NBA

Svar
LBJ91

Re: NBA

Legg inn av LBJ91 »

Chromeback skrev: lør sep 04, 2021 1:44 am
LBJ91 skrev: lør sep 04, 2021 1:40 am
Chromeback skrev: lør sep 04, 2021 1:37 am

Heia Lakers?
Dette er en farlig kjemisk blanding som enten går til himmels eller rett til helvete.
Eneste som er sikkert er at det ikke blir kjedelig og ett sirkus uten like
Det verste ett idrettslag kan være er jo kjedelig, så det er jo noe :lol:

Jeg har ikke kjempetroa på Lakers med denne oppskriften, men om de skulle lykkes, så blir det jo litt av et show!
Sålenge LeBron og AD holder seg skadefrie så er mulighetene der. De er omringet av mye talent og jeg kan se ideen bak det Pelinka har kokt sammen, men det er ikke akkurat slik jeg ville hva bygd laget rundt de 2 om jeg styrte sjappa.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: lør sep 04, 2021 1:36 am DAJ også til Lakers.

Rett og slett en hysterisk samling av personligheter
DeAndre er nå litt verre enn resten av gjengen.

Dwight er fortsatt fysisk sett en av de aller mest atletiske i ligaen
Rondo er fortsatt bare 1 år siden han var et mesterlags tredje eller fjerde viktigste spiller
Ariza kan fortsatt sette treere og spille forsvar på et ganske høyt nivå
Melo kan være scorer fra benken i grunnserien

DeAndre derimot er det 5 år siden han var på høyden fysisk sett, på grunn av diverse skulderskader så greier han ikke å få opp begge armene en gang, og er ingen beskytter av kurven lengre. Dette betyr vel dessuten at MGasol er på vei ut. Så er det klart at ideen om MGasol er mye bedre enn realitetene nå for tiden, men likevel velger jeg MGasol lett foran DAJ.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Tanken med Dwight og DAJ isteden for Marc er nok å gå tilbake til suksessformelen fra 19/20, med maksimalt trøkk rundt kurven og vertikale alley opp trusler som 5ere.

19-20 Lakers: 144 alley-oop dunker
20-21 Lakers: 32 alley-oop dunker

Lebron

Legg inn av Lebron »

LBJ91 skrev: lør sep 04, 2021 12:04 pm Tanken med Dwight og DAJ isteden for Marc er nok å gå tilbake til suksessformelen fra 19/20, med maksimalt trøkk rundt kurven og vertikale alley opp trusler som 5ere.

19-20 Lakers: 144 alley-oop dunker
20-21 Lakers: 32 alley-oop dunker
Skader jo heller ikke å ha en line-up, "ingen" i ligaen har noe motrekk mot. Ikke at å hive dem inn over lang tid er noe sjakktrekk, men har man ballen og trenger kun 1 poeng, for så å fylle opp painten med bigs burde jo være en viable strategi 2-3 ganger gjennom ett langt playoffs.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

I visse matchups en bra strategi, men hvis man tenker utover i et sluttspill, så er DeAndre i samme situasjon som JaVale var, kommer ikke til å bli brukt. Dwight kan gjøre livet surt for Jokic, så han er langt mer fleksibel, kan også se for meg MGasol i noen situasjoner kan være brukendes til noe (hei Joel Embiid).

Myhre

Legg inn av Myhre »

https://www.reddit.com/r/nba/comments/p ... urce=share
En av de artigste NBA fortellingene jeg har lest.

Myhre

Legg inn av Myhre »

"Over the past 40 years, the Kings had an above average defense in 5 of the 8 seasons Rick Adelman coached and in 1 of the 32 seasons Adelman didn't coach." "

The Kings since 1983:
* 15 consecutive losing seasons
* 8 consecutive winning seasons (the Adelman era)
* 15 consecutive losing seasons"

Kings i 1987 "At one stage in the 80s they played a game against the Lakers where the score was 40-4 at the end of the first"

Lol.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

MGasol først tradet til Memphis og deretter kjøpt ut av kontrakten.

Da ble det slik at Lakers valgte DeAndre foran MGasol. Mye mulig at ideen om MGasol er så mye bedre enn realiteten i 2021/22 at det ikke spiller store rolle dette, men som sagt, i utgangspunktet ville jeg valgt MGasol med god margin. Når man har AD og Dwight, så er det egentlig ingen ting du får fra DAJ, som du ikke allerede har i bedre versjoner.

Lebron

Legg inn av Lebron »

Er ikke DAJ hakket mer "bøllete" / "street cred" enn resten av bataljen? Ikke at det spiller all verdens rolle i dagens NBA

R66

Legg inn av R66 »

John Wall skal ikke spille for Huston mens team prøver å finne trade for han?!?
Lykke til med det
To år og 91 mil, kan ikke se at noen skal være villig å trade for slik kontrakt

hgb

Legg inn av hgb »

R66 skrev: ons sep 15, 2021 7:47 am John Wall skal ikke spille for Huston mens team prøver å finne trade for han?!?
Lykke til med det
To år og 91 mil, kan ikke se at noen skal være villig å trade for slik kontrakt
Nei, det kan du si... Jeg tok en titt på https://hoopshype.com/salaries/players/ for å se om det kanskje var noen med litt billigere, men lengre kontrakter hvor kanskje noen klubber kunne tenkes å ta et pick eller to for å ta han, men... det er sannelig ikke mange skikkelig ille kontrakter i NBA i dag, hvertfall ikke med noen lengde å snakke om.

Man har selvsagt CP3, som har 30M i 24/25, når han er ca 50, som sikkert kan bli en slitsom kontrakt da, men han er jo gulle god nå, så jeg ser liksom ikke Suns gjøre noe dumt.

Klay Thompson er jo en stor risk, skulle han ryke på enda en skade så er det krise, men uansett vil det ikke bli noen trade mellom de to (skulle han ryke noe igjen er jo den kontrakten enda verre, siden den varer ett år lenger). Kanskje de kan finne på noe neste år, når han tross alt er expiring.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Man har ikke så mange av de åpenbart sinnsyke kontraktene lengre (Mozgov, Deng, Mahinmi, Asik, Parsons), men man har veldig mange kontrakter hvor en bra spiller har Max eller tilnærmet Max-kontrakt. John Wall var jo et godt eksempel på det allerede før han ble skadet. Og da snakker jeg fortsatt om kontrakter som man skjønner er elendige FØR spilleren har startet kontrakten. I motsatt ende er jo for eksempel Klay, den kontrakten var helt grei når den ble inngått, umulig å forutse at han skulle få en serie av alvorlige skader.

TH22

Legg inn av TH22 »

Har startet fantasytråden, for de som er interessert! :)

viewtopic.php?f=41&t=1073

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Gjør meg absolutt ingenting om Sixers ikke får tradet Simmons og han må sitte hjemme i stuen i et år.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Faen da her sitter du å tjener 10-talls millioner også skal du ikke spille makan

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Haha fy faen, den raskeste måten å bli utsatt for heksejakt i Philly det der, BS.

Føkk off.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Raskeste måten å ødelegge en karriere på også idioti

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Laffano16 skrev: tir sep 21, 2021 6:04 pm Raskeste måten å ødelegge en karriere på også idioti
Nja, karrieren kommer nok til å overleve, det er jeg ganske sikker på.

Men det lille han hadde av goodwill igjen blant Sixers-fansen ødelegger han for godt med den innstillingen der. Er så langt unna Philly-ånden man kommer.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Får jo ikke bedre lønn av sånne holdninger isåfall er det noe rav ruskende gæli med amerikansk lønnssystem i idretten

hgb

Legg inn av hgb »

Sixers sparer jo penger nå, da. Blir ikke noe lønn til Simmons hvis han ikke møter opp. Hadde jo vært herlig om han måtte sitte ute et par år. Kan ikke se 76ers gidde å trade han for småpenger heller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

hgb skrev: tir sep 21, 2021 6:23 pm Sixers sparer jo penger nå, da. Blir ikke noe lønn til Simmons hvis han ikke møter opp. Hadde jo vært herlig om han måtte sitte ute et par år. Kan ikke se 76ers gidde å trade han for småpenger heller.
Nei, man vet jo sånn ca trade valuen hans, både fra Sixers side og hva andre virker å by. Han kommer nok til å få seg en kjip overraskelse hvis han tror at han kan streike seg billig vekk.

Men sånn er det jo når man setter jetset livet sitt som pri 1 som profesjonell idrettsutøver.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Chromeback skrev: tir sep 21, 2021 6:57 pm Nei, man vet jo sånn ca trade valuen hans, både fra Sixers side og hva andre virker å by. Han kommer nok til å få seg en kjip overraskelse hvis han tror at han kan streike seg billig vekk.
Litt av greia her er følgende motsetning:

Morey har veldig lyst å framstå som den flinkeste i klassen, og dermed få til at Sixers kommer styrket ut av en trade som innebærer at Simmons blir sendt vekk

Vs

Philadelphia generelt, og Doc Rivers spesielt nærmest latterliggjorde Simmons etter sluttspillet. Personlig synes jeg det er fint med ektefølte kommentarer og at alt ikke bare er ut fra et business-perspektiv...men det er klart, verdien av Simmons gikk fullstendig i dass som følge av det.

Så trade-valuen er vel heller dårlig, ellers hadde han jo blitt tradet for lenge siden. Ryktes for eksempel at T-Wolves vil holde KAT, Edwards og DLO ute av en trade. Hva skulle så Philly få ut av en deal med de? Ingen ting (å ikke få DLO er jo et pluss, men bortsett fra det da). Sacramento vil sende 2 av følgende 3 tilbake; Bagley, Barnes, Hield. Ikke mye å skryte av det heller. Og da er Kings og Timberwolves antatt å være de som er nærmest å trade til seg Simmons....så det er meget mulig at Simmons går på en smell om han tror han kan krangle seg til en trade, men Sixers kommer ikke noe bedre ut de heller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

NBA uten drama hadde vært en kjedeligere liga, så jeg elsker dette. Særlig når det er vanskelig å synes synd på noen involverte her.

hgb

Legg inn av hgb »

Brodern hadde forslag om Simmons (og et first, usikker på hvilken retning, om noen, picks skal gå) for Sabonis. Kanskje ikke det verste for noen parter?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er det egentlig særlig mange av de "nye" stjernene i NBA de siste årene som fremstår som gjennomført seriøse og dedikerte og ikke har et ego av så episke dimensjoner at det meste av tilværelsen handler om å tilfredsstille dette? Giannis? Doncic?

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2 skrev: ons sep 22, 2021 9:20 am Er det egentlig særlig mange av de "nye" stjernene i NBA de siste årene som fremstår som gjennomført seriøse og dedikerte og ikke har et ego av så episke dimensjoner at det meste av tilværelsen handler om å tilfredsstille dette? Giannis? Doncic?
AD = seriøs, men har klare begrensninger i forhold til at han er litt kjeks, må hele tiden ta hensyn til det.

Embiid = Mye av det samme som AD, trener langt mindre enn de fleste, men så tåler heller ikke kroppen noe særlig mer enn det treningsnivået han ligger på.

Jokic = Mitt inntrykk er at når han har offseason, så har han det bokstavelig talt. Kommer gjerne 10-15 for tung og småfet tilbake. Men jobber hardt ellers.

Harden = til tider uprofesjonell livsstil, til gjengjeld har han en kropp som tåler å gå rett fra 3 dagers tung festing og direkte over til trening/kamp. Er nok usedvanlig heldig fra naturens side

Booker = Seriøs

Tatum = Blodseriøs

Zion = gudebenådet fra naturens side, virker sløv i forhold til trening og kosthold.

Kyrie = Periodevis seriøs, periodevis helt uinteressert i å være toppidrettsutøver

Towns, Simmons, Bagley er eksempler på utøvere som snakker som de er seriøse, men i virkeligheten ikke gidder å ta tak.
hgb skrev: ons sep 22, 2021 9:13 am Brodern hadde forslag om Simmons (og et first, usikker på hvilken retning, om noen, picks skal gå) for Sabonis. Kanskje ikke det verste for noen parter?
Er vel kanskje der trade valuen ligger, til tross for at Simmons i utgangspunktet er en klart bedre spiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Team Ingebrigtsen skrev: ons sep 22, 2021 11:06 am Jokic = Mitt inntrykk er at når han har offseason, så har han det bokstavelig talt. Kommer gjerne 10-15 for tung og småfet tilbake. Men jobber hardt ellers.
Tok grep etter COVID-pausen i 2020, og kom tilbake fit som bare det. Var tydeligvis disiplinert gjennom offseason og det er vel hans nye regime som skal ha æren for MVP-sesongen i 2020/21-sesongen. Tror han har blitt en langt mer seriøs helårsutøver enn han tidligere har vært. Møtte opp til preseason i storform:

Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ellers anses vel spillere som Mitchell, Young og Morant som blodseriøse. Doncic slår meg som en spiller med enormt vinnerinnstinkt, men som ikke alltid tar idretten superseriøst utenfor sesong. Sett at mange Mavs-fans ønsker at Doncic skal trene seg i bedre form for å kunne klare den latterlige usage (?) han har gjennom en hel sesong og playoffs.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: ons sep 22, 2021 11:06 am AD = seriøs, men har klare begrensninger i forhold til at han er litt kjeks, må hele tiden ta hensyn til det.

Embiid = Mye av det samme som AD, trener langt mindre enn de fleste, men så tåler heller ikke kroppen noe særlig mer enn det treningsnivået han ligger på.

Jokic = Mitt inntrykk er at når han har offseason, så har han det bokstavelig talt. Kommer gjerne 10-15 for tung og småfet tilbake. Men jobber hardt ellers.

Harden = til tider uprofesjonell livsstil, til gjengjeld har han en kropp som tåler å gå rett fra 3 dagers tung festing og direkte over til trening/kamp. Er nok usedvanlig heldig fra naturens side

Booker = Seriøs

Tatum = Blodseriøs

Zion = gudebenådet fra naturens side, virker sløv i forhold til trening og kosthold.

Kyrie = Periodevis seriøs, periodevis helt uinteressert i å være toppidrettsutøver

Towns, Simmons, Bagley er eksempler på utøvere som snakker som de er seriøse, men i virkeligheten ikke gidder å ta tak.
Hva med George og Leonard?

Enkelte av disse, f.eks Irving, har jo innimellom noen utspill som er så fette idiotiske at det kan tyde på tilnærmet null lojalitet til noe som helst og et ego like stort som lojaliteten er liten. Skaper jo ikke særlig ro i et mannskap heller når man aldri vet om spilleren kan slå seg vrang, ikke forlenge kontrakten eller forlange en trade vekk. En type som Leonard fremstår f.eks ikke som spesielt lojal mot noe som helst utenom eget ego og ambisjoner.

Basert det du skriver over, virker det forøvrig som det er Tatum som virkelig er "hel ved" av den nye generasjonen stjerner? Ved siden av Giannis og Doncic?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»