Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
OrmenLange
Innlegg: 1751

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av OrmenLange »

Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm

Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler med en hånd og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm

Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
Idiot. At jeg er kritisk til noe av det vi foretar oss betyr ikke at jeg heier på Putin.
Heier resten av verden på Putin?

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Hmm skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Det tror jeg egentlig ikke de har, men de er ikke så nøye på det.
Ja, jeg tror vi i vesten ser på det som noe altoppslukende som hele verden fordømmer, mens resten av verden bare ser på det som "nok en krig". Og vanligvis får utøvere delta i OL selv om hjemlandet har gått i krig.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm

Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
Idiot. At jeg er kritisk til noe av det vi foretar oss betyr ikke at jeg heier på Putin.
Heier resten av verden på Putin?
Har jeg sagt det?

Jack

Legg inn av Jack »

Vuhledar:


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm

Helt sykt. Suger ****n til Putler med en hånd og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm

I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm

Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Kan dere ikke bare ignorere kverulanten? Fryktelig lite givende å lese innlegg på innlegg med det samme.


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Stormshadow og F-16?😁

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm

Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.
At russiske utøvere skal eksluderes fra idrett, at Russland bør nedkjempes i Ukraina, at krigen skyldes russisk imperialisme og ikke vestlige/ukrainske provokasjoner, at Russlands krav umuliggjør en fredelig løsning. For å nevne noen.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.
Dersom russere fikk delta i idrett vil det være det samme som å la tyskere delta med hakekors etter angrepet på Polen 1/9 1939 eller før utbruddet av den 2. verdenskrig. Det er ikke fnugg av forskjell på tyskernes angrep på Polen i 1939, Sovjet’s overfall på Finland vinteren 39/40 og russernes angrep på Ukraina for snart ett år siden. Tyskerne var nazister, russerne anno 2023 er fascister. Tyskernes angrep på Polen var en imperialistisk angrepskrig for å legge Polen under seg og overta styringen med en marionettregjering styrt fra Berlin i Warszawa. Russene vil underlegge seg Ukraina, styrte den demokratisk valgte ukrainske president - les drepe ham - og la Ukraina bli et lydrike styrt fra Moskva, som Belarus.

Om russerne får delta i Kollen er det Nordmarka med snøballer og ukvemsord. De har ikke en dritt her å gjøre. Like lite som det russiske herrelandslaget i fotball kan få spille på Ullevaal mot Norge. De representer et imperialistisk og fascistisk land med uskyldige menneskers blod på hendene, og kan konkurrere i sitt eget goden selskap med Belarus, Iran og Nord-Korea!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Russland trapper opp kampen om byen Bakhmut i Donetsk i Øst-Ukraina, og ukrainske styrker er underlegne i både antall og våpen, melder regjeringen i Kyiv.

Soledar har som kjent falt. Her er det mange gruer/tunneler som russerne kan lagre våpenet sine beskyttet mot artilleri og HIMARS.

Ukraina har noen av sine beste soldater i Øst, og i disse områdene, og selv med tonnevis med NATO-utstyr og hundretusener av gule og blå soldater, blir de slått tilbake enkelte steder nå.

Derfor jeg hele tiden har advart om å undervurdere russerne. Det er ikke bare en gjeng med fulle bønder med utstyr fra 60-tallet som ruller frem i tusenvis. Dette er relevant å nevne.

Takk og Herre for at stridsvogner ankommer Ukraina snart. Tipper russerne kjører på fra flere kantet ila våren:sommeren for å -spre- disse tanksene mest mulig. Husk at russerne også har anti-tank våpen som ukrainerne har hatt så voldsom suksess med. Det ankommer ikke tusenvis av tanks, og fronten er stor/lang. Her må det til strategier og taktikk av ypperste klasse.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Noen som vet hvor mye penger rottene i IOC har fått av Putler?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ser forøvrig at hele 910 russere ifølge ukrainerne falt siste døgn. Det er all time high siden jeg begynte å følge disse statistikkene. Gode tall. Med sårede og lemlestede opp mot 2000 soldater på et døgn. Om disse gode tallene holder seg i 100 døgn er det med de som allerede er falt, såret, savnet og tatt til fange ikke mange igjen av den mektige mobiliseringshæren på 300 000 soldater.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: ons jan 25, 2023 12:14 pm
Hmm skrev: ons jan 25, 2023 11:10 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 9:18 pm
Han kritiserer USA og NATO for å ikke involvere seg direkte knuse Russland i Ukraina med en gang. Er det opplagt riktig?
Det er vanskelig å vite hva som til enhver tid er rett å gjøre. Men sett i etteritd så burde NATO absolutt rykket inn høsten/vinter 21, på invitasjon. I etterpåklokskapens lys kan vi anta at krigen da ville vært unngått, minus de allerede okkuperte områdene fra 2014. Kanskje kunne freden da vært forhandlinger som resulterte i varige løsninger.

Jeg tenker at det vil komme til et punkt der NATO muligens må rykke inn, og det må vi alle være forberedt på. Hvis Ukraina ønsker det selvfølgelig. Hva Russland mener er i utgangspunktet mindre viktig, ønsker de å krige mot NATO er det lite vi kan gjøre med det.
Man burde gjort mer i 2014 allerede.
Også burde man gjort mindre i alle mulige islamske land, lett å være etterpåklok.

Kan ikke huske at masser av folk stod og skrek om at NATO skulle angripe russland da.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: ons jan 25, 2023 12:39 pm Sitter på kanten av stolen og holder pusten!

Snakk om å være midt in the thick of it! Skremmende selvsagt, men også fascinerende å se hvor modige de er.

One bullet one kill er ikke lenger gangbart registrerer jeg, russerene har visst sløst enormt med runder.

Blir litt av en oppryddningsjobb når krigen en gang er ferdig.

Koffer

Legg inn av Koffer »

fargerik skrev: ons jan 25, 2023 9:52 pm Noen som vet hvor mye penger rottene i IOC har fått av Putler?
Mange av disse herrene har nok kost seg godt o Moskva, Sotsji o.l. med champagne, eskorte og penger under bordet mens de besøkte landet. Alt dokumentert hos russiske myndigheter selvfølgelig.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Fernandovonarb skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm Stormshadow og F-16?😁
Music to my ears. En skikkelig seierspakke til Ukraina mangler nå bare disse to komponentene. Gi Zaluzhny det han trenger for å knuse russerne i 2023.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Troygirl skrev: ons jan 25, 2023 10:16 pm
Fernandovonarb skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm Stormshadow og F-16?😁
Music to my ears. En skikkelig seierspakke til Ukraina mangler nå bare disse to komponentene. Gi Zaluzhny det han trenger for å knuse russerne i 2023.
Med tanks så trenger man jo dette i tillegg for å kunne vinne krigen, dette både tror og håper jeg går igjennom.
Vesten har bestemt seg for at Putin skal tape nå.
Tenk om dette tvinger han til å ta til vettet og avslutte krigen med en avtale til Ukrainas gunst istedenfor masseslakt av mennesker fra begge leir videre

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DennisB skrev: ons jan 25, 2023 1:11 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 1:04 pm
Hetfield skrev: ons jan 25, 2023 12:43 pm
I et langtidsperspektiv er russerne fucked, nettopp pga. av at det er stort sett halvgamlinger som holder landet gående.

Putler i sin anti-vestlige paranoia og stormannsgalskap satset mesteparten av sine unge på denne ene invasjonen, og nå vil den etniske russiske populasjon dø ut enda fortere..


Og ja, ukrainerne er nå homofile demoner ifølge Kreml..
Som han sier Ukrainas president er i følge russisk propaganda en homofil nazistjødedemon.

Som jeg har sagt før. Folk unnskylder russerne alt for mye. De sitter og ser på at broderfolket terorriseres av eget land under de mest absurde påskudd. Og likevel trekker de å skuldrene.
Ja, det er ganske absurd. Begrepet hjernevask kan ikke passe bedre enn her.

Sier man mange nok ganger i offentligheten at ukrainerne er nazier og homser og hva som verre er, så snikes det etterhvert inn som en sannhet. Det er det som har skjedd i Russland. Mange tror faktisk på dette.
Jeg tenker at selv om media og politikere hadde sagt det tusen million ganger hadde jeg aldri trodd på det, men det er starting now 50+

Hadde jeg levd i et slikt pisse-samfunn hele livet er jeg slettest ikke sikker.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Så denne i dag tilfeldigvis. Soldear og Bakhmut en varm sommerdag i mai 2022 da kamphandlingene kom stadig nærmere, og folk hadde fått beskjed om å evakuere. Nå er det i praksis ingenting igjen av Soledar, og i Bakhmut er ikke et eneste hus uskadet.



Etter at de vurderte å forlate Bakhmut for en måned siden har ukrainerne nå bestemt seg for å forsøke å holde byen, koste hva det koste vil, og det koster, for russerne (og Progozhin ikke minst) kaster det de har av menn og utstyr inn i kjøttkverna i Bakhmut. Jeg hørte i går at russerne også har 7000 droner til disposisjon rundt byen. Hvis russerne fortsetter å ta kvartaler øst i byen, er det er mulig ukrainerne trekker styrkene sine vest for T0513, veien som deler byen i to. Vest for denne veien har ukrainerne de siste månedene forsterket forsvarsverkene sine. Det er t.o.m. gravd skyttergraver i mange av gatene. Det ser dessverre ut til at det blir noen skikkelige blodige måneder fremover.

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

seriemester2013 skrev: ons jan 25, 2023 10:25 pm
Troygirl skrev: ons jan 25, 2023 10:16 pm
Fernandovonarb skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm Stormshadow og F-16?😁
Music to my ears. En skikkelig seierspakke til Ukraina mangler nå bare disse to komponentene. Gi Zaluzhny det han trenger for å knuse russerne i 2023.
Med tanks så trenger man jo dette i tillegg for å kunne vinne krigen, dette både tror og håper jeg går igjennom.
Vesten har bestemt seg for at Putin skal tape nå.
Tenk om dette tvinger han til å ta til vettet og avslutte krigen med en avtale til Ukrainas gunst istedenfor masseslakt av mennesker fra begge leir videre
Det er bare å gi det Ukraina trenger. Heftige våpen i søkk og kav. Russerne skal jages fra hele Ukraina inkl Krim. En fredsavtale kan innebære at Russerne får 14 dager på å pakke ned og forlate Sevastopol. Og da er man i overkant grei.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ser ut som Vesten caller "bløffen" til Putin om F-16 blir en realitet.

Hmm

Legg inn av Hmm »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:38 pm
Hmm skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Det tror jeg egentlig ikke de har, men de er ikke så nøye på det.
Ja, jeg tror vi i vesten ser på det som noe altoppslukende som hele verden fordømmer, mens resten av verden bare ser på det som "nok en krig". Og vanligvis får utøvere delta i OL selv om hjemlandet har gått i krig.
Det er pengene som rår, også i idretten. Russland har hatt store sponsorer ala Gazprom som har spyttet milliarder på milliarder inn i idretter, klubber og arrangementer.

Men etisk sett er det ikke rett å la de konkurrere og det vet de aller aller fleste. Og de ville ha ment at boikott og utestengelse var et minimum hvis de selv ble invadert av naboen.

Hmm

Legg inn av Hmm »

greyserpent skrev: ons jan 25, 2023 10:53 pm Ser ut som Vesten caller "bløffen" til Putin om F-16 blir en realitet.
Skulle bare mangle. Steget etter F16 er å selv gå inn og sikre Ukraina. Tipper der kommer om x tid.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: ons jan 25, 2023 10:53 pm Ser ut som Vesten caller "bløffen" til Putin om F-16 blir en realitet.
Man er ikke redd russerne. Sånn bortsett fra Tyskland da som nøler.

Det russerne sier er for de fleste fullstendig uvesentlig.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»