Mobbing på skolen

Svar
perchri
Innlegg: 659

Re: Mobbing på skolen

Legg inn av perchri »

Jhinx skrev: tir nov 29, 2022 12:09 pm Har en gutt som har blitt mobbet siden barnehagen. Han går nå i 3. klasse. Vi har meldt fra til barnehage og skole 7 eller 8 ganger. Kun fått handlingsplan 1 gang på 30 dager. Han har holdt på å bli blind, fått blåe øyer, blåmerker over hele kroppen, blir jaget rundt skolen av større grupper. Redd for å gå på skolen til tider. Har nesten ingen venner pga dette. Er den flinkeste faglig og trener 5 dager i uken. Blant annet judo for å kunne forsvare seg i fremtiden. Men vi har fått streng beskjed at uansett hvor mye mobbet han blir, så har han ikke lov å ta igjen. Han har kun lov å si fira til en lærer.
På sist foreldremøte spurte han hva han skule gjøre om han ikke så en lærer. Da skulle han bare løpe til han fant en. Men han sa det er ikke alltid han finner en og etter 3-4 runder rundt skolen tar de han igjen. De kaster pinner og stener på han. Den ene gangen han skulle ta igjen, DA fikk læreren det med seg og stormet mot min gutt og grep tak i han med voldsom raft og løftet han opp i luften. Dette fikk en anen lærer med seg. Heldigvis. Rektor krevde en kontrakt fra læreren at han ikke fikk lov til å ta på gutten min til handlingsplanen var over. Gutten min er nå redd elevene OG læreren sin.
Jeg er nestleder i FAU og har prøvd å ta opp slike ting der. Men rektor il ikke ta opp slike ting i FAU. Kun økonomi ting og ting som har med administrasjon og drift av skole. Ikke på 3 år har vi pratet om elevene eler utfordringer i skolegård.
Så til dere andre som har et barn som blir mobbet. Gi opp å prøve å få det fikset via skolen. Eneste løsning er å manne opp barnet til å kunne ta igjen. Min trener judo og skal lære seg MMA teknikker veldig snart. Det er bare viktig at når barnet lærer seg skadelige forsvarsmetoder, så må de ikke brukes på skolen, men utenfor skoletid. På vei hjem fks.
Før så ble mobberne straffet og de som ble mobbet beskyttet. Nå har den rollen snudd. Mobberne blir beskyttet, mens de som blir mobbet blir oversett eller ikke trodd. For mobberne lyver og sier de ikke har gjort noe, og lærerne må nødt til å tro på det. Sev om det andre barnet har blåmerker.
Andre løsninger er å få eldre barn til å banke opp mobberne. Gi dem et par hundrelapper og si de kan få gjøre det en gang i uken fks.

Jeg hører kanskje litt kald og brutal ut nå. Men når barnet ditt har blitt mobbet i snart 5 år, og ingenting blir gjort, så blir du desperat etter løsninger.
Ikke la mobberne vinne. Samfunnet er lagt opp til å beskytte dem, så vi må handle smart selv.
Ikke lov å ta igjen! Pisseprat. Lær eleven selvforsvar så det svir. Kan/hun alliere seg med flere er jo det positum. La mobberen få så det merkes. Nille og dakkar gjelder ikke der i gården. Lær poden alle dirty knep og litt til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Foreldre og Barn»