Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Neptun »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:44 pm
MacanT skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm
Ja de er noen motbydelige jævler. Så en reportasje fra kherson. Der har de fullstendig ødelagt strøm og vannforsyningen, stjålet med seg alt av utstyr og medisiner fra sykehusene inkludert alle ambulansene.

Som om ikke det var nok så har lagt ut miner og rigget med booby traps for å gjøre reparasjonsarbeidet ekstra tidskrevende og farlig.

Og nå er svina i gang med stadig intensivere artilleribeskytning av byen. Dette har null militær verdi, det er rene terrorangrep på sivile, intet annet.
Russere = de aller feigeste og usleste gjennom alle tider.
Alltid vært et møkkafolk.
Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Sist redigert av Neptun den ons nov 23, 2022 8:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:44 pm
MacanT skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm
Ja de er noen motbydelige jævler. Så en reportasje fra kherson. Der har de fullstendig ødelagt strøm og vannforsyningen, stjålet med seg alt av utstyr og medisiner fra sykehusene inkludert alle ambulansene.

Som om ikke det var nok så har lagt ut miner og rigget med booby traps for å gjøre reparasjonsarbeidet ekstra tidskrevende og farlig.

Og nå er svina i gang med stadig intensivere artilleribeskytning av byen. Dette har null militær verdi, det er rene terrorangrep på sivile, intet annet.
Russere = de aller feigeste og usleste gjennom alle tider.
Alltid vært et møkkafolk.
Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Forumets feige moralpoliti slår til igjen?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:44 pm
MacanT skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm
Ja de er noen motbydelige jævler. Så en reportasje fra kherson. Der har de fullstendig ødelagt strøm og vannforsyningen, stjålet med seg alt av utstyr og medisiner fra sykehusene inkludert alle ambulansene.

Som om ikke det var nok så har lagt ut miner og rigget med booby traps for å gjøre reparasjonsarbeidet ekstra tidskrevende og farlig.

Og nå er svina i gang med stadig intensivere artilleribeskytning av byen. Dette har null militær verdi, det er rene terrorangrep på sivile, intet annet.
Russere = de aller feigeste og usleste gjennom alle tider.
Alltid vært et møkkafolk.
Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Avsporeren jo.
Empati, prøv det.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Falcon skrev: ons nov 23, 2022 8:42 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm

Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
det må da være lov å trekke slutninger..
For seg selv kan man tenke og mene hva man vil, men om dypt rasistiske «slutninger» ytres f.eks. på nett, så er det straffbart etter norsk lov.
I tillegg bryter slikt med forumets retningslinjer.

Svalbard

Legg inn av Svalbard »

Litt av en tilværelse man har skapt seg når det er semantikk som utløser harme og trang til å kommentere, og ikke de utallige beskrivelsene av terror, drap, voldtekter og uhyrligheter.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Svalbard skrev: ons nov 23, 2022 8:58 pm Litt av en tilværelse man har skapt seg når det er semantikk som utløser harme og trang til å kommentere, og ikke de utallige beskrivelsene av terror, drap, voldtekter og uhyrligheter.
Bra formulert!
Og det er vel det som gjør de fleste forarget på denne besserwisseren også. Og de tåplige linkene hans på diverse piss.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Neptun skrev: ons nov 23, 2022 8:46 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:44 pm

Russere = de aller feigeste og usleste gjennom alle tider.
Alltid vært et møkkafolk.
Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Vanskelig å finne noe å utsette på den avklaringen. Så får vi se da. On det kommer en jeremiade om rasisme, generalisering og eskalerende ordbruk. Eller kapitteltunge avhandlinger fundert i de lave forventningers rasisme. Det at russere stakkars lever under informasjonskontroll og derav ikke er i stand til å fatte selvstendige vurderinger i forhold til deres ledere og hva de driver med. Hadde forøvrig en russer i heimen for kun noen uker siden, møter flere i jobben på ukentlig basis. Helt uproblematisk. Trivelige folk med korrekte meninger om hva som skjer i Ukraina. Men jeg synes det er helt innenfor å være kritisk til 'den russiske mentaliteten' vi ser i fri utfoldelse i selve Russland nå til dags. Det er et problem som stikker dypere enn lederne, apparaturet og intelligensiaen.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:53 pm
Falcon skrev: ons nov 23, 2022 8:42 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm

Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
det må da være lov å trekke slutninger..
For seg selv kan man tenke og mene hva man vil, men om dypt rasistiske «slutninger» ytres f.eks. på nett, så er det straffbart etter norsk lov.
I tillegg bryter slikt med forumets retningslinjer.
:lol:

det er ikke rasistisk å mene at russerne er feige fordi de slutter opp om putins kamp for yacht'en sin, knapt uten å ynke. Ta deg en bolle.
Sist redigert av Falcon den ons nov 23, 2022 9:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Svalbard skrev: ons nov 23, 2022 8:58 pm Litt av en tilværelse man har skapt seg når det er semantikk som utløser harme og trang til å kommentere, og ikke de utallige beskrivelsene av terror, drap, voldtekter og uhyrligheter.
Pro-russerne bryr seg overhodet ikke om den grusomme måten russersvina har herjet i nabolandet, fullstendig følelsesløse.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:53 pm
Falcon skrev: ons nov 23, 2022 8:42 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm

Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
det må da være lov å trekke slutninger..
For seg selv kan man tenke og mene hva man vil, men om dypt rasistiske «slutninger» ytres f.eks. på nett, så er det straffbart etter norsk lov.
I tillegg bryter slikt med forumets retningslinjer.
Kan du slutte å leke kombinert moralpoliti,og moderator? La de som skal gjøre det få drive med dette da.
Fortsatt for feig til å svare meg altså?
Surt å bli avkledd som putinist. Jeg forstår det,men du bør kunne svare. Som her om dagen da du tilfeldigvis utelot sitatet om at de russiske styrkene var desidert verst i en artikkel som omhandlet tortur,og overgrep på begge sider i krigen.
Dette var du for feig til å svare på da.
Fått grodd deg litt mer baller i løpet av de siste dagene,og har en kommentar til dette nå?
Eller skal du fortsette å bare poppe innom for å leke forumpoliti,og moderator?

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Neptun skrev: ons nov 23, 2022 8:46 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 7:44 pm

Russere = de aller feigeste og usleste gjennom alle tider.
Alltid vært et møkkafolk.
Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Hvilket vil si de aller fleste, men ikke alle. Fornøyd?
Om du ikke mener det russiske folk, så foreslår jeg at du i fremtiden unngår å bruke ord som «et møkkafolk».

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 9:04 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 8:46 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm

Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Hvilket vil si de aller fleste, men ikke alle. Fornøyd?
Om du ikke mener det russiske folk, så foreslår jeg at du i fremtiden unngår å bruke ord som «et møkkafolk».

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.
Hvilken grad av propaganda lever Bolsjunov og andre idrettsstjerner under?

Ljot

Legg inn av Ljot »

Foucault skrev: ons nov 23, 2022 9:04 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 8:46 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 8:35 pm

Mener du russiske ledere eller russiske mennesker generelt?

Jeg antar at du sikter til politikere og beslutningstakere for noe annet ville jo vært ulovlig, uintelligent og renspikka rasistisk oppgulp av verste sort.
Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Hvilket vil si de aller fleste, men ikke alle. Fornøyd?
Om du ikke mener det russiske folk, så foreslår jeg at du i fremtiden unngår å bruke ord som «et møkkafolk».

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.
Ser man det! Her var jeremiaden om eskalerende ordbruk og de lave forventningers rasisme i ett og samme innlegg.
Elsker når jeg får så rett, så fort og med så lite innsats.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Ljot skrev: ons nov 23, 2022 9:10 pm
Foucault skrev: ons nov 23, 2022 9:04 pm
Neptun skrev: ons nov 23, 2022 8:46 pm

Alle som støtter Putin og tidligere ledere av samme sort.
Hvilket vil si de aller fleste, men ikke alle. Fornøyd?
Om du ikke mener det russiske folk, så foreslår jeg at du i fremtiden unngår å bruke ord som «et møkkafolk».

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.
Ser man det! Her var jeremiaden om eskalerende ordbruk og de lave forventningers rasisme i ett og samme innlegg.
Elsker når jeg får så rett, så fort og med så lite innsats.
Spot on i innlegget ditt fra bare noen minutter tilbake i tråden :D

Hedning

Legg inn av Hedning »

En synsk grevling forutså at noen ville skrive:
kapitteltunge avhandlinger fundert i de lave forventningers rasisme. Det at russere stakkars lever under informasjonskontroll og derav ikke er i stand til å fatte selvstendige vurderinger i forhold til deres ledere og hva de driver med.

Ikke lenge etter kom en prorusser og skrev:

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.

Er det ikke VM nå? Trodde det var der det var vanlige at dyr viste frem sin synskhet ved å spå diverse utfall. Men nå har det kommet hit også. Helt fantastisk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hedning skrev: ons nov 23, 2022 9:20 pm En synsk grevling forutså at noen ville skrive:
kapitteltunge avhandlinger fundert i de lave forventningers rasisme. Det at russere stakkars lever under informasjonskontroll og derav ikke er i stand til å fatte selvstendige vurderinger i forhold til deres ledere og hva de driver med.

Ikke lenge etter kom en prorusser og skrev:

Når vi vet hvilken grad av propaganda mange russere lever under og hvilken sensur myndighetene utøver mot sitt folk, så er det ikke rart at mange støtter sin leder?
Det er selvsagt ikke folket det er noe galt med, det er narrativet og virkeligheten de blir servert som gjør at mange støtter Putin.

Er det ikke VM nå? Trodde det var der det var vanlige at dyr viste frem sin synskhet ved å spå diverse utfall. Men nå har det kommet hit også. Helt fantastisk.
Ikke for å være slem, men det er som å spå regn i Bergen. Det vil aldri være langt unna.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

greyserpent skrev: ons nov 23, 2022 9:06 pm Hvilken grad av propaganda lever Bolsjunov og andre idrettsstjerner under?
Vanskelig å si hvilken propaganda de lever under, men sjakkspilleren Sergej Karjakin sa:

" I am on the side of Russia and my President. No matter what happens, I will support my country in any situation without thinking for a second!"

Jeg kan ikke se for meg en norsk idrettutøver som sier at han tar parti for Norge og sin statsminister. Mange nordmenn kan nok si at de støtter Norge uansett hva, men at de samtidig støtter sin statsminister, lyder svært sært.

Her må det være en oppdragelse og indoktrinering som er svært forskjellig fra det vi er vant med.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Det er på tide at NATO gir Ukraina litt bedre våpen som har litt lengre rekkevidde nå, og at du sier til Russland at hvis de fortsetter med denne terror bombingen så vil NATO gå all inn med å gi Ukraina alt de har av avanserte våpen inkludert langtrekkende HIMARS, F 16 og så videre.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Karatel skrev: ons nov 23, 2022 9:29 pm Vanskelig å si hvilken propaganda de lever under, men sjakkspilleren Sergej Karjakin sa:

" I am on the side of Russia and my President. No matter what happens, I will support my country in any situation without thinking for a second!"

Jeg kan ikke se for meg en norsk idrettutøver som sier at han tar parti for Norge og sin statsminister. Mange nordmenn kan nok si at de støtter Norge uansett hva, men at de samtidig støtter sin statsminister, lyder svært sært.

Her må det være en oppdragelse og indoktrinering som er svært forskjellig fra det vi er vant med.
Jeg tror og håper at de fleste nordmenn i hvert fall hadde tenkt seg om i mer enn et sekund, hvis Norge gjorde noe de kanskje ikke burde støtte.

For meg er det noe av det mest spesielle her, at det å ikke tenke seg om tydeligvis er noe han er stolt over. Det sier mye om indoktringerinskulturen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 9:36 pm
Karatel skrev: ons nov 23, 2022 9:29 pm Vanskelig å si hvilken propaganda de lever under, men sjakkspilleren Sergej Karjakin sa:

" I am on the side of Russia and my President. No matter what happens, I will support my country in any situation without thinking for a second!"

Jeg kan ikke se for meg en norsk idrettutøver som sier at han tar parti for Norge og sin statsminister. Mange nordmenn kan nok si at de støtter Norge uansett hva, men at de samtidig støtter sin statsminister, lyder svært sært.

Her må det være en oppdragelse og indoktrinering som er svært forskjellig fra det vi er vant med.
Jeg tror og håper at de fleste nordmenn i hvert fall hadde tenkt seg om i mer enn et sekund, hvis Norge gjorde noe de kanskje ikke burde støtte.

For meg er det noe av det mest spesielle her, at det å ikke tenke seg om tydeligvis er noe han er stolt over. Det sier mye om indoktringerinskulturen.
Ja det forteller om en kultur der blind lydighet mot staten, lederen og hans ord er en selvfølge. Lederen og staten har uansett alltid rett og deres ord skal ikke bestrides.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Karatel skrev: ons nov 23, 2022 9:42 pm Ja det forteller om en kultur der blind lydighet mot staten, lederen og hans ord er en selvfølge. Lederen og staten har uansett alltid rett og deres ord skal ikke bestrides.
Det er vel noe de sliter med i hæren også, ved at folk ikke tør å ta initiativ til noe. Det som åpenbart er rett å gjøre, kan fortsatt være feil, dersom en leder sier det.

Ganske utdatert system, tør jeg påstå.

Moist

Legg inn av Moist »

oddvar_kjempebra skrev: ons nov 23, 2022 1:29 pm
Moist skrev: ons nov 23, 2022 9:47 am
Hmm skrev: ons nov 23, 2022 9:42 am

Det hadde kanskje vært ønskelig, men verden fungerer vel neppe slik. Folk reiser fritt og noen kjenner sikkert noen som bor her og der osv. Og de har også flyktningsstatus med regler som vi som land må forholde oss til.
Litt usikker om jeg ville hatt familien min boende i Ukraina med overhengende fare for missiler i nabolaget hver dag (Lviv var jo senest bombet forrige måned)
Det skal ekstremt mye til at akkurat du blir truffet selv om byen din blir bombet. Jeg forstår frykten, men tviler på at det kvalifiserer til flyktningsstatus.
Så litt bombing er greit?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Tjaaah skrev: ons nov 23, 2022 9:45 pm
Karatel skrev: ons nov 23, 2022 9:42 pm Ja det forteller om en kultur der blind lydighet mot staten, lederen og hans ord er en selvfølge. Lederen og staten har uansett alltid rett og deres ord skal ikke bestrides.
Det er vel noe de sliter med i hæren også, ved at folk ikke tør å ta initiativ til noe. Det som åpenbart er rett å gjøre, kan fortsatt være feil, dersom en leder sier det.

Ganske utdatert system, tør jeg påstå.
Noe av det som gjør den russiske hæren så dårlig og inkompetent, er nok at den er så styrt fra toppen og at de underordnet som er i ildlinjen ikke får, ikke kan og ikke tør å ta noe eget initiativ ut fra situasjonen der og da. Når så mange russiske generaler og høyere offiserer er blitt drept, er det som oftest fordi de har vært langt fremme i fronten for personlig å lede striden, en oppgave som i en normal hær utføres av lavere offiserer med langt større erfaring og kompetanse i strid.

Corvus

Legg inn av Corvus »

kytec skrev: ons nov 23, 2022 9:00 pm
Svalbard skrev: ons nov 23, 2022 8:58 pm Litt av en tilværelse man har skapt seg når det er semantikk som utløser harme og trang til å kommentere, og ikke de utallige beskrivelsene av terror, drap, voldtekter og uhyrligheter.
Pro-russerne bryr seg overhodet ikke om den grusomme måten russersvina har herjet i nabolandet, fullstendig følelsesløse.
Kanskje de kommer på andre tanker når barna deres kommer hjem i kiste?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Karatel skrev: ons nov 23, 2022 9:56 pm Noe av det som gjør den russiske hæren så dårlig og inkompetent, er nok at den er så styrt fra toppen og at de underordnet som er i ildlinjen ikke får, ikke kan og ikke tør å ta noe eget initiativ ut fra situasjonen der og da. Når så mange russiske generaler og høyere offiserer er blitt drept, er det som oftest fordi de har vært langt fremme i fronten for personlig å lede striden, en oppgave som i en normal hær utføres av lavere offiserer med langt større erfaring og kompetanse i strid.
Herlig system. Ineffektivt, ufleksibelt og så bidrar det til og med til å utarme den kompetansen som faktisk måtte være der.

Falcon

Legg inn av Falcon »

mye av infrastrukturen er allerede oppe og går igjen i store deler av Ukraine ifølge telegram-rapporter.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 6:22 pm
Russland må knuses, settes mange tiår tilbake, og holdes i sjakk for alltid.
Det håper jeg virkelig ikke. Jeg håper heller at Russland blir fikset, at det hopper flere tiår frem i tid (slik at de kommer seg nærmere det 21. århundre, og lenger bort fra det 19. århundre som deler av politikken og kulturen er i) og at folkene der slippes fri til å være det de potensielt kan være.
Det kan de gjøre innenfor sine egne rammer. Men de må aldri igjen få en mulighet til å bli så sterke at de har evne til å true verdensfreden igjen, med terror og trusler om atomkrig.

På den måten må de holdes i sjakk. Resultatet av denne krigen må bli slik, ellers vil Russland før eller siden oppstå igjen som en trussel mot verdensfreden. Det ligger i hele folkesjela deres.
Man klarer ikke å "fikse" noe russerne har fått inn med morsmelken, og som går helt tilbake til Peter den store, og enda lenger før den tid. Det tror jeg denne krigen i klartekst har vist oss.
Sist redigert av DennisB den ons nov 23, 2022 10:13 pm, redigert 7 ganger totalt.

ablegøye

Legg inn av ablegøye »

Det er bare å gi Ukrainerne det utstyret de trenger for å ta tilbake sine egne landområder og frigjøre Krim.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DennisB skrev: ons nov 23, 2022 10:04 pm
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 7:34 pm
DennisB skrev: ons nov 23, 2022 6:22 pm
Hvis du håper at Russland igjen vil oppstå som en "stormakt", så ønsker jeg ikke å være til stede når det skjer.
Nei det må aldri skje igjen. Det var helt forferdelig.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Høres dessverre sannsynlig ut i mine ører.


Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»