NBA 2022/23

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

TrueTopRed skrev: tir nov 08, 2022 2:31 pm
Team Ingebrigtsen skrev: tir nov 08, 2022 7:12 am Noen ting nytter ikke å forandre, selv når RW er ''på'' offensivt, så ser du at han gir f*** i forsvar. Av alle spillere på parketten, den klart dårligste i Utah. Bare synd at Lakers-fansen og Lakers-media er så kunnskapsløse at de tror at Westbrook er god om han putter noen poeng.
Av alt man kan ta Lakers på så er det RW som er synderen i kamp etter kamp. Jeg tror at mange legger det på han at han ikke er tradet, og det kan jo ikke være rett. En stasjonær AD og en trøtt Lebron skaper mye plass for 3 p skytte de også. Om 2 av 5 bidrar sånn halvhjertet med å flytte på beina, defensivt, så merker man det jo.
Akkurat nå framstår du som en boxscore-dude, som ikke kan forstå annet enn at Lakers tredje beste scorer, også må være lagets tredje beste spiller.
Stating the obvious; når RW gjør en tre-fire brukbare angrepsspill, men er så sykt elendig i forsvar at Lakers likevel går i minus i samme periode, så er Westbrook en katastrofe selv når han er grei nok i angrep. Forskjellen er sånn cirka slik som jeg beskrev i offseason tråden:
-Lakers offseason er ferdig slik den er nå, og Westbrook blir, og ødelegger all glede med å se laget. Jeg rangerer Lakers som nummer 27 i ligaen om det blir slik.

-Hield/Turner for Westbrook dukker stadig opp som alternativ. Ikke en trade som friskmelder Lakers, men man slipper i alle fall å se RW. Et slik trade gjør det levelig å se Lakers, men spesielt gode blir de ikke. Jeg rangerer de som nummer 18.

-Westbrook til Charlotte for 2 eller 3 av Hayward, Rozier, Oubre, Plumlee, Washington. Det var mye om denne muligheten tidlig i offseason, men lite eller ingen ting nå Men dette er et godt alternativ for Lakers og Lebron. Jeg har Lakers som nummer 12 om dette skjer.

-Kyrie+en til fra Nets i bytte for 2 FRDP og Westbrook. Jeg har Lakers som nummer 1 om dette skjer. Kyrie med LeBron vet vi at er perfekt kombo, og jeg klarer ikke å se noe annet enn at en slik trade ville være helt gull for AD også.
Dette er med andre ord en VARSLET katastrofe, en forventet og villet utvikling. Alle kunne forutså at Lakers kom til å se ut som de gjør. For uten om at Westbrook ikke er en vinnende spiller, så handler det også om at man finner jo ikke en spiller som passer dårligere med AD og LeBron. For ikke å snakke om at man HADDE perfekte rollespillere i KCP og Kuz. For å ytterligere trykke inn poenget; Reaves og PatBev skyter som fulle sjømenn, selv da er de på grunn av sin defensive kvaliteter MYE mer nyttig enn Westbrook.

Apropos som forventet, Lakers hang sånn noenlunde med Clippers til Westbrook kom inn, etter et par minutter med Westbrook på, så var det i praksis kjørt. Toppet seg selvfølgelig med det som så ut som en hamstring skade på LeBron (når det eneste interessante med Lakers var å følge LeBrons jakt på Kareem, så måtte jo det skje).

Det som ikke gir mening er FO/Pelinkas passitivitet, det eneste en elendig Lakers sesong fører til, er et godt pick til Pels, så nå begynner storyene om at Pelinka og Lakers venter på en ''storfisk''. Selvfølgelig bare tull og tøys, men ville jo vært typisk Lakers/Pelinka om man ender opp med en nedadgående superstar som Dame eller Draymond.

Den vinglingen til Pelinka/FO er noe av det rareste jeg har sett, og jeg har sett MYE rart fra diverse FO opp gjennom årene. Det desidert dårligste alternativet har i halvannet år nå vært å kjøre status quo. Det finnes jo bare to måter å gjøre dette på:

1. Du bygger lag rundt LeBron og AD, da ville du tradet Westbook vekk i sommer for rollespillere som passer med LeBron/AD
2.Du gir opp, sier til LeBron/AD at de vil hjelpe med å komme dit de vil, og starter fra nytt. Satser på at du får en pakke rundt de med unge spillere/picks.

Nå er ikke jeg Lakers-fan, følger de kun grunnet LeBron/AD, men siden alternativ nummer 1 er for sent nå, så er det eneste logiske og av felles interesse for både Lakers og LeBron/AD alternativ nummer 2.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Han der er en monster så spørs det om an kan klare å unngå skader(Wembanyana)

hgb

Legg inn av hgb »

Look at them Jazz! Satan til sesongstart.

Meget god coaching av unge Will Hardy, bl.a. er han veldig mye mer villig til å spille med de som gjør det bra og benke de som sliter.

Lauri Markkanen spiller som en klar all-star-kandidat, Mike Conley med sin beste sesong på lenge, med bl.a. en helt idiotisk 16.0 i AST:TO-ration i 4. periode så langt i sesongen. Walker Kessler ser dessuten ut som en veldig solid C, Jordan Clarkson er plutselig playmaker av rang, etc, etc.

Moro, moro!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: tor nov 10, 2022 7:36 am Akkurat nå framstår du som en boxscore-dude, som ikke kan forstå annet enn at Lakers tredje beste scorer, også må være lagets tredje beste spiller.
Stating the obvious; når RW gjør en tre-fire brukbare angrepsspill, men er så sykt elendig i forsvar at Lakers likevel går i minus i samme periode, så er Westbrook en katastrofe selv når han er grei nok i angrep. Forskjellen er sånn cirka slik som jeg beskrev i offseason tråden:
Ja ikke sant. Har da aldri snakket om RW som 1e, 2, 3e beste jeg, når sant skal sies så skjønner jeg ikke hvordan han kunne bli hentet inn.......jeg reagerer kun på at du til synes alltid blir skikkelig sur på fyren uansett hva han gjør der ute (bra eller dårlig), det blir jo personlig fra din side. Og når du snakker ned hans defence, så se på samme måte når du kikker på f.eks Lebron. Han kan putte 30 men er uansett inne på minus 17. Det forteller litt om hvor mye pikk han suger defensivt. Ja han kan når han gidder, men det kommer man p åpenbart ikke så langt med.
Dette er med andre ord en VARSLET katastrofe, en forventet og villet utvikling. Alle kunne forutså at Lakers kom til å se ut som de gjør. For uten om at Westbrook ikke er en vinnende spiller, så handler det også om at man finner jo ikke en spiller som passer dårligere med AD og LeBron.
Jeg antar at sånn som Pelinka hele tiden har vært opptatt å holde AD og Lebron oppdaterte og med på avgjørelser, har latt disse sette sin OK stempel på RW (før han ble hentet tross andre til synes bedre valg på bordet). ......så overrasker det meg at nettopp de valgte fyren. Altså hva så de som alle andre ikke så?

Jeg tror det er langt flere enn RW som begrenser det laget der....

Det er greit å være irritert på pelinka/organisationen når man tar visse valg, men Russ er ikke konstant dårligst.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
Jeg er egentlig Lakers fan, men de siste årene har eg blitt mer og mer spiller fan. Elsker Lebron James så ja ringen var verdt det, men pga enkelte valg har 2 av de siste årene til Lebron gått i dass

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

KTBFFH skrev: fre nov 11, 2022 8:48 pm
1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
Jeg er egentlig Lakers fan, men de siste årene har eg blitt mer og mer spiller fan. Elsker Lebron James så ja ringen var verdt det, men pga enkelte valg har 2 av de siste årene til Lebron gått i dass
HOST*Westbrick*Host

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
Som LeBron-fan, helt klart ja. Problemet nå er dessuten ikke at man ikke har Lonzo eller Ingram, men Pelinkas inkompetanse.
Mr.Meep skrev: fre nov 11, 2022 11:18 pm HOST*Westbrick*Host
Ja, hva skal man si etter kampen mot Kings, total hjerneblødning av Westbrick ved flere anledninger. Undrer på hva Ham tenker når han lar han spille i clutchen? Han er min dårligste spiller, men venn med LeBron og de beste gutta i ligaen, så jeg driter i laget og resultat, men viser at jeg er med i brorskapet?
KTBFFH skrev: fre nov 11, 2022 8:48 pm Jeg er egentlig Lakers fan, men de siste årene har eg blitt mer og mer spiller fan. Elsker Lebron James så ja ringen var verdt det, men pga enkelte valg har 2 av de siste årene til Lebron gått i dass
Det mest paradoksale er at Lakers verken satser på LeBron eller fremtiden. Når man hadde en helt forferdelig jævlig sesong hvor alle bare lo av Westbrick, og du så fortsetter med han uten mål og mening, så er det handlingslammelse fra Pelinka og FO. Det er ikke som man ikke visste at dette kom til å skje. Lag som Kings, Magic, Pistons, OKC er bedre enn Lakers, og det er ingen overraskelse i det. For alle som så Lakers i natt, tenk at Reaves er så mye bedre enn RW når du tenker på de fysiske forutsetningene. Skal ikke gå an, men når den ene spiller med hodet under armen, og den andre bruker hodet fornuftig, så er det faktisk slik det er..nå må vi nærme oss slutten for Pelinka? For det er jo ikke som om Lakers får noe ut av å være det dårligste laget i ligaen, fremtidsutsiktene blir ikke bedre av den grunn, så det er jo horribelt at Pelinka har sittet på gjerdet i snart ett år nå…er det koblingen til Kobe og det følelsesmessige rundt det som gjør at han får fortsette? Det er i alle fall ikke sportslige vurderinger som gjør at han fortsatt sitter i jobben..

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Endelig en habil kamp av GSW. Og Curry begynner å røre på seg :)

"Stephen Curry is the 1st player in NBA history to record back-to-back games of 40+ points, 65%+ FG and 5+ 3pt FGM."

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dette er nesten for gøy.


Draciger

Legg inn av Draciger »

Lew_Ashby skrev: lør nov 12, 2022 12:27 pm Dette er nesten for gøy.

NBA fans generelt godter seg over situasjonen i Lakers. De er rett og slett i ingenmannsland og må ta noen virkelig tøffe valg hvis de skal opp fra kvikksanden de er i.

Lebron angrer passe greit på den extension basketballmessig.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
En ring er alltid verdt det, uansett hvor ræva ting måtte gå etter. Celtics har vunnet 1 tittel på 36 år, 76ers har ikke vunnet på 39 år og Bulls har ikke vunnet på 24 år, rings er hard to come by..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det Lakers holder på med er bare tragiskt når det kommer til decisionmaking.

Samtidig er det et vanskelig miljø å få til ting i. Det er mye plusser i form av at man kan trekke til seg navn/spillere men også mange minuser med det sirkuset der og når spillerne vel er på plass og skal prestere. Er nok sikkert mer behaglig på endel andre plasser og der man kan jobbe mer i det sjulte og med de riktige tingene.

Jaja, man får ta det for hva det er. Underholdning ;)

hgb

Legg inn av hgb »

LBJ91 skrev: lør nov 12, 2022 2:43 pm
1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
En ring er alltid verdt det, uansett hvor ræva ting måtte gå etter. Celtics har vunnet 1 tittel på 36 år, 76ers har ikke vunnet på 39 år og Bulls har ikke vunnet på 24 år, rings er hard to come by..
Jeg er ikke enig. Vil mye heller følge et lag som stort sett er gode enn et som er ræva i tiår, men karra seg til et mesterskap for 15 år siden.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det måtte Nets til for at Lakers kunne vinne en kamp igjen :)
Brooklyn var så KD, og deretter ingen ting, så ingen ting og ingen ting igjen i denne, at det nesten var flaut å se på. Klager aldri over monster-stats for AD, men forferdelig dårlig motstander må sies. Ellers er det jo faktisk litt morsomt at den eneste gangen i løpet av en sesong man ser Westbrook spille forsvar, er de gangene han møter Durant. Vi så litt innsats fra RW et par ganger, og i tillegg var den ene dunken der nasty. Artig for en kveld om ikke annet…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Joel Embiid.

Det er alt. For ett monster.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut. Merker at der jeg nesten synes det blir litt kjedelig med Giannis, så er Luka en fest å se på i hver kamp. Folk kan snakke så mye de vil om Steph, for min del synes jeg Giannis og Luka er i front når det gjelder MVP-racet. Når Wembanyama kommer, så kan man godt argumentere for at de fire beste spillerne i ligaen er europeisk (og blir Embiid fransk statsborger, så kan man med litt godvilje si de fem beste). For et sceneskifte for en som sine første minner fra NBA, var da det maksimalt beste man kunne håpe fra Europa var en talentfull offensiv spiller som likevel ble kjørt over i forsvar (Toni Kukoc).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Team Ingebrigtsen skrev: ons nov 16, 2022 7:12 am Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut.
Det som er sykest er jo at Doncic snitter 34,5ppg på nærmere 50% fg, samtidig som han skyter 28,5% fra 3p. Han spiller altså 37 min pr kamp, jobber knallhardt mot kurven for å få poengene sine, og snitter nærmere 12 FT pr kamp samtidig som han har historisk høy usage. Nesten ingen enkle treere eller layups.

Nekter å tro at han kan holde dette oppe, måten han spiller på om dagen er en fysisk belastning som må få konsekvenser en eller annen gang ila sesongen. Når jeg googlet usage raten til Doncic nå så jeg at Kidd har uttrykt bekymring for akkurat det samme bare noen dager siden. Kjedelig at man fumblet Brunson-muligheten så innidethelvete, han fant etterhvert en formel for å fungere som PG nr 2 sammen med Luka. Han tok også ansvar da Doncic var på benken.

Tipper Doncic hviler mot Houston i natt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Oh boy!


Draciger

Legg inn av Draciger »

Team Ingebrigtsen skrev: ons nov 16, 2022 7:12 am Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut. Merker at der jeg nesten synes det blir litt kjedelig med Giannis, så er Luka en fest å se på i hver kamp. Folk kan snakke så mye de vil om Steph, for min del synes jeg Giannis og Luka er i front når det gjelder MVP-racet. Når Wembanyama kommer, så kan man godt argumentere for at de fire beste spillerne i ligaen er europeisk (og blir Embiid fransk statsborger, så kan man med litt godvilje si de fem beste). For et sceneskifte for en som sine første minner fra NBA, var da det maksimalt beste man kunne håpe fra Europa var en talentfull offensiv spiller som likevel ble kjørt over i forsvar (Toni Kukoc).
Hvor rangerer du Tatum i et MVP-race?

Draciger

Legg inn av Draciger »

Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 10:02 am Oh boy!

Hvem har et større shitshow av Lakers eller Nets.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Draciger skrev: ons nov 16, 2022 12:46 pm Hvor rangerer du Tatum i et MVP-race?
Jeg er ganske enig i denne:
https://www.basketball-reference.com/friv/mvp.html

To mindre ting:
Ene forskjellen er at Steph ganske sikkert er høyere på listen hos de fleste voterne. I tillegg er det veldig vanskelig å vurdere KD. Er isolert sett fortsatt en av de beste, men i og med at Brooklyn er nesten like dårlige som Lakers, så må man vil gi KD noe pepper for at det er slik, men hvor mye?

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

For en bisarr karriere Kawhi Leonard har hatt, jeg glemmer nesten at han er i ligaen til tider, sykt å si om en så god spiller
Hvor mange games har han egentlig missa de siste 5-6 årene?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Kawhi Leonard has had so much success in the NBA, having won 2 titles, 2 Finals MVPs, and 2 Defensive Player of the Year awards. When he's on the court, he is easily one of the best players in the league, but unfortunately for him and the Clippers, he is not able to get on the court with regularity these days.

A look at his career reveals that Leonard has missed 298 regular seasons since getting drafted in 2011.


2011-12: 2 out of 66 games

2012-13: 24 out of 82 games

2013-14: 16 out of 82 games

2014-15: 18 out of 82 games

2015-16: 10 out of 82 games

2016-17: 8 out of 82 games

2017-18: 73 out of 82 games

2018-19: 22 out of 82 games

2019-20: 15 out of 72 games

2020-21: 20 out of 72 games

2021-22: 82 out of 82 games

2022-23: 8 out of 10 games

7. November.


https://fadeawayworld.net/nba-media/how ... nba-career

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Altså over 300 kamper !👀

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Doncic hviler i B2B mot Rockets i natt, og Mavs taper mot ett av ligaens svakeste lag. Starterne til Mavs går 8-40fg (ikke skjedd i NBA siden 2016), 2-24 fra trepoengeren og til sammen 27 poeng (dårligst i NBA denne sesongen).

Selv om det er snakk om en kamp så er det vanskelig å argumentere for at Mavs uten Doncic er blant de 5 dårligste lagene i NBA. Dette er jo todelt mtp Mavs og Doncic velger/ønsker å spille på denne måten. Det er ikke enkelt for de andre på laget å finne rytme og ta ansvar når Doncic har historisk høy usage. Samtidig er det opplagt at man må gjøre noen endringer for at ikke Doncic skal gå helt tom utover sesongen.

Curry brennhet igjen og kjører 50 piece på 78% true shooting, allikevel taper GSW mot Suns uten CP3. Er nå 0-8 (!!!) på bortebane og 6-9 for sesongen. Benken iskald igjen for Warriors. Dette er forresten helt forbanna sinnsykt fra Steph. Sinnsykt. Haha, 64/45/93 og 33ppg:


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

sjuke Curry!

ingen tvil at draymond slaget setter preg på laget

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kings herjer om dagen, og vant sin femte strake seier i natt. Topp 3 offensivt på alle viktige metrics og Fox er i all star-form. Noterte meg noe kult i box scoren i dag tidlig - Fox var +38 på 32 min, de andre 4 starterne var +11 til sammen. Det tror jeg ikke jeg har sett før.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre nov 18, 2022 10:25 am Kings herjer om dagen, og vant sin femte strake seier i natt. Topp 3 offensivt på alle viktige metrics og Fox er i all star-form. Noterte meg noe kult i box scoren i dag tidlig - Fox var +38 på 32 min, de andre 4 starterne var +11 til sammen. Det tror jeg ikke jeg har sett før.
HOY!!

Så den traden i vår var viss sukeess? 🤔

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»