NBA 2022/23

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

NBA 2022/23

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

NBA 2022/23

Noen må starte sesongtråd, nå når vi bare er dager unna ny sesong. Det får bli min bør i år også, til tross for at jeg falt av lasset i offseason når Lakers rotet vekk Kyrie Irving for RW-deal. For meg er det ingen tvil om forskjellen er at med KyrIe inn ville Lakers vært rangert som nummer 1 om det hadde skjedd, nesten det motsatte når det ikke skjedde. Så etter den tid har jeg ganske enkelt ikke fulgt med like mye som vanlig. Sånn, da er unnskyldningene unnagjort, og vi kan se fram til ny sesong! En ting er sikkert, det er så mye drama i NBA allerede FØR sesongen er startet, at dette kan tippe alle veier.

Rangering ut fra hvem jeg anser som sterkeste kandidatene til å vinne til slutt:

1.Milwaukee Bucks – i en offseason hvor det har vært ufattelig mye uro, bråk og drama, så er Bucks den eneste av de beste lagene med en stabil organisasjon. Giannis med Middleton og Jrue er fortsatt formidabelt. Brook Lopez, Portis, Ibaka, Connaughton og Allen er solid som rollespillere, det samme vil Ingles være om han kommer tilbake etter skaden. Som vanlig mener jeg at Bucks ikke er det laget med høyest toppnivå, men tror vel helst at de er det laget som vil være nærmest sitt eget maksnivå.

2.Golden State Warriors – det er vanskelig å forutsi hvordan Draymonds KO’ på Poole vil påvirke de regjerende mesterne. På papiret skal jo Warriors faktisk være et enda bedre lag med Wiseman og Kuminga tilbake etter skade/et år eldre. JaMychal og DiVincenzo gjør bredden enda bedre, og så har man jo Steph, Dray, Klay og Wiggins fra før. For ikke å snakke om Looney, som er en drøm av hvordan en rollespiller skal være.

3.Los Angeles Clippers – Det er vanskelig å se for seg at Clippers IKKE skal slå litt tilbake denne sesongen. Kawhi tilbake, PG13 med god offseason, og at man ikke ber noe mer fra Root canal – Reggie, Morris sr, Zubac og Wall enn å være rollespillere. Covington og Kennard er det fra før, og Batum kan vel spille litt enda han også.

4.Miami Heat – I en liga hvor scoring er overvurdert, og forsvarsspill er undervurdert, så er det nesten slik at Miami (er så annerledes enn andre lag at de) faktisk mangler litt offensivt firepower. Derfor gir det mening at de overbetalte Herro i sommer. Jimmy, Bam og Lowry er bunnsolide, og kanskje kan Oladipo nærme seg det han var?

5.Phoenix Suns – Jeg var ikke overrasket over at Suns slet i sluttspillet sist. Jeg vet heller ikke helt hva som er saken mellom Monty Williams og henholdsvis Ayton og Crowder i offseason, men noe er det ikke som stemmer. Bridges og Booker er meget bra, så får vi se hva en aldrende CP3 kan dra ut av hatten. Hadde litt sansen for Saric for noen år siden, så Suns kan jo håpe han kan bidra denne sesongen.

6.Boston Celtics – Et ungt lag på vei fremover, som i tillegg får inn en klassespiller som Brogdon skulle i utgangspunktet vært høyere. Udoka suspendert må vel likevel påvirke de?

7.Philadelphia 76ers – Har en av ligaens beste spillere i Embiid, og det ryktes om sjeldent bra offseason for Harden. Jeg liker dessuten hva Maxey og Thybulle kan gjøre i sine roller. Tucker er også en spiller man vil ha. Har derimot ikke sansen for Harris, kraftig overvurdert spiller.

8.Denver Nuggets – Har ikke fulgt godt nok med på status til Murray og Porter jr, men bare de i framgang gjør Nuggets bedre. Liker KCP inn. Skal være litt flere som kan bidra enn Jokic denne sesongen.

9.Brooklyn Nets – Etter alt bråk i sommer, så kan Nets fort være laget hvor alt går til helv... men så er KD, Kyrie og Simmons helt latterlig talentfulle, så hvem vet? På samme måte er de tre av tidenes merkeligste personligheter også, dette kan gå alle veier...

10.Memphis Grizzlies – både laget og Morant skal være helt i nærheten av noe stort denne sesongen om utviklingen fortsetter. Det er vel der Memhis er nå som ofte vil definere om de kan gå hele veien eller ikke. Jeg er tvilsom til om de er der nå.

11.Cleveland Cavaliers
12.Chicago Bulls
13.Atlanta Hawks
14.Dallas Mavericks
15.New Orleans Pelicans
16.Toronto Raptors
17.Portland Trailblazers


18.Minnesota Timberwolves – I en tid hvor Bigs er omtrent utrydningstruet art, så er det vidunderlig at T-Wolves går mot alt og alle. Har jeg troen på dette? Nei, men ideen er såpass på kanten av all utvikling og hva vitenskapelige stats sier, at jeg kjøper konseptet. Jeg heier på denne galskapen!

19.Los Angeles Lakers – hvor skal man starte? Får starte med at om de hadde fått ut av fingeren i starten av free agency og tradet RW + 2 roundere for Kyrie, så hadde jeg hatt de nummer 1 her. Tilbake til det gamle nummer 24-25. PatBev og Schroder er OK, og gir et håp om sluttspill. Likevel en helt gigantisk nedtur mot hva som kunne vært. Er ekstremt skeptisk til Ham, som er en favoritt hos både spillere og eksperter. Det han sier om og rundt Westbrook mener jeg automatisk gjør han til en komisk fyr, uten peiling på basketball. Har ingen forventninger til dette. Men et håp om at LeBron og AD får være skadefri og slått seg løs. Lakers vil ikke være en utfordrer av den grunn, men jeg kan overleve å se på de om så skjer.

20.New York Knicks
21.Washington Wizzards
22.Sacramento Kings
23.Charlotte Hornets
24.Detroit Pistons
25.Houston Rockets
26.Indiana Pacers
27.Oklahoma City Thunder
28.Orlando Magic
29.Utah Jazz
30.San Antonio Spurs
Sist redigert av Team Ingebrigtsen den tor okt 13, 2022 12:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

SPILLERE SOM JEG VIL FØLGE MEST MED PÅ:
1.LeBron James
2.Anthony Davis
3.Luka Doncic
4.Kevin Durant
5.Kyrie Irving
6.Zion Williamson
7.Ja Morant
8.Ben Simmons
9.Kawhi Leonard
10.Draymond Green

League Pass Ranking:
1.Lakers (gir ingen mening, men kan ikke slutte å følge LeBron og AD nå...)
2.Brooklyn Nets
3.Minnesota Timberwolves
4.New Orleans Pelicans
5.Golden State Warriors

Spiller rangering:
1.Kevin Durant (Brooklyn Nets) - for meg fortsatt den mest ustoppelige spilleren i ligaen
2.Giannis Antetokounmpo (Milwaukee Bucks)
3.Luka Doncic (Dallas Mavericks)
4.Stephen Curry (Golden State Warriors)
5.LeBron James (Los Angeles Lakers)
6.Nikola Jokic (Denver Nuggets) - grov urettferdig rangering, men jeg får ikke til noe annet før Denver går lengre
7.Joel Embiid (Philadelphia 76ers)
8.Jimmy Butler (Miami Heat)
9.Kawhi Leonard (Los Angeles Clippers)
10.Jayson Tatum (Boston Celtics)
11.Anthony Davis (Los Angeles Lakers)
12.Ja Morant (Memphis Grizzlies)
13.Draymond Green (Golden State Warriors)
14.Bam Adebayo (Miami Heat)
15.Devin Booker (Phoenix Suns)
16.Kyrie Irving (Brooklyn Nets)
17.James Harden (Philadelphia 76ers)
18.Jrue Holiday (Milwaukee Bucks)
19.Andrew Wiggins (Golden State Warriors)
20.Paul George (Los Angeles Clippers)
21.Trae Young (Atlanta Hawks)
22.Damian Lillard (Portland Trailblazers)
23.Bradley Beal (Washington Wizzards)
24.Karl-Anthony Towns (Minnesota Timberwolves)
25. Donovan Mitchell (Cleveland Cavaliers)
26.Jaylen Brown (Boston Celtics)
27.Rudy Gobert (Minnesota Timberwolves)
28.DeMar DeRozan (Chicago Bulls)
29.Anthony Edwards (Minnesota Timberwolves)
30.Darius Garland (Cleveland Cavaliers)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Selvsagt bokmerket og takk for god innsats med åpningsinnlegg @Team Ingebrigtsen!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Endelig en ny gøy LeBron Nike reklame, er en god stund siden den forrige

hgb

Legg inn av hgb »

Sjeldent uinteressert i denne sesongen, for dette ser ikke moro ut med Jazz-øyne. Menmen, følger jo med litt med fantasyøyne og slikt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dette har jeg savnet. Gleder meg til å sjekke box scores imorgen og se en kamp engang i blant når jeg har tid. Lettere med NFL hvor det er litt struktur over kampprogrammet og mase kamper i fornuftig tid på søndagene. Savner studietiden da man kunne ligge våken om natten eller se før man stakk på lesesalen kl 12...

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Marerittet er i gang. Det er ingen overreaksjon i å si at Ham er ligaens dårligste coach, men enda verre at han ikke har baller. Isolert sett god første halvdel av Westbrook, men at Ham spiller han så mye er ikke idioti, det er mye verre enn som så. Nei, gi meg Frank Vogel tilbake, og RW ut, og Lakers hadde med en gang vært topp 8 lag i ligaen.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: tir okt 18, 2022 9:08 pm Sjeldent uinteressert i denne sesongen, for dette ser ikke moro ut med Jazz-øyne. Menmen, følger jo med litt med fantasyøyne og slikt.
Har aldri forstått greia med å følge 1 NBA-lag i tykt og tynt. Det er for mye bra basket i ligaen, til å skulle holde med og følge Knicks, selv om det nok er en del av oss som hadde valgt Knicks om det var et lag vi skulle ønske at var gode. Jeg følger definitivt spillere som det er underholdende å følge, langt foran lag. Jazz kan du følge om 3-4 år når de er loaded med topp-talenter.
Lew_Ashby skrev: tir okt 18, 2022 11:39 pm Dette har jeg savnet. Gleder meg til å sjekke box scores imorgen og se en kamp engang i blant når jeg har tid. Lettere med NFL hvor det er litt struktur over kampprogrammet og mase kamper i fornuftig tid på søndagene. Savner studietiden da man kunne ligge våken om natten eller se før man stakk på lesesalen kl 12...
Noen ting blir aldri som de var, studietiden er helt klart den beste perioden å være fan av amerikansk idrett :)
Men all ting ordner seg om man bare prioriterer det høyt nok...det beste med regular season er jo nettopp at det så og si hver dag er noen bra kamper å følge med på.

Ellers ble andre omgang av Lakers vs Warriors bare en fortsettelse av første omgang. Warriors flere klasser bedre. Jeg lever greit med om Lakers er sjanseløse men at det likevel er artig å se LeBron og AD spille, men når Ham gir RW over 30 minutter så har man ikke håpet lengre, da vet man at dette laget ALDRI kan bli noe bra. Darvin Ham hadde to oppgaver; vise at han er sjef og kaste RW ut av all rotasjon, det greide han ikke. Punkt 2, få laget til å spille forsvar igjen. Det klarer han ikke, så verre ut defensivt sett enn på det verste i forrige sesong.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Herlig å se Curry skikkelig på fra første dropp, skal ta sin 5 ring :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hadde ikke fått med meg at Blake Griffin er i Celtics nå. Festlig med disse veteranene som har duppet kraftig i kvalitet når de kom litt oppi 30-åra. De reiser rundt og tar en eller annen exception-kontrakt for små lønninger i et desperat håp om å få seg en tittel.

Melo har vært i Rockets og Lakers. Samt Trailblazers.
Cousins i Warriors, Clippers, Bucks og nå Nuggets.
Griffin i Nets og nå Celtics.
Drummond i Lakers, 76ers, Nets og nå Bulls.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: ons okt 19, 2022 5:56 am Marerittet er i gang. Det er ingen overreaksjon i å si at Ham er ligaens dårligste coach, men enda verre at han ikke har baller. Isolert sett god første halvdel av Westbrook, men at Ham spiller han så mye er ikke idioti, det er mye verre enn som så. Nei, gi meg Frank Vogel tilbake, og RW ut, og Lakers hadde med en gang vært topp 8 lag i ligaen.
Deilig å se maskinen og beistet Lebron fortsette i samme spor. Få fingeret ut Palinka og trade de jævla picksene å få inn 2 3 solide rotasjonsspillere for WB. (Ikke guarder)Lakers er ikke langt unna å være en outsider med bedre rotasjon. Lebron AD Bev Schroder Nunn Reaves er bra

Draciger

Legg inn av Draciger »

Team Ingebrigtsen skrev: ons okt 19, 2022 5:56 am Marerittet er i gang. Det er ingen overreaksjon i å si at Ham er ligaens dårligste coach, men enda verre at han ikke har baller. Isolert sett god første halvdel av Westbrook, men at Ham spiller han så mye er ikke idioti, det er mye verre enn som så. Nei, gi meg Frank Vogel tilbake, og RW ut, og Lakers hadde med en gang vært topp 8 lag i ligaen.
Blir en tung sesong min venn.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Draciger skrev: ons okt 19, 2022 11:58 pm
Team Ingebrigtsen skrev: ons okt 19, 2022 5:56 am Marerittet er i gang. Det er ingen overreaksjon i å si at Ham er ligaens dårligste coach, men enda verre at han ikke har baller. Isolert sett god første halvdel av Westbrook, men at Ham spiller han så mye er ikke idioti, det er mye verre enn som så. Nei, gi meg Frank Vogel tilbake, og RW ut, og Lakers hadde med en gang vært topp 8 lag i ligaen.
Blir en tung sesong min venn.
Det verste av alt er at jeg ikke blir skuffet om Lakers ikke gjør det så bra, men irritasjonen det er å se RW spille hodeløst. Det tar all positiv energi ut av laget, og til vi som ser på :) kan godt glede meg over fine boxscore og gode individuelle prestasjoner fra LeBron og AD om det IKKE var for at Westbrook tar gleden vekk.

Det ble Nets-Pels for min del av nattas kamper, og deilig å se Zion tilbake, til tross for mange kilo selv etter slankekuren, så er fyren sykt spretten. Nets så like ille ut, som Lakers, uten at det plager meg så mye :) KD spilte seg greit opp etter en miserabel start, men det er rart at et lag med så mye å revansjere etter forrige sesong og denne offseason kommer ut til første kamp som om de ikke hadde noe å revansjere. Ellers fin seier av Bulls over Heat. Første kamp og alt det der, men uten Ball og LaVine hadde ikke jeg noen forventninger til Bulls. Ellers legger man merke til fin start for Banchero..

KTBFFH skrev: ons okt 19, 2022 8:05 pm Deilig å se maskinen og beistet Lebron fortsette i samme spor. Få fingeret ut Palinka og trade de jævla picksene å få inn 2 3 solide rotasjonsspillere for WB. (Ikke guarder)Lakers er ikke langt unna å være en outsider med bedre rotasjon. Lebron AD Bev Schroder Nunn Reaves er bra
For min del holder det å bare sende RW hjem med full lønn, trenger ikke noe i retur om jeg bare slipper å se han.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det er bare å undre seg over om Darvin Ham er dum eller har små baller. At han synes det er okay at Westbrook ødelegger absolutt alt, heller mest mot at han er dum. Særlig når vi vet at han har langt større fullmakter til sitt eget løp enn hva Vogel hadde. Ikke at AD eller LeBron var perfekte i natt, men å spille Westbrook så mye er også en hån mot fans av basketball. Som å si et stort Fuck U til alle. Det er dessuten meget spesielt at man bruker flere av de siste sesongene til en av tidenes to beste basketspillere til å gjøre det så dårlig som mulig. Det blir som om Milwaukee skulle byttet ut Middleton med Randle, og Jrue med Westbrook nå i Giannis prime. Synd at LeBron har etablert seg så godt i LA med familien, for han burde virkelig være på et annet lag på dette punktet i karrieren..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ser litt NBA fra i natt. Wood og Doncic er jo skapt for å spille med hverandre. Mavs burde vært 2-0, men å se Doncic starte sesongen i toppform og finne kjemien med Wood fra kamp 1 er gøy. Hardaway litt rusten men flott å ha tilgjengelig. Green synes jeg ser ut som en bedre spiller og skuddet ser mye bedre ut.

Så får vi se om man kan komme i nærheten av å bryte trenden med at et angrep som er så sentrert rundt en spiller ikke vinner mesterskap. Ikke overbevist om at dette funker dypt inn i playoffs når Doncic må spille 45 min og Dinwiddie er andre ball handler utnenom ham.

Men gøy å se nå i regular season ihvertfall!

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Bare å fyke Ham med engang. 2 ganger på rad taper han kampen ved å beinge inn WB. I går kveld leder de med 8 momentum i kampen. Gulvet er bra spredd for AD/Lebron så kommer WB inn med 4min igjen og vipps så vinner Portand

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: søn okt 23, 2022 9:13 am Ser litt NBA fra i natt. Wood og Doncic er jo skapt for å spille med hverandre. Mavs burde vært 2-0, men å se Doncic starte sesongen i toppform og finne kjemien med Wood fra kamp 1 er gøy. Hardaway litt rusten men flott å ha tilgjengelig. Green synes jeg ser ut som en bedre spiller og skuddet ser mye bedre ut.

Så får vi se om man kan komme i nærheten av å bryte trenden med at et angrep som er så sentrert rundt en spiller ikke vinner mesterskap. Ikke overbevist om at dette funker dypt inn i playoffs når Doncic må spille 45 min og Dinwiddie er andre ball handler utnenom ham.

Men gøy å se nå i regular season ihvertfall!
Gøy å se de kampene Luka bare blåser andre superstjerner av banen i første periode. Satt virkelig Morant godt på plass. 1q minnet om den mot Phoenix

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: man okt 24, 2022 6:57 am Bare å fyke Ham med engang. 2 ganger på rad taper han kampen ved å beinge inn WB. I går kveld leder de med 8 momentum i kampen. Gulvet er bra spredd for AD/Lebron så kommer WB inn med 4min igjen og vipps så vinner Portand
Viktig å huske på at dette er hva LeBron og Pelinka ønsker.
Helt jævlig å følge med på.
Husk at Pelinka underveis i rekrutteringen av Ham sa at en viktig grunn for hans kandidatur var at Ham kom til å ansvarliggjøre stjernespillerne. Det eneste som har skjedd siden da er at Ham fullroser Westbrook ved hver anledning, og gir han ubegrenset med tillit. Altså stikk motsatt av hva som ble fortalt. Det som er mest synd med situasjonen nå er at ALLE unntatt Ham, Pelinka og Lakers så det komme. Det sier alt om at Pelinka og Hams dårligste side er manglende kunnskap/forståelse av basketball. 30 sekunder igjen, Westbrook tar et lavprosent-skuddforsøk helt uten mål og mening. Forferdelig. Grusomt. Latterlig.

En annen ting er dette forsterker forskjellene i GOAT-debatten mellom LeBron og MJ. Der hvor MJ var en vinnerskalle, og heller sluttet når Bulls og 2xJerry gjorde elendige beslutninger. Så velger LeBron å ikke bare være med på elendigheten, men også å godkjenne både RW og DH. Noe som sier mye om at LeBron ikke er i L.A for å vinne mest mulig. Jeg vil hevde at LeBron grunnet antall sesonger på høyt nivå er tidenes beste basketballspiller, men innser at han ALDRI vil få den posisjonen Jordan har, av fansen og folket. Grunnen er at han sånn som nå er mer opptatt av brorskap og å bo i L.A, enn å vinne. Det er nok å vite at Lakers så helt miserable ut forrige sesong, gjør absolutt ingen ting med det i offseason- Resultat = LeBron forlenger med 2 sesonger, som sier alt om at å vinne ikke er spesielt viktig for han. Han kommer dermed aldri å bli folkets spiller på linje med Jordan, langt i fra.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lebron var ikke akkurat kjempesterk han heller når ting skulle avgjøres og de siste minuttene. Det blir noe krampeaktig i hans playmakerskills når det virkelig gjelder. Føles mer som en stats chaser enn noe annet, og at det koster mer enn det smaker selv om han kan glede med noen deilige høydepunkter mitt inni der.

AD så ut som seg selv (den friske versionen) i går.

Tenkte på det når man var 8-6 poeng opp med liten tid igjen, er det noen som klarer å bottle slike så er det Lakers. Kobe Bryant ville aldri askeptert det og tatt saken i egne hender, det kalles å ta ansvar. Lebron?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Et Jazz-lag i übertank-modus er nå 3-0 etter å ha slått lag som alle kommer til å være i playoffsdiskusjonen. Nuggets, Wolves og Pels har en ting til felles: De er 2-1 og har kun tapt mot Jazz.

NBA er så merkelig. Ainge må gjøre noe her, blir ikke noe Wembanyama eller Scoot i mormonerland om dette mot formodning skulle fortsette. Hjelper ikke med en milliard draft picks om generasjonstalentene i 2023 forsvinner ut av hendene deres. Nå skal det sies at jeg ikke kan skjønne at dette laget skal vinne mer enn 30 kamper. Selv om det spiller for spiller er en del kvalitet, så er det jo helt latterlig dysfunksjonelt:

Conley
Clarkson
Sexton
Beasley
THT
Markkanen
Olynyk
Vanderbilt

Om Jazz fortsetter å vinne må i hvert fall et par av disse trades bort.

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: tir okt 18, 2022 9:08 pm Sjeldent uinteressert i denne sesongen, for dette ser ikke moro ut med Jazz-øyne. Menmen, følger jo med litt med fantasyøyne og slikt.
Trekker alt tilbake! Dette laget er jo dritmorsomme å følge.
Helt ny Jordan Clarkson som starter, Mike Conley er stadig fantastisk som floor general, Lauri Markkannen spiller som en all star, Vanderbilt, Olynyk og Kessler framstår som en skikkelig solid front court.

Jeg regner kanskje ikke med at dette holder hele sesongen, men faen til kamper de har lagt ut hittil.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: man okt 24, 2022 11:27 am Et Jazz-lag i übertank-modus er nå 3-0 etter å ha slått lag som alle kommer til å være i playoffsdiskusjonen. Nuggets, Wolves og Pels har en ting til felles: De er 2-1 og har kun tapt mot Jazz.

NBA er så merkelig. Ainge må gjøre noe her, blir ikke noe Wembanyama eller Scoot i mormonerland om dette mot formodning skulle fortsette. Hjelper ikke med en milliard draft picks om generasjonstalentene i 2023 forsvinner ut av hendene deres.
Hvor generasjon er egentlig disse talentene? Greit at Victor er spesiell, men samme hvor du havner har du ganske liten (14%) sjanse for å få ham. Scoot Henderson er sikkert veldig god, men hvem var den forrige undersized guard som virkelig tok laget sitt noe sted?

Det er mange andre, gode spillere i draften så vidt jeg forstår, men det er ikke godt å si helt hvor gode, sånn på forhånd. Man skryter alltid fælt av college-talenter.
Nå skal det sies at jeg ikke kan skjønne at dette laget skal vinne mer enn 30 kamper. Selv om det spiller for spiller er en del kvalitet, så er det jo helt latterlig dysfunksjonelt:

Conley
Clarkson
Sexton
Beasley
THT
Markkanen
Olynyk
Vanderbilt

Om Jazz fortsetter å vinne må i hvert fall et par av disse trades bort.
Jeg veit ikke om jeg syns de er så enormt dysfunksjonelle, men utover Markkannen (og forsåvidt Clarkson), så er det ikke så mange som skaper sitt eget skudd, og de kommer til å slite med å score i 4. periode. Jeg tror vel heller ikke de surfer rett inn i sluttspillet, men jeg har litt vanskelig for å se at de skal være veldig svake.

Defensivt ser de jo egentlig ganske mye bedre ut enn man trodde, selv om de ofte er veldig små i guardlinja. Kessler og Vanderbilt har vært veldig mye bedre enn forventa.

THT er sannelig en merkelig spiller. Vanvittig atletisk uten å løfte beina fra bakken og mange meter lange armer, men det er litt begrensa resultater. Beasley har starta sesongen veldig opp og ned, og bare ned mot Pelicans nå, men er jo en god scorer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: man okt 24, 2022 11:58 am Hvor generasjon er egentlig disse talentene? Greit at Victor er spesiell, men samme hvor du havner har du ganske liten (14%) sjanse for å få ham. Scoot Henderson er sikkert veldig god, men hvem var den forrige undersized guard som virkelig tok laget sitt noe sted?

Det er mange andre, gode spillere i draften så vidt jeg forstår, men det er ikke godt å si helt hvor gode, sånn på forhånd. Man skryter alltid fælt av college-talenter.
Livet som fan er helt nydelig. Haha. Jazz vinner noen kamper og fansen er sånn ''er egentlig Scoot og Wemba så gode?'' når de nesten er unison oppfatning om at de er to av de beste talentene i NBA draften siste 20 årene.

Jeg har ikke sett dem nok, men har forholdt meg til hva basketballfolk med peiling sier. Og da har jeg lagt til grunn at dette er type Oden/Durant, AD, Zion, John Wall (fikk ikke karrieren man ønsket)-talenter. Og det er jo en felles oppfatning om at rekordmange lag kommer til å tanke i år for å få sjansen til å drafte en av de to.

Men altså - jeg håper virkelig Jazz bare gir faen og blir årets eventyr. Om dere ender som playin-lag eller misser akkurat så er det imidlertid langt bedre å bare være skikkelig ræv. Det lønner seg sjeldent å være medioker i NBA, særlig for et lag fra mindre marked.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: man okt 24, 2022 12:04 pm
hgb skrev: man okt 24, 2022 11:58 am Hvor generasjon er egentlig disse talentene? Greit at Victor er spesiell, men samme hvor du havner har du ganske liten (14%) sjanse for å få ham. Scoot Henderson er sikkert veldig god, men hvem var den forrige undersized guard som virkelig tok laget sitt noe sted?

Det er mange andre, gode spillere i draften så vidt jeg forstår, men det er ikke godt å si helt hvor gode, sånn på forhånd. Man skryter alltid fælt av college-talenter.
Livet som fan er helt nydelig. Haha. Jazz vinner noen kamper og fansen er sånn ''er egentlig Scoot og Wemba så gode?'' når de nesten er unison oppfatning om at de er to av de beste talentene i NBA draften siste 20 årene.
Ikke Wembayana, han er selvsagt (vel, muligens, men sjansene er veldig gode) helt unik. Scoot er jeg langt mer usikker på. Som sagt er lista over guards på ca 6' (han står som 6'2" på wikipedia, men når combine kommer og de skal måles ordentlig mister gjerne de fleste noen centimeter) som har dominert NBA ganske kort. Man vil jo selvsagt gjerne ha ham, det er ikke det, og det er andre spennende spillere, som Thompson-tvillingene, men det har vært veldig mange collegespiller opp gjennom åra som har vært bra hypa uten å dominere sånn voldsomt i NBA.

Tim Duncan er vel forrige topp 3 som vant med laget han blei drafta av (pluss Lebron, men det var etter at han kom tilbake). Tatum, Dwight og KD er de eneste som har vært i finalen siste 20 år.
Jeg har ikke sett dem nok, men har forholdt meg til hva basketballfolk med peiling sier. Og da har jeg lagt til grunn at dette er type Oden/Durant, AD, Zion, John Wall (fikk ikke karrieren man ønsket)-talenter. Og det er jo en felles oppfatning om at rekordmange lag kommer til å tanke i år for å få sjansen til å drafte en av de to.

Men altså - jeg håper virkelig Jazz bare gir faen og blir årets eventyr. Om dere ender som playin-lag eller misser akkurat så er det imidlertid langt bedre å bare være skikkelig ræv. Det lønner seg sjeldent å være medioker i NBA, særlig for et lag fra mindre marked.
Det er jo bedre med bra picks, selvsagt, og man har lite igjen for en sesong man nesten klarer playoffs, men det betyr mye for fansen at man spiller for å vinne. Jeg hadde slått meg til ro med en kjip sesong hvor seiere er negativt og alt er dritt, men tar dette 100 av 100 dager foran tanking.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: man okt 24, 2022 2:27 pm
Lew_Ashby skrev: man okt 24, 2022 12:04 pm
hgb skrev: man okt 24, 2022 11:58 am Hvor generasjon er egentlig disse talentene? Greit at Victor er spesiell, men samme hvor du havner har du ganske liten (14%) sjanse for å få ham. Scoot Henderson er sikkert veldig god, men hvem var den forrige undersized guard som virkelig tok laget sitt noe sted?

Det er mange andre, gode spillere i draften så vidt jeg forstår, men det er ikke godt å si helt hvor gode, sånn på forhånd. Man skryter alltid fælt av college-talenter.
Livet som fan er helt nydelig. Haha. Jazz vinner noen kamper og fansen er sånn ''er egentlig Scoot og Wemba så gode?'' når de nesten er unison oppfatning om at de er to av de beste talentene i NBA draften siste 20 årene.
Ikke Wembayana, han er selvsagt (vel, muligens, men sjansene er veldig gode) helt unik. Scoot er jeg langt mer usikker på. Som sagt er lista over guards på ca 6' (han står som 6'2" på wikipedia, men når combine kommer og de skal måles ordentlig mister gjerne de fleste noen centimeter) som har dominert NBA ganske kort. Man vil jo selvsagt gjerne ha ham, det er ikke det, og det er andre spennende spillere, som Thompson-tvillingene, men det har vært veldig mange collegespiller opp gjennom åra som har vært bra hypa uten å dominere sånn voldsomt i NBA.

Tim Duncan er vel forrige topp 3 som vant med laget han blei drafta av (pluss Lebron, men det var etter at han kom tilbake). Tatum, Dwight og KD er de eneste som har vært i finalen siste 20 år.
Jeg har ikke sett dem nok, men har forholdt meg til hva basketballfolk med peiling sier. Og da har jeg lagt til grunn at dette er type Oden/Durant, AD, Zion, John Wall (fikk ikke karrieren man ønsket)-talenter. Og det er jo en felles oppfatning om at rekordmange lag kommer til å tanke i år for å få sjansen til å drafte en av de to.

Men altså - jeg håper virkelig Jazz bare gir faen og blir årets eventyr. Om dere ender som playin-lag eller misser akkurat så er det imidlertid langt bedre å bare være skikkelig ræv. Det lønner seg sjeldent å være medioker i NBA, særlig for et lag fra mindre marked.
Det er jo bedre med bra picks, selvsagt, og man har lite igjen for en sesong man nesten klarer playoffs, men det betyr mye for fansen at man spiller for å vinne. Jeg hadde slått meg til ro med en kjip sesong hvor seiere er negativt og alt er dritt, men tar dette 100 av 100 dager foran tanking.
Jeg ser forresten at innlegget mitt så frekkere ut enn det var ment. Var dårlig formulert av meg, jeg har jo som sagt ikke god peiling på noen av disse to spillerne og er åpen for at særlig Scoot ikke er en spiller å kaste bort en sesong på.

Håper Jazz kjører på, elsker underdogshistorier i amerikansk idrett. Som du sier er sjansen for nr 1 pick uansett ikke stor.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: man okt 24, 2022 2:49 pm Jeg ser forresten at innlegget mitt så frekkere ut enn det var ment. Var dårlig formulert av meg, jeg har jo som sagt ikke god peiling på noen av disse to spillerne og er åpen for at særlig Scoot ikke er en spiller å kaste bort en sesong på.

Håper Jazz kjører på, elsker underdogshistorier i amerikansk idrett. Som du sier er sjansen for nr 1 pick uansett ikke stor.
Hah, nei tok det ikke så tungt :)

Nei, altså, jeg er jo enig i at det ville være verdt det med en kjip sesong om man ender opp med en Giannis+-type, men det er såpass dårlige odds at jeg tar dette når som helst.

Tror nok We Believe-gjengen til Warriors var blandt de kuleste sesongene de har hatt (før dynastiet, da), f.eks. Det er stas med underdogs som biter fra seg. Så får vi se om Danny Ainge har showcasa f.eks. Conley, Gay og Beasley nok til at det blir trade med Westbrook og et par FRPs.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Kikket litt på Nets v Grizzlies i natt. Morant og Bane herjet greit 38 p på begge 2 der sisteman setter 8 på 11 fra 3. Bra mye energi fra hjemmelaget. Noen nevnte at Nets har tapt de siste 7 mot Morant & co nå.

Mye snacks fra en og samme kamp.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hvor lenge kan Ham fortsette som headcoach hos Lakers? Lakers er nå på coaching-fronten der at det hadde ikke blitt verre med Kurt Rambis inn, så dype problemer har de på coaching-siden. Også uten RW ble de banket greit av Nuggets. Vanskelig å forstå at ikke mer er lagt opp til AD, og så er det litt vanskelig å forstå at ikke AD klarer å komme seg til FTs litt oftere, sier noe om at han selv er litt for komfortabel med jump shots i stedet for å angripe kurven. LeBron var blandet drops i denne, 3-4 av turnoversene var sløve greier. Slik status er nå (med RW fortsatt i rosteren), så ville jeg sendt han hjem med lønn, og så flere minutter på Matt Ryan og Troy Brown. Ikke fordi de er så gode, men fordi de er de eneste som kan bidra med å skape litt space for Lakers i angrep. Ingen respekterer 3-poengsskuddene til RW eller PatBev, og det blir alt for trangt slik Lakers spiller nå. For et åpenbart godt lag så hadde jeg ikke vært for bekymret med å starte 0-4, men med dette laget så begynner det ikke bare å haste, alarmen er gått, om de skal være i nærheten av sluttspill denne sesongen. På den positive siden; kommer de ikke dit, så må jo det bety slutten for både Darvin Ham og Pelinka.

Ellers sliter både Philadelphia og Brooklyn massivt i Øst. Er det bare rett og slett den nye generasjonen som har overtatt hegemoniet? At størrelsen på merittene til de beste spillerne på de to lagene sier mest om fortiden, og ikke så mye om nåtiden?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»