NBA 2022/23

Svar
hgb

Re: NBA 2022/23

Legg inn av hgb »

Har ikke sett Suns spille i år omtrent, men med CP3 og Ayton ute nå i tillegg til Booker mønstra de vel sikkert NBAs svakeste starting mot Nuggets.
Craig, Duane Washington (who?), Bridges, Saric, Biyombo. Det lukter ikke playoffs av dette.

Dette er et lag som trenger forsterkninger, for Booker er vel stadig ute i noen uker til, og de kan godt ende opp med å befinne seg et godt stykke bak hvertfall sikkert playoffplass når han kommer tilbake.

hgb

Legg inn av hgb »

Forøvrig morsom kamp mellom Cavs og Jazz her om dagen. Mitchell returnerte til Utah for første gang, og spilte bra (46 poeng, forsåvidt inkludert en treer at the buzzer når de lå under med 4), og det så ut til å gå mot Cavs-seier da Caris Lavert feila Jordan Clarkson på tre treere i fjerde periode, inkludert en flagrant som førte til en 7-poeng-possession som snudde -5 til +2 for Jazz med 90 sekunder igjen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Lakers er midt i en maraton-kamp mot Mavs, denne betyr mer enn seier eller tap, tror den betyr veldig mye i forhold til om Lakers skal ha tro på seg selv, eller miste motet. Man får en magefølelse på at når Lakers ikke tar sjansene sine, så vinner Mavs denne. 2.OT starter nå.

Edit: og slik ble det (sekv om det er 11 sekunder igjen og Lakers T.O.. LeBron så rimelig sluttkjørt, og tok flere mindre bra skuddforsøk. Men når AD ikke er der, så er det jo ikke andre alternativ.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Fans sitter å venter på AD og sannheten er vel at når han er vel tilbake, så går det nye 5-6 kamper før han er ute i enda flere. Altså det er jo helt gitt at han ikke holder i et sluttspill. Er det ikke bedre å trade han mot noe annet spennende og mer pålitelig brikker som man kan inkludere med resten på daglig basis?

AD er et monster når han er frisk, men også bygd på en måte der han knekker sammen under normal belastning. Tror jeg ville fortrukket en spiller som konstant gjorde 20+ enn det som har skjedd med AD over mange år nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nå synes jeg det kan komme noen trades snart.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Hade vært litt kult med en form for "nøytral" NBA finals, hvor du har 60-80 tusen i publikum, på forskjellige arenaer litt som Champions League finaler.
For en stemning det hadde vært med så mange fans, også hadde det vært litt opp til hvert lag sine fans om hvem som greier å gi litt momentum til sitt lag, med hver sin side av arenaen

Draciger

Legg inn av Draciger »

1ChiBull1 skrev: lør jan 14, 2023 6:08 pm

Hade vært litt kult med en form for "nøytral" NBA finals, hvor du har 60-80 tusen i publikum, på forskjellige arenaer litt som Champions League finaler.
For en stemning det hadde vært med så mange fans, også hadde det vært litt opp til hvert lag sine fans om hvem som greier å gi litt momentum til sitt lag, med hver sin side av arenaen
Jeg personlig hadde vært skeptisk. Det er noe annet å spille Game 7 på hjemmebane enn en nøytral bane i mine øyne.

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tor jan 12, 2023 8:33 am Har ikke sett Suns spille i år omtrent, men med CP3 og Ayton ute nå i tillegg til Booker mønstra de vel sikkert NBAs svakeste starting mot Nuggets.
Craig, Duane Washington (who?), Bridges, Saric, Biyombo. Det lukter ikke playoffs av dette.

Dette er et lag som trenger forsterkninger, for Booker er vel stadig ute i noen uker til, og de kan godt ende opp med å befinne seg et godt stykke bak hvertfall sikkert playoffplass når han kommer tilbake.
Godter meg litt at de sliter, et lag som ble svært høy på seg selv. Man kan godt skylde på Kardashian cursen når Booker involverte seg der. Men det bare stacker opp med utfordringer for dem.

- Historiske choken i Game 7 mot Dallas
- En av deres best betalte spillere virker som han ikke ønsker å være i klubben (Ayton)
- En fast brikke i laget ifjor har vært ute av rotasjonene hele sesongen (Crowder)
- Skader på viktige spillere ala Booker og CP3.
- En fæl ledelse som tar unødvendig fokus

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

1ChiBull1 skrev: søn jan 15, 2023 11:42 am

?
Voldsomme saker a.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Draciger skrev: søn jan 15, 2023 10:30 am
1ChiBull1 skrev: lør jan 14, 2023 6:08 pm

Hade vært litt kult med en form for "nøytral" NBA finals, hvor du har 60-80 tusen i publikum, på forskjellige arenaer litt som Champions League finaler.
For en stemning det hadde vært med så mange fans, også hadde det vært litt opp til hvert lag sine fans om hvem som greier å gi litt momentum til sitt lag, med hver sin side av arenaen
Jeg personlig hadde vært skeptisk. Det er noe annet å spille Game 7 på hjemmebane enn en nøytral bane i mine øyne.
Enig i at det bør holdes unna playoffs, men slike areaner er perfekt for den in-season tournament aka Stern Cup som de har snakket om i årevis nå. Massive publikumsmengder kan kanskje få spillerne til å bry seg litt om det når det blir en realitet..

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Team Ingebrigtsen skrev: fre jan 13, 2023 6:43 am Lakers er midt i en maraton-kamp mot Mavs, denne betyr mer enn seier eller tap, tror den betyr veldig mye i forhold til om Lakers skal ha tro på seg selv, eller miste motet.
Litt hjerteskjærende at det samme skjedde på nytt i natt, men har skrudd forventningen såpass mye ned, at det blir mer som forventet enn skuffende. Orker ikke en gang å bli for skuffet over at det er RW som får ballen og har ballen der i clutchen. Ellers en kamp der Lakers så helt avhengig av LeBron, så ikke ut som det var en plan for noe som helst hver gang han hvilte. Ellers var det FAKTISK bra sett av Ham at Bryant ikke kan spille mot Embiid, med de spillerne Lakers har tilgjengelig så er Gabriel mye bedre mot de største centerne. Med Reaves ute for tiden, så er Brown jr den jeg liker best av rollespillerne. God defensivt, og flink til å være i bevegelse hele tiden.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Bilde

Alt jeg vil se før han legger opp er å se han vinne en ring

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

skyt meg


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hva tenker vi om Jokic og Nuggets? Ok til å spille basketball? 16-3 i et ganske vanskelig program.

Det føles som at dette er året Jokic endelig kan gå hele veien i playoffs. Man prater om at Warriors spilte ham litt av banen i fjorårets playoffs pga for lite mobilitet og motor, men det er jo da viktig å påpeke at han dro med seg en Aaron Gordon som ikke hadde truffet vann om han hoppet fra en båt, Will Barton, Jeff Green og Monte Morris, med mange minutter fra Boogie og Rivers fra benken. I år får han med seg AG som spiller som en borderline allstar, Murray som blir mer og mer stabil etter skaden, og Porter som treffer skudd og spiller forsvar. KCP perfekt som 5.mann i startlineupen. Brown også helt perfekt fra benken. Bones gir de en del gode minutter. Eneste er at jeg er litt usikker på mann 7 og 8 i rotasjonen, og om man skulle miste en av starterne. Cancar har gode kamper og Nnaji spiller ganske bra, men det er jo usikre kort.

Jokic kan fortsatt tas ut på dypt vann og utnyttes når han er i forsvar, men han er så god offensivt, og begynner å bli så klok defensivt at han kan kompensere for det med et skadefritt Nuggets. Håper han tar hjem hele driten.

Bilde

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91, du har riktig fokus denne sesongen ser jeg, kun poengrekorden. Du hadde gitt opp laget før sesongen? LeBron pøser inn poeng i skrivende stund, tidlig i fjerde quarteren og han runder nok 40 i denne kampen. Det blir nok mange minutter i denne her også, Lakers er ikke i stand til å få en enkel kamp i det hele og det store... For uten LeBron preges denne kampen av at Thomas Bryant er ubrukelig defensivt mot de største centerne, helt sjanseløs på å stoppe Sengun.

Lew, ser ikke Nuggets alt for mye, men er det en sesong de har sjansen, og må ta den, så er det i West denne sesongen. Mulig Warriors vil finne formen, men Nuggets har ingen unnskyldninger i år, for ingen andre imponerer i WC.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Ga opp når det ikke kom noen Westbrook trade i sommer.
Ut ifra forventningene mine så syntes jeg sesongen egentlig har vært grei nok, de er 18-14 etter krisestarten og det kunne vært enda bedre om de ikke hadde tapt alle disse cointoss avslutningene.

Poengrekorden helt klart det jeg bryr meg mest om når laget er som det er. Den rekorden er kanskje den gjeveste som er i NBA, den har stått i nesten 40 år og LeBron har blitt nevnt i sammenheng med den sålenge jeg kan huske.

hgb

Legg inn av hgb »

Moro-sesongen til Jazz fortsetter. Etter en haug med tap i ekstremt jevne kamper, så blei det denne gangen seier mot Wolves. Det er jo ekstra nyttig, siden Jazz får picket deres, og ekstra morsomt at rookien Walker Kessler, som kom i Gobert-traden, storspilte med 20 poeng og 21 returer. Jazz har 32 kamper som nba.com regner som clutch (14-18), av 47 kamper spilt. Stort sett alltid spennende, med andre ord.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: tir jan 17, 2023 3:27 pm Moro-sesongen til Jazz fortsetter. Etter en haug med tap i ekstremt jevne kamper, så blei det denne gangen seier mot Wolves. Det er jo ekstra nyttig, siden Jazz får picket deres, og ekstra morsomt at rookien Walker Kessler, som kom i Gobert-traden, storspilte med 20 poeng og 21 returer. Jazz har 32 kamper som nba.com regner som clutch (14-18), av 47 kamper spilt. Stort sett alltid spennende, med andre ord.
Følger litt ekstra med på dere fordi denne solskinnshistorien er kjempekul. Så at Marc Stein omtalte dere som potensielle selgere dette vinduet, og at Conley (Clippers) og Beasley (Cavs+++) fort kan trades. Det er snakk om å få John Collins+pick tilbake for Beasley som går til Cavs i en 3-team deal. Det hadde vært en kul mulighet for å få enda en talentfull PF/C med range til å blomstre. Har vært dårlig i år og er på en voldsom kontrakt i 3 år til.

As part of the Cavaliers’ ongoing search for wing upgrades, league sources say, they have weighed pursuing a three-way trade scenario that would land Atlanta’s John Collins with the Jazz and bring Utah’s Malik Beasley to Cleveland. The Jazz have well-chronicled interest in Collins but, to this point, have given the Hawks pause by seeking additional draft compensation for taking on Collins, who still has three seasons left on his five-year, $125 million contract after this one. Caris LeVert’s $18.8 million expiring contract is the Cavaliers’ most obvious trade chip.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tir jan 17, 2023 3:37 pm Følger litt ekstra med på dere fordi denne solskinnshistorien er kjempekul. Så at Marc Stein omtalte dere som potensielle selgere dette vinduet, og at Conley (Clippers) og Beasley (Cavs+++) fort kan trades. Det er snakk om å få John Collins+pick tilbake for Beasley som går til Cavs i en 3-team deal. Det hadde vært en kul mulighet for å få enda en talentfull PF/C med range til å blomstre. Har vært dårlig i år og er på en voldsom kontrakt i 3 år til.

As part of the Cavaliers’ ongoing search for wing upgrades, league sources say, they have weighed pursuing a three-way trade scenario that would land Atlanta’s John Collins with the Jazz and bring Utah’s Malik Beasley to Cleveland. The Jazz have well-chronicled interest in Collins but, to this point, have given the Hawks pause by seeking additional draft compensation for taking on Collins, who still has three seasons left on his five-year, $125 million contract after this one. Caris LeVert’s $18.8 million expiring contract is the Cavaliers’ most obvious trade chip.
Jeg tror John Collins kan være et bra reclamation-prosjekt, men jeg har litt trøbbel med å se om han passer med Lauri Markkanen og Walker Kessler, men det er klart at hvis man kan få draft picks for å sende Beasley for han, så må man vel gjøre det. Han er nok overbetalt (og med endel år igjen) med dagens produksjon, men han er ikke overbetalt hvis han kommer opp mot potensialet sitt.

Atlanta trenger vel desperat å endre noe. Ikke at jeg helt skjønner hva de dreiv med i sommer, for Trae og Murray er vel knappast en god miks. Tipper allikevel at å gi bort picks for å bli kvitt Collins er særlig aktuelt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »





Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tir jan 17, 2023 6:32 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 17, 2023 3:37 pm Følger litt ekstra med på dere fordi denne solskinnshistorien er kjempekul. Så at Marc Stein omtalte dere som potensielle selgere dette vinduet, og at Conley (Clippers) og Beasley (Cavs+++) fort kan trades. Det er snakk om å få John Collins+pick tilbake for Beasley som går til Cavs i en 3-team deal. Det hadde vært en kul mulighet for å få enda en talentfull PF/C med range til å blomstre. Har vært dårlig i år og er på en voldsom kontrakt i 3 år til.

As part of the Cavaliers’ ongoing search for wing upgrades, league sources say, they have weighed pursuing a three-way trade scenario that would land Atlanta’s John Collins with the Jazz and bring Utah’s Malik Beasley to Cleveland. The Jazz have well-chronicled interest in Collins but, to this point, have given the Hawks pause by seeking additional draft compensation for taking on Collins, who still has three seasons left on his five-year, $125 million contract after this one. Caris LeVert’s $18.8 million expiring contract is the Cavaliers’ most obvious trade chip.
Jeg tror John Collins kan være et bra reclamation-prosjekt, men jeg har litt trøbbel med å se om han passer med Lauri Markkanen og Walker Kessler, men det er klart at hvis man kan få draft picks for å sende Beasley for han, så må man vel gjøre det. Han er nok overbetalt (og med endel år igjen) med dagens produksjon, men han er ikke overbetalt hvis han kommer opp mot potensialet sitt.

Atlanta trenger vel desperat å endre noe. Ikke at jeg helt skjønner hva de dreiv med i sommer, for Trae og Murray er vel knappast en god miks. Tipper allikevel at å gi bort picks for å bli kvitt Collins er særlig aktuelt.
Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: tir jan 17, 2023 6:56 pm Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.
Jeg skjønner jo forsåvidt ideen både for Wolves of Hawks, hvor de kanskje ser for seg at de er veldig nære et lag som kan vinne hele driten, og at de kan trade bort noen mindre viktige spillere og endel picks man håper blir seine, men det har ganske betydelig nedside.

Du kan få skader på den du trader for (som begge har hatt, forsåvidt), de kan passe dårligere enn du trodde (som begge vel har gjort) og i tillegg er det jo gjerne kvalitet i de du sendte ut (Kessler har f.eks. vært glimrende). Vi kan vel trygt si at begge laga ville valgt annerledes om de skulle gjøre ting om igjen nå.

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tir jan 17, 2023 7:16 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 6:56 pm Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.
Jeg skjønner jo forsåvidt ideen både for Wolves of Hawks, hvor de kanskje ser for seg at de er veldig nære et lag som kan vinne hele driten, og at de kan trade bort noen mindre viktige spillere og endel picks man håper blir seine, men det har ganske betydelig nedside.

Du kan få skader på den du trader for (som begge har hatt, forsåvidt), de kan passe dårligere enn du trodde (som begge vel har gjort) og i tillegg er det jo gjerne kvalitet i de du sendte ut (Kessler har f.eks. vært glimrende). Vi kan vel trygt si at begge laga ville valgt annerledes om de skulle gjøre ting om igjen nå.
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: ons jan 18, 2023 9:36 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)
Spurs fikk vel tre first round picks og en draft swap når Hawks tradet til seg Dejounte. DLo sin kontrakt utløper denne sesongen og hadde de ikke gått for Gobert så hadde de tydeligvis nok med picks liggende.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:49 pm Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.
Gleder meg. NBA tradene er når de først begynner å rulle inn mot deadline er så underholdende.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:47 pm
hgb skrev: ons jan 18, 2023 9:36 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)
Spurs fikk vel tre first round picks og en draft swap når Hawks tradet til seg Dejounte. DLo sin kontrakt utløper denne sesongen og hadde de ikke gått for Gobert så hadde de tydeligvis nok med picks liggende.
Ja, jo, med nok picks hadde de sikkert fått ham, ja. Hadde sikkert sett litt bedre ut der i gården da, men jeg klager ikke.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: ons jan 18, 2023 10:14 pm
Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:49 pm Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.
Gleder meg. NBA tradene er når de først begynner å rulle inn mot deadline er så underholdende.
Det er vel noen dominobrikker mange venter på. Skjer det f.eks. noe med Lillard? Så er det jo selvsagt Westbrook, og kanskje Beal? I tillegg til Crowder, John Collins, og mange til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»