Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av kytec »

OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:15 pm
Solvgutt1 skrev: fre sep 30, 2022 5:05 pm
OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:04 pm
Ja, og dere krigshissere drømmer om atomkrig og armageddon.
Overhodet ikke. Jeg vil at at Russland skal pakke sakene sine og dra hjem.
Nemlig. Akkurat som det ikke er noen her inne som mener at "Ukraina bør legge ned våpnene og gi Russland det de ber om".
Det er det, bare gardina så langt som har bedt om det, ordrett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:04 pm
Solvgutt1 skrev: fre sep 30, 2022 4:43 pm
Jack_Daniels skrev: fre sep 30, 2022 4:39 pm Denne er til dere tosidere her inne. Nå har dere muligheten! Vinn-vinn for alle parter.

Hvis de får permisjon fra jobben vel å merke.

Neida, du må være fair. Disse er jo fullstendig mot krig. Derfor mener de at Ukraina bør legge ned våpnene og gi Russland det de ber om.
Ja, og dere krigshissere drømmer om atomkrig og armageddon.
Tull.

Men det er mange av oss som mener at man ikke kan bøye av for Russland.

Og da er det underforstått at det i ytterste konsekvens kan føre til atomkrig.

Number4

Legg inn av Number4 »

OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:19 pmJeg skulle ønske alle våpen på magisk vis ble forvandlet til blomster.
Flower power
Sist redigert av Number4 den fre sep 30, 2022 5:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Dundersalt skrev: fre sep 30, 2022 5:00 pm Før man vet ordet av det har Putin fått den krigen han mener allerede er der. NATO styrker som angriper russiske landområder
"Russiske landområder".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:19 pm
kytec skrev: fre sep 30, 2022 5:13 pm
Solvgutt1 skrev: fre sep 30, 2022 5:05 pm
Overhodet ikke. Jeg vil at at Russland skal pakke sakene sine og dra hjem.
Vil ikke du det Ormen?
Jeg skulle ønske alle våpen på magisk vis ble forvandlet til blomster.

At jeg har et slikt ønske betyr ikke at jeg tror det vil skje.
Det som skjer er at russland taper, hvor langt ned i gjørma de vil sette seg er så langt opp til vladolf putler.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Jens var flink i dag.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:24 pm
Dundersalt skrev: fre sep 30, 2022 5:00 pm Før man vet ordet av det har Putin fått den krigen han mener allerede er der. NATO styrker som angriper russiske landområder
"Russiske landområder".
Hvis Putin drar det langt nok kan det hende anførselstegnene forsvinner.

Edit: Altså at det er reelle russiske landområder som kommer under angrep.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
Tror ikke Kina vil gjøre det offentlig, grunnet Øst-Turkistan, resten av gjengen vil nok.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
Øh... Moldovia, Estland, Latvia, osv. mener du?
Sist redigert av rubberbandman den fre sep 30, 2022 5:36 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Political ... _of_Crimea
Fin liste nedover i artikkelen her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm
Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Political ... _of_Crimea
Fin liste nedover i artikkelen her.
Jeg mener det bør få konsekvenser for alle land som støtter Russland.

Full stans i bilateralt samarbeid og ikke en krone i bistandspenger.

Det har gått så langt nå at man enten er med oss eller mot oss. Det finnes ingen nyanse.

For å ta Sudan som et eksempel da. Jeg fant ingen nye tall, men Norge ga landet 2 milliarder kroner i bistand 2003-2006.

Det er naivt å øse ut penger til nasjoner som motarbeider oss.
Sist redigert av PapaSmurf den fre sep 30, 2022 5:42 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

PapaSmurf skrev: fre sep 30, 2022 5:39 pm
VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm
Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Political ... _of_Crimea
Fin liste nedover i artikkelen her.
Jeg mener det bør få konsekvenser for alle land som støtter Russland.

Full stans i bilateralt samarbeid og ikke en krone i bistandspenger.

Det har gått så langt nå at man enten er med oss eller mot oss. Det finnes ingen nyanse.
100% enig. Man bør nå bruke muligheten til å "røyke ut" både det ene og det andre.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

rubberbandman skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm
Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
Øh... Moldovia, Estland, Latvia, osv. mener du?
Hehe, du endret.
Warszawapakten var utvidet med øst-europeiske land.
Men Estland, Latvia og Litauen var med i Sovjetunionen det er riktig. Nei, så ikke alle, men de langt fleste Sovjetstater iallefall.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Frankrike, Tyskland og UK sender skip som skal hjelpe Norge med å holde olje- og gassinstallasjonene sikre.

Det drar seg til.

startelver

Legg inn av startelver »

Ny video fra Moskva!

Denne gangen er spørsmålet: Visste du at 20-50000 russere er døde allerede?


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Her ser vi litt av fascismen som florerer i kreml. Verden vil ikke gå videre før dette er stoppet. Forhandle med noe sånt er bortkastet tid, noe jeg har ment lenge.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Dersom Ukraina blir med i NATO kommer tredje verdenskrig. Hurra...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

PapaSmurf skrev: fre sep 30, 2022 5:39 pm
VivaLV skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm
Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Political ... _of_Crimea
Fin liste nedover i artikkelen her.
Jeg mener det bør få konsekvenser for alle land som støtter Russland.

Full stans i bilateralt samarbeid og ikke en krone i bistandspenger.

Det har gått så langt nå at man enten er med oss eller mot oss. Det finnes ingen nyanse.

For å ta Sudan som et eksempel da. Jeg fant ingen nye tall, men Norge ga landet 2 milliarder kroner i bistand 2003-2006.

Det er naivt å øse ut penger til nasjoner som motarbeider oss.
Det har jeg ment lenge. Det må få konsekvenser for såkalt "samarbeidsland" (merkelig ord) som mottar milliarder i norsk bistand å støtte russernes folkemord i Ukraina.
Dette har ikke vært nevnt med et ord i mediene, selvsagt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

PapaSmurf skrev: fre sep 30, 2022 4:44 pm
DennisB skrev: fre sep 30, 2022 4:25 pm
Falcon skrev: fre sep 30, 2022 4:18 pm

velkommen skal de være
Naturligvis litt taktisk at dette kommer på den samme dagen som annekteringen, for å flytte litt fokus, men ja, de bør nå være hjertelig velkomne. Jeg mener at de virkelig har vist seg fram som et svært godt alternativ for et fullverdig medlemskap, vel fortjent etter alt de har vært i gjennom i denne krigen. Og de vil definitivt styrke oss militært i Europa.

Jeg bytter dem gjerne ut med Tyrkia.
Tyrkia trygt plassert i NATO er en ekstremt god idé.

Selv om Erdogan er utfordrende.

De har en massiv hær og gode soldater. Virkelig ikke noen man ønsker å ha mot seg.

Men samtidig er det smart taktisk å la Ukraina søke om medlemsskap i NATO nå. De blir jo ikke medlemmer så lenge de er i krig, men dette skaper støy og bølger.
Da hadde Putin vært totalt omringet.

Kunne ikke kommet seg ut av Bosporous-stredet for fem flate øre..

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Bakkus skrev: fre sep 30, 2022 5:46 pm Dersom Ukraina blir med i NATO kommer tredje verdenskrig. Hurra...
Alternativet hadde vært å la Putin få minst Øst-Ukraina, om Vesten aldri hadde pøst på med utstyr og etterretning.

Og da kan han ta for seg med andre ikke-NATO land også.

Lite smart..

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Biden bøyer ikke unna, og takk og lov for at de er så standhaftige. Her er det duket for ydmykelser på løpende bånd for putin.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Hvor langt unna virkeligheten går det an for et menneske som selv knytter skolissene sine å komme egentlig…… det har jo rablet fullstendig for denne kremlin gjengen..dette kommer han til å tape uansett nå, ingen vei tilbake nå

startelver

Legg inn av startelver »

Hetfield skrev: fre sep 30, 2022 5:53 pm
Bakkus skrev: fre sep 30, 2022 5:46 pm Dersom Ukraina blir med i NATO kommer tredje verdenskrig. Hurra...
Alternativet hadde vært å la Putin få minst Øst-Ukraina, om Vesten aldri hadde pøst på med utstyr og etterretning.

Og da kan han ta for seg med andre ikke-NATO land også.

Lite smart..
Tja, et alternativ hvis krigen ikke vinnes på slagmarken er å la Ukraina bli NATO-medlemmer , med unntak av de annekserte områdene som RUssland har tatt.

Da vil vi få en NATO-base rett utenfor døra til de uansett, og Putin har tapt den kampen.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:42 pm
rubberbandman skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm
Neptun skrev: fre sep 30, 2022 5:31 pm Hvilke land vil anerkjenne den russiske annekteringen av ukrainsk land?

Alle tidligere Sovjet-stater, Kina, Nord-Korea, Iran, Syria, Cuba, Venezuela og flere afrikanske land antagelig.
Øh... Moldovia, Estland, Latvia, osv. mener du?
Hehe, du endret.
Warszawapakten var utvidet med øst-europeiske land.
Men Estland, Latvia og Litauen var med i Sovjetunionen det er riktig. Nei, så ikke alle, men de langt fleste Sovjetstater iallefall.
Måtte jukse litt der ja :)

Jeg tror egentlig ikke så mange av de gamle soviet-statene er for denne annekteringen.
Khasakstan gikk vel så langt at de kalte Donetsk og Luhansk kvasi-stater eller noe sånt, og nektet å anerkjenne dem i februar.
Russland er vel ikke særlig populære i Georgia eller Aserbajdsjan heller.

Number4

Legg inn av Number4 »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Fago skrev: fre sep 30, 2022 1:17 pm Å la andre ubåter følge atomubåtene som eskorte ville vært en utrolig dårlig ide, fordi en sånn "pakke" ville vært for enkel å finne og følge.

Ja, men hvis russerne merket at de alltid ble skygget av NATO-ubåter ville det ikke utgjort noen forskjell. Det er derfor jeg tenker at det er ett av to:

1. De russiske ballistiske ubåtene er vanskelig å oppdage og ikke innenfor "skuddhold" for en NATO-ubåt til en hver tid.
2. De russiske ballistiske ubåtene er lette å oppdage, men blir derfor beskyttet av andre ubåter, hvilket krever tilsvarende mer (og for mye) ressurser fra angrepsubåtene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

kytec skrev: fre sep 30, 2022 5:22 pm
OrmenLange skrev: fre sep 30, 2022 5:15 pm
Solvgutt1 skrev: fre sep 30, 2022 5:05 pm
Overhodet ikke. Jeg vil at at Russland skal pakke sakene sine og dra hjem.
Nemlig. Akkurat som det ikke er noen her inne som mener at "Ukraina bør legge ned våpnene og gi Russland det de ber om".
Det er det, bare gardina så langt som har bedt om det, ordrett.
Og pølsa.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

rubberbandman skrev: fre sep 30, 2022 5:35 pm Måtte jukse litt der ja :)

Jeg tror egentlig ikke så mange av de gamle soviet-statene er for denne annekteringen.
Khasakstan gikk vel så langt at de kalte Donetsk og Luhansk kvasi-stater eller noe sånt, og nektet å anerkjenne dem i februar.
Russland er vel ikke særlig populære i Georgia eller Aserbajdsjan heller.
Ihvertfall ikke Georgia etter 2008. De har tatt på seg ansvaret ved å huse flere uskyldige russerne på visum siden februar også.

Tror bare det er Hviterusslands regime av de gamle Soviet-statene som egentlig støtter Putins invasjon av Ukraina, båndene til Kreml har vært sterke i hele Lukashenkos periode.
Sist redigert av Hetfield den fre sep 30, 2022 6:26 pm, redigert 3 ganger totalt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

startelver skrev: fre sep 30, 2022 6:04 pm
Hetfield skrev: fre sep 30, 2022 5:53 pm
Bakkus skrev: fre sep 30, 2022 5:46 pm Dersom Ukraina blir med i NATO kommer tredje verdenskrig. Hurra...
Alternativet hadde vært å la Putin få minst Øst-Ukraina, om Vesten aldri hadde pøst på med utstyr og etterretning.

Og da kan han ta for seg med andre ikke-NATO land også.

Lite smart..
Tja, et alternativ hvis krigen ikke vinnes på slagmarken er å la Ukraina bli NATO-medlemmer , med unntak av de annekserte områdene som RUssland har tatt.

Da vil vi få en NATO-base rett utenfor døra til de uansett, og Putin har tapt den kampen.

Greit kompromiss og jeg syns man skal begynne å tenke i de baner. Jeg syns vi beveger oss litt for fort mot atomkrig nå.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»