Miljøidioter slår et slag for..

Svar
Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Re: Miljøidioter slår et slag for..

Legg inn av B.E. »

bundetrente skrev: tor des 01, 2022 10:18 pm Havnivået skal stige med 7 meter??
I 1989 var spådommene fra dommedagspredikantene at havstigning ville drukne hele land og byer i havet, og ville bli utslettet fra kartet innen år 2000.

Bilde
Sist redigert av B.E. den tor des 01, 2022 11:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Henningsen skrev: tor des 01, 2022 10:29 pm
Jonasar skrev: tor des 01, 2022 10:23 pm Uansett hvor hardt jeg tester hjernen, så er det rett og slett umulig for meg og forstå hvordan dette skal hjelpe(på en eller annen måte).
Disse aksjonene er kontraproduktive.
Folk synes det er utrolig teit, og aktivistene setter en potensielt viktig sak i et dårlig lys. Folk vil ikke identifisere seg med slike pøbler, og dermed får man mindre støtte for saken de hevder er så viktig.
Mange blir forbannet, og har lyst til å la dieselbilen gå på tomgang helt til tanken er tom, bare på trass mot disse aktivistene.
var ikke vanskeligere og gjøre meg litt smartere, det var et godkjent svar det :)

Takker og bukker og ha en strålende kveld og helg :)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Apropos miljøvern, som vistnok veganisme skal være.

Hvorfor må de kalle all maten sin for kjøttnavn? Burger, pizza, pølse, sylte osv.

Den dagen vi kommer dit at vi er avhengig av å spise innsekter for å overleve som art så gir jeg faen og tar meg en burger (med kjøtt).

Trondhjem

Legg inn av Trondhjem »

Budskapet drukner i idiotskapen de gjør. Hvorfor tenker miljøaktivister at de må ødelegge eller lage kvalme for å fremme sin sak? Det ødelegger ryktet til de som faktisk bryr seg om miljøet. Dette er drittunger som ønsker oppmerksomhet, og det får de også. Problemet er at oppmerksomheten fremmer ikke miljøsaken, kun hvor idiotisk de oppfører seg. Det finnes bedre måter. Dette bør straffes med strenge bøter og prikker på rullebladet.
[/quote]

Der tror jeg du tar feil. Klimaaktivister har helt siden forskerne slo alarm på 1980-tallet jobbet med såkalte demokratiske virkemidler inkludert å engasjere seg poitisk, jobbbe i NGO'er som Miljøvernforbundet etc,. demonstrert, kontaktet stortings og regjeringspolitikere og til og med streiket skolen uten å vinne særlig gehør. Voksensamfunnet har stort sett gtt blaffen og sørget for at Norges og de fleste andre lands klimagassustslipp har økt kraftig over disse snart førti årene klimadebatten har rast.

Men nå som mange unge mennesker har begynt med sivil ulydighetsaksjoner har de klart å få fokus og oppmerksomhet på angsten og frustrasjonen mange av dagens unge føler over at klimaproblemet blir stemoderlig behandlet av politiske myndigheter. Dette hadde nok ikke skjedd uten det du kaller idioti.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Trondhjem skrev: fre des 02, 2022 1:42 pm Der tror jeg du tar feil. Klimaaktivister har helt siden forskerne slo alarm på 1980-tallet jobbet med såkalte demokratiske virkemidler inkludert å engasjere seg poitisk, jobbbe i NGO'er som Miljøvernforbundet etc,. demonstrert, kontaktet stortings og regjeringspolitikere og til og med streiket skolen uten å vinne særlig gehør. Voksensamfunnet har stort sett gtt blaffen og sørget for at Norges og de fleste andre lands klimagassustslipp har økt kraftig over disse snart førti årene klimadebatten har rast.

Men nå som mange unge mennesker har begynt med sivil ulydighetsaksjoner har de klart å få fokus og oppmerksomhet på angsten og frustrasjonen mange av dagens unge føler over at klimaproblemet blir stemoderlig behandlet av politiske myndigheter. Dette hadde nok ikke skjedd uten det du kaller idioti.
Jeg kaller de ikke idioter, heller ekstremister og fanatikere. Men de burde få hjelp til angsten, profesjonell hjelp. Om dommedagsprofetiene som kom på 80 tallet hadde slått til, ville verden omtrent gått under nå. Men vi er her fortsatt. Vi har fortsatt beboelige øyer i Stillehavet, og vi har fortsatt is på polene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: fre des 02, 2022 5:51 pm
Trondhjem skrev: fre des 02, 2022 1:42 pm Der tror jeg du tar feil. Klimaaktivister har helt siden forskerne slo alarm på 1980-tallet jobbet med såkalte demokratiske virkemidler inkludert å engasjere seg poitisk, jobbbe i NGO'er som Miljøvernforbundet etc,. demonstrert, kontaktet stortings og regjeringspolitikere og til og med streiket skolen uten å vinne særlig gehør. Voksensamfunnet har stort sett gtt blaffen og sørget for at Norges og de fleste andre lands klimagassustslipp har økt kraftig over disse snart førti årene klimadebatten har rast.

Men nå som mange unge mennesker har begynt med sivil ulydighetsaksjoner har de klart å få fokus og oppmerksomhet på angsten og frustrasjonen mange av dagens unge føler over at klimaproblemet blir stemoderlig behandlet av politiske myndigheter. Dette hadde nok ikke skjedd uten det du kaller idioti.
Jeg kaller de ikke idioter, heller ekstremister og fanatikere. Men de burde få hjelp til angsten, profesjonell hjelp. Om dommedagsprofetiene som kom på 80 tallet hadde slått til, ville verden omtrent gått under nå. Men vi er her fortsatt. Vi har fortsatt beboelige øyer i Stillehavet, og vi har fortsatt is på polene.
Du har helt rett . Dette er ekstremister.
Og hvor ofte har vi ikke sett at ekstremister tar over forkuset på det som er en i utgangspunktet god sak..?

guru

Legg inn av guru »

I går sperret forskere(!) veien i Trondheim i protest mot oljeletingen. Dette var på morgenen, kort tid før mange studener var på vei for å ta eksamen i ulike lokaler. I verste fall kunne mange studenter misset eksamen. For noen forbanna idioter. Heldigvis fikk politiet fjernet dem raskt.

Denne oppskaleringen av aksjoner og vandalisme kommer til å skade klimasaken mer enn den hjelper dem. Nå er det snart på tide at straffene skjerpes kraftig for dette svineriet. 5-6 måneder i fengsel + et par hundre tusen burde være passende.

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-b ... -95-791110

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

guru skrev: tir des 06, 2022 2:53 pm I går sperret forskere(!) veien i Trondheim i protest mot oljeletingen.
Veldig bra fanatikerne står frem med navn. For all fremtid når man googler forskerens navn for å sjekke kredibiliteten, den er nå så lav at alt de måtte finne ut ved «forskningen» sin er verdiløst.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

bundetrente skrev: tor des 01, 2022 10:15 pm Tre hysteriske ungdommer med klimaangst som har kuppet debatten nå og konkurrerer om hvem av dem som er mest sint og mest redd.
Hva er det som får ungdommen til å tro at nå står selveste Dommedag for døren da? I Debatten med Fredrik Solvang på NRK, se 12 minutter ut i videoen her https://tv.nrk.no/serie/debatten/202212 ... /avspiller
- fikk klimaaktivistene på den ene siden, møte klimaekspertene Bjørn Samset, Dag o. Hessen og Snorre Kverndokk på andre siden. Og mens ungdommene virker mer paniske for de fremtidige klimaproblemene, var altså klimaekspertene langt mindre bekymret.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: fre des 02, 2022 5:56 pm
ehall skrev: fre des 02, 2022 5:51 pm
Trondhjem skrev: fre des 02, 2022 1:42 pm Der tror jeg du tar feil. Klimaaktivister har helt siden forskerne slo alarm på 1980-tallet jobbet med såkalte demokratiske virkemidler inkludert å engasjere seg poitisk, jobbbe i NGO'er som Miljøvernforbundet etc,. demonstrert, kontaktet stortings og regjeringspolitikere og til og med streiket skolen uten å vinne særlig gehør. Voksensamfunnet har stort sett gtt blaffen og sørget for at Norges og de fleste andre lands klimagassustslipp har økt kraftig over disse snart førti årene klimadebatten har rast.

Men nå som mange unge mennesker har begynt med sivil ulydighetsaksjoner har de klart å få fokus og oppmerksomhet på angsten og frustrasjonen mange av dagens unge føler over at klimaproblemet blir stemoderlig behandlet av politiske myndigheter. Dette hadde nok ikke skjedd uten det du kaller idioti.
Jeg kaller de ikke idioter, heller ekstremister og fanatikere. Men de burde få hjelp til angsten, profesjonell hjelp. Om dommedagsprofetiene som kom på 80 tallet hadde slått til, ville verden omtrent gått under nå. Men vi er her fortsatt. Vi har fortsatt beboelige øyer i Stillehavet, og vi har fortsatt is på polene.
Du har helt rett . Dette er ekstremister.
Og hvor ofte har vi ikke sett at ekstremister tar over forkuset på det som er en i utgangspunktet god sak..?
Vi var omtalt som ekstremister da vi demonstrerte mot utbyggingen av Altavassdraget og det kalte de og Sigmund Kvaløy Grøneng og filosofiprofessor Arne Ness for, ved Mardøla-aksjonen. For bergenserne her; Mardøla-aksjonen var forresten 'Engelen' med på, han som driver Apollon og som er musikk-kritiker i BT.
Men i Alta var vi som demonstrerte - vi&jeg var der noen deilige uker om sommeren i et fantastisk vær - rundt i Alta og jobbet dugnad for folk; for å vise at vi ikke var så veldig skumle typer. Jeg jobbet for en som satt i kommunestyret for Høyre og som var dønn imot utbyggingen,sammen med kommunestyret i Alta.
Det er noen som tar litt forsterke virkemidler i bruk og disse fikk kjeft av Fredrik Hauge og Rasmus Hanson og slik har det vel alltid vært; ungdommen tar litt for mye 'av' og blir roet ned av de eldre. Men skrevet det; når permafrosten smelter i Sibir, får vi frigitt den langt mer potente klimagassen metan og det vil akselerere oppvarmingen av kloden.
Sist redigert av Fordomsfull den tir des 06, 2022 10:26 pm, redigert 1 gang totalt.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Så lenge vi har en gal diktator som truer med atomvåpen kan klimakampen vente.

Trondhjem

Legg inn av Trondhjem »

GoingKronos skrev: fre okt 14, 2022 1:55 pm

Sannsynligheten for at dette vil eskalere fremover er stor, dette er mennesker som ser klimaendringer som eksistensiell trussel og da er nesten ingen handling uakseptabel. Om fengselsstraff vil ha en effekt på dem er kanskje tvilsomt, men det vil i det minste sende et tydelig signal som bøter som uansett andre betaler ikke gjør. Og så kanskje det kan skape en debatt om hvordan medier, skoler, politikere og organisasjoner snakker om klimatrusselen - for det er ingen tvil om at det spres frykt som igjen fører til at enkelte blir så radikalisert at de går langt utover lovens grenser.
Du er den første jeg ser som forstår hva som beveger disse aktivistene. De er som du skriver skremt av hva vitenskapen forteller om deres fremtid dersom ikke klimgassutslippene senkes drastisk.

Jeg vil tilføye at i følge deres egne utsagn tyr de til sivil ulydighet fordi det nå er 34 år siden klimaalarmen gikk med opprettelsen av FNs klimapanel og fortsatt er det nesten ikke fremgang i klimapolitikken å spore. Snart 35 års innsats fra utallige klimaaktivister, forskere og klimaengasjerte politikere har vært så godt som nytteløst. I stedet for å ha senket verdens klimagassutslipp fra 1990-nivå er de blitt doblet over denne perioden. Disse aktivistene har derfor mistet troen på at å engsjere seg med aksepterte demokratiske virkemidler vil kunne gi resultater. De ser at de økonomiske særinteressene som ivrer for den fossile energien er for sterke. Og som nesten alltid når en minoritet i et samfunn føler seg overkjørt av demokratiets majoritet i en sak som er svært viktig for dem, utløser det sivil ulydighet. I første omgang.

Hvis heller ikke sivil ulydighet hjelper er det reell fare for at deler av aktvistmiljøene radikaliseres og tyr til mer desperate virkemidler. Og jo mer disse aktivistene møtes med sinte "besteborgere" som stempler de som pøbler og ber om hard straffereaksjon, desto større blir faren for at de radikaliseres.


Til slutt vil jeg tilføye at disse unge aktivistene er ikke idioter. Dette er stort sett høyst oppegående studenter/akademikere som har satt seg inn i klimavitenskapens kunnskap om hva den globale oppvarmingen forventes å føre til av konasekvenser for deres og resten av jordas unge befolknings fremtid. De reagerer høyst rasjonelt og fornuftig. De irrasjonelle her er politikere og andre som ignorerer vitenskapens kunnskap og støtter/fører en politikk som vi vet kommer til å forsterke klimaproblemet for dagens unge.

Og helt til slutt: Jeg støtter ikke aksjoner som inkluderer hærværk eller vold selv om jeg forstår utmerket godt desperasjonen disse aktivistene føler på.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trondhjem skrev: tor des 08, 2022 9:32 am Til slutt vil jeg tilføye at disse unge aktivistene er ikke idioter. Dette er stort sett høyst oppegående studenter/akademikere som har satt seg inn i klimavitenskapens kunnskap om hva den globale oppvarmingen forventes å føre til av konasekvenser for deres og resten av jordas unge befolknings fremtid. De reagerer høyst rasjonelt og fornuftig. De irrasjonelle her er politikere og andre som ignorerer vitenskapens kunnskap og støtter/fører en politikk som vi vet kommer til å forsterke klimaproblemet for dagens unge.

Og helt til slutt: Jeg støtter ikke aksjoner som inkluderer hærværk eller vold selv om jeg forstår utmerket godt desperasjonen disse aktivistene føler på.
Når de går løs på kunstverk, er det iallfall manglende kognitive egenskaper ute og går.

Og det er alltid klima det messes om. Jeg kunne heller sett litt sivil ulydighet mot direkte naturinngrep og forringelse av naturmangfoldet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Trondhjem skrev: tor des 08, 2022 9:32 am
GoingKronos skrev: fre okt 14, 2022 1:55 pm

Sannsynligheten for at dette vil eskalere fremover er stor, dette er mennesker som ser klimaendringer som eksistensiell trussel og da er nesten ingen handling uakseptabel. Om fengselsstraff vil ha en effekt på dem er kanskje tvilsomt, men det vil i det minste sende et tydelig signal som bøter som uansett andre betaler ikke gjør. Og så kanskje det kan skape en debatt om hvordan medier, skoler, politikere og organisasjoner snakker om klimatrusselen - for det er ingen tvil om at det spres frykt som igjen fører til at enkelte blir så radikalisert at de går langt utover lovens grenser.
Du er den første jeg ser som forstår hva som beveger disse aktivistene. De er som du skriver skremt av hva vitenskapen forteller om deres fremtid dersom ikke klimgassutslippene senkes drastisk.

Jeg vil tilføye at i følge deres egne utsagn tyr de til sivil ulydighet fordi det nå er 34 år siden klimaalarmen gikk med opprettelsen av FNs klimapanel og fortsatt er det nesten ikke fremgang i klimapolitikken å spore. Snart 35 års innsats fra utallige klimaaktivister, forskere og klimaengasjerte politikere har vært så godt som nytteløst. I stedet for å ha senket verdens klimagassutslipp fra 1990-nivå er de blitt doblet over denne perioden. Disse aktivistene har derfor mistet troen på at å engsjere seg med aksepterte demokratiske virkemidler vil kunne gi resultater. De ser at de økonomiske særinteressene som ivrer for den fossile energien er for sterke. Og som nesten alltid når en minoritet i et samfunn føler seg overkjørt av demokratiets majoritet i en sak som er svært viktig for dem, utløser det sivil ulydighet. I første omgang.

Hvis heller ikke sivil ulydighet hjelper er det reell fare for at deler av aktvistmiljøene radikaliseres og tyr til mer desperate virkemidler. Og jo mer disse aktivistene møtes med sinte "besteborgere" som stempler de som pøbler og ber om hard straffereaksjon, desto større blir faren for at de radikaliseres.


Til slutt vil jeg tilføye at disse unge aktivistene er ikke idioter. Dette er stort sett høyst oppegående studenter/akademikere som har satt seg inn i klimavitenskapens kunnskap om hva den globale oppvarmingen forventes å føre til av konasekvenser for deres og resten av jordas unge befolknings fremtid. De reagerer høyst rasjonelt og fornuftig. De irrasjonelle her er politikere og andre som ignorerer vitenskapens kunnskap og støtter/fører en politikk som vi vet kommer til å forsterke klimaproblemet for dagens unge.

Og helt til slutt: Jeg støtter ikke aksjoner som inkluderer hærværk eller vold selv om jeg forstår utmerket godt desperasjonen disse aktivistene føler på.
Hvor oppegående og gjennomtenkte de er kan vel diskuteres.
Når de går så langt som de gjør med hærverk og antydninger om vold, så skremmer de samtidig vekk mange som egentlig ville kjempet for samme sak, men som trekker seg unna da de ikke vil forbindes med slike aksjonsformer.
Derfor tror jeg slike aksjonister er til mer skade enn nytte for saken de fronter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

B.E. skrev: tor des 01, 2022 11:19 pm
bundetrente skrev: tor des 01, 2022 10:18 pm Havnivået skal stige med 7 meter??
I 1989 var spådommene fra dommedagspredikantene at havstigning ville drukne hele land og byer i havet, og ville bli utslettet fra kartet innen år 2000.

Bilde
Dette er faktisk sant. Det har blitt måka
ut meldinger om jordas snarlige undergang fra klimaforskermiljøene i over 50 år.

Jeg husker en plakat som hang i klasserommet på barneskolen på sent åttitall. Der var verden en ørken uten trær ved årtusenskiftet. Snøen var i akutt fare.

Og her er vi snart i 2023. 50 cm snø ute. Masse skog å ta av.

Men snart skal den bort. Bare vent. Snart forsvinner snøen. Skjerp deg ellers blir det ikke skitur. Og sånn går no dagan.

For en som meg som ikke tviler på at alle de menneskene på kloden og all dritten vi øser ut i atmosfære. er problematisk så ergrer det meg at ikke forskerne slutter med dommedagsprofetier basert på gjetting. Kanskje har de rett i dag, men alle de voldsommere bommene bakover i tid gjør at jeg ikke har et fnugg av tillit til at de vet hva de snakker om.

Og hva gjelder denne bermen som skal redde verden med ulydighet, det hadde frydet meg å se noen gi dem en god gammeldags skambank.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Trondhjem skrev: tor des 08, 2022 9:32 am Du er den første jeg ser som forstår hva som beveger disse aktivistene. De er som du skriver skremt av hva vitenskapen forteller om deres fremtid dersom ikke klimgassutslippene senkes drastisk.

Jeg vil tilføye at i følge deres egne utsagn tyr de til sivil ulydighet fordi det nå er 34 år siden klimaalarmen gikk med opprettelsen av FNs klimapanel og fortsatt er det nesten ikke fremgang i klimapolitikken å spore. Snart 35 års innsats fra utallige klimaaktivister, forskere og klimaengasjerte politikere har vært så godt som nytteløst. I stedet for å ha senket verdens klimagassutslipp fra 1990-nivå er de blitt doblet over denne perioden. Disse aktivistene har derfor mistet troen på at å engsjere seg med aksepterte demokratiske virkemidler vil kunne gi resultater. De ser at de økonomiske særinteressene som ivrer for den fossile energien er for sterke. Og som nesten alltid når en minoritet i et samfunn føler seg overkjørt av demokratiets majoritet i en sak som er svært viktig for dem, utløser det sivil ulydighet. I første omgang.

Hvis heller ikke sivil ulydighet hjelper er det reell fare for at deler av aktvistmiljøene radikaliseres og tyr til mer desperate virkemidler. Og jo mer disse aktivistene møtes med sinte "besteborgere" som stempler de som pøbler og ber om hard straffereaksjon, desto større blir faren for at de radikaliseres.


Til slutt vil jeg tilføye at disse unge aktivistene er ikke idioter. Dette er stort sett høyst oppegående studenter/akademikere som har satt seg inn i klimavitenskapens kunnskap om hva den globale oppvarmingen forventes å føre til av konasekvenser for deres og resten av jordas unge befolknings fremtid. De reagerer høyst rasjonelt og fornuftig. De irrasjonelle her er politikere og andre som ignorerer vitenskapens kunnskap og støtter/fører en politikk som vi vet kommer til å forsterke klimaproblemet for dagens unge.

Og helt til slutt: Jeg støtter ikke aksjoner som inkluderer hærværk eller vold selv om jeg forstår utmerket godt desperasjonen disse aktivistene føler på.

Politikere? Politikere blir valgt av folket og skal utøve folkeviljen. Du har skjønt hva et demokrati er, ikke sant?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: tor des 08, 2022 9:54 am
Trondhjem skrev: tor des 08, 2022 9:32 am Du er den første jeg ser som forstår hva som beveger disse aktivistene. De er som du skriver skremt av hva vitenskapen forteller om deres fremtid dersom ikke klimgassutslippene senkes drastisk.

Politikere? Politikere blir valgt av folket og skal utøve folkeviljen. Du har skjønt hva et demokrati er, ikke sant?
Jeg tror demokrati er det som han du har bilde av på avataren din, forsøker å ødelegge.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Nå går flere og flere ut og støtter vold i miljøkampen.
https://framtida.no/2022/12/06/det-best ... 8222C5pPds
Helt ærlig. Den eneste volden jeg ser for meg er vold MOT idiotiske klimaaktivister.
Hvorfor er ikke politikerne mer på banen for å få stoppet denne voldelige holdningen.
Jeg vet ikke om de prøver å skremme folk med dette. Men kjenner jeg bare blir fyrt opp og gleder meg til å finne en slik konfronterende aktivist. En jeg lovlig da kan banke opp. Satt i forutsetning at han har voldelig fremtreden først da.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 9:59 am Idioter er det ordet som best beskriver disse tåpelige aktivistene. Idiotiske handlinger utført av idioter.
Idioter som vil at millioner skal fryse og sulte ihjel, og bli værende i fattigdom, heller enn at de løftes ut.

Det hadde skjedd om de fikk viljen sin på dagen..

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: tor des 08, 2022 9:34 am
Trondhjem skrev: tor des 08, 2022 9:32 am Til slutt vil jeg tilføye at disse unge aktivistene er ikke idioter. Dette er stort sett høyst oppegående studenter/akademikere som har satt seg inn i klimavitenskapens kunnskap om hva den globale oppvarmingen forventes å føre til av konasekvenser for deres og resten av jordas unge befolknings fremtid. De reagerer høyst rasjonelt og fornuftig. De irrasjonelle her er politikere og andre som ignorerer vitenskapens kunnskap og støtter/fører en politikk som vi vet kommer til å forsterke klimaproblemet for dagens unge.

Og helt til slutt: Jeg støtter ikke aksjoner som inkluderer hærværk eller vold selv om jeg forstår utmerket godt desperasjonen disse aktivistene føler på.
Når de går løs på kunstverk, er det iallfall manglende kognitive egenskaper ute og går.

Og det er alltid klima det messes om. Jeg kunne heller sett litt sivil ulydighet mot direkte naturinngrep og forringelse av naturmangfoldet.
Går ikke disse litt hånd-i-hånd?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Hetfield skrev: tor des 08, 2022 1:14 pm
Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 9:59 am Idioter er det ordet som best beskriver disse tåpelige aktivistene. Idiotiske handlinger utført av idioter.
Idioter som vil at millioner skal fryse og sulte ihjel, og bli værende i fattigdom, heller enn at de løftes ut.

Det hadde skjedd om de fikk viljen sin på dagen..
Hvordan gjør olje dette? De fleste land behandler ikke oljen sin som Norge. I de fleste land beriker oljen få.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 1:31 pm Går ikke disse litt hånd-i-hånd?
I en del tilfeller, men ikke alltid.

Begge delene er jo symptomer på samme problem. Vi er for mange på planeten som til sammen forbruker for mye.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: tor des 08, 2022 1:50 pm
greyserpent skrev: tor des 08, 2022 1:31 pm Går ikke disse litt hånd-i-hånd?
I en del tilfeller, men ikke alltid.

Begge delene er jo symptomer på samme problem. Vi er for mange på planeten som til sammen forbruker for mye.
Hvor vesten er en versting. Kapitalismen vil til slutt bli undergangen. :)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 1:40 pm
Hetfield skrev: tor des 08, 2022 1:14 pm Idioter som vil at millioner skal fryse og sulte ihjel, og bli værende i fattigdom, heller enn at de løftes ut.

Det hadde skjedd om de fikk viljen sin på dagen..
Hvordan gjør olje dette? De fleste land behandler ikke oljen sin som Norge. I de fleste land beriker oljen få.
Du skjønner vel at selv om det kanskje er noen få familier i feks Saudi Arabia som tjener penger direkte på oljen, så hadde vanlige folk merka at det plutselig kosta 50 kroner literen for drivstoff fordi Saudi Arabia plutselig stengte all produksjonen sin?

Olje gir energi, og energi gir velstand. Kapitalen fra selve salget er strengt talt bare en kuriositet sammenliknet med velstanden som muliggjøres av olje (energien)

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Overraskende, men veldig bra at noen politi tar disse kriminelle fanatikerne. De har dessverre støtte høyt oppe hos myndighetene.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Vi er for mange på planeten som til sammen forbruker for mye.
Vi er ikke for mange i verden og vi nærmer oss en topp der det er en bratt nedoverbakke etter.

Veksten i verden er veldig skjev befolkningsmessig
Vi øker for mye i Afrika sør for Sahara. Resten av verden står det dårlig til med.

I 1950 så ble det født like mange barn årlig som det ville tatt 50 år å føde daværende befolkning på.
Altså 50 millioner fødsler pr år og vel 2,5 milliarder innbyggere i verden i 1950.

I 1988 ble det født hele 92 millioner barn i en befolkning på 5,1 milliard- Da ville det ta 55 år å føde eksisternde befolkning.

Hopp frem til 2022 så ble det født 81 mill barn på en befolkning på 7,9 milliarder. Da vil det ta 98 år å føde dagens befolkning.

Det blir noen få år med vekst også kommer en solid dropp i verdens befolkning enten vi vil eller ikke. Vi øker bare fordi folk lever lenger.
Men snart dør store kull ut og de vil etterhvert være større enn de som fødes.

At folk sier de ikke skal få barn pga klima er totalt idioti.
Den ene grunnen er som du ser at folketallet vil stupe. Den andre er at folk forbruker mest når de er 40-60 år gamle. Å ikke få barn idag pga klima er meningsløst siden effekten kommer så sent uansett.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

ehall skrev: ons mai 24, 2023 11:44 pm Overraskende, men veldig bra at noen politi tar disse kriminelle fanatikerne. De har dessverre støtte høyt oppe hos myndighetene.
Det er det de er, selv om ingen tør si det offentlig.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Maxus5 skrev: tor mai 25, 2023 11:07 am
Vi er for mange på planeten som til sammen forbruker for mye.
Vi er ikke for mange i verden og vi nærmer oss en topp der det er en bratt nedoverbakke etter.

Veksten i verden er veldig skjev befolkningsmessig
Vi øker for mye i Afrika sør for Sahara. Resten av verden står det dårlig til med.

I 1950 så ble det født like mange barn årlig som det ville tatt 50 år å føde daværende befolkning på.
Altså 50 millioner fødsler pr år og vel 2,5 milliarder innbyggere i verden i 1950.

I 1988 ble det født hele 92 millioner barn i en befolkning på 5,1 milliard- Da ville det ta 55 år å føde eksisternde befolkning.

Hopp frem til 2022 så ble det født 81 mill barn på en befolkning på 7,9 milliarder. Da vil det ta 98 år å føde dagens befolkning.

Det blir noen få år med vekst også kommer en solid dropp i verdens befolkning enten vi vil eller ikke. Vi øker bare fordi folk lever lenger.
Men snart dør store kull ut og de vil etterhvert være større enn de som fødes.

At folk sier de ikke skal få barn pga klima er totalt idioti.
Den ene grunnen er som du ser at folketallet vil stupe. Den andre er at folk forbruker mest når de er 40-60 år gamle. Å ikke få barn idag pga klima er meningsløst siden effekten kommer så sent uansett.

Korrigerer meg selv


Jeg oppga feil tall. Jeg oppga fødselsoverskuddet. Altså antall fødte minus antall døde. Det blir naturligvis født flere barn i verden enn det tallet jeg sa. Men veksten var riktig.

Så da blir tallet slik: I 1950 ble det født 92 millioner barn som er det antallet som ville ta 28 år å føde den eksterende befolkningen i 1950 som var 2,5 milliarder.

Høyeste vekst var fortsatt i 1988, men høyeste antall var i 2012 der 144 millioner barn ble født. Et antall som den gang ville tatt 51 år å føde dagens befolkning i 2012 som var 7,2 milliarder.

I 2022 ble det født 133 millioner barn som ville tatt 60 år å føde dagens befolkning som var 7,9 milliarder.

Det vil muligens komme en liten økning når de større årskullene rundt 2012 begynner å få barn, men ellers ser vi for oss en god dropp fremover.

Hadde man tatt Afrika mellom Sahara og Kalahari ut av det regnestykke hadde det sett annerledes ut siden dette området drar opp snittet stort for resten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»