NBA 2022/23

Svar
1ChiBull1

Re: NBA 2022/23

Legg inn av 1ChiBull1 »


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakeshow! 75-40 HT

Beasley 21, AD 20, DLO 13.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Sånn må AD være hver eneste gang, det skal være mulig å se at han vil noe, og ikke bare dasser rundt som om han var på en liten veterankontrakt og følte seg underbetalt.

Viktig stabil seier, og det kan behøves da det er b2b med kamp mot Rockets. Greit at man ikke ble pushet kampen ut.

AD står over i morgen.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 3:33 am Sånn må AD være hver eneste gang, det skal være mulig å se at han vil noe, og ikke bare dasser rundt som om han var på en liten veterankontrakt og følte seg underbetalt.

Viktig stabil seier, og det kan behøves da det er b2b med kamp mot Rockets. Greit at man ikke ble pushet kampen ut.

AD står over i morgen.
Deilig seier. AD bør ikke stå over noe som helst

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 3:33 am Sånn må AD være hver eneste gang.
Går ikke an å overdrive hvor stor påvirkning AD har på sitt beste. Legg merke til at Pels var livredde for å angripe kurven så lenge AD var i nærheten. På den motsatte enden av skalaen har vi DLo, som er den som Pels ønsker å angripe hver eneste gang.
TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 3:33 am AD står over i morgen.
Skjønner at man startet sesongen med det, men gir ingen mening når hver eneste kamp for Lakers på oppløpssiden av grunnserien er avgjørende for hvordan sesongen som helhet skal bli. Det er noe overdrevent cocky over Lakers dersom de tror de er i posisjon til å nå langt via playin. De mangler rett og slett bakkekontakt. Kan fort møte Mavs, Clippers eller Warriors i eventuell playin, og da er sjansen stor for at Lakers ikke en gang kommer seg til første kamp i sluttspillet.

Andre ting:
-Synes det er leit om ikke Phoenix får en real sjanse til å spille inn dette laget. Er normalt ingen fan av spillere som vil trades, men med situasjonen i Nets, så har jeg ikke noe i mot at KD ville ut. Vi ser jo nå nedsiden ved traden for Suns, de har ingen bredde som kan erstatte når KD er ute.
--Akkurat nå er det mye vanskeligere å komme gjennom sluttspillet i Øst. Boston har jevnt over kanskje vært det nest beste laget i ligaen, men må helt sikkert ta både 76ers og Bucks for å nå finals, i skrivende stund får de i tillegg Miami på veien. ECF framstår per nå som den moralske finalen.
-Det finnes sikkert utallige eksempler på spillere i ligaens historie som har vært like tøvete som Ja utenfor parketten, men det er noe med at vi er i 2023, og det han holder på med framstår som en blanding av ultra-harry og dobbeltmoralsk. NBA er på alerten og kjemper for BLM, samtidig som de som de sloss for har et forhistoriske kvinnesyn og tror at våpen er kult. Merk dere hvor stille andre spillere og ligaen er i fordømmelsen. Latterlig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Går ikke an å overdrive hvor stor påvirkning AD har på sitt beste. Legg merke til at Pels var livredde for å angripe kurven så lenge AD var i nærheten. På den motsatte enden av skalaen har vi DLo, som er den som Pels ønsker å angripe hver eneste gang.

Se for deg om de ga DLO plass som lag gjør med Russ Westbrook. Hvordan ville det sett ut tror du? Er gjerne et tegn på at han må passes på. Tross det misslykkes man.

AD er mer fysiske attribute fått fra starten av enn rene skills som jeg ser det, og det er forståelig at man er redd for hvis man ser at denne faktisk prøver. Så med den "pakken" AD har fått fra mor og far, så er det bare hans egen hode/innstilling som stopper han fra å være en monster i hver eneste kamp.

Det er ikke noe grunn for at Russell skal ha 2 BLK mer enn Davis mtp dette ;)

Skjønner at man startet sesongen med det, men gir ingen mening når hver eneste kamp for Lakers på oppløpssiden av grunnserien er avgjørende for hvordan sesongen som helhet skal bli.

Helt enig i at det virker merkelig. Samtidig har AD såpass med makt at han sikkert kan si at "vi har ikke råd til dette". Alt i alt bør dette vurderes når sesongen er over, for å om dette ikke fører noe sted, så må man jo spørre seg om det gir mening å ha en spiller på makskontrakt som i tillegg til å måtte stå over slike i sin beste alder samtidig heller ikke alltid er på når han spiller. Hva kunne en billigere ren senter og en annen maksspiller gjort istedet osv. Trolig ganske mye.

Merk dere hvor stille andre spillere og ligaen er i fordømmelsen. Latterlig.

I utgangspunktet enig, men vanskelig sak.

Er normalt ingen fan av spillere som vil trades, men med situasjonen i Nets, så har jeg ikke noe i mot at KD ville ut. Vi ser jo nå nedsiden ved traden for Suns, de har ingen bredde som kan erstatte når KD er ute.

Ja det er vel nesten som at Nets er oppgradert. Tenk om de kunne fått kvittet seg med Simmons, så ville det fort blitt skikkelig spennende.
Sist redigert av TrueTopRed den ons mar 15, 2023 11:10 am, redigert 2 ganger totalt.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 15, 2023 7:10 am
TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 3:33 am AD står over i morgen.
Skjønner at man startet sesongen med det, men gir ingen mening når hver eneste kamp for Lakers på oppløpssiden av grunnserien er avgjørende for hvordan sesongen som helhet skal bli. Det er noe overdrevent cocky over Lakers dersom de tror de er i posisjon til å nå langt via playin. De mangler rett og slett bakkekontakt. Kan fort møte Mavs, Clippers eller Warriors i eventuell playin, og da er sjansen stor for at Lakers ikke en gang kommer seg til første kamp i sluttspillet.
Tja, jeg er ikke enig i at det er så enkelt. Hvis det skal være noe poeng i å komme til sluttspillet må AD være noenlunde frisk. De tar helt sikkert en avgjørelse nå med tanke på å holde ham gående gjennom resten av sesongen _og_ sluttspillet, og det er ikke lett å stå på utsida og vurdere hva som er riktig avgjørelse.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

TI, ser at jeg klarte å lese "angripe kurven" på feil måte og tenkte offensiv kurv ;)

Enig i at DLO ikke er noe monster defensivt, men det er et lagspill og går å løse. Han er i det minste ok kjapp til beins med forståelse av spillet og har vel et wingspan som overgår både C Paul og S Curry med over en decimeter. Spm er hvordan det vil se ut med en litt treg AD, en litt urørlig Lebron (stor og tung) og han samtidig på parketten, hvem bør bli 5e man der med de og Vanderbilt. Jeg røster på Reaves.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: ons mar 15, 2023 11:06 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 15, 2023 7:10 am
TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 3:33 am AD står over i morgen.
Skjønner at man startet sesongen med det, men gir ingen mening når hver eneste kamp for Lakers på oppløpssiden av grunnserien er avgjørende for hvordan sesongen som helhet skal bli. Det er noe overdrevent cocky over Lakers dersom de tror de er i posisjon til å nå langt via playin. De mangler rett og slett bakkekontakt. Kan fort møte Mavs, Clippers eller Warriors i eventuell playin, og da er sjansen stor for at Lakers ikke en gang kommer seg til første kamp i sluttspillet.
Tja, jeg er ikke enig i at det er så enkelt. Hvis det skal være noe poeng i å komme til sluttspillet må AD være noenlunde frisk. De tar helt sikkert en avgjørelse nå med tanke på å holde ham gående gjennom resten av sesongen _og_ sluttspillet, og det er ikke lett å stå på utsida og vurdere hva som er riktig avgjørelse.
Sant nok, men Lakers kan ikke slå et av de dårligste lagene i ligaen ledet av DLo, såpass ærlige må vi være. Vi må også være såpass direkte å si at en starting-5 med både DLo og Hachimura ikke er egnet til å stoppe noe som helst defensivt. Kampen mot Houston var en kamp som Lakers vinner 4/5 ganger om AD hadde spilt 20-25 minutter av den. Så får vi se hvor avgjørende dette tapet blir. Men vanskelig å se at Lakers har mye å tape på med å kjøre AD noe hardere i innspurten.
TrueTopRed skrev: ons mar 15, 2023 7:07 pm TI, ser at jeg klarte å lese "angripe kurven" på feil måte og tenkte offensiv kurv ;)

Enig i at DLO ikke er noe monster defensivt, men det er et lagspill og går å løse. Han er i det minste ok kjapp til beins med forståelse av spillet og har vel et wingspan som overgår både C Paul og S Curry med over en decimeter. Spm er hvordan det vil se ut med en litt treg AD, en litt urørlig Lebron (stor og tung) og han samtidig på parketten, hvem bør bli 5e man der med de og Vanderbilt. Jeg røster på Reaves.
Det finnes mange av de som har de fysiske forutsetningene for å spille brukbart i forsvar, men som mangler instinktene og viljen. DLo er definitivt i den kategorien. AD er et monster defensivt når han er på, LeBron er kanskje ikke LeBron 10 år tilbake i tid, men spiller fortsatt mer enn greit defensivt når han selv vil. Til det siste, ja det er et godt spørsmål om hvorfor ikke Reaves er mer med i vurderingene når Lakers er i en situasjon hvor omtrent hver kamp er must win. Det er mye som tyder på at slike ting handler om status og hierarki, og at Ham vurderer ut fra det, og ikke sportslige vurderinger. I natt skulle jo dessuten Gabriel startet. En ting er en spiller med issues i forsvarsspillet, men å ha på Rui også i starten, det er en helt typisk Ham-avgjørelse, som er umulig å forstå for noen andre enn Darvin Ham.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: tor mar 16, 2023 7:05 am
hgb skrev: ons mar 15, 2023 11:06 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 15, 2023 7:10 am

Skjønner at man startet sesongen med det, men gir ingen mening når hver eneste kamp for Lakers på oppløpssiden av grunnserien er avgjørende for hvordan sesongen som helhet skal bli. Det er noe overdrevent cocky over Lakers dersom de tror de er i posisjon til å nå langt via playin. De mangler rett og slett bakkekontakt. Kan fort møte Mavs, Clippers eller Warriors i eventuell playin, og da er sjansen stor for at Lakers ikke en gang kommer seg til første kamp i sluttspillet.
Tja, jeg er ikke enig i at det er så enkelt. Hvis det skal være noe poeng i å komme til sluttspillet må AD være noenlunde frisk. De tar helt sikkert en avgjørelse nå med tanke på å holde ham gående gjennom resten av sesongen _og_ sluttspillet, og det er ikke lett å stå på utsida og vurdere hva som er riktig avgjørelse.
Sant nok, men Lakers kan ikke slå et av de dårligste lagene i ligaen ledet av DLo, såpass ærlige må vi være. Vi må også være såpass direkte å si at en starting-5 med både DLo og Hachimura ikke er egnet til å stoppe noe som helst defensivt. Kampen mot Houston var en kamp som Lakers vinner 4/5 ganger om AD hadde spilt 20-25 minutter av den. Så får vi se hvor avgjørende dette tapet blir. Men vanskelig å se at Lakers har mye å tape på med å kjøre AD noe hardere i innspurten.
Må nok innrømme at jeg, som Lakers FO antakelig, hadde trodd at det skulle være mulig å hamle opp med Rockets selv med den gjengen, men dengang ei. Vanderbilt er en morsom spiller, og en spiller som kan få deg tilbake i kamper og som uansett vil få endel hustle-points, men noen stor forsvarer er han ikke, og noen rim protector er han _hvertfall_ ikke. En front-court med Hachimura og Vanderbilt kommer ikke til å stoppe en kjeft.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: tor mar 16, 2023 7:05 am Det finnes mange av de som har de fysiske forutsetningene for å spille brukbart i forsvar, men som mangler instinktene og viljen. DLo er definitivt i den kategorien. AD er et monster defensivt når han er på, LeBron er kanskje ikke LeBron 10 år tilbake i tid, men spiller fortsatt mer enn greit defensivt når han selv vil. Til det siste, ja det er et godt spørsmål om hvorfor ikke Reaves er mer med i vurderingene når Lakers er i en situasjon hvor omtrent hver kamp er must win. Det er mye som tyder på at slike ting handler om status og hierarki, og at Ham vurderer ut fra det, og ikke sportslige vurderinger. I natt skulle jo dessuten Gabriel startet. En ting er en spiller med issues i forsvarsspillet, men å ha på Rui også i starten, det er en helt typisk Ham-avgjørelse, som er umulig å forstå for noen andre enn Darvin Ham.
Jeg forventer ikke noe særlig at Dlo defensivt (mer enn at han gjør sitt "beste"), men jeg gjør det med AD. Da blir det frustrerende å se at det du nevner der om instinkter og vilje (som er riktig og et must for en spiller) også gjelder AD som i at den er særdeles variabel. Knicks kampen var et eksempel på det. Og jeg har også en feeling på at det viser seg i at han ikke spilte en kamp som den i går, spillerens egen ord teller når ting vurderes.

Tapet i natt mener jeg bestemt faller på ren innstilling og at laget som ville mer var klart best, og ikke om AD ikke spilte, selv om hans ev deltagelse også ville vippet kampen Lakers vei med noe ekstra størrelse. For en grufull kamp å bevittne. Så til tider ut som menn mot barn. Fokuset og innstillingen står til stryk for Lakers sin del.

Vanskelig å finne noen som er i nærheten av godkjent. Gabriel får et pluss for at han har innstillingen, men på en annen side er det også det eneste han har. Schroeder 0 assist, DLO desicionmaking. Nei riktig uselt.

Darwin Ham må skjerpe seg, da dette er resultatet av hans arbeid og avgjørelser.

For Lakers del så kan man bare glemme 5e eller 6e plassen. Det er play-in som gjelder og kun det.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


hgb

Legg inn av hgb »

TrueTopRed skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm For Lakers del så kan man bare glemme 5e eller 6e plassen. Det er play-in som gjelder og kun det.
Nå har ikke jeg sett på hvor vanskelig schedule de forskjellige har framover, men de er to kamper bak Warriors og tre bak LAC, to lag som også sliter voldsomt, så jeg tror ikke verken 5. eller 6. seed er ute av bildet, faktisk. Riktignok er det noen lag mellom der, men det er a) Mavs, som ser helt grusomme ut b) Wolves, som er veldig av og på og c) OKC, som alle trodde tanka, men er litt i dytten. I tillegg snuser Pelicans og Jazz bak der, men Pelicans ser ræva ut om dagen og Jazz har vel antakelig ikke så lyst...

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Bare fortsett og hvil AD, snart vil hvile i 7-8 måneder. Te helvete med AD og load management

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hgb skrev: tor mar 16, 2023 1:11 pm Nå har ikke jeg sett på hvor vanskelig schedule de forskjellige har framover, men de er to kamper bak Warriors og tre bak LAC, to lag som også sliter voldsomt, så jeg tror ikke verken 5. eller 6. seed er ute av bildet, faktisk. Riktignok er det noen lag mellom der, men det er a) Mavs, som ser helt grusomme ut b) Wolves, som er veldig av og på og c) OKC, som alle trodde tanka, men er litt i dytten. I tillegg snuser Pelicans og Jazz bak der, men Pelicans ser ræva ut om dagen og Jazz har vel antakelig ikke så lyst...
Det er ikke kjørt (lakers har "lett program igjen), men samtidig ser jeg på kampen i går som var mot en mildt sagt middels motstand, og da blir det vanskelig å håpe på noe mer ;)

Lakers har 1 B2B til, så regner med at i det minst 1 kamp til der AD er ute. Så får man håpe at han er frisk nok og ikke minst på i de andre.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Små marginer, forventer ikke at de vinner hver kamp men nattens tap var fryktelig unødvendig

hgb

Legg inn av hgb »

Lonzo Ball med ny operasjon, mister nok enda en hel sesong.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Damn.. :/

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1ChiBull1 skrev: tor mar 16, 2023 11:03 pm

Damn.. :/
Har Bulls det verste medisinske teamet i NBA? Syntes det har vært mange rare situasjoner der på den fronten opp igjennom

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Er AD 40 år gammel eller såvidt 30 ? Herregud, load management gjør meg kvalm

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Greier ikke se for meg at Warriors kan bare skru det på i playoffs når du ser Steph droppe 50 og de taper, funker ikke sånn

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Kyrie Irving utspiller, latterliggjør, og viser hvor enormt mye bedre basketballspiller han er en DLo. Helst sinnsyk klasseforskjell på de to. Kyrie latterliggjorde ikke bare DLo, men alle Lakers-fans som som forsøkte å si at det var greit Kyrie ikke kom og så videre. Kyrie er i særklasse den beste ballhandleren og dribileren i ligaen. Klasseforskjellen mellom han og DLo er sånn cirka å sammenligne LeBron med Randle, sånn omtrent der har du også forskjellen mellom Kyrie og DLo. Alltid artig å se en slik enormt god basketballspiller, men så klart kjipt at Lakers ikke klarer å avgjøre kampen. Men som jeg har sagt alle de kampene DLo har vært god, de skuddforsøkene han tar er ikke i nærheten av å være en bærekraftig ide over tid. Lakers hadde vunnet mesterskapet lett denne sesongen om de hadde hatt Kyrie, AD og en skadefri LeBron. Men det har jeg jo sagt siden sist offseason ;)
Når man ser kamper som dette, og den vanvittige klasseforskjellen mellom Kyrie og Lakers PG, så er det på en måte greit at Lakers trolig ikke kommer seg til sluttspillet. De er ganske enkelt ikke gode nok.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: lør mar 18, 2023 6:33 am Kyrie Irving utspiller, latterliggjør, og viser hvor enormt mye bedre basketballspiller han er en DLo. Helst sinnsyk klasseforskjell på de to. Kyrie latterliggjorde ikke bare DLo, men alle Lakers-fans som som forsøkte å si at det var greit Kyrie ikke kom og så videre. Kyrie er i særklasse den beste ballhandleren og dribileren i ligaen. Klasseforskjellen mellom han og DLo er sånn cirka å sammenligne LeBron med Randle, sånn omtrent der har du også forskjellen mellom Kyrie og DLo. Alltid artig å se en slik enormt god basketballspiller, men så klart kjipt at Lakers ikke klarer å avgjøre kampen. Men som jeg har sagt alle de kampene DLo har vært god, de skuddforsøkene han tar er ikke i nærheten av å være en bærekraftig ide over tid. Lakers hadde vunnet mesterskapet lett denne sesongen om de hadde hatt Kyrie, AD og en skadefri LeBron. Men det har jeg jo sagt siden sist offseason ;)
Når man ser kamper som dette, og den vanvittige klasseforskjellen mellom Kyrie og Lakers PG, så er det på en måte greit at Lakers trolig ikke kommer seg til sluttspillet. De er ganske enkelt ikke gode nok.
Hele innlegget er noe av det sykeste jeg har sett. Om noen hadde sagt at det ser ut som om det er skrevet av en agendamaskin på steroider så ville jeg sakt ja, det tror jeg på.

Ja men du fikk rett som i at både denne sesongen er over med denne kampen, og ikke minst fremtiden etter denne sesongen.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Med Lonzo så skulle jeg vært optimistisk, greier ikke det når jeg vet hva som eventuelt venter i playoffs.

Double OT, 79 fra DeMar og Zach, 10th i east, kan vi tviholde på en playin plass?..

Jeg greier ikke heie på det her, og det er så jævla trist, det er kjipt at det finnes denne mid spotten i NBA, jeg forstår at det er en business, eierene tjener mer penger om de når playoffs - uansett outcome.

Man blir så nummen når man følger et lag i mange år, ligaen skulle definitivt funnet på noe for å kunne heie på "reisen"
Feks et tournament for en sjanse på top 5 pick for mid level lagene

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »



Klippet sier mer enn tusen ord.

Draciger

Legg inn av Draciger »

TrueTopRed skrev: lør mar 18, 2023 2:04 pm

Klippet sier mer enn tusen ord.
That new gen that can't tolerate O.Gs. Synd for Lebron men godter meg litt som Celtics supporter.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Draciger skrev: lør mar 18, 2023 8:15 pm That new gen that can't tolerate O.Gs. Synd for Lebron men godter meg litt som Celtics supporter.
Det forstår jeg godt, nok en kamp blir gitt bort med den avgjørelsen. Ville kost meg selv jeg om det var Celtics eller Clippers eller noe som gjorde lignende :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Du verden Sabonis og Kings... for et lag de har blitt etter Haliburton traden som fansen raged for

Draciger

Legg inn av Draciger »

Mr.Meep skrev: søn mar 19, 2023 9:02 am Du verden Sabonis og Kings... for et lag de har blitt etter Haliburton traden som fansen raged for
Sabonis er "undervurdert", helt utrolig hvor stabil han har vært. Han har vel også slitt med brudd å hånden i slutten av sesongen her nå. Ren maskin!

Creds til Fox som også har tatt steget denne sesongen også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakers hadde vært 36-35 og på 6 plass nå om AD hadde spilt mot Rockets, og latt være å foule sist. Om man ikke klarer å slå tilbake mot Orlando som er b2b, og med alt som står på spill med haugevis av motivasjon som bør ha bygget seg opp, så fortjener man ikke bedre. La oss krysse fingrene!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»