DNB kundeservice

Svar
Sisyfos

Re: DNB kundeservice

Legg inn av Sisyfos »

Moist skrev: tir okt 11, 2022 11:21 am
De er flinke til å gjemme telefonnummerene sine ja

https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Jeg noterer meg det i tilfelle jeg skulle få bruk for det!

De er for øvrig ikke akkurat alene om nærmest å holde telefonnumrene sine hemmelige.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sisyfos skrev: tir okt 11, 2022 4:50 pm
Moist skrev: tir okt 11, 2022 11:21 am
De er flinke til å gjemme telefonnummerene sine ja

https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Jeg noterer meg det i tilfelle jeg skulle få bruk for det!

De er for øvrig ikke akkurat alene om nærmest å holde telefonnumrene sine hemmelige.
DNB har bare ETT telefonnummer som er landsdekkende.
Filialen i Fredrikstad har ikke telefon. Ikke en gang kundeservice på det landsdekkende nummeret kan sette over til nærbanken i Fredrikstad. Eller kanskje de er instruert om å ikke gjøre det......
"Hopp i en drosje og pell deg til sentrum og still deg i kø"....
Og det er akkurat de vi må gjøre, siden vi ikke har bil, pluss at bussen er nedlagt her.
Det blir tett oppunder en tusenlapp å komme seg til og fra banken når drosje er eneste transportmulighet.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Sisyfos skrev: tir okt 11, 2022 10:29 am
fargerik skrev: tir okt 11, 2022 9:57 am Det var så vidt jeg husker S-banken som hadde de mest fornøyde kundene, men det er jo ikke aktuelt å flytte dit etter at de ble kjøpt opp av DNB.
Noen innspill?
De bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg. :D

Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Finnes det noen offentlige lister for bankene, hvor dem oppgir rente på lån og tilsvarende på innskudd? Hvordan ligger Sparebank1 an i terrenget?

Someone

Legg inn av Someone »

Stjerten skrev: ons okt 12, 2022 4:19 pm
Finnes det noen offentlige lister for bankene, hvor dem oppgir rente på lån og tilsvarende på innskudd? Hvordan ligger Sparebank1 an i terrenget?
Problemet med slike lister er at det fort blir veldig generelle og ikke alltid er de reelle vilkårene. Konstaterer jeg betaler en lavere rente enn hva "listeprisen" er i banken min

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Stjerten skrev: ons okt 12, 2022 4:19 pm
Sisyfos skrev: tir okt 11, 2022 10:29 am
fargerik skrev: tir okt 11, 2022 9:57 am Det var så vidt jeg husker S-banken som hadde de mest fornøyde kundene, men det er jo ikke aktuelt å flytte dit etter at de ble kjøpt opp av DNB.
Noen innspill?
De bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg. :D

Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Finnes det noen offentlige lister for bankene, hvor dem oppgir rente på lån og tilsvarende på innskudd? Hvordan ligger Sparebank1 an i terrenget?
Ja, det finnes. Her finner du bankene med de beste innskuddsrentene:

Forbrukerrådets Finansportalen for innskuddsrenter

Jeg har ikke lån og har aldri prøvd denne, men det ser ut til å være tilsvarende for lånerenter:

Boliglån

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Sisyfos skrev: tor okt 13, 2022 12:39 am
Ja, det finnes. Her finner du bankene med de beste innskuddsrentene:

Forbrukerrådets Finansportalen for innskuddsrenter
Ser at Nidaros sparebank (som ligger øverst på innskuddsrente-listen pr.dd.) bl.a. skriver dette om seg selv:
"Vi er din lokalbank i Trondheim. Hos oss får du mer enn penger. Vi er lett å kontakte, du får alltid personlig oppfølging, vi gir kloke råd og raske svar og ..."
Modern ('35-modell) bruker Nidaros, kanskje mest fordi hun (bokstavelig talt) bor et steinkast unna hovedsetet til den banken, og da er selvsagt storfornøyd med service (og trenger hun hjelp med nettbank på pc'en, så fjernstyrer jeg den enkelt 😊).
- Lurer nå nesten på å opprette en konto hos Nidaros selv, har jo allerede blitt ganske godt kjent med nettbanken deres (de har en litt treg GUI), og/men siden de har såpass god rente så..😎

Jeg har SB1 og DNB fra før, og som andre her skriver så imponerer ikke DNB noe særlig (de er i hvert fall langt tregere enn SB1, ved eksakt samme prosedyre, f.eks. en sak som startet samme dag (tok 2 dager SB1, vs nesten 2 uker inkl. purring DNB), der saken var noe så enkelt som en avslutting av konto og overføring av positiv saldo til annen intern (også SB1 & DNB) konto -mht. arvesak (skifteattest/signaturer(digitale) var altså levert begge bankene -samme dag.

Personlig kontakt med banken, bryr jeg meg mindre om, men når forskjellene på tidsforbruk blir såpass store, så får man nesten en følelse om at man må ta kontakt (purret via egen DNB-nettbank konto, og trege til å svare var de der også).
Men det ordnet seg til slutt da, selv om kontoopplysningene (angående konto som skulle avsluttes) jeg opprinnelig fikk fra DNB, i tillegg var ukorrekte / utdaterte..(en følgefeil av øvrig treeeg saksgang?😒).

fargerik

Legg inn av fargerik »

Vi har funnet ut at kona er utestengt fra ALLE innlogginger uten bank-ID, siden DNB maktet det kunststykket å sperre Bank-ID samtidig som hun var i bankfilialen og fikk ny kodebrikke. Skatteetaten, fastlege, Helfo og FANDENS OLDEMOR...
I dag fikk hun innkalling til time på sykehuset for en undersøkelse via SMS, og for å finne ut hva det var og hvor det er trengs kodebrikke for å logge inn på Helfo.
Rene helvete, dette.
Ringte rundt, Radiumhospitalet, Sykehuset Østfold, og fant etterhvert ut at hun har time hos en spesialist i Moss.
Fikk tips om at hun kan bruke MinID eller andre apper, men det føkkings HELVETES systemet krever bank-ID for å opprette en ny innloggingsportal.
Jeg har lyst til å knuse ett eller annet.

Jeg ser at Nordea tilbyr kodebrikker.
Er det noen her som vet en pøkk om Nordea?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Da har kona og jeg bestilt bil, og skal dra til bankfilialen og gi dem en siste sjanse til å yte kundeservice.
Kryss fingrene for oss, please.
Enda en gang med uforrettet sak vil være for mye for meg.........

fargerik

Legg inn av fargerik »

breaking news.
Vi tok en tur i bankens filial og fikk hjelp av en grei kundebehandler som tok seg tid til å gjenopprette bank-ID, få i gang kodebrikka igjen og hjelpe kona med å komme i gang.
De kan dersom de vil, men kundeservice på internett(som de vil folk skal bruke) suger balle.
Nå føler jeg en behagelig ro i sjelen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»