Justisministeren prioriterer kjendisfest

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Re: Justisministeren prioriterer kjendisfest

Legg inn av MacanT »

peraleks skrev: ons okt 12, 2022 9:51 pm
lund skrev: ons okt 12, 2022 9:44 pm Ser ikke helt problemet må jeg innrømme.
Ikke jeg heller...
Ikke jeg heller…

Trådstarten minner om oppstyret etter Finlands flotte statsminister danset og tok seg et par drinker sammen med gode venner.

Alltid mange surmagete folk som ikke tåler at ministere også har et liv utenfor politikken.

ulefos

Legg inn av ulefos »

DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 10:09 pm
En justisminister har viktigere ting å gjøre enn å sprade sammen med en haug kjendiser, vil jeg tro. Jeg tror de fleste statsråder prioriterer annerledes. Heldigvis.
det er helt sikkert at en justisminister har viktigere oppgaver, men de har vel litt fritid også.
Denne tråden minner om Abid Utfall mot regjeringen i går der han blant annet kritiserte sittende regjering for forhold som skjedde under den regjeringen han selv deltok i

nytt tynt forsøk DoktorS

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

ulefos skrev: ons okt 19, 2022 7:57 pm
DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 10:09 pm
En justisminister har viktigere ting å gjøre enn å sprade sammen med en haug kjendiser, vil jeg tro. Jeg tror de fleste statsråder prioriterer annerledes. Heldigvis.
det er helt sikkert at en justisminister har viktigere oppgaver, men de har vel litt fritid også.
Denne tråden minner om Abid Utfall mot regjeringen i går der han blant annet kritiserte sittende regjering for forhold som skjedde under den regjeringen han selv deltok i

nytt tynt forsøk DoktorS
Så det er bra at representanter for den rødgrønne regjeringen kaster glans over storkapitalistens hotellimperium og menger seg med influencer-sfæren?

ulefos

Legg inn av ulefos »

DoktorS skrev: ons okt 19, 2022 8:03 pm
Så det er bra at representanter for den rødgrønne regjeringen kaster glans over storkapitalistens hotellimperium og menger seg med influencer-sfæren?
jeg tar ikke stilling til hva en minister gjør på fritida, så lenge det ikke er ulovlig. Og jeg overraskes over at du som venstrevelger gjør det, har dere ikke den holdningen at folk basically kan gjøre som de vil i dine kretser, eller er det bare vi sosialister som er liberale på det personlige plan

William_S

Legg inn av William_S »

Mange verre ministre i denne regjeringen enn Enger Mehl. Borten Moe må være selve symbolet på det. Han er ikke interessert i universitets og høgskolesektoren og motarbeider vel aktivt den også. Han liker den ikke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: tor okt 20, 2022 10:57 am Mange verre ministre i denne regjeringen enn Enger Mehl. Borten Moe må være selve symbolet på det. Han er ikke interessert i universitets og høgskolesektoren og motarbeider vel aktivt den også. Han liker den ikke.
Uten tvil. Borten Moe er iallfall den svakeste av de litt mer profilerte ministerne i denne regjeringen. Persen var også rimelig svak om olje- og energiminister. Vet ikke hvordan hun funker nå som arbeidsminister.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

William_S skrev: tor okt 20, 2022 10:57 am Mange verre ministre i denne regjeringen enn Enger Mehl. Borten Moe må være selve symbolet på det. Han er ikke interessert i universitets og høgskolesektoren og motarbeider vel aktivt den også. Han liker den ikke.
Enig. Alt tyder på at han fekk posten som ein slags trøstepremie fordi han ikkje fekk ein tyngre post. Kva erfaringer han enkeleg Borten Moe med høgare utdanning? Og kva saker brenn han for?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: tor okt 20, 2022 11:00 am
Enig. Alt tyder på at han fekk posten som ein slags trøstepremie fordi han ikkje fekk ein tyngre post. Kva erfaringer han enkeleg Borten Moe med høgare utdanning? Og kva saker brenn han for?
Tror Borten Moe er mest opphengt i olje og vei. Og sekundært landbruk. Det er nada som tyder på at han er særlig interessert i høyere utdanning og forskning.

Jeg synes et minimum for en minister burde vært at h*n har sittet i den aktuelle stortingskomiteen i minst en periode, om h*n ikke har noen yrkesbakgrunn fra sektoren. Det er kanskje ikke så viktig f.eks for en kulturminister, men høyere utdanning, olje og energi, justis og flere andre tror jeg det nesten burde vært et must.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: tor okt 20, 2022 11:06 am Jeg synes et minimum for en minister burde vært at h*n har sittet i den aktuelle stortingskomiteen i minst en periode, om h*n ikke har noen yrkesbakgrunn fra sektoren. Det er kanskje ikke så viktig f.eks for en kulturminister, men høyere utdanning, olje og energi, justis og flere andre tror jeg det nesten burde vært et must.
Helt enig. Dessverre er det viktigere at regjeringen har riktig alders-, kjønns- og geografisk fordeling enn at hver minister faktisk har kjennskap til eget fagfelt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: tor okt 20, 2022 11:11 am
Helt enig. Dessverre er det viktigere at regjeringen har riktig alders-, kjønns- og geografisk fordeling enn at hver minister faktisk har kjennskap til eget fagfelt.
Fryktelig mye andre hensyn ja. Fordeling mellom partiene er vel det viktigste. Så skal de store og tunge navnene ha sine ministerposter. Så kommer kjønn og geografi også inn i bildet. Og alt dette er mer viktig enn faktisk kompetanse for den aktuelle ministerposten. I en del tilfelle så finner de jo faktisk folk som passer. Slik som Vestre som næringsminister, Aasland som olje- og energiminister, osv. Men i andre tilfeller er det helt på trynet. Slik som alle justisminsterne fra Frp i forrigje regjering og Borten Moe i dages.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: tor okt 20, 2022 11:06 am
ms_8 skrev: tor okt 20, 2022 11:00 am
Enig. Alt tyder på at han fekk posten som ein slags trøstepremie fordi han ikkje fekk ein tyngre post. Kva erfaringer han enkeleg Borten Moe med høgare utdanning? Og kva saker brenn han for?
Tror Borten Moe er mest opphengt i olje og vei. Og sekundært landbruk. Det er nada som tyder på at han er særlig interessert i høyere utdanning og forskning.

Jeg synes et minimum for en minister burde vært at h*n har sittet i den aktuelle stortingskomiteen i minst en periode, om h*n ikke har noen yrkesbakgrunn fra sektoren. Det er kanskje ikke så viktig f.eks for en kulturminister, men høyere utdanning, olje og energi, justis og flere andre tror jeg det nesten burde vært et must.
Enig om dette. I det minste at personen har vist interesse og engasjement for sektoren tidlegarar. Borten Moe framstår mest som ein kriseløysing fordi SP hadde andre folk som var mer egna i andre departement og han måtte få plass i regjering.

Ellers er det merkeleg at AP gav denne posten til SP. Sp har aldri vært kjent for å være eit parti for høgare utdanning

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Mehl er så pen.
Hun kan si og gjøre hva hun vil for min del :)

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Att folk virkelig tror att en utdannelse uten noen praktisk erfaring har noe som helst av verdi tror jeg sier sitt.

Mann kan sikkert godt si att det er fult av grønnskoller i regjeringen, spesielt i fra SP. Men den ene vasker ikke bort den andre.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Nja, bedre med en justisminister med jus-utdanning enn en utdanningsminister med noe småkurs på BI. Tror ikke utdannelsen gir altfor mye innsikt annet enn at du blir interessert i feltet, men posten har ansvar for mye mer enn bare rettsapparatet, nei. Men sammenstiller du Mehl opp mot f eks Asheim og de andre broilerne under 40 som har vært ministre under Støre og Solberg (og tidligere) så kommer hun vel ganske greit ut. Men de slapp mye lettere unna fordi de er menn.

Selv så mener jeg at det er en uting at det er vanlig å begynne i rikspolitikken før fylte 40, det er mulig at Mehl er blant unntakene som kan hevde seg i et slikt selskap, mer sannsynlig er det at hun kan hevde seg fordi storting og regjering ellers er befengt av broilere. Det er ikke akkurat satt en høy standard i posten etter at nek som Faremo, Mæland og toskene fra FRP har besatt den.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Neptun skrev: lør okt 22, 2022 1:31 pm Mehl er så pen.
Hun kan si og gjøre hva hun vil for min del :)
Flott dame, bare synd hun jobber for feil parti ;)

Rusten

Legg inn av Rusten »

DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 10:09 pm
MRSA skrev: ons okt 12, 2022 9:41 pm
DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 9:14 pm Viktig å prioritere kjendisstatusen, tydeligvis - innimellom TikTok-slagene...

https://www.vg.no/rampelys/i/Q7yneJ/se- ... pningsfest

Greit at ministere skal ha fritid, men visse ting kan de la være i disse tider.

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-ti ... t/77156831
Kva er det ho skulle ha vore på desse få timane denne festen varte som var så viktig?
En justisminister har viktigere ting å gjøre enn å sprade sammen med en haug kjendiser, vil jeg tro. Jeg tror de fleste statsråder prioriterer annerledes. Heldigvis.
Nevn en profilert politiker som ikke har deltatt i kjendis arrangement eller underholdnings-stunt på fritiden?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 10:09 pm
MRSA skrev: ons okt 12, 2022 9:41 pm
DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 9:14 pm Viktig å prioritere kjendisstatusen, tydeligvis - innimellom TikTok-slagene...

https://www.vg.no/rampelys/i/Q7yneJ/se- ... pningsfest

Greit at ministere skal ha fritid, men visse ting kan de la være i disse tider.

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-ti ... t/77156831
Kva er det ho skulle ha vore på desse få timane denne festen varte som var så viktig?
En justisminister har viktigere ting å gjøre enn å sprade sammen med en haug kjendiser, vil jeg tro. Jeg tror de fleste statsråder prioriterer annerledes. Heldigvis.
Så du mener at i periode man er statsråd, så bør man jobbe 24 timer og ikke gå på en eneste fest? Hva med de som har barn? Kan de delta på barnets bursdagsfest eller har de viktigere ting å gjøre? Hvor trekker du grensene.

Personlig så ser jeg ikke problemet selv om jeg ikke liker justisministeren og synes hun er fullstendig talentløs i jobben. Det at hun går på en fest ser jeg ikke på som noe stort problem.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: tor okt 27, 2022 8:37 pm
DoktorS skrev: ons okt 12, 2022 10:09 pm
MRSA skrev: ons okt 12, 2022 9:41 pm

Kva er det ho skulle ha vore på desse få timane denne festen varte som var så viktig?
En justisminister har viktigere ting å gjøre enn å sprade sammen med en haug kjendiser, vil jeg tro. Jeg tror de fleste statsråder prioriterer annerledes. Heldigvis.
Så du mener at i periode man er statsråd, så bør man jobbe 24 timer og ikke gå på en eneste fest? Hva med de som har barn? Kan de delta på barnets bursdagsfest eller har de viktigere ting å gjøre? Hvor trekker du grensene.

Personlig så ser jeg ikke problemet selv om jeg ikke liker justisministeren og synes hun er fullstendig talentløs i jobben. Det at hun går på en fest ser jeg ikke på som noe stort problem.
Barnebursdag med boller og brus er ok. Pølse i lompe er tvilstilfelle.
Såpass må de tåle

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rusten skrev: man okt 24, 2022 6:39 pm
Nevn en profilert politiker som ikke har deltatt i kjendis arrangement eller underholdnings-stunt på fritiden?
Espen Barth Eide?

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er idiotisk å sette det kvinnemennesket til å bli justisminister. Hjelper ikke at hun er glup når hun er altfor ung og uerfaren til å inneha den jobben.

Champis

Legg inn av Champis »

Det må være et tungt liv når man bruker energi på at en minister er på fest.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Champis skrev: fre nov 25, 2022 1:57 am Det må være et tungt liv når man bruker energi på at en minister er på fest.
Er vel litt forskjell på hvem minister det er, Dagbladet passer spesielt på denne aktuelle :)

Ljot

Legg inn av Ljot »

hauge23 skrev: fre nov 25, 2022 8:43 am
Champis skrev: fre nov 25, 2022 1:57 am Det må være et tungt liv når man bruker energi på at en minister er på fest.
Er vel litt forskjell på hvem minister det er, Dagbladet passer spesielt på denne aktuelle :)
Beklager korrekturen, men øynene mine blør. Hvilken minister. Hvilken!
Ellers burde det være av marginal interesse hva justisministeren gjør på fritiden så lenge det ikke går ut over jobben hun er satt til å gjøre.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Justice 97 skrev: tor nov 24, 2022 9:05 pm Justisministeren er i partyhumør igjen.

Flere av Norges største kjendiser var pyntet til trengsel da magasinet Elle arrangerte galla på Stordalens nye it-hotell. Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl dukket opp på festen iført en glitrende kjole i svart med gjennomsiktige partier. Enger Mehl er ikke fremmed for å sy sine egne kjoler, slik som hun gjorde til stortingsmiddagen for ett år siden, men denne gangen gikk hun for en kreasjon fra Handmade Dresses.

– Jeg er veldig takknemlig for jobben min, som også er krevende. Derfor har jeg ikke så mye tid til å planlegge antrekk, men jeg gleder meg til å kose meg her i kveld med gode venner, sier Enger Mehl.
Tidenes dristigste kjole av en justisminister?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

oddvar_kjempebra skrev: fre nov 25, 2022 8:58 am
Justice 97 skrev: tor nov 24, 2022 9:05 pm Justisministeren er i partyhumør igjen.

Flere av Norges største kjendiser var pyntet til trengsel da magasinet Elle arrangerte galla på Stordalens nye it-hotell. Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl dukket opp på festen iført en glitrende kjole i svart med gjennomsiktige partier. Enger Mehl er ikke fremmed for å sy sine egne kjoler, slik som hun gjorde til stortingsmiddagen for ett år siden, men denne gangen gikk hun for en kreasjon fra Handmade Dresses.

– Jeg er veldig takknemlig for jobben min, som også er krevende. Derfor har jeg ikke så mye tid til å planlegge antrekk, men jeg gleder meg til å kose meg her i kveld med gode venner, sier Enger Mehl.
Tidenes dristigste kjole av en justisminister?
Du har ikke møtt Per-Willy på privaten, tydeligvis.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

palimpsest skrev: fre nov 25, 2022 9:10 am
oddvar_kjempebra skrev: fre nov 25, 2022 8:58 am
Justice 97 skrev: tor nov 24, 2022 9:05 pm Justisministeren er i partyhumør igjen.

Flere av Norges største kjendiser var pyntet til trengsel da magasinet Elle arrangerte galla på Stordalens nye it-hotell. Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl dukket opp på festen iført en glitrende kjole i svart med gjennomsiktige partier. Enger Mehl er ikke fremmed for å sy sine egne kjoler, slik som hun gjorde til stortingsmiddagen for ett år siden, men denne gangen gikk hun for en kreasjon fra Handmade Dresses.

– Jeg er veldig takknemlig for jobben min, som også er krevende. Derfor har jeg ikke så mye tid til å planlegge antrekk, men jeg gleder meg til å kose meg her i kveld med gode venner, sier Enger Mehl.
Tidenes dristigste kjole av en justisminister?
Du har ikke møtt Per-Willy på privaten, tydeligvis.
Nei, heldigvis.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Tidenes mest ræva justisminister. Justisministeren går kledd som en bloggerhore og velger slik oppførsel og bekledning på kjendisfest foran minnesamvær for deporterte jøder i Oslo rådhus. Skulle tro at det hadde vært på sin plass at justisministeren kom og beklaget Statspolitiets deporatasjon og medvirkning til drap på nesten 800 jøder.

Men neida, hun vil heller vise kusa! Er hun helt idiot?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

B.O.B. skrev: fre nov 25, 2022 4:06 pm Tidenes mest ræva justisminister. Justisministeren går kledd som en bloggerhore og velger slik oppførsel og bekledning på kjendisfest foran minnesamvær for deporterte jøder i Oslo rådhus. Skulle tro at det hadde vært på sin plass at justisministeren kom og beklaget Statspolitiets deporatasjon og medvirkning til drap på nesten 800 jøder.

Men neida, hun vil heller vise kusa! Er hun helt idiot?
Vil no påstå at innlegget ditt viser meir idoti enn det Justisministeren gjere. Ho er den beste justisminsteren vi har hatt på minst 8 år, Ho er mange gangar betre enn alle dei som fekk prøve seg frå Frp.
I tillegg er ho ei flott dame som kler kjolen veldig godt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

oddvar_kjempebra skrev: fre nov 25, 2022 8:58 am
Justice 97 skrev: tor nov 24, 2022 9:05 pm Justisministeren er i partyhumør igjen.

Flere av Norges største kjendiser var pyntet til trengsel da magasinet Elle arrangerte galla på Stordalens nye it-hotell. Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl dukket opp på festen iført en glitrende kjole i svart med gjennomsiktige partier. Enger Mehl er ikke fremmed for å sy sine egne kjoler, slik som hun gjorde til stortingsmiddagen for ett år siden, men denne gangen gikk hun for en kreasjon fra Handmade Dresses.

– Jeg er veldig takknemlig for jobben min, som også er krevende. Derfor har jeg ikke så mye tid til å planlegge antrekk, men jeg gleder meg til å kose meg her i kveld med gode venner, sier Enger Mehl.
Tidenes dristigste kjole av en justisminister?
Den outfit'en overlot ikke mye til fantasien :shock:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Regner med hun hadde stor interesse av å ha en fengslende samtale med Carew, får gode råd fra Vita og Wanda, og får ny politisk innsikt fra Morten Hegseth. Aleandra Joner og Petter Pihlgaard bidro helt sikkert også med noe fornuftig....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»