NBA 2022/23

Svar
Trolljegeren

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Trolljegeren »

LBJ91 skrev: søn mai 14, 2023 4:35 pm Er ett par ganger per kamp at man tenker "Wow,LeBron har ikke tapt seg så mye rent atletisk", men så har man klipp som det her og da skjønner man fort at jo, det har han lol

Han er fortsatt en elite atlet, men LeBron mot slutten av den første Cavs tida var på en annen planet rent atletisk
Det er faen meg helt latterlig hvor rask han var, spesielt når man tanker på at han er 2.06 høy og nok veide over 110 kg. At denne mannen ikke har fått flere skader viser både hvor seriøst han har vært mtp hvordan han har behandlet kroppen sin, og hvilket fysisk unikum han er.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Før PO når lagene spilte om diverse plasser så ønsket jeg Lakers på 5 eller 7 seed. Jeg så for meg at de ville ta Memphis eller Sacra i første runde. Fryktet ikke GS i en semi, matchup messig. Ville unngå Phoenix og Clippers for enhver pris, og håpet var Denver skulle komme seg ut. Tilslutt fikk jeg viljen og ønske mitt. Denver - Lakers. Personlig tror jeg Lakers tar Denver, Jokic vil ikke få det lett mot AD, AD er ikke Ayton eller Zubac. I tillegg er Jokic direkte ræv i forsvar og der er Lakers styrker, de kommer til å angripe painten konstant og vi kan fort få feil trøbbel på Jokeren i noen av kampene.

Tror Boston kommer til finalen, men håper på Miami (liker ikke Tatum). I fjor tok Boston de 4-3 mot en skadet Butler som bommet serie winning 3er. Håper Miami kan finne den magiske evnen de har å gjøre det til en serie.

Uansett tror Lakers stiller greit mot Boston Hvis de skulle komme seg til finalen. Folk undervurderer Lakers noe jævlig. Ligaens beste forsvar og beste record siden deadline day. Slo ut et vrient Memphis som har det beste inside forsvaret i ligaen og de slo ut regjerende mester med samme lag og var fulltallig

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Syns synd i Doc. Harden som ikke stiller og Embiid som overhodet ikke er noe MVP. Beste for Doc er å komme seg vekk fra det shitshowet

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: søn mai 14, 2023 11:36 pm
Lolzalot skrev: fre mai 12, 2023 6:46 pm Mer komplett i hvilken forstand? Bedre defensivt liksom? For selv med nesten ekvivalent PPG så når han ikke Doncic opp til knærne offensivt. Tatum har blitt en bedre playmaker med årene, men det er langt opp til Luka som komplett offensivt våpen.
Tenkte selvsagt på at en kan spille elite forsvar mens den andre har spilt bra forsvar i tilsammen 5 kamper i karrieren.

Offensivt er selsvagt Doncic bedre med ball i hendene, men Tatum er dimensjoner bedre uten ball. Beveger seg faktisk, i motsetning til Doncic der lite fungerer når ikke han har ball og står med hendene på knærne i hjørnet når han ikke har ball. Sånn sett kan man faktisk argumentere for at Tatum er mer komplett offensivt også, selv om Doncic er en magiker når han får styre showet alene.

Pr nå ville jeg heller hatt Tatum enn Doncic om jeg skulle starte en franchise fra scratch.
Doncic spillte hovedsaklig offball i Real så klarer ikke helt å svelge den at Tatum er dimensjoner bedre uten ball(sesongen han ble MVP og Finals MVP i Eurobasket). Nivåforskjellene på lagene Celtics/Mavs føler jeg svarer mye bedre på spillestil og bevegelse uten ball enn at den ene skal være bedre enn den andre sånn sett. Før Kyrie og periodevis med Brunson var det jo ingen andre som kunne bære opp den ballen for Mavs.

Det er også lettere å spille forsvar når du i lengre perioder ikke må stå for 60-70% av alt som skjer offensivt for laget, men sett bort i fra det også så er Tatum selvfølgelig klasse defensivt. Selv med bedre roster construction kommer Luka aldri til å nå opp der.

Tatum hadde en magisk aften i går, men vi får bare være enig om å være uenige ang. hvem vi hadde startet en franchise fra scratch med :)

Draciger

Legg inn av Draciger »

Celtics vinner 4-3 over 76ers etter en litt for lang serie etter min smak. Denne serien skulle være langt kortere og vi skulle ha tatt Game 1 og Game 5 i mine øyne.

Tatum har hatt litt av en berg- og dalbane av en serie men avsluttet rimelig sterkt. Tror den aller siste kampen vekket Tatum til livet og han vil prestere bedre utover playoffs. Brown har som alltid vær konsistent men har forsvunnet utover kampene så det er smått bekymringsverdig. Shoutout til Al Horford, han spiller svært bra defence på MVPen i en alder av 36 år, det er sterkt. Offensivt bidro han ikke særlig mye og heldigvis løsna treeren seg på slutten av serien. Benken bidro med sitt men det mest positive var at defencen har satt seg langt bedre. Defencen var særdeles bra i 4th i game 6 og 3rd i game 7.

Nå venter Miami som jeg vil tro blir tøffere motstand. Klar fordel på treningsbenken og Miami er i en flytsone som gjør de vanskelig å møte. Blir en jevn batalje men Celtics defence vipper det hele i vår favør.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KTBFFH skrev: man mai 15, 2023 11:44 am Syns synd i Doc. Harden som ikke stiller og Embiid som overhodet ikke er noe MVP. Beste for Doc er å komme seg vekk fra det shitshowet
Nå har vel ikke Doc akkurat vist at han presterer selv i disse situasjonene selv, til tross for at det var null hjelp å få fra spillerne i går. Taper matchballen i G6 også, før man får dette shitshowet av en kamp i går.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Chromeback skrev: man mai 15, 2023 1:02 pm
KTBFFH skrev: man mai 15, 2023 11:44 am Syns synd i Doc. Harden som ikke stiller og Embiid som overhodet ikke er noe MVP. Beste for Doc er å komme seg vekk fra det shitshowet
Nå har vel ikke Doc akkurat vist at han presterer selv i disse situasjonene selv, til tross for at det var null hjelp å få fra spillerne i går. Taper matchballen i G6 også, før man får dette shitshowet av en kamp i går.
Ikke uenig, men denne serien er ikke på Doc. Man kan ta Doc for serien mot Denver i boblen som Clippers trener, men ikke nå

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Det beste for Doc er å finne ut Game 7 trøbblet 😅

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lurer på når Spo skal få Coach of the Year jeg.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Team Ingebrigtsen skrev: man mai 15, 2023 8:00 am
LBJ91 skrev: søn mai 14, 2023 1:08 pm
Team Ingebrigtsen skrev: søn mai 14, 2023 7:50 am
Det vanskeligste er å se alternativene om AD havner i foultrøbbel. Hvordan skal man da spille mot Jokic? Gabriel er for liten, TT likeså, så egentlig er beste alternativ Bamba, men han er jo skadet selv om det er dag-til-dag. Derfor det første jeg tenkte når Lakers gikk videre, at dette er en matchup hvor man virkelig vil savne Dwight, som var enorm mot Jokic i 2020. Derimot kan Lakers spille både Vando og Schroder mot Murray, og kanskje også Reaves. Så bør være mulig å stagge han litt. Det betyr nok for eksempel KCP mot DLo, heldigvis er ikke KCP en typisk scorer.

Beste taktiske løsning for Lakers vil nok være å pøse på inside, slik at man snur eventuelt foultrøbbel i motsatt retning, mot Jokic.
Kommer til å savne 2020 Dwight, men AD var en såpass bedre skytter da at jeg tror Lakers offence hadde blitt en for tynn suppe med en sånn taktikk iår, unntaket er som du er inne på i de minuttene hvor AD er av gulvet grunnet hvile eller foultrøbbel, for det lukter ikke akkurat svidd av trioen Gabriel/TT/Bamba..

Å få Jokic i foultrøbbel oftere enn AD er alfa omega for hele serien
Ja, det er akkurat det, AD midrange-jumper var nesten automatisk i 2020, det er også derfor jeg tenkte på Bamba, han har størrelsen defensivt, og han kan trekke ut å treffe noen treere offensivt. Ville uansett ikke vært en sentral brikke, men kunne tatt noen minutter. Men han er ikke klar fysisk når han har gått halvskadet en stund nå. Uansett, akkurat slik det er nå har Lakers kun AD å bruke mot Jokic.

Salihovic91 skrev: søn mai 14, 2023 11:22 pm Hadde sendt Harden i dusjen omtrent jeg. Herregud for en giddalaus, forferdelig performance. Embiid har ihvertfall bidratt til tider her, Harden er jo klink stryk på ALT
Hvorfor overrasket? Harden har skapt en karriere på å initiere kontakt med motspiller og komme seg til FTs. Det funker ikke utover i et sluttspill, slik har det alltid vært. Når du i tillegg er slapp defensivt, så er resultatet omtrent som dette. Han skal derimot ha for å være en god å distribuere ballen når han gidder...Embiid er nok skadeplaget, og det er nok ikke helt fair å bedømme han ut fra denne serien.
Ikke overrasket per se, men mer sånn. Det her er jævla ræva. Som Barstad sa i sendinga, når du knapt går for skudd så er 7 assists ganske ræva

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Trolljegeren skrev: tir mai 16, 2023 9:11 am Lurer på når Spo skal få Coach of the Year jeg.
Spo er i en tricky situasjon når det gjelder COY. De to enkleste måtene å vinne den prisen er å:
1. Ta over ett nytt lag å løfte dem til nye høyder
2. Overprestere forventningene i regular season noe voldsomt.

Nummer 1 er utelukket for han kommer aldri til å forlate Miami og nummer to er nesten også utelukket siden forventingene til Miami alltid kommer til å være der. Tror nesten måten han må vinne prisen på per nå er som en slags lifetime achievement.


Over til noe somewhat related:


Hvis modellen din sier at ett lag i conference finals har 97% til å vinne så er det på tide å skylle den modellen ned i dass..

R66

Legg inn av R66 »

For en dag for Nba, først får vi draft rekkefølgen også starter conf finaler

Draciger

Legg inn av Draciger »

LBJ91 skrev: tir mai 16, 2023 2:55 pm
Trolljegeren skrev: tir mai 16, 2023 9:11 am Lurer på når Spo skal få Coach of the Year jeg.
Spo er i en tricky situasjon når det gjelder COY. De to enkleste måtene å vinne den prisen er å:
1. Ta over ett nytt lag å løfte dem til nye høyder
2. Overprestere forventningene i regular season noe voldsomt.

Nummer 1 er utelukket for han kommer aldri til å forlate Miami og nummer to er nesten også utelukket siden forventingene til Miami alltid kommer til å være der. Tror nesten måten han må vinne prisen på per nå er som en slags lifetime achievement.


Over til noe somewhat related:


Hvis modellen din sier at ett lag i conference finals har 97% til å vinne så er det på tide å skylle den modellen ned i dass..
Spo alene utgjør 20%. Så den modellen er bare for å gi Miami mer motivasjon.

Heat og Celtics har virkelig dominert East Conf, et av lagene har vel alltid vært i Finals de siste 15 årene.
Sist redigert av Draciger den tir mai 16, 2023 3:05 pm, redigert 1 gang totalt.

R66

Legg inn av R66 »

Vi kan regne med at Jimmy vinner en game alene, og at Spolstra lurer Mazula minst en game, trenger bare en game hvor Celtics har ikke dagen og da er vi minst på game 7

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

R66 skrev: tir mai 16, 2023 3:01 pm Vi kan regne med at Jimmy vinner en game alene, og at Spolstra lurer Mazula minst en game, trenger bare en game hvor Celtics har ikke dagen og da er vi minst på game 7
Celtics har til nå pisset bort to kamper på tull per serie, de skal være veldig forsiktige med det her mot Spo og Butler.

Skal sies at den ankelen til Jimmy så ikke bra etter game 6 mot Knicks så spørs hvor nært 100% han er

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Skulle tro at Spo har plantet den 3% greia for å gi Jimmy & co enda mer fire in the belly.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Ingen overasskelse, men det løser ingenting hos 76ers.
Mistenker det blir rene stolleken av coaches hos de forskjellige lagene.

https://basketball.realgm.com/wiretap/2 ... -By-Sixers

R66

Legg inn av R66 »

San Antonio får Viktor, snakk om tanking som traff, woow

R66

Legg inn av R66 »

Jokic leker med Lakers i starten her

R66

Legg inn av R66 »

19 p 16 r og 7 ast i første omgang

R66

Legg inn av R66 »

Triple double halvveis i tredje kvarter, ledelse 20 p

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lakers med comeback og kun 3 bak med 3 minutter

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lebron taper dette her for Lakers. Bommer 2 straffer og en håpløs trepoenger. Synd Lakers fikk muligheten å ta denne kampen. Med engang Lakers stepper up forsvaret så er de med, får offensivt får de det de vil AV Denver

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Ble mer positiv til at det er mulig å ta Denver etter denne kampen. Jokic er sinnsyk og vil få sitt, men jammen vil AD få sitt mot Jokic. Håper DLO ikke ser gulvet i denne serien, Hachi og Dennis bør spille. Denne serien går til 6 eller 7, Lakers kunne tatt denne kampen selvom de var 20 bak og Denver kunne ikke bomme

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: ons mai 17, 2023 5:17 am Lebron taper dette her for Lakers. Bommer 2 straffer og en håpløs trepoenger. Synd Lakers fikk muligheten å ta denne kampen. Med engang Lakers stepper up forsvaret så er de med, får offensivt får de det de vil AV Denver
Tenker litt motsatt, det er starten, og ikke så mye slutten som var årsaken. Har sagt, også når Lakers fikk framgang denne sesongen, at de ikke er så gode at de kan sløse vekk kamper på å ikke komme til start. Det er CF, jeg vet ikke om en eneste god unnskyldning til at latterlig lønnete spillere ikke skal komme forberedt. Ikke var spillerne forberedt, og ikke Ham. Det tok meg halvannet minutt for å se at DLo ikke kan spille forsvar i denne kampen, og at Reaves og Schroder ble for liten i mange av duellene. Det var soleklart før det var spilt to minutter at Vando måtte inn, men Ham bruker altså nesten hele kampen for å forstå det.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: ons mai 17, 2023 5:22 am Ble mer positiv til at det er mulig å ta Denver etter denne kampen. Jokic er sinnsyk og vil få sitt, men jammen vil AD få sitt mot Jokic. Håper DLO ikke ser gulvet i denne serien, Hachi og Dennis bør spille. Denne serien går til 6 eller 7, Lakers kunne tatt denne kampen selvom de var 20 bak og Denver kunne ikke bomme
Jeg ser noe av det samme, samtidig som jeg ikke synes det er greit å komme inn i CF med en tanke om at man skal spille seg inn i serien etter hvert. Det er for dårlig. Spesielt når de fleste på forhånd mener at dette blir en jevn serie, da kan du ikke gi fra deg kamper, det går ikke. Blir også oppgitt av å vite at Ham ikke benker DLo før Lakers eventuelt har tapt tre kamper, selv om alle ser at han ikke fungerer. Uansett hvor mye jeg heier på et lag, så kan jeg tenke at det er greit om de taper hele greia om de ikke kommer forberedt til start, og har en coach som ikke reagerer på det mest åpenbare av det åpenbare…

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: ons mai 17, 2023 6:24 am
KTBFFH skrev: ons mai 17, 2023 5:17 am Lebron taper dette her for Lakers. Bommer 2 straffer og en håpløs trepoenger. Synd Lakers fikk muligheten å ta denne kampen. Med engang Lakers stepper up forsvaret så er de med, får offensivt får de det de vil AV Denver
Tenker litt motsatt, det er starten, og ikke så mye slutten som var årsaken. Har sagt, også når Lakers fikk framgang denne sesongen, at de ikke er så gode at de kan sløse vekk kamper på å ikke komme til start. Det er CF, jeg vet ikke om en eneste god unnskyldning til at latterlig lønnete spillere ikke skal komme forberedt. Ikke var spillerne forberedt, og ikke Ham. Det tok meg halvannet minutt for å se at DLo ikke kan spille forsvar i denne kampen, og at Reaves og Schroder ble for liten i mange av duellene. Det var soleklart før det var spilt to minutter at Vando måtte inn, men Ham bruker altså nesten hele kampen for å forstå det.
100 enig at det er starten, men når de kom seg tilbake så bommer Lebron kritiske FT og tar en hapløs treer. Der burde de gått inside med AD eller han selv og prøvd å kutte ledelsen til - 1.

Ham er og forblir en rookie denne sesongen dessverre. Jeg Hater 3 guarder prosjektet hans. Aldri funket, og vil aldri funke. Men han er så forbanna sta

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

R66 skrev: ons mai 17, 2023 2:28 am San Antonio får Viktor
Det er en større premie enn en chip i 2023 og San Antonio Spurs vant nettopp

Draciger

Legg inn av Draciger »

KTBFFH skrev: ons mai 17, 2023 5:17 am Lebron taper dette her for Lakers. Bommer 2 straffer og en håpløs trepoenger. Synd Lakers fikk muligheten å ta denne kampen. Med engang Lakers stepper up forsvaret så er de med, får offensivt får de det de vil AV Denver
Yeah, hadde han satt de to du nevner så mistenker jeg dere hadde klart å stjele en seier.

Sluttresultatet er helt vilt 132 - 126, jeg får AllStar vibes av det hele. Det aller meste gikk inn for alle lagene føltes det ut som.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Denver traff på absolutt alt i første omganang. Hachimura på Joker er jo veien å gå, og med det kom vendingen defensivt. Lakers tar neste når man er med bedre fra starten av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»