NBA 2022/23

Svar
Team Ingebrigtsen

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

TrueTopRed skrev: man mar 06, 2023 12:13 am Rotete kamp av Lakers, men det å vinne er det eneste som betyr noe nå. Bra innstilling er et krav, og det var godkjent idag.
Men Lakers tar føringen klart, og Ham velger å sette inn LWIV, Bamba og Hachimura sammen. Når det er så klart at tallene viser at det ikke funker, men Ham likevel gjør det gang etter gang etter gang, så bare vet du at Ham har jobben sin for det han holder seg inn med de beste spillerne i ligaen. Det er ingen normal person, med normale basketballinstinkter som gjør noe sånt. Statsfolkene hos Lakers sier at Lakers går i minus hver eneste gang med Lonnie, Rui og Bamba. At Darvin Ham da skal kunne si, hei, jeg ønsker å spille Lonnie, Rui og Bamba sammen i neste kamp også er fullstendig ko-ko. Spesielt når de er i en must win situasjon. Hadde ikke Bamba blitt skadet, så ville Lakers fort tapt denne.

AD så klart et monster begge veier i denne, men han må faktisk ha denne innstillingen til hver kamp. Uten LeBron er Lakers helt avhengige av det. Så har Lakers noen positive ting gående: Vanderbilt og Beasley inn har fungert utmerket. Trenerapparatet til Lakers har i alle fall klart å se at TBJR er en digg rollespiller. Spiller bra i forsvar, er i bevegelse og kan skyte treere offensivt. Med LeBron ute så må TBJR spille hele kampene, alle 48 minuttene om Lakers skal ha en grei wingspiller utpå der. Det var ikke langt i fra at han spilte hvert sekund i denne, så noe rett gjør coaching staben innimellom...
TrueTopRed skrev: man mar 06, 2023 12:13 am Savner en som DLO som kan få et mer naturlig flow offensivt.
Isolert sett enig i den betraktningen, men i et større perspektiv så er det forsvarsspillet til Lakers om vant denne kampen. Det hadde blitt dårligere med DLo på parketten. Det du vinner offensivt med DLo, det taper du defensivt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TrueTopRed skrev: man mar 06, 2023 12:25 am
Chromeback skrev: søn mar 05, 2023 9:37 pm Bra fyring mellom Doncic og Booker.
Tror at Booker skulle få fullt opp med å stoppe Doncic alene og ingen i mellom ;)
Luka skulle bare gitt han en springskalle. Faen hvor ekkel fyr Booker er

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: man mar 06, 2023 7:02 am
TrueTopRed skrev: man mar 06, 2023 12:13 am Rotete kamp av Lakers, men det å vinne er det eneste som betyr noe nå. Bra innstilling er et krav, og det var godkjent idag.
Men Lakers tar føringen klart, og Ham velger å sette inn LWIV, Bamba og Hachimura sammen. Når det er så klart at tallene viser at det ikke funker, men Ham likevel gjør det gang etter gang etter gang, så bare vet du at Ham har jobben sin for det han holder seg inn med de beste spillerne i ligaen. Det er ingen normal person, med normale basketballinstinkter som gjør noe sånt. Statsfolkene hos Lakers sier at Lakers går i minus hver eneste gang med Lonnie, Rui og Bamba. At Darvin Ham da skal kunne si, hei, jeg ønsker å spille Lonnie, Rui og Bamba sammen i neste kamp også er fullstendig ko-ko. Spesielt når de er i en must win situasjon. Hadde ikke Bamba blitt skadet, så ville Lakers fort tapt denne.

AD så klart et monster begge veier i denne, men han må faktisk ha denne innstillingen til hver kamp. Uten LeBron er Lakers helt avhengige av det. Så har Lakers noen positive ting gående: Vanderbilt og Beasley inn har fungert utmerket. Trenerapparatet til Lakers har i alle fall klart å se at TBJR er en digg rollespiller. Spiller bra i forsvar, er i bevegelse og kan skyte treere offensivt. Med LeBron ute så må TBJR spille hele kampene, alle 48 minuttene om Lakers skal ha en grei wingspiller utpå der. Det var ikke langt i fra at han spilte hvert sekund i denne, så noe rett gjør coaching staben innimellom...
TrueTopRed skrev: man mar 06, 2023 12:13 am Savner en som DLO som kan få et mer naturlig flow offensivt.
Isolert sett enig i den betraktningen, men i et større perspektiv så er det forsvarsspillet til Lakers om vant denne kampen. Det hadde blitt dårligere med DLo på parketten. Det du vinner offensivt med DLo, det taper du defensivt.
Viktig seier for Lakers. Håpte på 3-2 på denne 5 kampers stretchen. Nå er de 1-1 , de tok vanskelige veien til det. AD monster og Vando er maskin igjen.

Savnet av DLo er der, uten tvil. Schrøder er bra på mye, men er dårlig playmaker egentlig. DLo er bedre der I tillegg til å være veldig bra fra treeren. Lakers trenger flere strenger å spille på, spesielt uten LBJ

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: man mar 06, 2023 7:46 am Viktig seier for Lakers. Håpte på 3-2 på denne 5 kampers stretchen. Nå er de 1-1 , de tok vanskelige veien til det. AD monster og Vando er maskin igjen.

Savnet av DLo er der, uten tvil. Schrøder er bra på mye, men er dårlig playmaker egentlig. DLo er bedre der I tillegg til å være veldig bra fra treeren. Lakers trenger flere strenger å spille på, spesielt uten LBJ
DLo har hatt problemer med å finne AD, det er et stort problem når AD er din prime option offensivt. DLo er også den som fint kan finne på å velge eget skuddforsøk, det foran å få i gang AD
DLo er dårligere enn Schroder defensivt.
Som du sier er han en bedre skytter, og ikke minst er han i stand til selv å produsere mye offensivt. Det siste synes jeg er et minus når/om Lakers har både LeBron og AD, men kan til tider være en viktig greie når Lakers ikke har så mange offensive muligheter.
KTBFFH skrev: man mar 06, 2023 7:43 am Luka skulle bare gitt han en springskalle. Faen hvor ekkel fyr Booker er
Av en eller annen grunn har jeg et inntrykk av at mange av toppspillerne i ligaen liker Booker.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: man mar 06, 2023 8:06 am
KTBFFH skrev: man mar 06, 2023 7:46 am Viktig seier for Lakers. Håpte på 3-2 på denne 5 kampers stretchen. Nå er de 1-1 , de tok vanskelige veien til det. AD monster og Vando er maskin igjen.

Savnet av DLo er der, uten tvil. Schrøder er bra på mye, men er dårlig playmaker egentlig. DLo er bedre der I tillegg til å være veldig bra fra treeren. Lakers trenger flere strenger å spille på, spesielt uten LBJ
DLo har hatt problemer med å finne AD, det er et stort problem når AD er din prime option offensivt. DLo er også den som fint kan finne på å velge eget skuddforsøk, det foran å få i gang AD
DLo er dårligere enn Schroder defensivt.
Som du sier er han en bedre skytter, og ikke minst er han i stand til selv å produsere mye offensivt. Det siste synes jeg er et minus når/om Lakers har både LeBron og AD, men kan til tider være en viktig greie når Lakers ikke har så mange offensive muligheter.
KTBFFH skrev: man mar 06, 2023 7:43 am Luka skulle bare gitt han en springskalle. Faen hvor ekkel fyr Booker er
Av en eller annen grunn har jeg et inntrykk av at mange av toppspillerne i ligaen liker Booker.
Ikke eg, opptrer så tøff i trynet når de leder/er foran. Lik bleik før matchuper. Skulle tro han satt på 4 ringer i blant.

Lakers skal ha gode sjanser mot Memphis uten Morant, Adams og Clarke i natt. Begge lag kommer fra b2b.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

For å «forsvare» Booker i dette tilfellet, så er det jo Luka som er pådriveren her. Booker prøver å melde en foul på Doncic til dommeren, noe Luka ikke ville ha noe av og hopper opp i trynet på han.

Er vel en grunn til at begge bare står å gliser med en gang de står inntil hverandre.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Chromeback skrev: man mar 06, 2023 9:02 am For å «forsvare» Booker i dette tilfellet, så er det jo Luka som er pådriveren her. Booker prøver å melde en foul på Doncic til dommeren, noe Luka ikke ville ha noe av og hopper opp i trynet på han.
Ser man på klippet, så står Booker å har dialog med dommer en liten stund før faktisk Doncic reagerer. Tolker det som at han la til noe ekstra som fyrte han opp. Vanskelig å si nivået når kampen jo er avgjort og det nok er passe irriterende å ha tapt i seg selv, men noe var det nok.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: man mar 06, 2023 8:06 am DLo har hatt problemer med å finne AD, det er et stort problem når AD er din prime option offensivt. DLo er også den som fint kan finne på å velge eget skuddforsøk, det foran å få i gang AD
DLo er dårligere enn Schroder defensivt.
Som du sier er han en bedre skytter, og ikke minst er han i stand til selv å produsere mye offensivt. Det siste synes jeg er et minus når/om Lakers har både LeBron og AD, men kan til tider være en viktig greie når Lakers ikke har så mange offensive muligheter.
En viktig faktor kan også være at Schroder får fart på benken når han kommer inn igjen. Alt i alt må det vel være en bra oppgradering. Tror heller ikke at DLo har problemer med å finne AD uten Lebron på banen. Han har skillsa, så blir det opp til han selv å lederne å få hodet fokusert på riktig ting. Skal uansett bli litt artigere å se med DLo, og ikke fult så krampeaktig offensivt spill.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: man mar 06, 2023 7:02 am AD så klart et monster begge veier i denne, men han må faktisk ha denne innstillingen til hver kamp. Uten LeBron er Lakers helt avhengige av det.
Det er akkurat det. Har han det er han en svær tilgang, har han det ikke eller bare i små perioder i kampene, så er det et minus.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Knicks slår Boston i 2OT, 9 på rad.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

KD er så ustoppelig, averager 27 på 70% FG siden Suns debuten.

Jeg ser ikke for meg at noen slår de over 7 kamper

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

1ChiBull1 skrev: man mar 06, 2023 12:22 pm Knicks slår Boston i 2OT, 9 på rad.
Tatum med nok en ikke veldig effektiv kamp fra gulvet og det begynner å bli mange av de. Kan ikke huske å ha sett en så bra skytter og stjernespiller skyte kontinuerlig under 40 % fra gulvet. Han koster Boston en del kamper ved å være så jævlig inneffektiv, selvom andre lagkamerater tiltider bærer laget offansivt med god effektivitet.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

1ChiBull1 skrev: man mar 06, 2023 12:24 pm KD er så ustoppelig, averager 27 på 70% FG siden Suns debuten.

Jeg ser ikke for meg at noen slår de over 7 kamper
Blir spennende men har troen på et par lag kan slo de ut.

Denver: Jokic mareritt matchup for Phoenix, herjer som oftest med Ayton i tillegg så har Denver en del gode Wing defenders med size. KCP, Brown, Gordon er 3 veldig gode forsvarsspillere. Dog må MPJ stabilisere skudd sitt litt mer i en sånn serie, kan ikke hade kampene 3-15 fra gulvet.

Clippers: Egentlig ikke lenger, alt pga genistreken å hente Westbrook. Det har ført til elendig forsvarsspill og run and gun basketball som ikke kler Clippers i det hele tatt. Så kommer turnoverse og de håpløse skuddene på toppen av det hele. De har som Denver en del gode wing defenders i PG13, Leonard også kan jo de håpe på at Morris/Covington stepper litt opp i forsvar. Synd Mann må få flis i ræven pga Westbrook.

Føler de andre lagene kommer til å slite maks mot Phoenix og er avhengig av monsterserie av Stjernespilleren sin. Morant (Om han spiller) og Memphis. Curry må levere ut av en annen verden for GS og Kyrie/Doncic må snitte på 80 poeng til sammen pr kamp for å kunne klare det.

I en eventuell finale så har jeg troen på at Bucks med Giannis kan ta de og har faktisk litt troen på Phila med formen til Embiid og Harden

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1ChiBull1 skrev: man mar 06, 2023 12:24 pm KD er så ustoppelig, averager 27 på 70% FG siden Suns debuten.

Jeg ser ikke for meg at noen slår de over 7 kamper
Finnes ingen spiller i historien som har vært bedre til å tilpasse seg nye situasjoner enn KD, han er definisjonen på "plug and play"

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Per nå har Chicago 6% sjanse til å nå playoffs, 35% sjanse på top 4 pick og 8.3% sjanse på Wemby

Tank for faen resten av sesongen, helvettes møkkashow, slipper i allefall å se dette laget bli knust i playoffs

3-8 siden deadline, 12 i east fin standpat der

Får vi Wemby, FULL REBUILD. Trade HELE GJENGEN, håp han greier å være skadefri og kanskje Chicago får en ny GOAT :twisted:

I alle andre drafts så hadde jeg tenkt gå får playoffs og håp på det beste og prøv å bygg noe i offseason, men stakesa er så høye imo med Wembanyama.

Bilde
Sist redigert av 1ChiBull1 den man mar 06, 2023 10:56 pm, redigert 3 ganger totalt.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

BTW, han målte 7'3 i sommer.. Nå måler han 7'5 i sko

Ja, han er tynn - men han har gode gener og bra structure han kan fylle ut over tid, ganske lik Giannis når han entret ligaen
Bilde
Bilde

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


Draciger

Legg inn av Draciger »

LBJ91 skrev: tir mar 07, 2023 7:10 pm
Grizzlies virker å falle sammen innad og det er utrolig kjipt å se når vi vet hvor gode de kan være.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det er jo også spørsmålet som kommer opp når man drafter, skal man velge den beste spilleren tilgjengelig, eller eventuelt hvor mye skal man legge i at det er en person som skal passe inn i laget? På en helt annen måte enn med Morant, så kommer jo det samme spørsmålet med Zion, en spiller man visste ville få skadeproblemer med den vekta han har.

Lakers tok Grizz i natt, og det var nok et eksempel på hvor dominerende en motivert AD er. Han er vel aldri helt i orden med tanke på skader, men fyren dominerer stort begge veiene om dagen. Lakers så ikke bra ut de minuttene han hvilte. Kan bare gjenta meg selv i at man alltid vil ha en rollespiller som TBJR, i blant er dagens NBA faktisk så enkelt at 3&D er svaret.
For øvrig en fin og rørende markering for Pau, han vil jo for alltid være knyttet til Kobe, så blir noe ekstra rørende med det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

1ChiBull1 skrev: man mar 06, 2023 10:49 pm BTW, han målte 7'3 i sommer.. Nå måler han 7'5 i sko

Ja, han er tynn - men han har gode gener og bra structure han kan fylle ut over tid, ganske lik Giannis når han entret ligaen
Bilde
Bilde
Har ikke han bulket noe voldsomt nå i det siste?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: ons mar 08, 2023 6:47 am Det er jo også spørsmålet som kommer opp når man drafter, skal man velge den beste spilleren tilgjengelig, eller eventuelt hvor mye skal man legge i at det er en person som skal passe inn i laget? På en helt annen måte enn med Morant, så kommer jo det samme spørsmålet med Zion, en spiller man visste ville få skadeproblemer med den vekta han har.
Kan sikkert varierer fra lag/situasjonen til situasjon alt etter hva planene for laget er, men det bør vel være mange faktorer som spiller inn her mener iallefall jeg, selv om kvaliteten på spiller selvsagt må stå høyt på lista. Personlighet blir nok fort undervurdert i jakten på det største og råeste.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakers er i skrivende stund på 9e plass, og sånn sett meget viktig seier i natt. Det føltes som om Lakers kunne ta denne når de gadd så lenge Davis var på banen, men skal innrømme at jeg var urolig for at han ikke dukket opp igjen etter å fått flæret nesegrevet sitt i første halvdel av kampen.

Må si jeg ble skuffet over å ikke se DLo spille, men må vel være med i neste håper jeg. Det behøvs.

hgb

Legg inn av hgb »

Jazz uten Kessler, Clarkson og Sexton (men med Markkanen) gjorde en god figur mot Mavs, men røyk. Begynner å se ut som lufta har gått ut av ballongen. Raste elegant ned fra 9. til 13. plass i vest, og selv om veien fortsatt er kort opp, så tror jeg nok Ainge og kompani har tatt fiska fram tanken her.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TrueTopRed skrev: ons mar 08, 2023 2:12 pm Lakers er i skrivende stund på 9e plass, og sånn sett meget viktig seier i natt. Det føltes som om Lakers kunne ta denne når de gadd så lenge Davis var på banen, men skal innrømme at jeg var urolig for at han ikke dukket opp igjen etter å fått flæret nesegrevet sitt i første halvdel av kampen.

Må si jeg ble skuffet over å ikke se DLo spille, men må vel være med i neste håper jeg. Det behøvs.
Herlig og viktig seier. Nå tror jeg man klarer minst 3 2 på fe 5 kampene. Play in ser lyst ut nå. Er det noe ny info om KingJames ?

AD rå og effektiv, men herregud de bruker han for lite i angrep. Forsvaret ser bra ut

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

KTBFFH skrev: ons mar 08, 2023 5:26 pm Herlig og viktig seier. Nå tror jeg man klarer minst 3 2 på fe 5 kampene. Play in ser lyst ut nå. Er det noe ny info om KingJames ?

AD rå og effektiv, men herregud de bruker han for lite i angrep. Forsvaret ser bra ut
Er vel mye hjemmekamper fremover, så det får man håpe at de får til. Men spiller AD like engasjert som i går (noe som bør være fult mulig om han ønsker det selv), så går vel ikke noen lag sikkert. Med DLo, AD og en hardt jobbende gruppe rundt disse, så har jeg troa :)

Har ikke lest noe nytt om lebron, og det skal bli spennende å se hva man kommer frem til der etterhvert. Er det noe håp om 3 ukers tid eller er det bare lokket på for å holde motet oppe osv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ikke bare Ja som er i trøbbel om dagen.


Bone8

Legg inn av Bone8 »

Durant skadet under oppvarming før hjemmedebutten.

Rykter om at det kan bety at resten av regular season ryker, men skal til MRI i dag.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Bulls Point Guard Curse

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»