NBA

Svar
Team Ingebrigtsen

Re: NBA

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Så får vi se om Russell Westbrook vil fortsette sin vanvittige triple double statistikk. Årets sesong var ganske syk, hvor han titt og ofte var nærmere 20-tallet i assists og rebounds, enn 10-tallet.

En relativt stor dip i assists for LeBron ventes, men her får Lakers mange strenger å spille på. Det eneste aberet jeg ser, er at Westbrook har gått ganske solid ned i skuddtreff, så her får han bare skyte færre ganger, og la James og Davies gjøre mer av den jobben.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: søn aug 29, 2021 4:28 pm
Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Så får vi se om Russell Westbrook vil fortsette sin vanvittige triple double statistikk. Årets sesong var ganske syk, hvor han titt og ofte var nærmere 20-tallet i assists og rebounds, enn 10-tallet.

En relativt stor dip i assists for LeBron ventes, men her får Lakers mange strenger å spille på. Det eneste aberet jeg ser, ar at Westbrook har gått ganske solid ned i skuddtreff, så her får han bare skyte færre ganger, og la James og Davies gjøre det meste av den jobben.
Tror det passer Westbrook veldig godt, får bare se om det er lagspilleren Westbrook man får. Regner med det. Tror triple double statistikken hans vedvarer, spørsmålet er bare hvor mange points han tar selv. Men regner med at han bikker 10 ganske ofte fortsatt.

Har store forhåpninger til AD neste sesong, så lenge skadeproblemene ikke dukker opp igjen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 4:31 pm
DennisB skrev: søn aug 29, 2021 4:28 pm
Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Så får vi se om Russell Westbrook vil fortsette sin vanvittige triple double statistikk. Årets sesong var ganske syk, hvor han titt og ofte var nærmere 20-tallet i assists og rebounds, enn 10-tallet.

En relativt stor dip i assists for LeBron ventes, men her får Lakers mange strenger å spille på. Det eneste aberet jeg ser, ar at Westbrook har gått ganske solid ned i skuddtreff, så her får han bare skyte færre ganger, og la James og Davies gjøre det meste av den jobben.
Tror det passer Westbrook veldig godt, får bare se om det er lagspilleren Westbrook man får. Regner med det. Tror triple double statistikken hans vedvarer, spørsmålet er bare hvor mange points han tar selv. Men regner med at han bikker 10 ganske ofte fortsatt.

Har store forhåpninger til AD neste sesong, så lenge skadeproblemene ikke dukker opp igjen.
Jeg tror ikke han har noe annet valg under LeBron, enn å tilpasse seg. En svært interessant trio, men så er det ganske ofte at vi ser slike blir splittet pga. skader. La oss håpe det ikke skjer.

Lakers er vel klubben med størst utskiftninger av alle. Er det 13 (inkl. free agents) som er ute, og 8 nye inn? Det er en ganske heftig utskiftning.

Jeg håper vi fortsetter å se Luka Doncic dominere i år. Gøy også med Nikola Jokic, som nesten har blitt et lag alene. Trae Young også med en enorm sesong, snakk om å ta ansvar for sitt lag.
Mange spørsmål dukker opp. Vil KD/Irving/Harden endelig finne tonen, når KD nå er skadefri? Han var klasse i OL. Vil Steph få nok støtte til å bli en utfordrer til tittelen igjen? Vil Zion Williamson fortsette marsjen mot den mange tror han vil bli? Bare for å nevne noen spørsmål. Snart braker det løs.

Mye å glede seg til ;)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: søn aug 29, 2021 4:58 pm
Jeg håper vi fortsetter å se Luka Doncic dominere i år. Gøy også med Nikola Jokic, som nesten har blitt et lag alene. Trae Young også med en enorm sesong, snakk om å ta ansvar for sitt lag.
Mange spørsmål dukker opp. Vil KD/Irving/Harden endelig finne tonen, når KD nå er skadefri? Han var klasse i OL. Vil Steph få nok støtte til å bli en utfordrer til tittelen igjen? Vil Zion Williamson fortsette marsjen mot den mange tror han vil bli? Og mange, mange flere sprøsmål. Snart braker det løs.

Mye å glede seg til ;)
Luka og Nikola er veldig spennende å se frem til! Trae og Hawks vet jeg ikke helt hva jeg forventer av neste år, Brooks og Suns derimot er jeg veldig spent på.

KD var jo magisk i post-season også, regner med at det fortsetter. Zion blir interessant også, New Orleans har jo gjort en del utskiftninger. Spent på Ball i Bulls!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 5:03 pm
DennisB skrev: søn aug 29, 2021 4:58 pm
Jeg håper vi fortsetter å se Luka Doncic dominere i år. Gøy også med Nikola Jokic, som nesten har blitt et lag alene. Trae Young også med en enorm sesong, snakk om å ta ansvar for sitt lag.
Mange spørsmål dukker opp. Vil KD/Irving/Harden endelig finne tonen, når KD nå er skadefri? Han var klasse i OL. Vil Steph få nok støtte til å bli en utfordrer til tittelen igjen? Vil Zion Williamson fortsette marsjen mot den mange tror han vil bli? Og mange, mange flere sprøsmål. Snart braker det løs.

Mye å glede seg til ;)
Luka og Nikola er veldig spennende å se frem til! Trae og Hawks vet jeg ikke helt hva jeg forventer av neste år, Brooks og Suns derimot er jeg veldig spent på.

KD var jo magisk i post-season også, regner med at det fortsetter. Zion blir interessant også, New Orleans har jo gjort en del utskiftninger. Spent på Ball i Bulls!
Enig.
Apropos Suns, man må bare ta av seg hatten for den minste fyren på banen. Så fort det lukter playoffs, så våkner gammærn. Chris Paul fikk Suns til å ligne et lag som faktisk kjempet om tittelen, og det sier ikke så lite. Booker hadde aldri klart det uten.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: søn aug 29, 2021 5:11 pm
Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 5:03 pm
DennisB skrev: søn aug 29, 2021 4:58 pm
Jeg håper vi fortsetter å se Luka Doncic dominere i år. Gøy også med Nikola Jokic, som nesten har blitt et lag alene. Trae Young også med en enorm sesong, snakk om å ta ansvar for sitt lag.
Mange spørsmål dukker opp. Vil KD/Irving/Harden endelig finne tonen, når KD nå er skadefri? Han var klasse i OL. Vil Steph få nok støtte til å bli en utfordrer til tittelen igjen? Vil Zion Williamson fortsette marsjen mot den mange tror han vil bli? Og mange, mange flere sprøsmål. Snart braker det løs.

Mye å glede seg til ;)
Luka og Nikola er veldig spennende å se frem til! Trae og Hawks vet jeg ikke helt hva jeg forventer av neste år, Brooks og Suns derimot er jeg veldig spent på.

KD var jo magisk i post-season også, regner med at det fortsetter. Zion blir interessant også, New Orleans har jo gjort en del utskiftninger. Spent på Ball i Bulls!
Enig.
Apropos Suns, man må bare ta av seg hatten for den minste fyren på banen. Så fort det lukter playoffs, så våkner gammærn. Chris Paul fikk Suns til å ligne et lag som faktisk kjempet om tittelen, og det sier ikke så lite. Booker hadde aldri klart det uten.
Shit, menter Booker ja. Går litt i surr på tvers av alle idretter :roll: :lol:

Men ja, Paul fortjener mye skryt for fjoråret! Selv de beste trenger ett ordentlig lag rundt seg, bare se på Bronn. Blir spennende å se hvordan årets play-off utarter seg.

Sixers blir vel himmel eller helvette som vanlig. Håper man får flyttet på Ben snart.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 5:18 pm
DennisB skrev: søn aug 29, 2021 5:11 pm
Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 5:03 pm

Luka og Nikola er veldig spennende å se frem til! Trae og Hawks vet jeg ikke helt hva jeg forventer av neste år, Brooks og Suns derimot er jeg veldig spent på.

KD var jo magisk i post-season også, regner med at det fortsetter. Zion blir interessant også, New Orleans har jo gjort en del utskiftninger. Spent på Ball i Bulls!
Enig.
Apropos Suns, man må bare ta av seg hatten for den minste fyren på banen. Så fort det lukter playoffs, så våkner gammærn. Chris Paul fikk Suns til å ligne et lag som faktisk kjempet om tittelen, og det sier ikke så lite. Booker hadde aldri klart det uten.
Shit, menter Booker ja. Går litt i surr på tvers av alle idretter :roll: :lol:

Men ja, Paul fortjener mye skryt for fjoråret! Selv de beste trenger ett ordentlig lag rundt seg, bare se på Bronn. Blir spennende å se hvordan årets play-off utarter seg.

Sixers blir vel himmel eller helvette som vanlig. Håper man får flyttet på Ben snart.
Mye potensiale i Sixers ja. Embiid/Harris/Simmons. Ben kan fort holde dem litt igjen ja, men trader de, trenger de en god erstatter. Det nevnes Lillard..
Litt sjokkert over at Simmons droppet å spille OL for Australia, uten å være skadet. Han fikk ikke mange nye fans av det..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: søn aug 29, 2021 5:25 pm
Det nevnes Lillard..
Litt sjokkert over at Simmons droppet å spille OL for Australia, uten å være skadet. Han fikk ikke mange nye fans av det..
Lilland hadde vært gull, men ganske tydelig at Sixers ønsker seg en gullkantet avtale for Ben.

Haha, han skulle jo tross alt trene på 3-pointers som han kan poste på SoMe for nte pre-season på rad :D

Mange Philly-fans som omfavnet Thybulle etter OL-innsatsen for Australia, kanskje litt ironisk nok.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Chromeback skrev: søn aug 29, 2021 5:34 pm Lilland hadde vært gull, men ganske tydelig at Sixers ønsker seg en gullkantet avtale for Ben.

Haha, han skulle jo tross alt trene på 3-pointers som han kan poste på SoMe for nte pre-season på rad :D

Mange Philly-fans som omfavnet Thybulle etter OL-innsatsen for Australia, kanskje litt ironisk nok.
All kritikk angående skuddtrening i sammenheng med en av mine absolutte favorittspillere (Ben Simmons) er fair, og du har helt rett, det ser spesielt dumt ut å legge det ut i SoMe hver bidige offseason. Sjansen er stor for at Simmons sitter og surmuler seg gjennom hele denne offseason, i stedet for faktisk ta tak i det han bør gjøre noe med. Jeg er langt fra noen fan av Doc Rivers, men han hadde en plan for Simmons som hørtes rimelig ut for denne sommeren. Problemet er selvfølgelig at Simmons, som veldig mange andre i NBA, har et ego som ødelegger mye for han selv. Det er nok dermed på en måte riktig at han bør starte på nytt i en annen NBA-by. Hvis man liker Simmons, så er det å håpe på at han ender opp hos Warriors. Om man ikke liker han, så ønsker man vel at han ender om med Towns i Minnesota. Der har du to karer med unikt talent, men som ikke er spesielt interessert i maksimalisere det...

Thybulle er god i FIBA-ball ja, men Rubio er jo kanskje verdens nest beste spiller i FIBA-ball, uten at det hjelper han så mye når det kommer til NBA...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Jøss, mye gamlinger samlet i Lakers nå. Westbrook er "bare" 33 da, men Ariza, Lebron, Carmelo, Howard og Gasol er alle født i 84-85 og Rondo i 86.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KongOlav2 skrev: man aug 30, 2021 8:14 am
Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Jøss, mye gamlinger samlet i Lakers nå. Westbrook er "bare" 33 da, men Ariza, Lebron, Carmelo, Howard og Gasol er alle født i 84-85 og Rondo i 86.
Rondo og Jordan ryktes inn nå, blir et skikkelig veteran lag. Dette kan gå begge veier med de, der alt klaffer og vi ser et lag som virkelig liker å spille med hverandre. Evt ser vi et lag som rett og slett er for gammelt

Draciger

Legg inn av Draciger »

KTBFFH skrev: man aug 30, 2021 6:23 pm
KongOlav2 skrev: man aug 30, 2021 8:14 am
Team Ingebrigtsen skrev: søn aug 29, 2021 7:19 am Da ligger det vel an at Rondo ender opp hos Lakers, så da ser det vel omtrent slik ut:

PG: Westbrook, Nunn, Rondo

SG: Bazemore, Monk

Comboguard: THT

SF: Ariza, Ellington

SF/PF: LeBron, Carmelo

PF/C: AD

C: Dwight, MGasol

Det er ganske klart at LeBron har gitt klar beskjed om at han vil ha avlastning i forhold til å være den reelle PGen hele tiden, og det får han i bøttevis med sammensetningen til Lakers.
Jøss, mye gamlinger samlet i Lakers nå. Westbrook er "bare" 33 da, men Ariza, Lebron, Carmelo, Howard og Gasol er alle født i 84-85 og Rondo i 86.
Rondo og Jordan ryktes inn nå, blir et skikkelig veteran lag. Dette kan gå begge veier med de, der alt klaffer og vi ser et lag som virkelig liker å spille med hverandre. Evt ser vi et lag som rett og slett er for gammelt
Snakker vi en kopi av den gangen Lakers samlet flere gamle veteraner ala Malone og Payton. For en Celtic supporter så hadde det vært knall.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Dette er ganske drøyt egentlig

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

LBJ91 skrev: man aug 30, 2021 10:13 pm Dette er ganske drøyt egentlig
Lakers hadde feid over all motstand i en Old Boys-liga.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Lakers er gamlehjemmet ja, men bortsett fra LeBron så ser jeg ikke for meg at de eldste gutta skal ha så mange minutter:

Rondo: kommer sikkert til å spille minimalt i grunnserien (skal vi tippe rundt 30 kamper?), og hvor det egentlige målet er å Playoff-Rondo klar til sluttspillet.
Ariza: +-20 minutter pr kamp om de fleste andre er friske og raske
Melo: 15 i grunnserien, tvilsomt om han er med i noen sluttspills-rotasjon
Ellington: 10-15
Dwight: Rundt 15, men også kamper hvor han ikke kommer til å spille, Dwight er uansett et unikum fysisk både i form av hvor atletisk han er fra naturen sin, men i tillegg holder seg i form.
MGasol: I beste/verste fall 10-15 minutter i matchups hvor man trenger han, i øvrige kamper neppe med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Team Ingebrigtsen skrev: tir aug 31, 2021 8:32 am Lakers er gamlehjemmet ja, men bortsett fra LeBron så ser jeg ikke for meg at de eldste gutta skal ha så mange minutter:

Rondo: kommer sikkert til å spille minimalt i grunnserien (skal vi tippe rundt 30 kamper?), og hvor det egentlige målet er å Playoff-Rondo klar til sluttspillet.
Ariza: +-20 minutter pr kamp om de fleste andre er friske og raske
Melo: 15 i grunnserien, tvilsomt om han er med i noen sluttspills-rotasjon
Ellington: 10-15
Dwight: Rundt 15, men også kamper hvor han ikke kommer til å spille, Dwight er uansett et unikum fysisk både i form av hvor atletisk han er fra naturen sin, men i tillegg holder seg i form.
MGasol: I beste/verste fall 10-15 minutter i matchups hvor man trenger han, i øvrige kamper neppe med.
Men hvor mange minutter tåler egen Bronn neste sesong? Han så jo sliten ut utover sesongen ifjor (ikke så rart) og alderen virket å tære på. Hvor mange minutter tåler kroppen hans gjennom sesongen, regner jo med at han ønsker å være sharp inn mot play-offen.

Lebron

Legg inn av Lebron »

LA 2004 om igjen, med ett såpass gammelt lag er skadene N-Ø-D-T til å komme, på papiret ser det kanskje pent ut. Men de er nøyaktig ankelen til LeBron, vristen til AD eller humøret til Rondo unna å ryke på en smell. Usikker på om jeg engang håper jeg tar feil. Av og til lurer jeg på hva som går gjennom hodene på de som faktisk driver NBA klubber. "This is a young mans game" sa vel Barkley engang, og om han ikke kopierte noen, er det vel det smarteste han har gulpet opp. Jeg har ikke troen på Lakers, og ei heller på Nets neste år uavhengig av at de har hele.... kremt.... 2013 all stars laget på lagene sine..................................................... 2013 i 2021.... jeezes det her får Ronaldo signeringen til å virke 100 ganger smartere enn den egentlig er. Utenom LeBron er det vel ingen av disse fossilene som betaler for seg selv lenger.... Kanskje de kan ringe Karl Malone og få ham til å bruke opp den ene kampen han hele tiden påstår at han har igjen i tanken. Westbrooks merkevare er jo snart å ikke passe inn, av og til lurer jeg på om LeBron egentlig bare er litt oslo-vest og foretrekker "god stemning" 24 timer i døgnet fremfor alt annet...

/Rant over, ikke min beste men greit nok forhåpentligvis.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tilbøyelig til å være enig med Wobz her. Hield, Curry og Haliburton rundt Embiid er drøye saker tror jeg, selv om jeg mener NBA twitter overvurderer Haliburton noe. Harris som fikser poeng. Maxey, Korkmaz og Milton kan fikse poeng fra benken og Thybulle spille godt forsvar. Forhåpentligvis får han opp 3p-prosenten noe. Drummond maks 20 min i grunnserien og 10 min i sluttspillet. Picks som kan brukes til å trade til seg en skikkelig ball handler.


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Lebron skrev: tir aug 31, 2021 9:13 am LA 2004 om igjen, med ett såpass gammelt lag er skadene N-Ø-D-T til å komme, på papiret ser det kanskje pent ut. Men de er nøyaktig ankelen til LeBron, vristen til AD eller humøret til Rondo unna å ryke på en smell. Usikker på om jeg engang håper jeg tar feil. Av og til lurer jeg på hva som går gjennom hodene på de som faktisk driver NBA klubber. "This is a young mans game" sa vel Barkley engang, og om han ikke kopierte noen, er det vel det smarteste han har gulpet opp. Jeg har ikke troen på Lakers, og ei heller på Nets neste år uavhengig av at de har hele.... kremt.... 2013 all stars laget på lagene sine..................................................... 2013 i 2021.... jeezes det her får Ronaldo signeringen til å virke 100 ganger smartere enn den egentlig er. Utenom LeBron er det vel ingen av disse fossilene som betaler for seg selv lenger.... Kanskje de kan ringe Karl Malone og få ham til å bruke opp den ene kampen han hele tiden påstår at han har igjen i tanken. Westbrooks merkevare er jo snart å ikke passe inn, av og til lurer jeg på om LeBron egentlig bare er litt oslo-vest og foretrekker "god stemning" 24 timer i døgnet fremfor alt annet...

/Rant over, ikke min beste men greit nok forhåpentligvis.
:D Herlig!
Nei, det er ikke akkurat imponerende det front officene i NBA holder på med, oppgaven burde jo være å finne unge spillere med et uoppdaget potensial,. I stedet går alle lagene som kan vinne etter safe løsninger, som 4 av 5 ganger viser seg at den ''seife'' løsningen var blitt for gammel eller går rundt skadet.

Like ille er det hvordan FOene alltid går for navnene som sikkert kan generere mer penger, men som sportslig sett er en heller dårlig løsning. Det er jo soleklart at man heller vil ha KCP og Caruso på parketten i clutchen i sluttspillkamp foran Westbrook.

Og så det aller verste med NBA, stjernespillernes makt er så stor at Vogel aldri kan ta ut Westbrook med 4 minutter igjen i en sluttspillkamp. Vogel kan vurdere at det er riktig, men kan aldri gjøre det i praksis.

Til forsvar for Westbrook: det er bare å pøse på med minutter med han i grunnserien, og man kan spare LeBron ganske mye når han kommer inn. Og han er en god lagkammerat både på og utenfor hardwooden, har aldri hørt et vondt ord om han i den sammenheng.

Lebron

Legg inn av Lebron »

Caruso må være den mest overvurderte spilleren de siste årene... han ser bra ut på Lakers i 3 min om gangen, han kommer ikke til å se bra ut på Bulls. Jeg kan forstå "penge signeringer" som Ronaldo til utd, LeBron til hvor som helst, når en spiller er verdt det for eieren så er det en no-brainer. Men tredjevalget på benken trenger vel ikke være det? Et sted må jo spillerutviklingen begynne. Man må jo ha noen på laget som "forsøker å bli betalt".

Westbrook er noe for seg selv, jeg så ham live i 2010, og i 2012 tror jeg det var, og du dæven for et unikum. Da spilte han med Durant, men som fans på tribunen var det Westbrook som stjal showet, han er kjapp som en sprinter og sterk som en okse. Hadde Westbrook vært 6-8, godt mulig han hadde tatt resten ut av debatten. Allen Iverson eller Westbrook på 6-8 høyde er mitt forslag til en mer absurd basketballspiller enn de fleste. Men taktikkeriet deres er nok på noen nivåer under de beste av de beste, dessverre.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

KTBFFH skrev: man aug 30, 2021 6:23 pm
Rondo og Jordan ryktes inn nå, blir et skikkelig veteran lag. Dette kan gå begge veier med de, der alt klaffer og vi ser et lag som virkelig liker å spille med hverandre. Evt ser vi et lag som rett og slett er for gammelt
De har vel én eller maks to sesonger til på seg med dagens mannskap i Lakers. Etter den tid blir det å bygge noe nytt rundt Davis.

Synes i det hele tatt utsiktene utover 2023 virker uvisst. Klarer Mavericks å bygge noe stort rundt Doncic? Nuggets rundt Jokic? Eller NO rundt Zion? Hva med Celtics med Tatum og Brown? Er det noen andre yngre franchisespillere i ligaen som det kan bygges noe stort rundt? Jeg er lite begeistret for NY og LA-lagene og ser derfor frem til dagens gamlegutta med Lebron, Kawhi, Durant, Harden, etc. er mindre essensielle spillere og vi får frem den nye generasjonen med de som er født midt på 90-tallet og utover som dominerende. Foreløpig er det kun Bucks med Giannis som har klart å bygge et virkelig bra lag rundt en av disse.

R66

Legg inn av R66 »

Ser at Ben Simmons ha sagt i fra til sixers at han vil ikke tilbake
Hadde jeg vært DM vil jeg si ok, du vil ikke spille for oss vi skal ikke betale deg tvart i mot vi skal bøtlegge deg for hver trening hver kamp og for sponsor avtale du kommer ikke til, ikke bare at du skal ikke ha dine 30+ mil i året men du skal betale tilbake det du har fått til nå - nok er nok
Og Silver bør ta en prat med Lebron/Rich og sette en stopper for dette

Rant over

Myhre

Legg inn av Myhre »

Barkley med Kobe over LeBron i 2021. Blir jo nesten kun troll. Grunn: "LeBron stacks his teams". 2007-2010 Cavs(spesielt 07), 13-14 Heat med liket til Wade (And I know more than most about that), Bosh var ustabil, vi startet Joel "The Anti-Dream" Anthony på center over en periode ++ Wade var også allerede fra 2012 ikke i optimal form og litt day to day med knærne sine. No excuse for 2011, det var noe jeg håper han går i dybden på etter karrieren. Redd for å se dårligere ut enn Wade som var på sine siste prime bein? Who knows.

Kobe er ikke i nærheten som floor raiser/all around spiller, men han kan definitivt levere tøffere buckets i playoffs, men han hadde jo en mye dårligere shot selection også. Så det er jo ikke kun positivt når de ikke faller (04, 06, 97-98, 2011-12+++ husker ikke alt, garantert mer). Men selv der er Lebba blitt en big shot machine over årene.

Kort oppsummert : NBA legender sin respekt for 1on1 basketball er for høy, og det snevre synet deres på lagsporten basketball er slitsomt. Shaq som disser Nash og Gobert er jo veldig typisk for dette, to som er ekstreme på hver sin ende av banen, men kanskje ikke dominerer i pickup eller med flest tøffe fadeaways.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Barkleys meninger om LeBron holder omtrent like mye vekt som Skip's sine.
Det har aldri vært mye objektivitet inne i bildet, men det lille som var forsvant nok etter at LeBron callet Barkley ut i 2018.

Lebron

Legg inn av Lebron »

Tidligere har jo Barkley holdt LeBron over Jordan, men fy fader for et meningspoliti som regjerer basket i USA. Ser det på forumene der også, Kobe får jo 5 ekstra stjerner etter han falt bort, som sikkert er naturlig men cmon.... Fyren var jo ikke MVP mer enn en gang, og den fikk han som en lifetime acheivement award. Alle som fulgte med det året vet CP3 var MVP det året...

Lebron

Legg inn av Lebron »

Man får like eller ikke like LeBron, men de fleste årene etter han kom inn i ligaen har han vært hode og skuldre over de andre, frem til for kort tid siden. Ingen har holdt det nivået lenger. Kobe sine beste år ble såkalt "wasted" på taperlag, men de samme taperlagene er omtrent bedre backup enn hva LeBron tok til finalen år inn og år ut. Jeg ber på mine knær om at der kommer en shooting guard og snitter 35, vinner 7 mesterskap og fliser resten av rekordene til Jordan, mens Jordan lever, så han får sitt fortjente evige 2'er stempel.

/Rantout

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Lebron skrev: tor sep 02, 2021 8:45 am Tidligere har jo Barkley holdt LeBron over Jordan.



Må ha vært i en periode hvor forholdet mellom Barkley og MJ var dårlig.
Det er derfor Pippens mening om MJ vs LeBron har endret seg 57 ganger de siste 10 årene, alt avhenger hvor gode busser han og MJ er i det spørsmålet stilles

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

R66 skrev: ons sep 01, 2021 10:06 am Ser at Ben Simmons ha sagt i fra til sixers at han vil ikke tilbake
Hadde jeg vært DM vil jeg si ok, du vil ikke spille for oss vi skal ikke betale deg tvart i mot vi skal bøtlegge deg for hver trening hver kamp og for sponsor avtale du kommer ikke til, ikke bare at du skal ikke ha dine 30+ mil i året men du skal betale tilbake det du har fått til nå - nok er nok
Og Silver bør ta en prat med Lebron/Rich og sette en stopper for dette

Rant over
Nå skjønner jeg litt hvorfor Simmons ikke har utviklet seg så mye i løpet av tiden i NBA og innfridd potensialet sitt. Holdningene er jo under enhver kritikk. Gir seg sikkert utslag i treningsarbeidet også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KongOlav2 skrev: tor sep 02, 2021 1:09 pm
R66 skrev: ons sep 01, 2021 10:06 am Ser at Ben Simmons ha sagt i fra til sixers at han vil ikke tilbake
Hadde jeg vært DM vil jeg si ok, du vil ikke spille for oss vi skal ikke betale deg tvart i mot vi skal bøtlegge deg for hver trening hver kamp og for sponsor avtale du kommer ikke til, ikke bare at du skal ikke ha dine 30+ mil i året men du skal betale tilbake det du har fått til nå - nok er nok
Og Silver bør ta en prat med Lebron/Rich og sette en stopper for dette

Rant over
Nå skjønner jeg litt hvorfor Simmons ikke har utviklet seg så mye i løpet av tiden i NBA og innfridd potensialet sitt. Holdningene er jo under enhver kritikk. Gir seg sikkert utslag i treningsarbeidet også.
En ting er holdningene til Simmons, men han er jo helt tydelig at han også omringer seg med ja-mennesker. Bare ta dette med at han har beholdt broren sin som shooting coach i fire år nå, med ca null utvikling. Utenom at de kanskje har funnet ut at han kanskje har skutt med feil hånd i alle år. Og de skylder på absolutt alle andre i stedet for å ta selvkritikk;

https://thelibertyline.com/2021/07/06/b ... es-others/

Ikke hører de på klubben heller, så ja, lover jo godt.

https://everythingsphine.com/2021/06/21 ... r-instead/

Det er så mentalt borti natta, og jeg tror Simmons aldri kommer til å få ut hele potensialet sitt før han blir revet ut av komfortsonen sin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»