Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Garindan »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 12:59 pm
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm
OrmenLange skrev: søn jun 11, 2023 12:20 am
Hele tiden, konstant og uten unntak spyr du ut edder og galle i denne tråden. Du bidrar med absolutt null konstruktive innlegg. Det eneste du gjør er å klage på andre. Jeg foreslår du rapporterer til moderator heller enn evinnelig sutring her inne. God natt.
Neida, jeg synliggjør din agenda. Det var ganske "morsomt" her om dagen hvordan du og "kollegaen din" var i fyr og flamme når det kom ut at Ukrainerne hadde mistet en del kjøretøy i et tilsynelatende mislykket angrep. Merkelig det, hvor aktive dere var. Kvekk kvekk.
Det er så åpenbart at du har en eller annen form for agenda.

Når det er sagt så skulle jeg gjerne hatt mer å bidra med, men at jeg har "absolutt null konstruktive innlegg" er veldig barnslig å skrive. Det er åpenbart ikke sant, jeg vet at jeg har bidratt konstruktivt og det er unødvendig å bli så sår at du må skrive sånne ting som det der. Igjen, på linje med andre, så går du etter person og ikke sak og på den måten pulveriserer budskapet.

Saken er at du fronter et konstant pro-russisk ståsted tilsynelatende fraristet realitetene.
Kan du ikke heller svare på det du blir spurt om? Jeg har stilt flere kritiske spørsmål til det du skriver, og det svarer du heller ikke på.
Jeg er så enig, så enig.

Skadefryden når Ukraina opplever noe negativt er til å ta og føle på hos enkelte debattanter.

Men de vil ikke vedkjenne seg å ha russiske sympatier.

Minner meg om «Jeg er ikke rasist, men….»
Du ser ingen skadefryd over ukrainere som blir drept eller ukrainske fabrikker og hus som brenner hos tosiderne.
Det eneste jeg (kan ikke snakke for de andre) prøver, er å vise dere nedsnødde hva som skjer. Hvis dere følger med litt så ser dere at ukrainerne knapt har nådd fram til forsvarslinjene til russerne i sør før de har blitt tvunget tilbake av artilleri og miner. De eneste posisjonene de har tatt er de russiske fremskutte posisjonene hvor russerne bare gjør skinnmotstand før de trekker seg tilbake til første forberedte stilling. Russerne har 2-3 linjer med slike stillinger. Ukrainerne har knapt nådd fram til den første.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Garindan skrev: søn jun 11, 2023 3:23 pm
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm

Neida, jeg synliggjør din agenda. Det var ganske "morsomt" her om dagen hvordan du og "kollegaen din" var i fyr og flamme når det kom ut at Ukrainerne hadde mistet en del kjøretøy i et tilsynelatende mislykket angrep. Merkelig det, hvor aktive dere var. Kvekk kvekk.
Det er så åpenbart at du har en eller annen form for agenda.

Når det er sagt så skulle jeg gjerne hatt mer å bidra med, men at jeg har "absolutt null konstruktive innlegg" er veldig barnslig å skrive. Det er åpenbart ikke sant, jeg vet at jeg har bidratt konstruktivt og det er unødvendig å bli så sår at du må skrive sånne ting som det der. Igjen, på linje med andre, så går du etter person og ikke sak og på den måten pulveriserer budskapet.

Saken er at du fronter et konstant pro-russisk ståsted tilsynelatende fraristet realitetene.
Kan du ikke heller svare på det du blir spurt om? Jeg har stilt flere kritiske spørsmål til det du skriver, og det svarer du heller ikke på.
Det jeg uthevet. I det ene åndedraget sier du rett ut at du driver med personfokus, for så i neste å si at personfokus er noe andre bedriver. Hadde vært kjekt med litt selvinnsikt og selvransakelse.
Det at du hele tiden skal piske folk til å trampe i takt gjør bare at du blir seende ut som en bærer av fascistisk tankegods, og du ser det ikke selv engang.
Nei. Og atter Nei.

Jeg angriper AGENDAEN deres, ikke PERSONEN deres. Det vil si, agendaen som stadig fremmes og som synes å være til dels løsrevet virkeligheten. Noen få drypp her og der, bevares, det må være lov, men konstant og systematisk fremming av diktaturets synspunkter skal og bør slås ned på - fordi jeg virkelig tror at Putin og hans regime er ren skjær ondskap på lik linje med Hitler.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Garindan skrev: søn jun 11, 2023 3:30 pm

Du ser ingen skadefryd over ukrainere som blir drept eller ukrainske fabrikker og hus som brenner hos tosiderne.
Det eneste jeg (kan ikke snakke for de andre) prøver, er å vise dere nedsnødde hva som skjer. Hvis dere følger med litt så ser dere at ukrainerne knapt har nådd fram til forsvarslinjene til russerne i sør før de har blitt tvunget tilbake av artilleri og miner. De eneste posisjonene de har tatt er de russiske fremskutte posisjonene hvor russerne bare gjør skinnmotstand før de trekker seg tilbake til første forberedte stilling. Russerne har 2-3 linjer med slike stillinger. Ukrainerne har knapt nådd fram til den første.
Synes ikke dette rimer så godt overens med de rapportene som er kommet til nå. Jeg tror ikke du kan trekke konklusjoner noen veier på nåværende tidspunkt, men hvis det heller i en eller annen retning så er det ikke det du skriver her.
Det er seriøse folk på twitter som mener at selve førstelinjen enkelte steder er "overkjørt".

Vi får se!

Poenget mitt med tidligere innlegg er jo det at innleggene dine aldri er optimistiske på vegne av Ukraina, men alltid på vegne av Russland. Det er ingen tosidighet eller nøytralitet her heller, aldri så mye alle andre er nedsnødd.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Varulv2468 skrev: lør jun 10, 2023 10:44 pm
Garindan skrev: lør jun 10, 2023 12:54 pm
Crazy Horse skrev: lør jun 10, 2023 12:17 pm
[/spoil]
Det er hvorfor Russland ikke kan vinne mot Ukraina.
Ok, så det er den dagen i dag.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

@Albania Så du at en av Romans medsoldater ble drept forleden? Det kommer farlig nær nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

12dd skrev: søn jun 11, 2023 9:16 am
Garindan skrev: søn jun 11, 2023 1:34 am
12dd skrev: søn jun 11, 2023 1:22 am

Så du fant ikke noe da du søkte på "valse over"?
Kan ikke huske at noen har skrevet akkurat det. Men å slå inn en kile og spre seg ut i en vifteform og få russerne til å flykte har blitt skrevet flere ganger. Vet ikke om det er flere enn CrazyHorse som har skrevet det, men det spiller ingen rolle. Jeg beviste at det har blitt skrevet. Jeg tror du muligens henger deg opp i semantikk når kytec brukte uttrykket "valse over". I praksis betyr det det samme, gjør det ikke?
I helt, men jeg skjønner hva du mener.

Men satan så digg det hadde vært om Russerne faktisk ble valset over, synes du ikke?
Det vet du at han ikke synes og det er vel derfor du spør og nettopp ikke får svar.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Albania skrev: søn jun 11, 2023 4:30 pm
Er dette i realiteten bare en liten fremskutt posisjon uten noe mer verdi i seg selv?

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

missChance skrev: søn jun 11, 2023 4:33 pm @Albania Så du at en av Romans medsoldater ble drept forleden? Det kommer farlig nær nå.
Jepp, risikoen blir dessverre ikke mindre nå som de skal ta tilbake områder.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg tror Varulv sine utsagn er til en viss grad misforstått.

Slik jeg leser det, har vedkommende over lang tid nå skrevet om at dette er en utmattelseskrig uten noen reell vinner. Varulv skrev om dette i vinter, når russerne pøste inn folk i kjøttkverna; Om Russerne skulle klare å vinne slag eller krigen i seg selv militært så vil de aldri reelt sett vinne fordi en slik seier vil gjøre så stor skade på landet at det antakeligvis ikke vil overleve seieren. Så Russland kan aldri vinne og vil muligens også stoppe før det går for langt for deres egen stabilitet. Eventuelt eskalere betraktelig ........

Jeg leser heller ikke så stor vingling i varulvs sine innlegg, det jeg derimot leser er at rapportene fra felten er noen ganger unøyaktige eller feil, som da også reflekteres i det Varulv selv skriver. Den underliggende analysen virker derimot for meg å ligge ganske fast og virker ganske gjennomtenkt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Albania skrev: søn jun 11, 2023 4:57 pm
missChance skrev: søn jun 11, 2023 4:33 pm @Albania Så du at en av Romans medsoldater ble drept forleden? Det kommer farlig nær nå.
Jepp, risikoen blir dessverre ikke mindre nå som de skal ta tilbake områder.
Jeg er skikkelig stressa over det. Han er kanskje borte fra fronten noen dager med skade nå, men jeg er redd.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Circus tickets given as compensation to families of Russian occupiers killed in Ukraine, widows not welcome

Se Putin svelge en kamel......

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Håper dette stemmer.

Jack

Legg inn av Jack »




OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm
OrmenLange skrev: søn jun 11, 2023 12:20 am
Pushback skrev: lør jun 10, 2023 12:40 pm

Hele tiden, konstant og uten unntak tar du Russerne i forsvar.
Hele tiden, konstant og uten unntak spyr du ut edder og galle i denne tråden. Du bidrar med absolutt null konstruktive innlegg. Det eneste du gjør er å klage på andre. Jeg foreslår du rapporterer til moderator heller enn evinnelig sutring her inne. God natt.
Neida, jeg synliggjør din agenda. Det var ganske "morsomt" her om dagen hvordan du og "kollegaen din" var i fyr og flamme når det kom ut at Ukrainerne hadde mistet en del kjøretøy i et tilsynelatende mislykket angrep. Merkelig det, hvor aktive dere var. Kvekk kvekk.
Hva i alle dager er det du sikter til nå? Du bare finner på ting igjen.
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm Det er så åpenbart at har en eller annen form for agenda.
Hva om du istedet for å spekulere i hva slags agenda folk har heller forholder deg til hva de faktisk skriver? Diskuter sak, ikke person.
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm Når det er sagt så skulle jeg gjerne hatt mer å bidra med, men at jeg har "absolutt null konstruktive innlegg" er veldig barnslig å skrive. Det er åpenbart ikke sant, jeg vet at jeg har bidratt konstruktivt og det er unødvendig å bli så sår at du må skrive sånne ting som det der.
Er du noen gang saklig? Jeg ser kun at du kaster ut beskyldninger om at jeg og andre har agendaer, og er prorussisk.
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm Igjen, på linje med andre, så går du etter person og ikke sak og på den måten pulveriserer budskapet.
Hahahaha. Komisk at dette kommer fra deg av alle.

Jeg prøver så langt jeg kan å forholde meg til sak her inne, men når du igjen og igjen kommer med smålige personangrep må jeg forsvare meg.
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm Saken er at du fronter et konstant pro-russisk ståsted tilsynelatende fraristet realitetene.
Det er din mening som du som du selvfølgelig står fritt til å ha. Akkurat som at du etter min mening er den mest uredelige "debattanten" her inne.
Pushback skrev: søn jun 11, 2023 12:44 pm Kan du ikke heller svare på det du blir spurt om? Jeg har stilt flere kritiske spørsmål til det du skriver, og det svarer du heller ikke på.
Jeg har ingen behov for å stå skolerett for deg. Du har jo uansett "gjennomskuet meg og min agenda".

I framtiden foreslår jeg a du forholder deg til det jeg faktisk skriver, eller overser meg. Samme for meg.

Hvis du kommer med flere usaklige personangrep kommer jeg til å rapportere til mod.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg tror det siste svaret her er godt nok for meg. Du snur argumentene tilbake på meg og dobler samtidig.
Full forsvarsposisjon og intet innhold som vitner om usikkerhet. Gleder meg til neste eksempel på russerpropaganda jeg kan påpeke! Du har stadig ikke svart på forrige, ref min forrige post.
Sist redigert av Pushback den søn jun 11, 2023 6:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Med all respekt for dere som krangler her, finnes det ikke noe bedre forum hvor man kan direkte følge hva som foregår i Ukraina?
På diskusjon.no går det nå en " høytflyvende" diskusjon hva en hamburger koster

Pushback

Legg inn av Pushback »

Elgordo skrev: søn jun 11, 2023 6:56 pm Med all respekt for dere som krangler her, finnes det ikke noe bedre forum hvor man kan direkte følge hva som foregår i Ukraina?
På diskusjon.no går det nå en " høytflyvende" diskusjon hva en hamburger koster
Dette er et bra sted å bli oppdatert. Bare vær obs på at KANSKJE ikke alle her inne har redelige hensikter.

Kronprinsen

Legg inn av Kronprinsen »

Elgordo skrev: søn jun 11, 2023 6:56 pm Med all respekt for dere som krangler her, finnes det ikke noe bedre forum hvor man kan direkte følge hva som foregår i Ukraina?
På diskusjon.no går det nå en " høytflyvende" diskusjon hva en hamburger koster
reddit.com/r/Credibledefense. Den aller beste vil jeg si, bra moderasjon.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Kronprinsen skrev: søn jun 11, 2023 7:01 pm
Elgordo skrev: søn jun 11, 2023 6:56 pm Med all respekt for dere som krangler her, finnes det ikke noe bedre forum hvor man kan direkte følge hva som foregår i Ukraina?
På diskusjon.no går det nå en " høytflyvende" diskusjon hva en hamburger koster
reddit.com/r/Credibledefense. Den aller beste vil jeg si, bra moderasjon.
Big Mac index er ikke noe å kimse av. Den sier noe om hvor mye du får ut av lands GDP veid opp mot hverandres kostnadsnivå. At et land har tre ganger større GDP (BNP på norsk, altså brutto nasjonalprodukt) enn et annet betyr ikke nødvendigvis at økonomien er tre ganger større.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »



Verdt å ha dette i bakhodet.


Jack

Legg inn av Jack »


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »





Denne personen bruker å være litt optimistisk


Jack

Legg inn av Jack »

Ukraina bekrefter Makarivka.


Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »


Pushback

Legg inn av Pushback »

Garindan skrev: søn jun 11, 2023 7:14 pm
Kronprinsen skrev: søn jun 11, 2023 7:01 pm
Elgordo skrev: søn jun 11, 2023 6:56 pm Med all respekt for dere som krangler her, finnes det ikke noe bedre forum hvor man kan direkte følge hva som foregår i Ukraina?
På diskusjon.no går det nå en " høytflyvende" diskusjon hva en hamburger koster
reddit.com/r/Credibledefense. Den aller beste vil jeg si, bra moderasjon.
Big Mac index er ikke noe å kimse av. Den sier noe om hvor mye du får ut av lands GDP veid opp mot hverandres kostnadsnivå. At et land har tre ganger større GDP (BNP på norsk, altså brutto nasjonalprodukt) enn et annet betyr ikke nødvendigvis at økonomien er tre ganger større.
Jo, 3xBNP tilsvarer 3xstørrelse.

Du tenker på ytelse, i bedriftsøkonomisk forstand profitt, gevinst, nasjonaløkonomisk budsjettoverskudd/underskudd. Jeg forstår hva du prøver å si, men jo BNP er "omsetningen" og dermed også selve størrelsen.

Det er en meningsfull størrelse å snakke om av åpenbare grunner.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »











Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»