Arsenal - Bodø/Glimt kamp 3 og 4 Europa League 22/23

Svar
Frysedisk

Re: Arsenal - Bodø/Glimt kamp 3 og 4 Europa League 22/23

Legg inn av Frysedisk »

Brice er en dårlig spiller for Glimt. Skal ikke være sånn at man må være livredd hver gang han får ballen. Ja, han lykkes med en del raid framover, men prisen å betale for disse raidene er alt for høy.
Sist redigert av Frysedisk den tor okt 06, 2022 9:46 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Nordlys skrev: tor okt 06, 2022 9:43 pm
DuncanE skrev: tor okt 06, 2022 9:41 pm Tenkte det samme på forhånd. Tror Grønbæk og Solbakken like gjerne kunne starta isteden for Mvuka og Pellegrino.
Mvuka gjør det jo bra?! Solbakken for Pellegrino er åpenbart
Tja, det er vel i høyeste grad variabelt. Mot en slik motstander på bortebane må man vel kunne forvente iallfall et minimum av defensiv innsats (og prestasjon).
Sist redigert av DuncanE den tor okt 06, 2022 9:47 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er ikke kjørt!! Og husk 2-0 er en farlig ledelse.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Marquinhos og Lokonga svært skuffende, ellers bra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Litt mer positivt helt på slutten der. Liker at Mvuka prøver.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kan ikke Pellegrino spille spiss?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Biscan skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm De to mest rustene stopperne og en grusom Wembangomo.... Ikke rart det skranter.
Greit oppsummert. Horribelt forsvarsspill i denne kampen. Spiller på ekstremt små marginer i tillegg.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Skimter en del half and half-skjerf i bortesvingen. Disse må identifiseres og nektes innreise på veien hjem.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

startelver skrev: tor okt 06, 2022 9:47 pm Dette er ikke kjørt!! Og husk 2-0 er en farlig ledelse.
Ironivarsel ? Glimt har hatt et dårlig skudd utenfor mål. Kunne godt ha stått både 3 og 4-0 her. Glimt må få den kreative spilleren og målpoeng kongen Berg i aksjon ….

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: tor okt 06, 2022 9:51 pm Kan ikke Pellegrino spille spiss?
Glimt trenger at spissen kan holde litt på ballen. Pellegrino blir jo som et svart hull der fremme.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Enig i kritikken rettet mot stopperne. Det største problemet er at Glimt er feige, spesielt første halvtimen. De må tørre å spille igang bakfra, til tider synes jeg de har sett ut som et typisk norsk fotballag i igangsettelsesfasen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor okt 06, 2022 8:10 pm
FranciscoM skrev: tor okt 06, 2022 7:39 pm Arsenal XI: Turner; Tomiyasu, Holding, Gabriel, Tierney; Sambi, Vieira, Xhaka (C); Marquinhos, Martinelli, Nketiah
Wellé traff på 11 av 11 med andre ord.

Crijan på benken, men ikke Nwaneri dessverre, så han får vi ikke se noe til uansett resultat underveis.

Gleder meg til å se Vieira og Marquinos i denne.

Partey, Saka, Ødeegaard og Jesus som skytts på benken hvis det skulle trengs utover i andre omgang.

Nelson kommer nok inn og får match-minutter hvis vi leder komfortabelt.
I know my shit🤷‍♂️

TWU

Legg inn av TWU »

0-2 til pause mot et heltent Arsenal på bortebane er vel verken mer eller mindre det man skulle forvente på forhånd.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: tor okt 06, 2022 9:53 pm
FranciscoM skrev: tor okt 06, 2022 9:51 pm Kan ikke Pellegrino spille spiss?
Glimt trenger at spissen kan holde litt på ballen. Pellegrino blir jo som et svart hull der fremme.
Joda, men Glimt mister utrolig mye på at de har en spiss totalt blottet for målinstinkt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

kytec skrev: tor okt 06, 2022 9:44 pm
Skraevadottir skrev: tor okt 06, 2022 9:27 pm
Enzino skrev: tor okt 06, 2022 9:25 pm Typisk Nketiah scoring. Alltid våken, alltid på, og flink til å være på rett sted til rett tid.
Jepp, derfor han har 10 mål på 67 PL-kamper og 4 mål på 16 EL-kamper.
Er det bra eller er det ironi, jeg er litt Sheldon på akkurat det.
Det er ikke bra, nei :p

Biscan

Legg inn av Biscan »

EspenLie skrev: tor okt 06, 2022 9:43 pm
Biscan skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm De to mest rustene stopperne og en grusom Wembangomo.... Ikke rart det skranter.
Glimt kunne utretta noe respektabelt med bedre form og valg av de fire bak.
Det at man brukte så mye penger og likevel ikke har en venstreback er ganske grovt. Han som vikarierer blir så usikker på seg selv at det blir bare verre og verre, når han ikke klarer/tørr å raide lenger er det ikke mye verdi i et Glimtsystem. Moe er skikkelig rusten og jeg synes han virker både treg og sliter med teknikken, totalt motsatte av Amundsen. Lode kan jeg skjønne om man har som mål å spille ball men i denne kampen hadde nok Høibråten vært et bedre valg.

Men ja, enig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Går rykter om at Halvdan Sivertsen har landet autografen til den estlendske tredjekeeperen til Arsenal.

startelver

Legg inn av startelver »

Foreløpig gjør Glimt det bedre enn Spurs ja :roll:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bare så det er sagt, jeg ser nada TL og det forholdsvis middels andrelaget til Arsenal totalt dominerer B/G. Det er ikke god reklame for TL.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Wellé skrev: tor okt 06, 2022 9:58 pm Bare så det er sagt, jeg ser nada TL og det forholdsvis middels andrelaget til Arsenal totalt dominerer B/G. Det er ikke god reklame for TL.
At du i det hele tatt skriver TL istedet for ES er egentlig svar nok
Sist redigert av Taururu den tor okt 06, 2022 10:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Wellé skrev: tor okt 06, 2022 9:58 pm Bare så det er sagt, jeg ser nada TL og det forholdsvis middels andrelaget til Arsenal totalt dominerer B/G. Det er ikke god reklame for TL.
OK!

startelver

Legg inn av startelver »

Mulig fjorårsutgaven av Glimt som spilte U mot Roma og banket dem 6-1 hjemme ville gjort det bedre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Skraevadottir skrev: tor okt 06, 2022 9:27 pm
Enzino skrev: tor okt 06, 2022 9:25 pm Typisk Nketiah scoring. Alltid våken, alltid på, og flink til å være på rett sted til rett tid.
Jepp, derfor han har 10 mål på 67 PL-kamper og 4 mål på 16 EL-kamper.
Forrige sesong var han innpå i 21 kamper i PL, men spilte totalt kun 824 min. Og scoret 5 mål. Altså 0,55 mål per 90 min spilt i PL. Han var med det best i Arsenal den sesongen.

Til sammenligning har Gabriel Jesus 0,64 mål per 90 min i PL denne sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

startelver skrev: tor okt 06, 2022 10:01 pm Mulig fjorårsutgaven av Glimt som spilte U mot Roma og banket dem 6-1 hjemme ville gjort det bedre.
Syns denne kampen her minner litt om den kampen Glimt tapte 4-0 mot Roma. Da var de passive og gjorde en del alvorlige feil bakover i tillegg. Det gjør de også i kveld, men mot Roma følte jeg ikke at de ble utspilt på samme måte.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

startelver skrev: tor okt 06, 2022 10:01 pm Mulig fjorårsutgaven av Glimt som spilte U mot Roma og banket dem 6-1 hjemme ville gjort det bedre.
Ja. Dette Glimt-laget har jo vist seg temmelig middels også i norsk målestokk.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Her kan man jo egentlig bare fortsette i samma tralten og tape 6-0. Da stiller kanskje Arsenal enda mer redusert i bortekampen så kan man ta poeng da. :D

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: tor okt 06, 2022 9:57 pm

Joda, men Glimt mister utrolig mye på at de har en spiss totalt blottet for målinstinkt.
Joa, men i denne kampen må Glimt først og fremst konsentrere seg om å komme seg i scoringsposisjon.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Enzino skrev: tor okt 06, 2022 10:02 pm
Skraevadottir skrev: tor okt 06, 2022 9:27 pm
Enzino skrev: tor okt 06, 2022 9:25 pm Typisk Nketiah scoring. Alltid våken, alltid på, og flink til å være på rett sted til rett tid.
Jepp, derfor han har 10 mål på 67 PL-kamper og 4 mål på 16 EL-kamper.
Forrige sesong var han innpå i 21 kamper i PL, men spilte totalt kun 824 min. Og scoret 5 mål. Altså 0,55 mål per 90 min spilt i PL. Han var med det best i Arsenal den sesongen.

Til sammenligning har Gabriel Jesus 0,64 mål per 90 min i PL denne sesongen.
Urettferdig analyse, syns jeg. Alle vet at det er en fordel å komme inn på slutten, gjerne mot litt dårligere motstand; da skjer det gjerne en del når alle er slitne, noe som er enklere å utnytte når du er fresh.

Men ja da, det er ikke skrekkelig dårlig. Det er bare ikke spesielt bra heller.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Enzino skrev: tor okt 06, 2022 9:41 pm
Jonasar skrev: tor okt 06, 2022 9:39 pm
Null Ødegaard :(

Håper virkelig etter pausen!
Blir neppe noen Ødegaard her, med mindre B/G scorer et par mål.

Han spares nok til Liverpool-kampen på søndag.
Den får jeg jo ikke sett :(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»