Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:35 am
Boikott fordi han ble intervjuet av NRK?
Russland er jo utestengt fra VM, så her er vel alt innafor.
Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am

Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Som skrevet i editen over, jeg tar ikke stilling til hva han boikotter, annet enn at jeg ikke forstår hvorfor, siden russiske utøvere ikke skal delta i VM uansett. Dette intervjuet er ikke provoserende for meg i hvertfall.

Og boikotter han NRK, boikotter han vel i praksis VM-renn, om han ikke skal streame konkurransene..

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:47 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Som skrevet i editen over, jeg tar ikke stilling til hva han boikotter, annet enn at jeg ikke forstår hvorfor, siden russiske utøvere ikke skal delta i VM uansett. Dette intervjuet er ikke provoserende for meg i hvertfall.

Og boikotter han NRK, boikotter han vel i praksis VM, om han ikke skal streame konkurransene..
Jeg personlig gir en god dag i all sport og bruker ikke tid på å følge med på noen form for sport, og for min del kan NRK intervjue hvem de vil.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am

Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Det er korrekt, mulig det er en overreaksjon, men statskanalen skal ikke være mikrofonstativ for putinsupportere som vil utslette Ukraina som nasjon.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.


FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

FjodorDVD skrev: fre jan 27, 2023 10:24 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.
Det er jo ikke kanalen som er pro-russisk her. Den viser bare for et vestlig publikum hva slags holdninger den jevne russer har.

DennisB

Legg inn av DennisB »

FjodorDVD skrev: fre jan 27, 2023 10:24 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.
Mitt inntrykk er at kanalen bare tar temperaturen på krigen. I utgangspunktet er 1420 en kanal med vestlige bånd, og han støtter ikke krigen. Man ser det i kommentarfeltene, det er i "normale" vestlige miljøer han har seerne sine.
Men intervjuobjektene er jo forskjellige hver gang, så videoene blir aldri helt like. Han presenterer helt klart meninger fra "begge" leire, noe som er godt å se. Vi ser trolig det ekte ansiktet av Russland igjennom denne kanalen.

Jack

Legg inn av Jack »

"Lead by example"


DennisB

Legg inn av DennisB »

Jack_Daniels skrev: fre jan 27, 2023 11:16 am "Lead by example"

Polen har vært fantastiske under hele denne krigen.

Så har man prorusserne, som på den andre siden spekulerer i om Polen vil "ta" en del av Vest-Ukraina..
Man blir bare matt. Snakk om reinspikka idioti.

b0lle

Legg inn av b0lle »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 11:37 am
Jack_Daniels skrev: fre jan 27, 2023 11:16 am "Lead by example"

Polen har vært fantastiske under hele denne krigen.

Så har man prorusserne, som på den andre siden spekulerer i om Polen vil "ta" en del av Vest-Ukraina..
Man blir bare matt. Snakk om reinspikka idioti.
Ja hadde ambisjonene vært å annektere vest Ukraina er det jo litt dumt å styrke forsvaret ved å svekke sitt eget som de har gjort. Uansett så er det morsomt at russertroll bruker det som en forklaring. De tror virkelig at noen vestlige land vil bruke samme virkemiddel som dem når man ser hvilken fiasko det har vært.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Dette er noe jeg har sett før, men syntes jeg så et norsk flagg på fyren som fikk russeren ut av bilen. Kan dette være i Norge? Kult uansett.


DennisB

Legg inn av DennisB »

Fernandovonarb skrev: fre jan 27, 2023 12:53 pm Dette er noe jeg har sett før, men syntes jeg så et norsk flagg på fyren som fikk russeren ut av bilen. Kan dette være i Norge? Kult uansett.

Flagget er åpenbart norsk ja. Kanskje det er nær vår grense til Russland?

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 1:05 pm
Fernandovonarb skrev: fre jan 27, 2023 12:53 pm Dette er noe jeg har sett før, men syntes jeg så et norsk flagg på fyren som fikk russeren ut av bilen. Kan dette være i Norge? Kult uansett.
Flagget er åpenbart norsk ja. Kanskje det er nær vår grense til Russland?
Jeg er ikke 100 % sikker, men tviler sterkt på at det finnes trær i Øst-Finnmark på den størrelsen du ser i bakgrunnen der. Det står jo i tittelen at dette er i Kazakhstan, uten at det nødvendigvis stemmer av den grunn.
Det finnes klesmerker som bruker det norske flagget på sine klær feks, Napapijri.
Sist redigert av Jaauda den fre jan 27, 2023 1:24 pm, redigert 1 gang totalt.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 10:44 am
FjodorDVD skrev: fre jan 27, 2023 10:24 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.
Det er jo ikke kanalen som er pro-russisk her. Den viser bare for et vestlig publikum hva slags holdninger den jevne russer har.
I den videoen som her vises virker det å være en usannsynlig høy andel pro-putin. Det har jeg ikke sett før på 1420. Ironi eller har Putin tatt over redaksjonen for å sende propaganda?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Enda en video av russisk kanonføde som klager sin nød. Utdannet som enkle heimevern styrker, blir sendt rett til fronten som angrepsstyrker, må kjøpe alt selv, får ikke lønn osv. Dette luftslottet er dømt til å krasje.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Fernandovonarb skrev: fre jan 27, 2023 1:28 pm Enda en video av russisk kanonføde som klager sin nød. Utdannet som enkle heimevern styrker, blir sendt rett til fronten som angrepsstyrker, må kjøpe alt selv, får ikke lønn osv. Dette luftslottet er dømt til å krasje.
Det er mange ting man kan spekulere på når det gjelder russerne. Men en ting har jeg tenkt på lenge, og det er at soldatene selv må kjøpe mye av utstyret de trenger i krigen. Hvordan er egentlig det mulig? Det finnes altså utstyr å få tak i, men det har ikke hærstyrkene til å dele ut til sine egen soldater.
Heldigvis har "Vladimir på hjørnet" det som trengs.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Hmm skrev: fre jan 27, 2023 1:45 pm
Fernandovonarb skrev: fre jan 27, 2023 1:28 pm Enda en video av russisk kanonføde som klager sin nød. Utdannet som enkle heimevern styrker, blir sendt rett til fronten som angrepsstyrker, må kjøpe alt selv, får ikke lønn osv. Dette luftslottet er dømt til å krasje.
Det er mange ting man kan spekulere på når det gjelder russerne. Men en ting har jeg tenkt på lenge, og det er at soldatene selv må kjøpe mye av utstyret de trenger i krigen. Hvordan er egentlig det mulig? Det finnes altså utstyr å få tak i, men det har ikke hærstyrkene til å dele ut til sine egen soldater.
Heldigvis har "Vladimir på hjørnet" det som trengs.
frontene og mobiliseringen gjør at det ikke er mulig å utstyre alle soldatene tilstrekkelig. Noe av det samme gjelder for Ukraina også, flere hjelpeorganisasjoner bidrar.

Jack

Legg inn av Jack »

Fyfaen.


Svalbard

Legg inn av Svalbard »

Går ikke spesielt bra med russerne rundt Vuhledar sånn generelt. Meldt om 100+ døde bare der det siste døgnet.


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Putin har også rensket så ille opp at det er svært få i det hele tatt med et annet tankesett som kunne utfordret han.

Resten er like hjernevasket som f.eks Medvedev, så har ingen forhåpninger om at det blir noe bedre borti der når Putin dør.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jaauda skrev: fre jan 27, 2023 1:17 pm
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 1:05 pm
Fernandovonarb skrev: fre jan 27, 2023 12:53 pm Dette er noe jeg har sett før, men syntes jeg så et norsk flagg på fyren som fikk russeren ut av bilen. Kan dette være i Norge? Kult uansett.
Flagget er åpenbart norsk ja. Kanskje det er nær vår grense til Russland?
Jeg er ikke 100 % sikker, men tviler sterkt på at det finnes trær i Øst-Finnmark på den størrelsen du ser i bakgrunnen der. Det står jo i tittelen at dette er i Kazakhstan, uten at det nødvendigvis stemmer av den grunn.
Det finnes klesmerker som bruker det norske flagget på sine klær feks, Napapijri.
Man ser på arkitekturen at det ikke er i Norge, språket er en indikasjon også.

Men det viser utvilsomt hvor frekke og jævlig folkeslag de er.

Kommer de til å være mer ydmyke og høflige nest gang man påtreffer dem i Syden?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: fre jan 27, 2023 4:30 pm
Jaauda skrev: fre jan 27, 2023 1:17 pm
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 1:05 pm

Flagget er åpenbart norsk ja. Kanskje det er nær vår grense til Russland?
Jeg er ikke 100 % sikker, men tviler sterkt på at det finnes trær i Øst-Finnmark på den størrelsen du ser i bakgrunnen der. Det står jo i tittelen at dette er i Kazakhstan, uten at det nødvendigvis stemmer av den grunn.
Det finnes klesmerker som bruker det norske flagget på sine klær feks, Napapijri.
Man ser på arkitekturen at det ikke er i Norge, språket er en indikasjon også.

Men det viser utvilsomt hvor frekke og jævlig folkeslag de er.

Kommer de til å være mer ydmyke og høflige nest gang man påtreffer dem i Syden?
De er ikke skapt til å være ydmyke. Selv i syden ser de på seg selv som herrefolket. Men de som sniker i buffetkøen når jeg er der får høre det.

Jeg er egentlig relativt lugn i slike sammenhenger, men folk som bare behandler andre som luft og som bare stiller seg foran små barn i køen uten skam slik russerne gjør får meg til å klikke. Da tar jeg frem utestemmen og ber dem pelle seg til pisis. Driter i om de kan engelsk eller ei.

Samme når man ha gått av flyet og står i passkø. Da kommer det alltid et russisk fly. Alltid. Og hver fuckings gang er det samme greia. Russerne begynner å jobbe seg fremover i køa. Skamløse og nedlatende mot andre.

Og det er egentlig det vi ser i denne krigen også. De har ikke respekt for andre mennesker. Finnes ikke.

Jeg misliker dem inderlig. Dypt og inderlig.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 4:40 pm
kytec skrev: fre jan 27, 2023 4:30 pm
Jaauda skrev: fre jan 27, 2023 1:17 pm

Jeg er ikke 100 % sikker, men tviler sterkt på at det finnes trær i Øst-Finnmark på den størrelsen du ser i bakgrunnen der. Det står jo i tittelen at dette er i Kazakhstan, uten at det nødvendigvis stemmer av den grunn.
Det finnes klesmerker som bruker det norske flagget på sine klær feks, Napapijri.
Man ser på arkitekturen at det ikke er i Norge, språket er en indikasjon også.

Men det viser utvilsomt hvor frekke og jævlig folkeslag de er.

Kommer de til å være mer ydmyke og høflige nest gang man påtreffer dem i Syden?
De er ikke skapt til å være ydmyke. Selv i syden ser de på seg selv som herrefolket. Men de som sniker i buffetkøen når jeg er der får høre det.

Jeg er egentlig relativt lugn i slike sammenhenger, men folk som bare behandler andre som luft og som bare stiller seg foran små barn i køen uten skam slik russerne gjør får meg til å klikke. Da tar jeg frem utestemmen og ber dem pelle seg til pisis. Driter i om de kan engelsk eller ei.

Samme når man ha gått av flyet og står i passkø. Da kommer det alltid et russisk fly. Alltid. Og hver fuckings gang er det samme greia. De begynner å jobbe seg fremover i køa. Skamløse og nedlatende mot andre. Jeg misliker dem inderlig. Dypt og inderlig.
Det virker som om vi har vært på samme turene.
Ikke glem at etter at de har forsynt seg av buffeene og ferdige med å spise så står det et titalls tallerkener igjen på bordet der maten omtrent ikke er rørt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Håper søte og sympatiske Astrid innser at her har hun driti seg loddrett ut.

https://www.nrk.no/sport/deltok-pa-omst ... 1.16273571

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gorgi skrev: fre jan 27, 2023 4:44 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 4:40 pm
kytec skrev: fre jan 27, 2023 4:30 pm

Man ser på arkitekturen at det ikke er i Norge, språket er en indikasjon også.

Men det viser utvilsomt hvor frekke og jævlig folkeslag de er.

Kommer de til å være mer ydmyke og høflige nest gang man påtreffer dem i Syden?
De er ikke skapt til å være ydmyke. Selv i syden ser de på seg selv som herrefolket. Men de som sniker i buffetkøen når jeg er der får høre det.

Jeg er egentlig relativt lugn i slike sammenhenger, men folk som bare behandler andre som luft og som bare stiller seg foran små barn i køen uten skam slik russerne gjør får meg til å klikke. Da tar jeg frem utestemmen og ber dem pelle seg til pisis. Driter i om de kan engelsk eller ei.

Samme når man ha gått av flyet og står i passkø. Da kommer det alltid et russisk fly. Alltid. Og hver fuckings gang er det samme greia. De begynner å jobbe seg fremover i køa. Skamløse og nedlatende mot andre. Jeg misliker dem inderlig. Dypt og inderlig.
Det virker som om vi har vært på samme turene.
Ikke glem at etter at de har forsynt seg av buffeene og ferdige med å spise så står det et titalls tallerkener igjen på bordet der maten omtrent ikke er rørt.
Jeg kunne tatt opp mye mer enn køkultur i mine møter med russere på ferie, men det er egentlig akkurat det samme på alle områder. Det er dem først. De fjerner håndduker fra solsenger og velter seg nedpå.

Mannfolka så digre at ræva siger i bakken på solsenga. Der sitter de og nesepuster høyt mens de konstant burper en blanding mellom buffet og vodka.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Derfor er det helt nødvendig at Russland knuses i denne konflikten. Hjernevaskingen denne diktatoren fører gjør dem til et farlig folk. Et fåtall har egne meninger om noe som helst.
Ble rørt av et par av dem som ikke lot seg lure.

RvsB

Legg inn av RvsB »

kytec skrev: fre jan 27, 2023 4:50 pm Håper søte og sympatiske Astrid innser at her har hun driti seg loddrett ut.

https://www.nrk.no/sport/deltok-pa-omst ... 1.16273571
Gode svar fra Skarstein. Er nok et åpent spørsmål om Astrid. Hun angrer nok sikkert, men er det i så fall fordi hun innser at hun var på bærtur, eller er det "jeg skulle holdt kjeft fordi alle er så slemme mot meg"?(...egentlig en veldig Russisk tenkemåte altså...) De første reaksjonene fra henne etter at dette sprakk i media tyder på sistnevnte, men selvfølgelig mulig at hun har endret mening i etterkant.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

greyserpent skrev: fre jan 27, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Derfor er det helt nødvendig at Russland knuses i denne konflikten. Hjernevaskingen denne diktatoren fører gjør dem til et farlig folk. Et fåtall har egne meninger om noe som helst.
Ble rørt av et par av dem som ikke lot seg lure.
De som ikke lar seg lure har i stor grad rømt landet nå, tidligere når de postet disse videoene var det flere som ikke lot seg lure, men de som ikke har latt seg lure har i stor grad gitt opp og reist til Georgia,Tyrkia etc. og gitt opp alt håp.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

kytec skrev: fre jan 27, 2023 4:50 pm Håper søte og sympatiske Astrid innser at her har hun driti seg loddrett ut.

https://www.nrk.no/sport/deltok-pa-omst ... 1.16273571
Hun har vel aldri vært spesielt søt, og i alle fall ikke spesielt sympatisk. Men her har hun virkelig pissa i buksa.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»