Justisministeren prioriterer kjendisfest

Svar
Hetfield

Re: Justisministeren prioriterer kjendisfest

Legg inn av Hetfield »

Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 10:10 pm For n'te gang så lager jo Mehl mer oppstyr av at hun ikke vil be om unnskyldning enn om hun bare hadde kommet med noe.
Ekspert i å gjemme seg.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 10:10 pm
Solvgutt1 skrev: tor jun 08, 2023 4:45 pm
Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 4:45 pm

Helt enig i at de ikke kan beklage for hver eneste feil, men her er det vel snakk om et terrorangrep som tilsynelatende burde vært avverget. Da er det vel gjerne på sin plass med en standard unnskyldning.
Det har komme en beklagelse fra PST, som var de som sviktet.
Terrorangrep som kunne og burde vært avverget, på norsk jord rettet mot homofile. At PST sviktet er det liten tvil om, men som øverste ansvarlig så burde Mehl kjenne sin besøkelsestid, svelget stoltheten og kommet med en standard unnskyldning. Rent personlig så forstår jeg ikke aversjonen mot det, er jo ikke akkurat som om hun personlig skal ta ansvar for at noen andre ikke har gjort jobben, det er jo mer en høflighetsfrase enn noe annet, en anerkjennelse av at her har noe gått fullstendig feil og fått alvorlige konsekvenser. For n'te gang så lager jo Mehl mer oppstyr av at hun ikke vil be om unnskyldning enn om hun bare hadde kommet med noe.
Det eneste Mehl bør beklage er at hun ikke har lagt ned PST. At PST ikke har noen nytteverdi visste ihvertfall jeg i mange år før denne rapporten.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hedning skrev: tor jun 08, 2023 5:26 pm
ms_8 skrev: tor jun 08, 2023 5:16 pm
Kul_Djevel skrev: tor jun 08, 2023 5:11 pm

Den siste rapporten viser vel bare det jeg har sagt i årevis. PST bør legges ned. Det er et unødvendig pengesluk som ikke greier å forhindre noe som helst. Det eneste de kommer med er intetsigende terrorvurderinger en gang iblant som i seg selv er totalt meningsløse.

De få oppgavene som de gjør kan evt overføres til vanlig politi.

PST er bare en vits og bør legges ned helt. Jeg har jo sagt dette i årevis. De har aldri gjort et nyttig dagsverk noensinne.
Dei har vært flinke på å kreve meir overvåking av det norske folk.
Dette tenker jeg også. Nå vedtok de vel nettopp masseovervåkning av oss,og så klarer de ikke engang å fange opp en Facebookpost fra en av norges mest kjente islamister.
Bhatti ble jo overvåket, men han klaget til EOS- utvalget.
Da fikk PST klask på lanken og ordre om å slutte med overvåkingen av islamisten Bhatti.
Leste det i avisa nå nettopp.
https://www.nrk.no/norge/arfan-bhatti-k ... 1.16438648

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 10:10 pm
Solvgutt1 skrev: tor jun 08, 2023 4:45 pm
Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 4:45 pm

Helt enig i at de ikke kan beklage for hver eneste feil, men her er det vel snakk om et terrorangrep som tilsynelatende burde vært avverget. Da er det vel gjerne på sin plass med en standard unnskyldning.
Det har komme en beklagelse fra PST, som var de som sviktet.
Terrorangrep som kunne og burde vært avverget, på norsk jord rettet mot homofile. At PST sviktet er det liten tvil om, men som øverste ansvarlig så burde Mehl kjenne sin besøkelsestid, svelget stoltheten og kommet med en standard unnskyldning. Rent personlig så forstår jeg ikke aversjonen mot det, er jo ikke akkurat som om hun personlig skal ta ansvar for at noen andre ikke har gjort jobben, det er jo mer en høflighetsfrase enn noe annet, en anerkjennelse av at her har noe gått fullstendig feil og fått alvorlige konsekvenser. For n'te gang så lager jo Mehl mer oppstyr av at hun ikke vil be om unnskyldning enn om hun bare hadde kommet med noe.
Statsministeren er øverste ansvarlig. Egentlig Kongen.

Det er bare fordummende å late som at dette handler om Mehls stolthet.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 8:21 am Statsministeren er øverste ansvarlig. Egentlig Kongen.

Det er bare fordummende å late som at dette handler om Mehls stolthet.
Hvis Kongen hadde vært øverste politiske ansvarlige ville han beklaget. Det samme gjelder de fleste andre mennesker i Norge.

Støre har beklaget en gang i sitt liv og det var til muslimer som ikke var fornøyd med norsk ytringsfrihet (karikaturtegningene). Det er nok av problemer han kunne beklaget etter at han ble statsminister, men vi ser et helt tydelig mønster hvor det alltid er noen andres feil, enten det er Erna, Putin, "krig i Europa", gasspriser, "importert inflasjon", Giske, "personsstrid" om nestlederrollen, EU, uforståelige grunner (kronekursen) eller annet.

Samme med Mehl. Det er noe som heter å ta ansvar. Det gjør hun aldri. Som Støre er hun en "uskyldig" person som tilfeldigvis er helt øverst i pyramiden.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...

lund

Legg inn av lund »

Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Nok av ting å ta henne på, men dette var syltynt grunnlag for kritikk. Mildt sagt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:42 am
Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 8:21 am Statsministeren er øverste ansvarlig. Egentlig Kongen.

Det er bare fordummende å late som at dette handler om Mehls stolthet.
Hvis Kongen hadde vært øverste politiske ansvarlige ville han beklaget. Det samme gjelder de fleste andre mennesker i Norge.

Støre har beklaget en gang i sitt liv og det var til muslimer som ikke var fornøyd med norsk ytringsfrihet (karikaturtegningene). Det er nok av problemer han kunne beklaget etter at han ble statsminister, men vi ser et helt tydelig mønster hvor det alltid er noen andres feil, enten det er Erna, Putin, "krig i Europa", gasspriser, "importert inflasjon", Giske, "personsstrid" om nestlederrollen, EU, uforståelige grunner (kronekursen) eller annet.

Samme med Mehl. Det er noe som heter å ta ansvar. Det gjør hun aldri. Som Støre er hun en "uskyldig" person som tilfeldigvis er helt øverst i pyramiden.
Ja, det er noe som heter å ta ansvar og ansvaret for denne feilen er et PST som skal ta. Derfor bør ingen andre enn dem beklage bare for å score billige politiske poeng.

Jeg syns Mehl imponerer her. Hun kunne tatt den enkle veien, beklaget og utvannet ansvaret til PST ved å gjøre dette til en feil av politiske dimensjoner. Det gjør hun ikke. Hun plasserer ansvaret tydelig der det hører hjemme. Tøft gjort.

fargerik

Legg inn av fargerik »

lund skrev: fre jun 09, 2023 8:48 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Nok av ting å ta henne på, men dette var syltynt grunnlag for kritikk. Mildt sagt.
Er det bare jeg som stusser over at islamisten Bhatti som ble overvåket på grunn av mistanke om planlegging av terror klaget til Stortingets eget overvåkingsorgan som overvåker PST (EOS- utvalget) og fikk medhold i at det var ulovlig overvåking? Det virker for meg som om det var Stortinget som beordret PST til å avslutte overvåkingen av Bhatti.
Dette EOS- utvalget gjorde kanskje en bedre jobb i forrige århundre? Den gang de het Supperådet?

Investor

Legg inn av Investor »

Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Slenger ut en brannfakkel her:
Både Justisminister, PST-sjef og Politidirektør er kvinner.
Har dette feltet blitt for "soft" i møte med den økende kriminaliteten i samfunnet, og må vi snart få inn noen menn som er litt hardere i klypa?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Et slikt bilde må være lov. Verre er den tiktok-videoen der hun åpenbart ønsker å vise frem ræva.

Investor

Legg inn av Investor »

Cedianar skrev: fre jun 09, 2023 9:24 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Et slikt bilde må være lov. Verre er den tiktok-videoen der hun åpenbart ønsker å vise frem ræva.
Vi har egentlig en temmelig sensuell justisminister.
Blunker forførende, i badedrakt på surfbrett, går i gjennomsiktig kjole, og nå denne rumpevideoen.
Hu er jo rimelig eye candy da :)

Assi

Legg inn av Assi »

Investor skrev: fre jun 09, 2023 9:13 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Slenger ut en brannfakkel her:
Både Justisminister, PST-sjef og Politidirektør er kvinner.
Har dette feltet blitt for "soft" i møte med den økende kriminaliteten i samfunnet, og må vi snart få inn noen menn som er litt hardere i klypa?
Gangås var en katastrofe som politimester i østfold, og belønningen var å stige i gradene..

Investor

Legg inn av Investor »

Assi skrev: fre jun 09, 2023 10:15 am
Investor skrev: fre jun 09, 2023 9:13 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Slenger ut en brannfakkel her:
Både Justisminister, PST-sjef og Politidirektør er kvinner.
Har dette feltet blitt for "soft" i møte med den økende kriminaliteten i samfunnet, og må vi snart få inn noen menn som er litt hardere i klypa?
Gangås var en katastrofe som politimester i østfold, og belønningen var å stige i gradene..
Hva gjorde hun som tilsier denne betegnelsen?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 09, 2023 10:27 am
Investor skrev: fre jun 09, 2023 9:13 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Slenger ut en brannfakkel her:
Både Justisminister, PST-sjef og Politidirektør er kvinner.
Har dette feltet blitt for "soft" i møte med den økende kriminaliteten i samfunnet, og må vi snart få inn noen menn som er litt hardere i klypa?
Jeg tror ikke det er tilfeldig at politiskandalene kommer på løpende bånd, for å si det sånn. Om det er for at store deler av topplederne i justissektoren er kvinner skal jeg ikke påstå, men at flere av kvinnene som sitter i toppen nå ikke er de rette for jobbene de besitter, som skrekkeksempelet Benedicte Bjørnland, det er jeg rimelig sikker på.
Jeg har vel ikke noe belegg for å si det slik - men det er klart, man stusser jo litt når alle i Dax18-studio som må innrømme feil på feil i denne saken er kvinner... Det var jo ikke et veldig tradisjonelt kvinneyrke når de startet sin karriere, gadd vite om det ligger et snev av kvotering til grunn her...

Ellers synes jeg justisministeren virker nesten skremt der hun står i studio i Dagsrevyen, livredd for å si noe feil - da blir det bare korrekt skuespill og det gir liten troverdighet. Hun virker ikke å ha noen tyngde i det hele tatt. Men det har jo stort sett ikke folk i 20-årene noen sted. Det er egentlig smått at absurd at det sitter en 29-åring på toppen av justissektoren i Norge. Det er vel knapt som at folk i den alderen er kvalifisert til å være butikksjef i Kiwi.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 09, 2023 10:27 am
Investor skrev: fre jun 09, 2023 9:13 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Slenger ut en brannfakkel her:
Både Justisminister, PST-sjef og Politidirektør er kvinner.
Har dette feltet blitt for "soft" i møte med den økende kriminaliteten i samfunnet, og må vi snart få inn noen menn som er litt hardere i klypa?
Jeg tror ikke det er tilfeldig at politiskandalene kommer på løpende bånd, for å si det sånn. Om det er for at store deler av topplederne i justissektoren er kvinner skal jeg ikke påstå, men at flere av kvinnene som sitter i toppen nå ikke er de rette for jobbene de besitter, som skrekkeksempelet Benedicte Bjørnland, det er jeg rimelig sikker på.
Hukommelsen er litt sjaber her i varmen......men derfor spør jeg :
Hvor mange kvinnelige justisministere hadde Erna i sine to stortingsperioder?
Var det bare en? Listhaug som ble sparket i 2018-ish?
Sist redigert av fargerik den fre jun 09, 2023 11:14 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Er Mehl blitt den nye Listhaug? Som alle elsker å diskutere, som venstresiden skal ta for alt det er verdt, og som på en eller annen måte klarer å styre media/kritikk på den måten hun ønsker?

fargerik

Legg inn av fargerik »

BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:14 am Er Mehl blitt den nye Listhaug? Som alle elsker å diskutere, som venstresiden skal ta for alt det er verdt, og som på en eller annen måte klarer å styre media/kritikk på den måten hun ønsker?
Mehl sin store fordel er at hun er flink til å veie sine ord.
Hylekoret skriker etter at hun skal si noe som kan brukes mot henne, og hun er så smart at hun ikke går i fella.
Imponerende.
Cold as Ice, og umulig å vippe av pinnen på grunn av en setning feil.
"Du må si at det er terror"
"Nei"
Alle forlanger at du skal si TERROR"
"Nei,det skal eller må jeg ikke si"

Investor

Legg inn av Investor »

fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:17 am
BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:14 am Er Mehl blitt den nye Listhaug? Som alle elsker å diskutere, som venstresiden skal ta for alt det er verdt, og som på en eller annen måte klarer å styre media/kritikk på den måten hun ønsker?
Mehl sin store fordel er at hun er flink til å veie sine ord.
Hylekoret skriker etter at hun skal si noe som kan brukes mot henne, og hun er så smart at hun ikke går i fella.
Imponerende.
Cold as Ice, og umulig å vippe av pinnen på grunn av en setning feil.
"Du må si at det er terror"
"Nei"
Alle forlanger at du skal si TERROR"
"Nei,det skal eller må jeg ikke si"
Fyren er tatt med smoking gun etter å ha skutt mot homofile, og hun insisterer på å si "mulig" terror, før saken er avgjort i retten.
Seriøst, får være grenser for å være PK, tror ikke hun risikerer mye ved å innrømme at dette er nettopp TERROR!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Investor skrev: fre jun 09, 2023 11:25 am
fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:17 am
BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:14 am Er Mehl blitt den nye Listhaug? Som alle elsker å diskutere, som venstresiden skal ta for alt det er verdt, og som på en eller annen måte klarer å styre media/kritikk på den måten hun ønsker?
Mehl sin store fordel er at hun er flink til å veie sine ord.
Hylekoret skriker etter at hun skal si noe som kan brukes mot henne, og hun er så smart at hun ikke går i fella.
Imponerende.
Cold as Ice, og umulig å vippe av pinnen på grunn av en setning feil.
"Du må si at det er terror"
"Nei"
Alle forlanger at du skal si TERROR"
"Nei,det skal eller må jeg ikke si"
Fyren er tatt med smoking gun etter å ha skutt mot homofile, og hun insisterer på å si "mulig" terror, før saken er avgjort i retten.
Seriøst, får være grenser for å være PK, tror ikke hun risikerer mye ved å innrømme at dette er nettopp TERROR!
Jeg noterer meg at du insistererer på at justisministeren skal felle dom før retten har felt sin dom.
Kanskje det er smartere å overlate til domstolene å felle dom?

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Investor skrev: fre jun 09, 2023 11:25 am
fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:17 am
BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:14 am Er Mehl blitt den nye Listhaug? Som alle elsker å diskutere, som venstresiden skal ta for alt det er verdt, og som på en eller annen måte klarer å styre media/kritikk på den måten hun ønsker?
Mehl sin store fordel er at hun er flink til å veie sine ord.
Hylekoret skriker etter at hun skal si noe som kan brukes mot henne, og hun er så smart at hun ikke går i fella.
Imponerende.
Cold as Ice, og umulig å vippe av pinnen på grunn av en setning feil.
"Du må si at det er terror"
"Nei"
Alle forlanger at du skal si TERROR"
"Nei,det skal eller må jeg ikke si"
Fyren er tatt med smoking gun etter å ha skutt mot homofile, og hun insisterer på å si "mulig" terror, før saken er avgjort i retten.
Seriøst, får være grenser for å være PK, tror ikke hun risikerer mye ved å innrømme at dette er nettopp TERROR!
Her er jeg uenig med deg. Vi vet foreløpig lite om saken og hvordan den kommer til å gå i retten. Bhatti er ikke engang under kontroll. Forsvarerne er stadig ute i media, og terroristen selv nekter å forklare seg. Det er mange aspekter ved denne saken, og i beste fall for terroristen så kan ikke retten konkludere med at dette er terror, men "kun" drap og forsøk på drap. Alle vet jo at dette er terror, men spørsmålet er jo om det kan bevises utover enhver rimelig tvil i retten. Så uavhengig av hva man mener om Mehl så mener jeg at det er helt riktig av henne å ikke konkludere og kommentere i media, det rettslige eller ting som kan brukes i retten.

Det er for øvrig minst like viktig at man får retten til å se på dette som terror slik at man kan dømme Bhatti (og evt. flere), og ikke bare drapsmannen som uansett bør få 21 år forvaring

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

lund skrev: fre jun 09, 2023 8:48 am
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 8:46 am Som en dreven influencer passer hun på at pressen får et bilde av at hun har tatt et møte:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23caf3f636

Appearance, appearance, appearance...
Nok av ting å ta henne på, men dette var syltynt grunnlag for kritikk. Mildt sagt.

Kritikken har et dypere grunnlag. Jeg kan ikke huske at en minister har fått så mye kritikk for møtene hun ikke har tatt som Mehl. Det er mange som har etterlyst dialog med henne og gjennomgangsmelodien er at hun er utilgjengelig overfor de hun har ansvaret for.

I lys av det syns jeg det er påfallende at hun tar et møte etter at skaden har skjedd, hvor hun kan spille "lykkelig uvitende" før det var for sent, og som hun passer på at det blir tatt bilde av. Jeg foretrekker ministere som er proaktive før skaden skjer og som tar ansvar etter, gjerne uten et bilde på forsiden av VG.

fargerik

Legg inn av fargerik »

BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:34 am
Investor skrev: fre jun 09, 2023 11:25 am
fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:17 am
Mehl sin store fordel er at hun er flink til å veie sine ord.
Hylekoret skriker etter at hun skal si noe som kan brukes mot henne, og hun er så smart at hun ikke går i fella.
Imponerende.
Cold as Ice, og umulig å vippe av pinnen på grunn av en setning feil.
"Du må si at det er terror"
"Nei"
Alle forlanger at du skal si TERROR"
"Nei,det skal eller må jeg ikke si"
Fyren er tatt med smoking gun etter å ha skutt mot homofile, og hun insisterer på å si "mulig" terror, før saken er avgjort i retten.
Seriøst, får være grenser for å være PK, tror ikke hun risikerer mye ved å innrømme at dette er nettopp TERROR!
Her er jeg uenig med deg. Vi vet foreløpig lite om saken og hvordan den kommer til å gå i retten. Bhatti er ikke engang under kontroll. Forsvarerne er stadig ute i media, og terroristen selv nekter å forklare seg. Det er mange aspekter ved denne saken, og i beste fall for terroristen så kan ikke retten konkludere med at dette er terror, men "kun" drap og forsøk på drap. Alle vet jo at dette er terror, men spørsmålet er jo om det kan bevises utover enhver rimelig tvil i retten. Så uavhengig av hva man mener om Mehl så mener jeg at det er helt riktig av henne å ikke konkludere og kommentere i media, det rettslige eller ting som kan brukes i retten.

Det er for øvrig minst like viktig at man får retten til å se på dette som terror slik at man kan dømme Bhatti (og evt. flere), og ikke bare drapsmannen som uansett bør få 21 år forvaring
Jeg tror også han vil bli dømt, men hverken du, jeg, justisministeren eller noen andre skal foregripe begivenhetenes gang og dømme før en dom er felt.
Han må uansett hentes til Norge ASAP. Nå sitter han i fengsel i Pakistan og planlegger og styrer terroraksjoner.
Han må hentes hit, dømmes her og bures inn her.

Investor

Legg inn av Investor »

fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:51 am
BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:34 am
Investor skrev: fre jun 09, 2023 11:25 am
Fyren er tatt med smoking gun etter å ha skutt mot homofile, og hun insisterer på å si "mulig" terror, før saken er avgjort i retten.
Seriøst, får være grenser for å være PK, tror ikke hun risikerer mye ved å innrømme at dette er nettopp TERROR!
Her er jeg uenig med deg. Vi vet foreløpig lite om saken og hvordan den kommer til å gå i retten. Bhatti er ikke engang under kontroll. Forsvarerne er stadig ute i media, og terroristen selv nekter å forklare seg. Det er mange aspekter ved denne saken, og i beste fall for terroristen så kan ikke retten konkludere med at dette er terror, men "kun" drap og forsøk på drap. Alle vet jo at dette er terror, men spørsmålet er jo om det kan bevises utover enhver rimelig tvil i retten. Så uavhengig av hva man mener om Mehl så mener jeg at det er helt riktig av henne å ikke konkludere og kommentere i media, det rettslige eller ting som kan brukes i retten.

Det er for øvrig minst like viktig at man får retten til å se på dette som terror slik at man kan dømme Bhatti (og evt. flere), og ikke bare drapsmannen som uansett bør få 21 år forvaring
Jeg tror også han vil bli dømt, men hverken du, jeg, justisministeren eller noen andre skal foregripe begivenhetenes gang og dømme før en dom er felt.
Han må uansett hentes til Norge ASAP. Nå sitter han i fengsel i Pakistan og planlegger og styrer terroraksjoner.
Han må hentes hit, dømmes her og bures inn her.
Wikipedia:
"Terrorisme (også kalt en terroraksjon, et terrorangrep, en terrorhandling eller et terroranslag) kan beskrives som realiserte, målbevisste, voldelige handlinger rettet mot sivile (ikke-militære) mennesker eller mot myndigheter eller deres installasjoner til tider og steder som ellers ville vært fredelige. Handlinger av en slik art blir gjerne fulgt opp med trusler om nye hendinger."

Handlingen til Matapour var nettopp en slik handling, trenger ikke en lang prosess i retten for å fastslå det. Han blir jo av dere og andre kalt terroristen, så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke dette
kan stemples som en terrorhandling!
Blir TERRORISTEN av en eller annen grunn frikjent i retten, gud forby, så tror jeg allikevel karakteristikken av dette som en terrorhandling står seg godt.
Det er kun PK'ere som ikke vil ta dette ordet i sin munn.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Investor skrev: fre jun 09, 2023 12:18 pm
fargerik skrev: fre jun 09, 2023 11:51 am
BBQsaus skrev: fre jun 09, 2023 11:34 am

Her er jeg uenig med deg. Vi vet foreløpig lite om saken og hvordan den kommer til å gå i retten. Bhatti er ikke engang under kontroll. Forsvarerne er stadig ute i media, og terroristen selv nekter å forklare seg. Det er mange aspekter ved denne saken, og i beste fall for terroristen så kan ikke retten konkludere med at dette er terror, men "kun" drap og forsøk på drap. Alle vet jo at dette er terror, men spørsmålet er jo om det kan bevises utover enhver rimelig tvil i retten. Så uavhengig av hva man mener om Mehl så mener jeg at det er helt riktig av henne å ikke konkludere og kommentere i media, det rettslige eller ting som kan brukes i retten.

Det er for øvrig minst like viktig at man får retten til å se på dette som terror slik at man kan dømme Bhatti (og evt. flere), og ikke bare drapsmannen som uansett bør få 21 år forvaring
Jeg tror også han vil bli dømt, men hverken du, jeg, justisministeren eller noen andre skal foregripe begivenhetenes gang og dømme før en dom er felt.
Han må uansett hentes til Norge ASAP. Nå sitter han i fengsel i Pakistan og planlegger og styrer terroraksjoner.
Han må hentes hit, dømmes her og bures inn her.
Wikipedia:
"Terrorisme (også kalt en terroraksjon, et terrorangrep, en terrorhandling eller et terroranslag) kan beskrives som realiserte, målbevisste, voldelige handlinger rettet mot sivile (ikke-militære) mennesker eller mot myndigheter eller deres installasjoner til tider og steder som ellers ville vært fredelige. Handlinger av en slik art blir gjerne fulgt opp med trusler om nye hendinger."

Handlingen til Matapour var nettopp en slik handling, trenger ikke en lang prosess i retten for å fastslå det. Han blir jo av dere og andre kalt terroristen, så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke dette
kan stemples som en terrorhandling!
Blir TERRORISTEN av en eller annen grunn frikjent i retten, gud forby, så tror jeg allikevel karakteristikken av dette som en terrorhandling står seg godt.
Det er kun PK'ere som ikke vil ta dette ordet i sin munn.
Vi lever i en rettsstat, ikke i et diktatur hvor en minister dømmer.
Vil du ha diktatur, flytt til et diktatur.
Jeg foretrekker det systemet vi har.
Til og med terroristen/nazisten ABB-fjottolf fikk sin sak opp for domstolen, selv om han ble fersket i gjerningsøyeblikket. Jeg må innrømme at jeg personlig ville ha skutt ham der og da, men jeg er heller ikke dommer.
Kunne sikkert også vært tilfreds dersom noen blåste hue av Bhatti, men jeg er altså ikke dommer.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det bemerkes av programledere i Dax18 dag heller, etter høringen på Stortinget.....

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kanskje vi ikke burde kalle det drap heller? Det kan jo ha vært selvforsvar

Investor

Legg inn av Investor »

Vi har nå en justisminister som nærmest er livredd for å tråkke i salaten, sett i lys av den blå-blå regjeringens mange ministerfall, og som derfor gjemmer seg bak generelle ord og vendinger (DAX18: et maraton av desslike faktisk) og som ikke TØR ta de beslutninger som MÅ tas i denne saken. Blir ikke forundret om at det blir reist mistillitsforslag på henne snart, hvis hun ikke tar ansvar og HANDLER!

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Investor skrev: ons jun 14, 2023 7:27 pm Vi har nå en justisminister som nærmest er livredd for å tråkke i salaten, sett i lys av den blå-blå regjeringens mange ministerfall, og som derfor gjemmer seg bak generelle ord og vendinger (DAX18: et maraton av desslike faktisk) og som ikke TØR ta de beslutninger som MÅ tas i denne saken. Blir ikke forundret om at det blir reist mistillitsforslag på henne snart, hvis hun ikke tar ansvar og HANDLER!
Ho er jo 10 gangar betre enn dei 8 frå Frp.

Investor

Legg inn av Investor »

MRSA skrev: ons jun 14, 2023 8:44 pm
Investor skrev: ons jun 14, 2023 7:27 pm Vi har nå en justisminister som nærmest er livredd for å tråkke i salaten, sett i lys av den blå-blå regjeringens mange ministerfall, og som derfor gjemmer seg bak generelle ord og vendinger (DAX18: et maraton av desslike faktisk) og som ikke TØR ta de beslutninger som MÅ tas i denne saken. Blir ikke forundret om at det blir reist mistillitsforslag på henne snart, hvis hun ikke tar ansvar og HANDLER!
Ho er jo 10 gangar betre enn dei 8 frå Frp.
Ok, og vi nevner i fleng.....?
1. Flinkere til å være på TikTok og sette landets sikkerhet i fare?
2. Flinkere til å gå på kjendisfester i "gjennomsiktig" kjole?
3. Flinkere til å filme sin egen sexy rumpe i FN?
4. Flinkere til å legge seg ut med det homofile miljøet?
Fill in the missing.....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»