Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
DennisB

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av DennisB »

Varulv2468 skrev: søn des 04, 2022 12:28 pm Summariske henrettelser i offentligheten har hendt i okkuperte Ukraina.

Menneh.. De har jo rettigheter og rettslig beskyttelse..

Skal si retten jobber på høygir i de okkuperte områdene. Her er de henrettet allerede.
Effektiv rettsinstans der altså.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Shine skrev: søn des 04, 2022 12:30 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:23 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:19 pm

Kornet er høstet av de lokale bøndene, og de har fått betalt for kornet.
Kilde?
Som sagt er dette hva russiskvennlige medier har skrevet, uten at jeg kan bekrefte det mer. men det virker også sannsynlig Jeg tviler på at det russiske millitæret har kapasitet til å høste dette kornet. Hvis NASA, eller andre mener at alt kornet som er høstet på russisk okkupert område er stjålet fra bøndene så bør det vel dokumenteres med noe mer enn satelittbilder. Det hadde også vært informativt å få vite om det også gjelder det kornet som høstes fra de tidligere selvstyrte områdene, og om kornet ble stjålet også derfra.
De har neppe kapasitet til å høste kornet selv, men de har nok kapasitet til å tvinge lokale bønder til å høste det for dem, uten å betale mer enn de har fått betalt tidligere. For å si det pent.

Tror du disse lokale bøndene hadde mulighet til å si nei til russerne, uten konsekvenser?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ljot skrev: søn des 04, 2022 12:01 pm
PapaSmurf skrev: søn des 04, 2022 11:58 am
Syrlig skrev: søn des 04, 2022 11:52 am

Hvis du annekterer et område, blir innbyggerne statsborgere og har samme rettigheter som andre statsborgere.
Sett fra Russland er de russere nå.
Er det så enkelt?

Da lurer jeg på om jeg skal gå bort og annektere nabokona.
Ikke gjør det. Å ha mer enn en kone fremstår som et prosjekt for psykopater og/eller selvplagere.
Du har noen gullkorn i verktøykassa di 😂😂

Deila

Legg inn av Deila »


Deila

Legg inn av Deila »


Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Syrlig skrev: søn des 04, 2022 12:31 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:19 pm
Syrlig skrev: søn des 04, 2022 12:10 pm

Igjen. Du tror og synser.
Kornet er høstet av de lokale bøndene, og de har fått betalt for kornet. I følge russiske medier får de også mer betalt for kornet enn de gjorde før. Selvfølgelig kan ikke bøndene eksportere kornet direkte, eller velge å selge via ukrainske myndigheter. Det er mulig det folkerettslig er å stjele kornet, men som vi får presentert nyheten så blir det fort til at man får inntrykk av at kornet blir tatt ut av hendene til bøndene, samtidig som soldater voldtar konene deres og skjærer brystvortene av dem. Når greyserpent er sikker på at det er sånn det foregår, så er det sikkert fler også som oppfatter nyheten på den måten.
Jeg vet som sagt ikke hva som har skjedd.
Men det ville være rart om russerne oppfører seg mot herrefolk etter å ha annektert områdene.
Fra russisk perspektiv er dette Russland nå, ikke okkuperte områder.
Når G automatisk mener at kornet er stålet og "forstår" det
og kaller andre dumme fordi de ikke forstår har låst seg i et tankesett om at russerene alltid gjør det verste.
Det er ikke bare fordummende det leder til mange feilkonklusjoner
Med tanke på at de finner massegraver og det kommer frem historier om henrettelser, voldtekt, kidnapping, plyndring av sivile fra tidligere annekterte områder, vil det si at soldater oppfører seg slik mot sivilbefolkningen i resten av Russland. Eller er det kun spesielt her siden det tross alt er ett annektert område og russerne er ulovlige okkupanter?

Shine

Legg inn av Shine »

Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:40 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:30 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:23 pm

Kilde?
Som sagt er dette hva russiskvennlige medier har skrevet, uten at jeg kan bekrefte det mer. men det virker også sannsynlig Jeg tviler på at det russiske millitæret har kapasitet til å høste dette kornet. Hvis NASA, eller andre mener at alt kornet som er høstet på russisk okkupert område er stjålet fra bøndene så bør det vel dokumenteres med noe mer enn satelittbilder. Det hadde også vært informativt å få vite om det også gjelder det kornet som høstes fra de tidligere selvstyrte områdene, og om kornet ble stjålet også derfra.
De har neppe kapasitet til å høste kornet selv, men de har nok kapasitet til å tvinge lokale bønder til å høste det for dem, uten å betale mer enn de har fått betalt tidligere. For å si det pent.

Tror du disse lokale bøndene hadde mulighet til å si nei til russerne, uten konsekvenser?
De kunne sikkert sagt nei til å selge kornet. Hva som da hadde skjedd vet jeg ikke, men da ville de heller ikke hatt noen inntekt. Som Karatel var inne på så er sikkert noen i det østlige Ukraina glade for å selge via russerne, mens noen gjør det motvillig. Det blir jo ellers bare spekulasjoner. Satelittbilder kan ikke si så mye om det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Shine skrev: søn des 04, 2022 12:56 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:40 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:30 pm

Som sagt er dette hva russiskvennlige medier har skrevet, uten at jeg kan bekrefte det mer. men det virker også sannsynlig Jeg tviler på at det russiske millitæret har kapasitet til å høste dette kornet. Hvis NASA, eller andre mener at alt kornet som er høstet på russisk okkupert område er stjålet fra bøndene så bør det vel dokumenteres med noe mer enn satelittbilder. Det hadde også vært informativt å få vite om det også gjelder det kornet som høstes fra de tidligere selvstyrte områdene, og om kornet ble stjålet også derfra.
De har neppe kapasitet til å høste kornet selv, men de har nok kapasitet til å tvinge lokale bønder til å høste det for dem, uten å betale mer enn de har fått betalt tidligere. For å si det pent.

Tror du disse lokale bøndene hadde mulighet til å si nei til russerne, uten konsekvenser?
De kunne sikkert sagt nei til å selge kornet. Hva som da hadde skjedd vet jeg ikke, men da ville de heller ikke hatt noen inntekt. Som Karatel var inne på så er sikkert noen i det østlige Ukraina glade for å selge via russerne, mens noen gjør det motvillig. Det blir jo ellers bare spekulasjoner. Satelittbilder kan ikke si så mye om det.
De kunne sikkert sagt nei, men spørsmålet er hva konsekvensene ville vært da. Noe ala dette? https://pbs.twimg.com/media/FjHjkFgWIAI ... name=small

Shine

Legg inn av Shine »

Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:58 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:56 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:40 pm
De har neppe kapasitet til å høste kornet selv, men de har nok kapasitet til å tvinge lokale bønder til å høste det for dem, uten å betale mer enn de har fått betalt tidligere. For å si det pent.

Tror du disse lokale bøndene hadde mulighet til å si nei til russerne, uten konsekvenser?
De kunne sikkert sagt nei til å selge kornet. Hva som da hadde skjedd vet jeg ikke, men da ville de heller ikke hatt noen inntekt. Som Karatel var inne på så er sikkert noen i det østlige Ukraina glade for å selge via russerne, mens noen gjør det motvillig. Det blir jo ellers bare spekulasjoner. Satelittbilder kan ikke si så mye om det.
De kunne sikkert sagt nei, men spørsmålet er hva konsekvensene ville vært da. Noe ala dette? https://pbs.twimg.com/media/FjHjkFgWIAI ... name=small
Jeg tviler på at det ville blitt konsekvensen. Men om du trekker det ut av satelittbildene fra NASA, så gjerne det. Tror vi avslutter der.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Varulv2468 skrev: søn des 04, 2022 12:28 pm Summariske henrettelser i offentligheten har hendt i okkuperte Ukraina.

De har blitt paranoide. Store HIMARS tap er nevnt som årsak. Opptil 50% av styrkene på en base ble utslettet i følge det store internett. Hjelper ikke på stemningen det de svarer med akkurat. Noen som vet hva det står på plakatene?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Shine skrev: søn des 04, 2022 1:03 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:58 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:56 pm

De kunne sikkert sagt nei til å selge kornet. Hva som da hadde skjedd vet jeg ikke, men da ville de heller ikke hatt noen inntekt. Som Karatel var inne på så er sikkert noen i det østlige Ukraina glade for å selge via russerne, mens noen gjør det motvillig. Det blir jo ellers bare spekulasjoner. Satelittbilder kan ikke si så mye om det.
De kunne sikkert sagt nei, men spørsmålet er hva konsekvensene ville vært da. Noe ala dette? https://pbs.twimg.com/media/FjHjkFgWIAI ... name=small
Jeg tviler på at det ville blitt konsekvensen. Men om du trekker det ut av satelittbildene fra NASA, så gjerne det. Tror vi avslutter der.
Hvorfor tviler du på det?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

DennisB skrev: søn des 04, 2022 12:00 pm Hva i all verden er det du snakker om her? Dette er ikke splitter ny teknologi og fly, men en videreføring av deres svært avanserte B-2, som de allerede har på vingene i dag. Det er neppe noen omfattende testing som blir tidkrevende her. Du har jo ingen forutsetninger for å lage et tidsperspektiv på minimum 7 år (og snakke utviklerne midt i mot) for å få disse flyene på vingene. Det finner jeg fryktelig merkelig.

Boeing 737 MAX er en videreføring av det som var verdens kanskje mest testede og sikre fly (737-serien). Derfor trodde også Boeing at man kunne kutte hjørner i testingen, men det viste seg å være en veldig dårlig ide.

Det var særlig ny teknikk som medførte problemer for 737 MAX og poenget ditt er vel at B21 har masse ny teknikk (herunder kan kjøre helt alene). Videre er B21 fysisk mindre enn B2 så det er heller ikke samme flyskrog.

Jeg lager ikke noe tidsperspektiv. Det fremgår ganske klart av Time-artikkelen jeg linket til at tidsperspektivet er konfidensielt, i den grad det i det hele tatt er bestemt. Planen pt er slik jeg forstår at det første flyet blir klart nese år, deretter skal de fly og testes en periode (formodentlig 6 testfly), noen endringer etter det er sannsynlig, og deretter starter full produksjon.

Jeg antydet 2030, men det kan like gjerne bli 2040. Det vet ingen pt. for flytester er ikke gjennomført. Det eneste vi vet er alle flyprosjekter de siste 40 årene har vært forbundet med store forsinkelser og det ville vært sensasjonelt hvis det mest avanserte flyet hittil ikke ble det.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Orakelet skrev: søn des 04, 2022 1:50 pm
DennisB skrev: søn des 04, 2022 12:00 pm Hva i all verden er det du snakker om her? Dette er ikke splitter ny teknologi og fly, men en videreføring av deres svært avanserte B-2, som de allerede har på vingene i dag. Det er neppe noen omfattende testing som blir tidkrevende her. Du har jo ingen forutsetninger for å lage et tidsperspektiv på minimum 7 år (og snakke utviklerne midt i mot) for å få disse flyene på vingene. Det finner jeg fryktelig merkelig.

Boeing 737 MAX er en videreføring av det som var verdens kanskje mest testede og sikre fly (737-serien). Derfor trodde også Boeing at man kunne kutte hjørner i testingen, men det viste seg å være en veldig dårlig ide.

Det var særlig ny teknikk som medførte problemer for 737 MAX og poenget ditt er vel at B21 har masse ny teknikk (herunder kan kjøre helt alene). Videre er B21 fysisk mindre enn B2 så det er heller ikke samme flyskrog.

Jeg lager ikke noe tidsperspektiv. Det fremgår ganske klart av Time-artikkelen jeg linket til at tidsperspektivet er konfidensielt, i den grad det i det hele tatt er bestemt. Planen pt er slik jeg forstår at det første flyet blir klart nese år, deretter skal de fly og testes en periode (formodentlig 6 testfly), noen endringer etter det er sannsynlig, og deretter starter full produksjon.

Jeg antydet 2030, men det kan like gjerne bli 2040. Det vet ingen pt. for flytester er ikke gjennomført. Det eneste vi vet er alle flyprosjekter de siste 40 årene har vært forbundet med store forsinkelser og det ville vært sensasjonelt hvis det mest avanserte flyet hittil ikke ble det.
Prosessen med dette flyet ble startet i 2015. Man har hatt 7 år på å utvikle basisflyet B-2, til denne oppgraderte B-21. Det har altså allerede gått 7 år. Det er ingenting som tyder på at de trenger ytterligere 7 år (eller 17 år...) før disse flyene er i lufta. Flyet er i all hovedsak nærmest identisk med dagens B-2, men har massive teknologiske endringer. Det er ingen endring i flyets struktur eller flyevne ellers.

Det er en grunn til at den ble avduket nå, og de sier selv at flyet kommer på vingene i 2023.
Ganske merkelig at du tillegger dette prosjektet ytterligere 7 år (eller 17, aka 2040).
Som nevnt, det er ingen masseproduksjon i vente for dette flyet. Det vil mest sannsynlig komme på vingene i gradvis større årlige antall fra disse 6, fra 2023 og utover. Akkurat slik tilfellet var med B-2, bare her snakker man om et litt større antall. 100 tviler jeg på, men kanskje det dobbelte av B-2, opp mot 50. Bare en gjetning fra min side. Dette er nok det dyreste flyet noengang produsert.
Det er antydet i diverse artikler (som er rene gjetninger) at produksjonen kan være på sitt beste i 2026-2027.

Men nå sporer vi av, så greit å avslutte der.
Sist redigert av DennisB den søn des 04, 2022 2:36 pm, redigert 1 gang totalt.

HLan9ister

Legg inn av HLan9ister »


Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Shine skrev: søn des 04, 2022 12:30 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:23 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:19 pm

Kornet er høstet av de lokale bøndene, og de har fått betalt for kornet.
Kilde?
Som sagt er dette hva russiskvennlige medier har skrevet, uten at jeg kan bekrefte det mer. men det virker også sannsynlig Jeg tviler på at det russiske millitæret har kapasitet til å høste dette kornet. Hvis NASA, eller andre mener at alt kornet som er høstet på russisk okkupert område er stjålet fra bøndene så bør det vel dokumenteres med noe mer enn satelittbilder. Det hadde også vært informativt å få vite om det også gjelder det kornet som høstes fra de tidligere selvstyrte områdene, og om kornet ble stjålet også derfra.
Det hadde vært fint hvis du hadde kommet med ordentlige kilder og ikke bare ren synsing.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Fernandovonarb skrev: søn des 04, 2022 1:13 pm
Varulv2468 skrev: søn des 04, 2022 12:28 pm Summariske henrettelser i offentligheten har hendt i okkuperte Ukraina.

De har blitt paranoide. Store HIMARS tap er nevnt som årsak. Opptil 50% av styrkene på en base ble utslettet i følge det store internett. Hjelper ikke på stemningen det de svarer med akkurat. Noen som vet hva det står på plakatene?
Dette er bare for jævlig å se. Jeg blir så rasende og fortvilet på ukrainernes vegne.

Dette er hva som står på det ene bildet.

Bilde

Det andre er forklart her


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Matkuponger blir visstnok printet i russland nå. Enn at befolkningen der går med åpne øyne mot dette i 2022. Det er ikke til å tro. For et tafatt folkeslag.

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Troygirl skrev: søn des 04, 2022 2:48 pm
Shine skrev: søn des 04, 2022 12:30 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 04, 2022 12:23 pm

Kilde?
Som sagt er dette hva russiskvennlige medier har skrevet, uten at jeg kan bekrefte det mer. men det virker også sannsynlig Jeg tviler på at det russiske millitæret har kapasitet til å høste dette kornet. Hvis NASA, eller andre mener at alt kornet som er høstet på russisk okkupert område er stjålet fra bøndene så bør det vel dokumenteres med noe mer enn satelittbilder. Det hadde også vært informativt å få vite om det også gjelder det kornet som høstes fra de tidligere selvstyrte områdene, og om kornet ble stjålet også derfra.
Det hadde vært fint hvis du hadde kommet med ordentlige kilder og ikke bare ren synsing.
Nå er det greit å huske på at påstanden var at kornet var stjålet og ikke omvendt.
Kilden viste seg å være NASA som bare har meldt at kornet er høstet.

Dette var ingen sak.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dagbladet med en artikkel om kjøttkverna i Bakhmut. Virker som en strategisk feilvurdering av russerne å ofre så mange liv her.

https://www.dagbladet.no/nyheter/russer ... a/77925420

"Men som man sier, så forstyrrer man ikke fienden mens de gjør en feil, så jeg tror Ukraina bare vil la Russland holde på." 😂
Sist redigert av DennisB den søn des 04, 2022 3:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nok et KA-52 treffer bakken hardt. For russerne må dette være urovekkende at dette ikke er manpads. Mye større eksplosjon.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Lurer på hvor mange russere som har dødd i Pavlivka. Det er vel kjøttkvern nr 2 etter Bakhmut.


Troygirl

Legg inn av Troygirl »

https://www.bbc.com/news/world-europe-63846154

I denne BBC-artikkelen er det et bilde av et stort nytt bygg russerne har oppført i Mariupol. På taket står det med store bokstaver: "ARMY OF RUSSIA" "FOR THE PEOPLE OF MARIUPOL"

Hvis dette virkelig er et militæranlegg, så er det nok ikke så altfor lenge til det får et besøk av onkel HIMARS.

Bilde

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Varulv2468 skrev: søn des 04, 2022 12:28 pm Summariske henrettelser i offentligheten har hendt i okkuperte Ukraina.

Disse jævlene kan aldri likestilles som vanlige mennesker. De må utryddes og Macron og diverse EU-jævler må snarest gå bort fra ideen om å ta hensyn til russerrottene.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Fernandovonarb skrev: søn des 04, 2022 2:56 pm Matkuponger blir visstnok printet i russland nå. Enn at befolkningen der går med åpne øyne mot dette i 2022. Det er ikke til å tro. For et tafatt folkeslag.
Vi kunne ventet oss dette i Ukraina, men i Russland...? Noe er definitivt i ferd med å gå meget galt med dette landet.

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Troygirl skrev: søn des 04, 2022 4:23 pm https://www.bbc.com/news/world-europe-63846154

I denne BBC-artikkelen er det et bilde av et stort nytt bygg russerne har oppført i Mariupol. På taket står det med store bokstaver: "ARMY OF RUSSIA" "FOR THE PEOPLE OF MARIUPOL"

Hvis dette virkelig er et militæranlegg, så er det nok ikke så altfor lenge til det får et besøk av onkel HIMARS.

Bilde
Det er vel mest sannsynlig et matlager eller lignende hvor man kan få mat mot de nevnte matkupongene.
Hvorfor i alle verden skulle de skrive noe sånt på taket ellers?

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

HLan9ister skrev: søn des 04, 2022 2:36 pm
Det var en halvkompani på mindre enn femti mann, så et tap på 6 døde og et ukjent antall skadede er meget, spesielt ettersom den georgiske hjelpetroppen hadde betydelig tap gjennom krigen. (og var involver i fangedrap i april, de ansvarlige var drept i Rubizjne i sommeren) Muligens er denne troppen utslått for lang tid.

Annetsteds er det kommet meldinger om motangrep flere steder i Søndre Donbass-fronten og Donetsk-fronten, som blant annet skal ha overrasket russerne selv om disse angrepene var kortvarig. I Nordøstfronten har ukrainerne brutt forsvarslinjen på flere steder, de er blant annet i ferd med å ta seg fram til Novo Tarasivka, og P-66 vegen har blitt krysset ved Chervonopopivka nord for Kreminna som i tillegg har kommet under morterangrep fra skogene i sørvest.

Dette hendt etter frosten har skapt tele i jorda, slik at det nå er mulig å bruke motoriserte kjøretøyer (med hjul) i det som er snøfattige omgivelser og tørr vær med bitende vind. Det har vært et merkbart nedbørfall over hele Europa med tørr vind, slik at vi får noe som kalles "barvinter", og det er skikkelig ille. Snø har nemlig en isolerende og kuldedempende virkning - men når det er helt bart med tørr og kald vinter på tidlig våt grunn - og sterk kulde så iskrystaller kan oppstå i jordsmonnet, vil effekten fysisk og psykologisk sett bli verre enn vanlig. Snø gir dekning. Nakne trær og busker gir ingen som helst, og man bli meget lett synlig på lang hold, da ethvert bevegelse vil bli latt merke til. I gamle dager var slike vintre fryktet, da ekstrem kulde kunne få trær til å knekke.

For stridsvogner er dette ikke gode nyheter. Hvorfor? Jo, iskald jord med grøftespor og annet kan bli meget skadelig for beltene og besetningene vil finne det mye mer ubehagelig enn vanlig, dette er ikke gresskledde stepper, men kulturlandskap med åker, byggemasse, asfalt og preparerte grunn - det vil være som å kjøre på stein, som kan bli veldig skarpt. Beltebrudd er ikke uvanlig i slike omgivelser. Ukrainerne og russerne kan ikke krysse graver og grøfter uten å skade sine stridsvognene.

I sør ser det ut at ukrainerne har nå sikret vestbredden av Dniprofloden vendt mot Kherson, som Kinburn-halvøya, ved å foreta raid dit og deretter sørget for at russerne ikke bli værende der. Ukrainerne trenger ikke å utplassere styrker der, ettersom landet er overlatt til dem som et ingenmannsland. Og det virker som at russerne tror ukrainerne vil bryte gjennom så snart vinterkulden kommer sydover.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Syrlig skrev: søn des 04, 2022 5:27 pm
Troygirl skrev: søn des 04, 2022 4:23 pm https://www.bbc.com/news/world-europe-63846154

I denne BBC-artikkelen er det et bilde av et stort nytt bygg russerne har oppført i Mariupol. På taket står det med store bokstaver: "ARMY OF RUSSIA" "FOR THE PEOPLE OF MARIUPOL"

Hvis dette virkelig er et militæranlegg, så er det nok ikke så altfor lenge til det får et besøk av onkel HIMARS.

Bilde
Det er vel mest sannsynlig et matlager eller lignende hvor man kan få mat mot de nevnte matkupongene.
Hvorfor i alle verden skulle de skrive noe sånt på taket ellers?
Jepp da gir det mening at de skriver det på taket, så det er lett å se for de som trenger matkupong :lol: :lol:
Troller du eller er dette noe du faktisk mener ?

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

LD-Johnson skrev: søn des 04, 2022 5:51 pm
Syrlig skrev: søn des 04, 2022 5:27 pm
Troygirl skrev: søn des 04, 2022 4:23 pm https://www.bbc.com/news/world-europe-63846154

I denne BBC-artikkelen er det et bilde av et stort nytt bygg russerne har oppført i Mariupol. På taket står det med store bokstaver: "ARMY OF RUSSIA" "FOR THE PEOPLE OF MARIUPOL"

Hvis dette virkelig er et militæranlegg, så er det nok ikke så altfor lenge til det får et besøk av onkel HIMARS.

Bilde
Det er vel mest sannsynlig et matlager eller lignende hvor man kan få mat mot de nevnte matkupongene.
Hvorfor i alle verden skulle de skrive noe sånt på taket ellers?
Jepp da gir det mening at de skriver det på taket, så det er lett å se for de som trenger matkupong :lol: :lol:
Troller du eller er dette noe du faktisk mener ?
Husk at han er russer. IQ er ikke noe de kan skryte av.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det var jo saker om dette i sommer også med intervjuer med bønder om hvordan Russerne stjal avlingene og fraktet de ut, så dette er nok greit belyst.

https://www.bbc.com/news/61790625

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Syrlig skrev: søn des 04, 2022 10:30 am
Karatel skrev: søn des 04, 2022 10:22 am
Syrlig skrev: søn des 04, 2022 9:57 am
Poenget er at satellittbilder viser at kornet er høstet.
Dette blir til at kornet er stjålet.
Det er påstand og propaganda.
Men er noen siktet?

He, he, he, he, he, den var god!

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»