NBA 2022/23

Svar
Draciger

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Draciger »

Lew_Ashby skrev: lør nov 12, 2022 12:27 pm Dette er nesten for gøy.

NBA fans generelt godter seg over situasjonen i Lakers. De er rett og slett i ingenmannsland og må ta noen virkelig tøffe valg hvis de skal opp fra kvikksanden de er i.

Lebron angrer passe greit på den extension basketballmessig.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
En ring er alltid verdt det, uansett hvor ræva ting måtte gå etter. Celtics har vunnet 1 tittel på 36 år, 76ers har ikke vunnet på 39 år og Bulls har ikke vunnet på 24 år, rings er hard to come by..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det Lakers holder på med er bare tragiskt når det kommer til decisionmaking.

Samtidig er det et vanskelig miljø å få til ting i. Det er mye plusser i form av at man kan trekke til seg navn/spillere men også mange minuser med det sirkuset der og når spillerne vel er på plass og skal prestere. Er nok sikkert mer behaglig på endel andre plasser og der man kan jobbe mer i det sjulte og med de riktige tingene.

Jaja, man får ta det for hva det er. Underholdning ;)

hgb

Legg inn av hgb »

LBJ91 skrev: lør nov 12, 2022 2:43 pm
1ChiBull1 skrev: fre nov 11, 2022 4:48 pm Laker/Bron fans, dersom dette fortsetter og New Orleans ender opp med #1 pick og drafter Wembanyama - var 2020 ringen verdt det ?
En ring er alltid verdt det, uansett hvor ræva ting måtte gå etter. Celtics har vunnet 1 tittel på 36 år, 76ers har ikke vunnet på 39 år og Bulls har ikke vunnet på 24 år, rings er hard to come by..
Jeg er ikke enig. Vil mye heller følge et lag som stort sett er gode enn et som er ræva i tiår, men karra seg til et mesterskap for 15 år siden.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det måtte Nets til for at Lakers kunne vinne en kamp igjen :)
Brooklyn var så KD, og deretter ingen ting, så ingen ting og ingen ting igjen i denne, at det nesten var flaut å se på. Klager aldri over monster-stats for AD, men forferdelig dårlig motstander må sies. Ellers er det jo faktisk litt morsomt at den eneste gangen i løpet av en sesong man ser Westbrook spille forsvar, er de gangene han møter Durant. Vi så litt innsats fra RW et par ganger, og i tillegg var den ene dunken der nasty. Artig for en kveld om ikke annet…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Joel Embiid.

Det er alt. For ett monster.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut. Merker at der jeg nesten synes det blir litt kjedelig med Giannis, så er Luka en fest å se på i hver kamp. Folk kan snakke så mye de vil om Steph, for min del synes jeg Giannis og Luka er i front når det gjelder MVP-racet. Når Wembanyama kommer, så kan man godt argumentere for at de fire beste spillerne i ligaen er europeisk (og blir Embiid fransk statsborger, så kan man med litt godvilje si de fem beste). For et sceneskifte for en som sine første minner fra NBA, var da det maksimalt beste man kunne håpe fra Europa var en talentfull offensiv spiller som likevel ble kjørt over i forsvar (Toni Kukoc).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Team Ingebrigtsen skrev: ons nov 16, 2022 7:12 am Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut.
Det som er sykest er jo at Doncic snitter 34,5ppg på nærmere 50% fg, samtidig som han skyter 28,5% fra 3p. Han spiller altså 37 min pr kamp, jobber knallhardt mot kurven for å få poengene sine, og snitter nærmere 12 FT pr kamp samtidig som han har historisk høy usage. Nesten ingen enkle treere eller layups.

Nekter å tro at han kan holde dette oppe, måten han spiller på om dagen er en fysisk belastning som må få konsekvenser en eller annen gang ila sesongen. Når jeg googlet usage raten til Doncic nå så jeg at Kidd har uttrykt bekymring for akkurat det samme bare noen dager siden. Kjedelig at man fumblet Brunson-muligheten så innidethelvete, han fant etterhvert en formel for å fungere som PG nr 2 sammen med Luka. Han tok også ansvar da Doncic var på benken.

Tipper Doncic hviler mot Houston i natt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Oh boy!


Draciger

Legg inn av Draciger »

Team Ingebrigtsen skrev: ons nov 16, 2022 7:12 am Luka er bare syk. Den treeren i clutchen mot Clippers, er det bare normalt Steph eller Dame som kan gjøre. Minner om at Luka i store deler av denne har PG13 på seg, en av ligaens beste forsvarsspillere. Luka fikk det likevel alt til å se latterlig enkelt ut. Merker at der jeg nesten synes det blir litt kjedelig med Giannis, så er Luka en fest å se på i hver kamp. Folk kan snakke så mye de vil om Steph, for min del synes jeg Giannis og Luka er i front når det gjelder MVP-racet. Når Wembanyama kommer, så kan man godt argumentere for at de fire beste spillerne i ligaen er europeisk (og blir Embiid fransk statsborger, så kan man med litt godvilje si de fem beste). For et sceneskifte for en som sine første minner fra NBA, var da det maksimalt beste man kunne håpe fra Europa var en talentfull offensiv spiller som likevel ble kjørt over i forsvar (Toni Kukoc).
Hvor rangerer du Tatum i et MVP-race?

Draciger

Legg inn av Draciger »

Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 10:02 am Oh boy!

Hvem har et større shitshow av Lakers eller Nets.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Draciger skrev: ons nov 16, 2022 12:46 pm Hvor rangerer du Tatum i et MVP-race?
Jeg er ganske enig i denne:
https://www.basketball-reference.com/friv/mvp.html

To mindre ting:
Ene forskjellen er at Steph ganske sikkert er høyere på listen hos de fleste voterne. I tillegg er det veldig vanskelig å vurdere KD. Er isolert sett fortsatt en av de beste, men i og med at Brooklyn er nesten like dårlige som Lakers, så må man vil gi KD noe pepper for at det er slik, men hvor mye?

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

For en bisarr karriere Kawhi Leonard har hatt, jeg glemmer nesten at han er i ligaen til tider, sykt å si om en så god spiller
Hvor mange games har han egentlig missa de siste 5-6 årene?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Kawhi Leonard has had so much success in the NBA, having won 2 titles, 2 Finals MVPs, and 2 Defensive Player of the Year awards. When he's on the court, he is easily one of the best players in the league, but unfortunately for him and the Clippers, he is not able to get on the court with regularity these days.

A look at his career reveals that Leonard has missed 298 regular seasons since getting drafted in 2011.


2011-12: 2 out of 66 games

2012-13: 24 out of 82 games

2013-14: 16 out of 82 games

2014-15: 18 out of 82 games

2015-16: 10 out of 82 games

2016-17: 8 out of 82 games

2017-18: 73 out of 82 games

2018-19: 22 out of 82 games

2019-20: 15 out of 72 games

2020-21: 20 out of 72 games

2021-22: 82 out of 82 games

2022-23: 8 out of 10 games

7. November.


https://fadeawayworld.net/nba-media/how ... nba-career

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Altså over 300 kamper !👀

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Doncic hviler i B2B mot Rockets i natt, og Mavs taper mot ett av ligaens svakeste lag. Starterne til Mavs går 8-40fg (ikke skjedd i NBA siden 2016), 2-24 fra trepoengeren og til sammen 27 poeng (dårligst i NBA denne sesongen).

Selv om det er snakk om en kamp så er det vanskelig å argumentere for at Mavs uten Doncic er blant de 5 dårligste lagene i NBA. Dette er jo todelt mtp Mavs og Doncic velger/ønsker å spille på denne måten. Det er ikke enkelt for de andre på laget å finne rytme og ta ansvar når Doncic har historisk høy usage. Samtidig er det opplagt at man må gjøre noen endringer for at ikke Doncic skal gå helt tom utover sesongen.

Curry brennhet igjen og kjører 50 piece på 78% true shooting, allikevel taper GSW mot Suns uten CP3. Er nå 0-8 (!!!) på bortebane og 6-9 for sesongen. Benken iskald igjen for Warriors. Dette er forresten helt forbanna sinnsykt fra Steph. Sinnsykt. Haha, 64/45/93 og 33ppg:


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

sjuke Curry!

ingen tvil at draymond slaget setter preg på laget

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kings herjer om dagen, og vant sin femte strake seier i natt. Topp 3 offensivt på alle viktige metrics og Fox er i all star-form. Noterte meg noe kult i box scoren i dag tidlig - Fox var +38 på 32 min, de andre 4 starterne var +11 til sammen. Det tror jeg ikke jeg har sett før.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre nov 18, 2022 10:25 am Kings herjer om dagen, og vant sin femte strake seier i natt. Topp 3 offensivt på alle viktige metrics og Fox er i all star-form. Noterte meg noe kult i box scoren i dag tidlig - Fox var +38 på 32 min, de andre 4 starterne var +11 til sammen. Det tror jeg ikke jeg har sett før.
HOY!!

Så den traden i vår var viss sukeess? 🤔

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

AD med monsterstats igjen, men ut fra øye-testen var til og med han ikke mer enn på det jevne…Austin Reaves er klart drivkraften og hjertet til Lakers for tiden. Morsom å se Schroder og TB igjen, selv om Schroder så rusten ut. RW med mye rart, dårlig skyting og tullete turnovers, men om han gradvis kan bli orientert mer mot å være klassisk point guard, og stoppe å skyte så er det bittelitt mer levelig…

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er vakkert å se to av de verste flopperne i NBA-historien på samme lag.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Warriors har picket sitt i år sant? Hadde seriøst ikke blitt overrasket om de holdt seg rundt play in spotten med vilje for en sjanse på Victor.
Nekter å tro at de plutselig har falt så langt

De har hatt år hvor de vet at de kan vinne i draften (senest 19-20) og gått hardt for det før, ser ikke hvorfor de ikke skal ta en sjanse på det nå også.. Kanskje jeg overtenker det, men med sånne generasjons++ talenter som Wembanyama så hadde ingenting overrasket meg.
Sist redigert av 1ChiBull1 den lør nov 19, 2022 12:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

1ChiBull1 skrev: lør nov 19, 2022 11:57 am Warriors har picket sitt i år sant? Hadde seriøst ikke blitt overrasket om de holdt seg rundt play in spotten med vilje for en sjanse på Victor.
Nekter å tro at de plutselig har falt så langt

De har hatt år hvor de vet at de kan vinne i draften (senest 19-20) og gått hardt for det før, ser ikke hvorfor de ikke skal ta en sjanse på det nå også
Kan ikke se at GSW noensinne ville ha kastet bort en prime Curry-sesong for å ha en ørliten sjanse på Wemby. De går all in, og tipper de finner flyten utover. De er ikke langt unna, starterlineupen Curry-Klay-Wiggins-Green-Looney er jo sånn +85 og best(?) I ligaen. Må bare få orden på rotasjonen, få litt motivasjon tilbake for en gjeng som har vunnet nesten sammenhengende siden 2016, samt kanskje få inn 1-2 nye fra benken, så er de favoritter igjen emm.

Er jo ingen andre i vest som er veldig skremmende inntil videre.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Lew_Ashby skrev: lør nov 19, 2022 12:05 pm
1ChiBull1 skrev: lør nov 19, 2022 11:57 am Warriors har picket sitt i år sant? Hadde seriøst ikke blitt overrasket om de holdt seg rundt play in spotten med vilje for en sjanse på Victor.
Nekter å tro at de plutselig har falt så langt

De har hatt år hvor de vet at de kan vinne i draften (senest 19-20) og gått hardt for det før, ser ikke hvorfor de ikke skal ta en sjanse på det nå også
Kan ikke se at GSW noensinne ville ha kastet bort en prime Curry-sesong for å ha en ørliten sjanse på Wemby. De går all in, og tipper de finner flyten utover. De er ikke langt unna, starterlineupen Curry-Klay-Wiggins-Green-Looney er jo sånn +85 og best(?) I ligaen. Må bare få orden på rotasjonen, få litt motivasjon tilbake for en gjeng som har vunnet nesten sammenhengende siden 2016, samt kanskje få inn 1-2 nye fra benken, så er de favoritter igjen emm.

Er jo ingen andre i vest som er veldig skremmende inntil videre.
Mest sannsynelig scenario ja, helt enig.

Vi får nok se ordentlig tanking/Victor hunting etter trade deadlinen

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Sheesh, kan en contender ta også trade for Rose i år? Solid backup PG som faktisk har blitt en god 3 pt skytter. Jeg vil bare se han på et bra lag i playoffs i de siste 2-3 årene han har igjen.. Kontra 10-13 min på et mediocre Knicks lag som går ingensteder

hgb

Legg inn av hgb »

Forrykende kamp mellom Jazz og Suns i natt. Etter tre strake tap, inkludert et skikkelig skuffende ett mot Knicks, fikk vi se igjen det samme Jazz som starta sesongen, spesielt offensivt. 134-133 uten overtime er jo ganske spesielt, men jeg syns egentlig det var mer fantastisk skyting enn svakt forsvar som gjorde det.

Skal sies at Jazz sliter defensivt i noen aspekter av kampen. Stort sett syns jeg det går i at de er for ukonsentrerte endel ganger når ballen er langt ute, og hjelpeforsvaret ikke er klart hvis guarden mister mannen sin, og i tillegg er det svakt på fastbreak. Offensivt er de ville, da, og spesielt var Markkanen utrolig. 15-18 (2/3 fra 3) field goals og 38 poeng, inkludert en vanvittig turnaround helt på slutten.

For en knallsesong dette har starta som.

hgb

Legg inn av hgb »

1ChiBull1 skrev: lør nov 19, 2022 11:57 am Warriors har picket sitt i år sant? Hadde seriøst ikke blitt overrasket om de holdt seg rundt play in spotten med vilje for en sjanse på Victor.
Nekter å tro at de plutselig har falt så langt

De har hatt år hvor de vet at de kan vinne i draften (senest 19-20) og gått hardt for det før, ser ikke hvorfor de ikke skal ta en sjanse på det nå også.. Kanskje jeg overtenker det, men med sånne generasjons++ talenter som Wembanyama så hadde ingenting overrasket meg.
Hvis Curry går ned med en langtidsskade, så kan de kanskje trekke ut pluggen, men hvis ikke det skjer er de uansett alt for gode til å ha noen veldig realistisk sjanse på Victor, og uansett tror jeg fortsatt de er en solid kandidat til å ta hele driten. De har sett svake ut hittil, men alt de trenger er å komme seg til sluttspillet hvis ting faller på plass igjen. Det er jo egentlig det samme laget som vant i fjor, kanskje styrka av at unggutta er litt eldre (dog så er vel ingen kjempeoverbevist av hva Kuminga og Wiseman viser hittil).

hgb

Legg inn av hgb »

...og selv om jeg ikke tror Cavs angrer heller, så er Jazz hvertfall ekstatiske etter den Mitchell-traden. Lauri spiller jo som en all-star, og Sexton har vært en bra sparkplug fra benken. I tillegg til en bunch med picks om endel år.

hgb

Legg inn av hgb »

Jazz suser videre. Vinner på andre dag i en back-to-back etter å ha flydd opp til Portland i en kamp hvor Lillard og Conley begge måtte ut med skader. Håper virkelig det bare er snakk om noen uker ute for Mike, for han har vært viktig. Lillard var fryktelig dårlig for Blazers, mens Jazz mye av kampen skøyt elendig. Allikevel var det jevnt, og på slutten tok Clarkson over showet, og Jazz er faktisk 1. seed i vest etter å ha spilt 18 kamper. De som tippa det før sesongen ville fått godt betalt.

Det imponerende må jeg si har vært hvor solid basket de spiller. De lar ballen gå, tar gode skudd, og de har en stjerne i Markkanen. Horton-Tucker har jo f.eks. vist seg som en veldig bra spiller. Hadde han hatt en solid treer ville han vært enorm, men forsvaret og playmakinga hans gjør han til en god brikke selv om han er ~25% fra 3.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»