

Over tretti millioner pines. Mange militære i Vesten innser nå at fremtidige krig med Russland vil være total uten barmhjertighet og nåde for å stanse noe som mer og mer ansees som et monster.

For det er hva russerne gjør, fører en TOTAL KRIG. Det er denne som er den usynlige grensen som har blitt krenket i normene mellom statene internasjonalt sett. Russerne mer og mer fjerner seg fra resten av menneskeheten i et eurosentrisk perspektiv.
Tror du det er mulig å stanse Putin og Russland uten at Vesten og NATO går til full krig for å nedkjempe Russland militært?
Ja. Gir russerne det de fortjener; total isolasjon og fullskala støtte til Ukraina.
Altså en utmattelseskrig som vil knekke Russland militært og økonomisk og tvinge fram et regimeskifte i Moskva.

I våpenteknologi og økonomi er Vesten Russland totalt overlegen, der har ikke Russland en sjanse. Selv om Russland nå visstnok skal bruke en tredjedel av neste års statsbudjett på det militære, vil ikke det hjelpe mot Vestens overlegenhet.

Det det da står på er sivilbefolkningens utholdenhet, hvor store forsakelser, påkjenninger og lidelse sivilbefolkningen er villig og i stand til å holde ut.

Nå er det sivilbefolkningen i Ukraina som har det hardest, elektrisitet- og vannforsyning ødelegges, det kan bli en forferdelig vinter for folk.

Her i Vesten merker vi det på økonomien, strøm, og gass. Akkurat det har jeg ikke satt meg så nøye inn i. Men jeg tror fullskala støtte til Ukraina vil merkes her i Vesten, da er spørsmålet hvor mye vi er villige til å ofre for Ukraina. Det Putin ser ut til å ha satset på, er at Vesten skal gå lei fordi prisen blir for høy. Troen på at mellomvalget i USA skulle svekke bistanden til Ukraina, ser ut til å være feil.

Den russiske sivilbefolkningen har ikke noe den skulle sagt, der må de bare bøye nakken og ta imot det de får.

Total isolasjon av Russland er neppe mulig, det er ingen grunn til å tro at hele verden vil følge et vestlig krav om å isolere Russland.

Det eneste som holder NATO fra å gå til full krig, er de russiske atomvåpen som ifølge russisk militær doktrine kan brukes dersom Russland trues av ødeleggelse.

Hvis de ikke var for de russiske atomvåpen,ville NATO tatt knekken på Russland for et halvt år siden, avsatt Putin og sendt ham til Haag.

Nå må vi se hvem som greier seg best gjennom vinteren, jeg tror russerne ennå har mye å gå på.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Lite droner i det siste, mulig årsak.


Ljot

Legg inn av Ljot »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 7:59 pm Hvis de ikke var for de russiske atomvåpen,ville NATO tatt knekken på Russland for et halvt år siden, avsatt Putin og sendt ham til Haag.

Nå må vi se hvem som greier seg best gjennom vinteren, jeg tror russerne ennå har mye å gå på.
De har nok mange å gå på i form av kjøtt på to bein som de kan kaste frem mot fronten og den sikre død. Men at de har mye å gå på materielt virker vel mer tvilsomt. Der virker det skurt ned til beinet. Og dette, kombinert med en nær sagt legendarisk militær udugelighet gjør at enhver russisk soldat eller befalingsmann bør se svært mørkt på den kommende vinteren.
ps
Strippa ned innlegget ditt litt, til det jeg ville kommentere på. Hadde jeg kopiert alt fra deg og varulven ville noen i tråden implodert.
ds

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Karatel skrev: tor nov 24, 2022 7:59 pm
Nå må vi se hvem som greier seg best gjennom vinteren, jeg tror russerne ennå har mye å gå på.
Hvis russerne er i nærheten av den militærmakten vi trodde før 24.02.22 så har de mye å gå på.
Men mye er vist at så ikke er tilfelle. Hvorfor skulle de holde igjen etter de massive militære tapene de har hatt?
Jeg er ganske sikker på at den massive bombingen av kraftverk og kritisk infrastruktur er en erkjennelse av at de ikke klarer å nedkjempe Ukraina.
Men at vi får se mer grusomheter? Definitivt.
Ukraina vil aldri gi etter for ultimatumet kreml stiller. Heller ikke vesten. Jeg tipper tyngre våpen og bedre luftforsvar blir seriøst vurdert av USA og de alierte. Denne krigen vil kreve MYE mer blod.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Ljot skrev: tor nov 24, 2022 8:33 pm Strippa ned innlegget ditt litt, til det jeg ville kommentere på. Hadde jeg kopiert alt fra deg og varulven ville noen i tråden implodert.
ds
Gode hjerner tenker likt, sies det😊
Jeg gjorde det samme. Det blir litt ryddigere å avkorte litt av og til.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Han feite russersvinet i Sikkerhetsrådet mente det er Vestens skyld at ukrainske nabolag bombes fordi vi forsyner dem med antiluftskyts, som Ukraina bruker til å skyte ned terrormisselene deres. For et skamløst terrorisvin.

Deila

Legg inn av Deila »

Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 8:45 pm Han feite russersvinet i Sikkerhetsrådet mente det er Vestens skyld at ukrainske nabolag bombes fordi vi forsyner dem med antiluftskyts, som Ukraina bruker til å skyte ned terrormisselene deres. For et skamløst terrorisvin.
Var det ikke du som mente denne terroren fra Russland bare var legitim militærstrategi? For en ting er å bombe broer, men den terroren mot befolkningen derimot.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Ljot skrev: tor nov 24, 2022 8:33 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 7:59 pm Hvis de ikke var for de russiske atomvåpen,ville NATO tatt knekken på Russland for et halvt år siden, avsatt Putin og sendt ham til Haag.

Nå må vi se hvem som greier seg best gjennom vinteren, jeg tror russerne ennå har mye å gå på.
De har nok mange å gå på i form av kjøtt på to bein som de kan kaste frem mot fronten og den sikre død. Men at de har mye å gå på materielt virker vel mer tvilsomt. Der virker det skurt ned til beinet. Og dette, kombinert med en nær sagt legendarisk militær udugelighet gjør at enhver russisk soldat eller befalingsmann bør se svært mørkt på den kommende vinteren.
ps
Strippa ned innlegget ditt litt, til det jeg ville kommentere på. Hadde jeg kopiert alt fra deg og varulven ville noen i tråden implodert.
ds
At du stripper ned innlegg til det du vil kommentere, er helt greit, jeg gjør ofte det samme selv.

Den russiske militære udugeligheten er virkelig legendarisk og bemerkelsesverdig, det må være en feil i den militære kulturen som er så rotfestet at de ikke greier å kvitte seg med den. En manglende evne til fornyelse, nytenkning og utvikling. Vi ser jo det samme i den politiske ledelsen også, ingen evne eller vilje til å fornye og forandre seg etter forholdene, men en evig streben etter fortiden.

Putin og hans folk viser ingen vilje til å gi opp og innse at krigen er tapt, det viser at de er villige til å ofre hvor mange russiske soldaters liv det skal være for å få det som de vil. En hensynsløshet og likegyldighet med menneskeliv som er ufattelig for oss her i Vesten. Det har kanskje noe å gjøre med den fatalismen det ble snakket om for ikke så lenge siden, ledelsen sender uten å nøle sine soldater til den visse død og soldatene går som sauer til slaktebenken.

En slik fatalisme er både en svakhet og en styrke, en svakhet av de grunner jeg har nevnt og en styrke fordi den får befolkningen til å holde ut påkjenninger andre folk ikke hadde greid.

Nå ser det ut til at Russland vil gå over til en krigsøkonomi, mer til krigsmateriell og våpen, og mindre til det sivile samfunn. Uansett hvor mye krigsmateriell og våpen russerne produserer, vil det vestlige utstyret alltid være mye bedre. Hvis ukrainerne holder ut gjennom vinteren og Vesten fortsatt gir fullskala støtte, er det slett ikke umulig at Russland bryter sammen først.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Deila skrev: tor nov 24, 2022 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 8:45 pm Han feite russersvinet i Sikkerhetsrådet mente det er Vestens skyld at ukrainske nabolag bombes fordi vi forsyner dem med antiluftskyts, som Ukraina bruker til å skyte ned terrormisselene deres. For et skamløst terrorisvin.
Var det ikke du som mente denne terroren fra Russland bare var legitim militærstrategi?
Nei.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Caputo skrev: tor nov 24, 2022 8:14 pm Lite droner i det siste, mulig årsak.
Er det ukrainske snikmordere som går rundt på Krim?

Deila

Legg inn av Deila »

Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:15 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 8:45 pm Han feite russersvinet i Sikkerhetsrådet mente det er Vestens skyld at ukrainske nabolag bombes fordi vi forsyner dem med antiluftskyts, som Ukraina bruker til å skyte ned terrormisselene deres. For et skamløst terrorisvin.
Var det ikke du som mente denne terroren fra Russland bare var legitim militærstrategi?
Nei.
I så fall bra, men det var noe sånt du antydet en gang det ble tatt opp. Med mindre du mente kun broer.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:17 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:15 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 8:46 pm

Var det ikke du som mente denne terroren fra Russland bare var legitim militærstrategi?
Nei.
I så fall bra, men det var noe sånt du antydet en gang det ble tatt opp. Med mindre du mente kun broer.
Igjen, nei.

Deila

Legg inn av Deila »

Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:20 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:17 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:15 pm

Nei.
I så fall bra, men det var noe sånt du antydet en gang det ble tatt opp. Med mindre du mente kun broer.
Igjen, nei.
Når du absolutt skulle argumentere for legitim militærstrategi og hadde slått deg vrang som vanlig, så siktet vi andre til den terroren Russland driver med, og som du reagerer på nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:27 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:20 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:17 pm

I så fall bra, men det var noe sånt du antydet en gang det ble tatt opp. Med mindre du mente kun broer.
Igjen, nei.
Når du absolutt skulle argumentere for legitim militærstrategi og hadde slått deg vrang som vanlig, så siktet vi andre til den terroren Russland driver med, og som du reagerer på nå.
Nei

Deila

Legg inn av Deila »

Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:27 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:27 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:20 pm
Igjen, nei.
Når du absolutt skulle argumentere for legitim militærstrategi og hadde slått deg vrang som vanlig, så siktet vi andre til den terroren Russland driver med, og som du reagerer på nå.
Nei
Neivel, innleggene finnes jo lenger bak i tråden her.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ljot skrev: tor nov 24, 2022 8:33 pm
Karatel skrev: tor nov 24, 2022 7:59 pm Hvis de ikke var for de russiske atomvåpen,ville NATO tatt knekken på Russland for et halvt år siden, avsatt Putin og sendt ham til Haag.

Nå må vi se hvem som greier seg best gjennom vinteren, jeg tror russerne ennå har mye å gå på.
Strippa ned innlegget ditt litt, til det jeg ville kommentere på. Hadde jeg kopiert alt fra deg og varulven ville noen i tråden implodert.
ds
Det stemmer og ikke uten grunn.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:30 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 24, 2022 9:27 pm
Deila skrev: tor nov 24, 2022 9:27 pm

Når du absolutt skulle argumentere for legitim militærstrategi og hadde slått deg vrang som vanlig, så siktet vi andre til den terroren Russland driver med, og som du reagerer på nå.
Nei
Neivel, innleggene finnes jo lenger bak i tråden her.
Problemet er jo at du ikke forstår forskjellen mellom å angripe infrastruktur med militær verdi, selv om det rammer sivile, og å angripe samme infrastruktur med den hensikt å gjøre livet så surt for sivile som mulig. Russland gjør begge deler, og jeg reagerte på at man kritiserte helt legitime militære grep, som å sprenge broer og å ta ut infrastruktur i områder man trekker seg tilbake fra.

Det er noe helt annet å bombe infrastruktur og boligområder i befolkningstette områder milevis unna fronten.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

For interesserte så sender TV 2 en britisk dokumentar fra Mariupol kl. 22.40.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Når skal Russland bombes?

Caputo

Legg inn av Caputo »

Ka9nen skrev: tor nov 24, 2022 9:17 pm
Caputo skrev: tor nov 24, 2022 8:14 pm Lite droner i det siste, mulig årsak.
Er det ukrainske snikmordere som går rundt på Krim?
Det tar jeg for gitt at finnes, men har vært mye forskjellig e rykter om disse instruktørene. Uansett er jeg glad for at disse dronene ikke varte lengre enn de gjorde.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Neptun skrev: tor nov 24, 2022 10:02 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Når skal Russland bombes?
Et godt spørsmål som jeg dessverre ikke har svar på.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 10:04 pm
Neptun skrev: tor nov 24, 2022 10:02 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm

Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Når skal Russland bombes?
Et godt spørsmål som jeg dessverre ikke har svar på.
De bør tas ut nå, før de får gjort mer skade.
Ellers stanser de aldri.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Neptun skrev: tor nov 24, 2022 10:02 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm
DennisB skrev: tor nov 24, 2022 12:29 pm Så enkelt er det altså. Kreml melder at Ukrainas lidelser vil være over om de bare gir etter for Russlands krav..

Og her snakker man om forhandlinger.. Russland vil jo tydeligvis ikke forhandle, ifølge dette. De vil ha viljen sin, og sine krav i gjennom. Et helt umulig utgangspunkt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .Ufsztt16i
Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Når skal Russland bombes?
Det er ikke svaret, men vi burde ofre litt av vår egen sikkerhet ved å gi Ukraina nok luftvern til å skyte ned alle missiler som kommer inn i landet.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Caputo skrev: tor nov 24, 2022 10:09 pm
Neptun skrev: tor nov 24, 2022 10:02 pm
Gorgi skrev: tor nov 24, 2022 5:58 pm

Nå har lukasjenko også meldt seg på og forlanger en slutt på krigen. Hvis ikke blir det en total ødeleggelse av Ukraina.

https://www.kyivpost.com/russias-war/be ... talks.html
Når skal Russland bombes?
Det er ikke svaret, men vi burde ofre litt av vår egen sikkerhet ved å gi Ukraina nok luftvern til å skyte ned alle missiler som kommer inn i landet.
Nettopp. Mer og kraftigere luftvern som kan skyte ned missilene før de når Ukrainsk luftrom. Nedskutte missiler gjør og stor skade på boliger og folk.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»