NBA 2022/23

Svar
TrueTopRed

Re: NBA 2022/23

Legg inn av TrueTopRed »

Nuggets har max spillere som presterer, når Lakers sine ikke gjør det. Det er ikke rollespillerne som sinker Lebron i denne.

Hadde Davis gitt faen i å skyte 3ere i desperasjon, i tillegg til at Lebron hadde vært 10 år yngre (så han hadde orket), ev gått for en enkel layup når han søkte en spektakulær dunk i første. Nei idag var disse 2 en sollid byrde.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Dessverre tror jeg denne kampen avgjorde serien. Leder store deler, men vinner ikke. 2-0 Denver som kunne vært 0-2 og ihvertfall 1 1. Gøy så lenge det varte. Faen eg hater Ham og bruken av DLo

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: fre mai 19, 2023 5:44 am Dessverre tror jeg denne kampen avgjorde serien. Leder store deler, men vinner ikke. 2-0 Denver som kunne vært 0-2 og ihvertfall 1 1. Gøy så lenge det varte. Faen eg hater Ham og bruken av DLo
Jeg har vært helt sikker siden game 1 at Lakers kom til å tape denne også. Grunnen er måten de ikke var misfornøyd etter game 1, og hvor de tok det som en selvfølge at de hadde ‘’funnet ut av det’’ på slutten av game 1. Med det ødela man hele den psykologiske faktoren i å komme mest klare og sultne inn i game 2. Akkurat det samme i selve kampen, fornøyd underveis, og mentalt sett ikke i sluttspillmodus. Når det er små marginer mellom to lag, så vinner de som vil det mest 9/10 ganger. Spillere og organisasjon var fornøyd etter serien mot Warriors, og klarer/klarte ikke å mobilisere på nytt. Som fan, så kjennes det bittert fordi Lakers ser gode nok ut, men ikke vil nok. Det er alltids vanskeligere å godta at de ikke gidder, men lettere å akseptere om de vil, men ikke er gode nok.

Så er det selvfølgelig slik at DLo er så dårlig i forsvar at det ikke spiller noen rolle om han er dårlig eller middels offensivt. Han er ikke spillbar når totalen blir så svak. Til sammenligning Schroder, som selv der han bommer mye offensivt, er såpass solid defensivt at det er greit å ha han på.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

TrueTopRed skrev: fre mai 19, 2023 4:56 am Nuggets har max spillere som presterer, når Lakers sine ikke gjør det. Det er ikke rollespillerne som sinker Lebron i denne.

Hadde Davis gitt faen i å skyte 3ere i desperasjon, i tillegg til at Lebron hadde vært 10 år yngre (så han hadde orket), ev gått for en enkel layup når han søkte en spektakulær dunk i første. Nei idag var disse 2 en sollid byrde.
No biggie, men hvorfor skriver du den siste setningen? Det er greie ting du påpeker mot AD og LeBron etter denne, men en byrde er noe man vil ha vekk, og du kan ikke mene at Lakers hadde vært bedre tjent uten de. Det er dårlig at Ham ikke kan designe plays for AD, noe jeg også har påpekt underveis denne sesongen, og det er dårlig at han ikke kan produsere mer i denne offensivt på egen hånd. Men om du ikke ser at Jokic hadde fått 50-20-20 om Lakers hadde vært uten AD defensivt, så diskvalifiserer du deg selv fra debatten.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

The Chosen One ❤️


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

DLo er -41 hittil i serien. Lakers +30 uten ham på banen. Haha. Holy crap.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Begynner virkelig å se starten på slutten for LeBron nå.. Tror ikke de greier å hente seg inn fra 0-2, kanskje med en 2018 version Bron, men ikke nå.

Er vel 1 siste år igjen med championship vindu med LeBron som #1 på et lag, og tilogmed det er kanskje generøst

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Legger såklart ikke alt på 38 år gamle Bron, AD må være mer consistent offensivt også om de skal ha en sjanse.. 18 pts holder ikke når du ikke greier å stoppe Jokic

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: fre mai 19, 2023 7:47 am The Chosen One ❤️

Det var en solid flopp, men satan som Jokic flakser rundt også. Nuggets bør hvertfall ikke klage på flopping.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: fre mai 19, 2023 6:56 am No biggie, men hvorfor skriver du den siste setningen? Det er greie ting du påpeker mot AD og LeBron etter denne, men en byrde er noe man vil ha vekk, og du kan ikke mene at Lakers hadde vært bedre tjent uten de.
Jeg kikker på det disse får til en kamp 2 (etter å ha tapt første), også tenker jeg.....er det noe som tyder på at disse blir bedre neste år? Svaret er nei, Lebron vil bli enda mer gassed osv. Også topper jeg det med å sette det opp mot hva man kunne fått istedet for de, hvis man gjorde noe med det. Lakers må få inn mer footspeed og energi i laget.
Men om du ikke ser at Jokic hadde fått 50-20-20 om Lakers hadde vært uten AD defensivt, så diskvalifiserer du deg selv fra debatten.
AD må være mer aggresiv å utfordre Jokic, men AD gjorde det han bruker når han selv føler at han møter sin overman, han blir mindre og dårligere enn det han har kvalitet for. Jeg er overbevist om at han kunne satt Jokic i en vanskeligere situasjon utover i kampen, og med foulproblem....det er også en måte å stoppe Jokic monstersiffre på. Istedet blir han den feige fyren offensivt som ikke angriper kurv, men tror han kan skyte utenfra og nøyer seg med det.

At han drar 3 3ere i 4e istedet for å bli mer aggresiv, gir jo ikke mening. Jeg ser jo hvorfor 3erne kommer, og de kommer alle når det ser ut å gå til helvete og der desperasjonen tar over.
Sist redigert av TrueTopRed den fre mai 19, 2023 11:30 am, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: fre mai 19, 2023 7:47 am The Chosen One ❤️
Du har rett, men hele poenget ditt faller når du ikke ser det som er enda verre på andre siden. Draciger mente at en banter var lov i serien (og enig i den delen av det), og som at fokuset på dommere startet nå....også har vi deg som startet det når Lakers vant kamper og etter tradsa. Det er jo søtt da :)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: fre mai 19, 2023 11:02 am Det var en solid flopp, men satan som Jokic flakser rundt også. Nuggets bør hvertfall ikke klage på flopping.
Alle flopper.

Heldigvis er ikke alle like skinnhellig som Lebron og sier eksplisitt at "we dont flop".

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Og dette fordi det var en journalist som stilte et spm til Lebron basert på utspill fra en annen spiller som mener noe av det samme som deg, at Lakers blir overbetalt når det kommer til FT/fouls. Da velger du å ta den ene som tilfeldigvis måtte svare på et slikt spm.

Du mener at alle flopper, men hvis andre spillere hadde fått det samme spm ville de sagt sannheten? Skjer det, så har du en sak, og først da er Lebron en skikkelig dust.

Jeg prøver å analysere tankeganger basert på hva jeg leser at du skriver, så tar jeg feil, så rett meg gjerne.

Herlig "banter" da :)

Draciger

Legg inn av Draciger »

Jevn match og Lakers kan vel skylde på seg selv for å ikke ha stjålet denne matchen. Hadde en tosifret ledelse et par ganger iløpet av matchen men klarte ikke å holde Nuggets unna nok. Spesielt andre kvarteret var brutal for deres del.

Jokic litt mer anonym denne matchen men alle andre rundt han leverer. The Arrow var på en liten streak i fjerde som virkelig ga momentum til Nuggets, mens disse treerne til både AD og Lebron ødela matchen for Lakers i mine øyne. Disse to spillerne burde heller angrepet kurven og heller satset på FTs worst case.

Men Rui, få ta en Shaq og si "I owe you an apology. I wasn't really familiar with your game". Har bidratt med offensive outputs når Lakers har trengt det.
Sist redigert av Draciger den fre mai 19, 2023 1:19 pm, redigert 1 gang totalt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Ingen grunn til krisemaksimering, alt Denver har gjort er å holde serve på hjemmebane.
LeBron har kommet tilbake fra 2-0 tre ganger i CF/Finals og i 2 av de seriene så laget hans regelrett hjelpesløse ut i de 2 første kampene, Lakers ser definitivt ikke hjelpesløse ut her, så kan man si at det var prime LeBron som kom tilbake i de seriene og ikke en 38-åring som ikke er 100% fit, men det er fortsatt ingen grunn til å begrave Lakers enda.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

LBJ91 skrev: fre mai 19, 2023 1:16 pm Ingen grunn til krisemaksimering, alt Denver har gjort er å holde serve på hjemmebane.
LeBron har kommet tilbake fra 2-0 tre ganger i CF/Finals og i 2 av de seriene så laget hans regelrett hjelpesløse ut i de 2 første kampene, Lakers ser definitivt ikke hjelpesløse ut her, så kan man si at det var prime LeBron som kom tilbake i de seriene og ikke en 38-åring som ikke er 100% fit, men det er fortsatt ingen grunn til å begrave Lakers enda.
Klart, men det at det faktisk er en 38 år gammel LeBron nå er jo en ganske stor faktor.. Såklart ingen begravelse enda, men jeg tror det blir tungt for Lakers

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1ChiBull1 skrev: fre mai 19, 2023 1:23 pm
LBJ91 skrev: fre mai 19, 2023 1:16 pm Ingen grunn til krisemaksimering, alt Denver har gjort er å holde serve på hjemmebane.
LeBron har kommet tilbake fra 2-0 tre ganger i CF/Finals og i 2 av de seriene så laget hans regelrett hjelpesløse ut i de 2 første kampene, Lakers ser definitivt ikke hjelpesløse ut her, så kan man si at det var prime LeBron som kom tilbake i de seriene og ikke en 38-åring som ikke er 100% fit, men det er fortsatt ingen grunn til å begrave Lakers enda.
Klart, men det at det faktisk er en 38 år gammel LeBron nå er jo en ganske stor faktor.. Såklart ingen begravelse enda, men jeg tror det blir tungt for Lakers
Seff, men er ikke mye om å gjøre at de reiser hjem med minst 1 fra Denver og de kommer til å spille bedre hjemme i LA.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

LBJ91 skrev: fre mai 19, 2023 1:16 pm Ingen grunn til krisemaksimering, alt Denver har gjort er å holde serve på hjemmebane.
LeBron har kommet tilbake fra 2-0 tre ganger i CF/Finals og i 2 av de seriene så laget hans regelrett hjelpesløse ut i de 2 første kampene, Lakers ser definitivt ikke hjelpesløse ut her, så kan man si at det var prime LeBron som kom tilbake i de seriene og ikke en 38-åring som ikke er 100% fit, men det er fortsatt ingen grunn til å begrave Lakers enda.
Du har nok rett i det. Tar man en kamp av gangen herfra å vinner begge hjemme, samtidig som man får funnet enda flere løsninger og en confidenceboost (som seire ofte gir), så er det fortsatt noe håp. Men så utrolig frustrerende å gi fra seg en kamp der man leder så lenge, og der feil avgjørelser gjør at man kastet det bort mot slutten. Er jo enorm forskjell på 1-1 og 0-2......Men det er fortsatt 2 sjanser å vinne borte om man gjør jobben hjemme.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Jumperen hans er jo totalt broken

Draciger

Legg inn av Draciger »

1ChiBull1 skrev: fre mai 19, 2023 4:53 pm

Jumperen hans er jo totalt broken
Mannen er sliten :P

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lebron er et unikt menneske, det han gjør som 38-åring er helt ufattelig. Han så naturlig nok sliten ut etter 2x40+ min blytung playoffbasketball ila 3 dager i høyden. Det er nok den enkle årsaken til at han ikke orket å drive til kurven og at skuddene ikke sitter helt.

Tipper vi får en vintage Lebron-prestasjon før dette sluttspillet er ferdig. Men selv en god Lebron-prestasjon er jo helt sykt i den alderen.

Draciger

Legg inn av Draciger »

24 - 25 Celtics leder med et poeng. Grant får endelig noen minutter og de har vært positive, tror denne serien passer han langt bedre enn mot 76ers. Brown har foreløpig vært rimelig kald mens Tatum starter gloheit og har 12 poeng.

R66

Legg inn av R66 »

Boston på 19-2 run snur -8 til +9, bra timeeout Spolstra

R66

Legg inn av R66 »

Så svarer Miami og går fra -12 til likt
Boston kaster bort ballen gang på gang

Draciger

Legg inn av Draciger »

54 - 50 Heat leder til halftime. For mange dumme TOs fra oss, Smart har vel hatt tre dårlige possesions på rad.
Omgangen var full av runs for begge lag.

Draciger

Legg inn av Draciger »

75 - 83 Celtics i ledelsen. Defence satt langt bedre og vi har noen gode minutter fra Rob/Grant.
Tatum med en killer treer mot Butler.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Jaylen Brown er så kald, 8 av 25. Trenger at han hever gamet sitt her nå i fjerde.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Ledelsen har krympet i fjerde og jeg er redd for at Heat er langt mer clutch enn oss. Nå må Joe få inn Rob for Horford og vi må få igang Tatum igjen.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Der tok Miami ledelsen med 2 min igjen og Joe må gjøre noen grep. Vi må da gjøre noe med Butler.

Vi har ikke mentaliteten til en champ, der er den store forskjellen på oss og Heat.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»