Snooker: Sesongen 2021-22

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Snooker: Sesongen 2021-22

Legg inn av KingKongHalvor »

Jaauda skrev: man mai 02, 2022 11:14 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 10:46 pm Ronnie er uten tvil tidenes mest talentfulle, begavede og gudbenådede snookerspiller. Nå er rekordene og tallene også ugjendrivelige bevis på det.
Jeg skal ikke krangle mye på det. Fantastisk spiller.
Leste imidlertid en sak i The Guardian av en fyr som heter Sean Ingles som argumenterte for at Hendry var en tåspiss foran. Uansett verdt å lese.
Jeg kan ikke nok til å vurdere dette selv.
Takk for tips, det skal jeg lese.
Stephen Hendry var en fantastisk spiller, alle tall og rekorder viser det. Men det rå, naturlige talentet til Ronnie, den kapasiteten og evnen som man fortsatt føler kan utvikles og forbedres, i en alder av 46, den er det ingen andre som har vært i nærheten av. Tall og titler taler for seg selv, men med 7 VM så er Ronnie oppe og nikker der også.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 10:43 pm
Skraevadottir skrev: man mai 02, 2022 10:19 pm Da må man vel bare slå fast, nå uten et fnugg av tvil, at O'Sullivan er tidenes snookerspiller. Flest rankingtitler, flest Triple Crown-titler, flest centuries, flest maximums, og nå omsider også flest VM-titler (riktignok delt) i moderne tid.

Hyll, hyll!
Ja, for en fantastisk fyr. Startet å se snooker på midtennav 80-tallet, da var Jimmy White favoritten. Så i 1992 kom Ronnie, som en åpenbaring. Så klinisk, så kjapp, så underholdende, så annerledes enn Steve Davies, og senere Stephen Hendry.
Har ikke alltid vært lett å ha ham som favoritt, han har hatt sine utfordringer og spøkelser, ganske mange faktisk. At han har kastet bort nesten 10 år av karrieren på dop, surr og rot, psykiske problemer ol er nok et nøkternt overslag.
Så vet man seff ikke om han kunne vært like brilliant i en alder av 46 hvis han hadde vært like striglet som Hendry og Davies.

Det fine er at han virker å være ganske i vater på privaten nå, koser seg med å spille snooker, og gjør det bare fordi det er gøy. Med god trening og godt kosthold, et sunt levesett, så er det ingenting i veien for at han kan holde et så høyt nivå i 5 år til, kanskje mer.
Higgins greier det jo med et usunt kosthold til og med. Ser iallefall ikke ut som han lever på en diett av kildevann og humus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Folk_flesk skrev: man mai 02, 2022 11:34 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 10:43 pm
Skraevadottir skrev: man mai 02, 2022 10:19 pm Da må man vel bare slå fast, nå uten et fnugg av tvil, at O'Sullivan er tidenes snookerspiller. Flest rankingtitler, flest Triple Crown-titler, flest centuries, flest maximums, og nå omsider også flest VM-titler (riktignok delt) i moderne tid.

Hyll, hyll!
Ja, for en fantastisk fyr. Startet å se snooker på midtennav 80-tallet, da var Jimmy White favoritten. Så i 1992 kom Ronnie, som en åpenbaring. Så klinisk, så kjapp, så underholdende, så annerledes enn Steve Davies, og senere Stephen Hendry.
Har ikke alltid vært lett å ha ham som favoritt, han har hatt sine utfordringer og spøkelser, ganske mange faktisk. At han har kastet bort nesten 10 år av karrieren på dop, surr og rot, psykiske problemer ol er nok et nøkternt overslag.
Så vet man seff ikke om han kunne vært like brilliant i en alder av 46 hvis han hadde vært like striglet som Hendry og Davies.

Det fine er at han virker å være ganske i vater på privaten nå, koser seg med å spille snooker, og gjør det bare fordi det er gøy. Med god trening og godt kosthold, et sunt levesett, så er det ingenting i veien for at han kan holde et så høyt nivå i 5 år til, kanskje mer.
Higgins greier det jo med et usunt kosthold til og med. Ser iallefall ikke ut som han lever på en diett av kildevann og humus.
Flere ruslebiffer i den sporten, Higgins var en liten smørbukk, men han har gått ned over 20kg det siste året, ser veldig fit ut.👌🏼

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 11:41 pm
Folk_flesk skrev: man mai 02, 2022 11:34 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 10:43 pm

Ja, for en fantastisk fyr. Startet å se snooker på midtennav 80-tallet, da var Jimmy White favoritten. Så i 1992 kom Ronnie, som en åpenbaring. Så klinisk, så kjapp, så underholdende, så annerledes enn Steve Davies, og senere Stephen Hendry.
Har ikke alltid vært lett å ha ham som favoritt, han har hatt sine utfordringer og spøkelser, ganske mange faktisk. At han har kastet bort nesten 10 år av karrieren på dop, surr og rot, psykiske problemer ol er nok et nøkternt overslag.
Så vet man seff ikke om han kunne vært like brilliant i en alder av 46 hvis han hadde vært like striglet som Hendry og Davies.

Det fine er at han virker å være ganske i vater på privaten nå, koser seg med å spille snooker, og gjør det bare fordi det er gøy. Med god trening og godt kosthold, et sunt levesett, så er det ingenting i veien for at han kan holde et så høyt nivå i 5 år til, kanskje mer.
Higgins greier det jo med et usunt kosthold til og med. Ser iallefall ikke ut som han lever på en diett av kildevann og humus.
Flere ruslebiffer i den sporten, Higgins var en liten smørbukk, men han har gått ned over 20kg det siste året, ser veldig fit ut.👌🏼
Ok, mulig jeg ikke har sett godt nok etter. Blir vel lett sittende som et inntrykk hvis man først har sett ut som en blubbe. O'Sullivan trenger sikkert ikke å bekymre seg for akkurat det.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Gratulerer igjen til legenden Ronnie O’Sullivan. Voldsom til klem etter kampen mellom Ronnie og Trump, med forbehold om at Ronnie ikke holdt ham fast. Sikkert like hjertelig klem som mellom Biden og Trump etter presidentvalget.

O’Sullivan er min favorittspiller rett og slett fordi han underholder meg. Det blir ikke det samme å se Ebdon mot Dott, selv om jeg ikke sier nei til bra safespill.

Ellers vil jeg som smurf si at mine gode venn Shaun Murphy ikke bryr seg om å bli kalt tjukkas.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 11:26 pm
Jaauda skrev: man mai 02, 2022 11:14 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 02, 2022 10:46 pm Ronnie er uten tvil tidenes mest talentfulle, begavede og gudbenådede snookerspiller. Nå er rekordene og tallene også ugjendrivelige bevis på det.
Jeg skal ikke krangle mye på det. Fantastisk spiller.
Leste imidlertid en sak i The Guardian av en fyr som heter Sean Ingles som argumenterte for at Hendry var en tåspiss foran. Uansett verdt å lese.
Jeg kan ikke nok til å vurdere dette selv.
Takk for tips, det skal jeg lese.
Stephen Hendry var en fantastisk spiller, alle tall og rekorder viser det. Men det rå, naturlige talentet til Ronnie, den kapasiteten og evnen som man fortsatt føler kan utvikles og forbedres, i en alder av 46, den er det ingen andre som har vært i nærheten av. Tall og titler taler for seg selv, men med 7 VM så er Ronnie oppe og nikker der også.
Stephen Hendry revolusjonerte sporten i sin tid med sin breakbygging og aggressive stil. Før han var snooker ganske forsiktige greier hvor alt handlet om å ikke risikere å gi motstanderen en åpning. Stephen endret dette ved å risikere å ta de vanskelige støtene og selvsagt fordi han faktisk var god nok til å gjøre det. Som en ren potter holder jeg Stephen som den beste noensinne og mener å huske at han ikke bommet på svart fra spot i over syv år. Problemet hans var at han var for god i forhold til resten og ble nesten buet på når han vant.

Ronnie er en mye mer "naturlig" spiller. Trolig den beste breakbyggeren noensinne og veldig god på langpotter så har man en dødelig kombinasjon. Også ballkontrollen hans er fantastisk. Ronnie på topp hadde helt klart knust Stephen på topp men de konkurrerte i to forskjellige tidsperioder. Hele den fantastiske generasjonen som kom opp sammen med Ronnie har alt å takke Stephen for på måten han fikk endret spillestilen mens de fortsatt var under utvikling som gav dem en stor fordel .

Centrist

Legg inn av Centrist »

Marathonmatch mellom Allen og Ding, 9-7, førstemann til 10 i finalen av UK Championship! Vart i over 6 timer nå. Allen kan ta sin tredje tittel for sesongen!

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

Hva skal man si? I går måtte han prøve å sette ny rekord på raskeste 100-serie. Han klarte det nesten. Gøy å se på er det i hvert fall.

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

Nå er 2021-22-sesongen over med god margin, 2022-23 er kvartveis ferdig. Det er vel ingen grunn til å lage ny tråd før denne sesongen er over.
Jeg ble litt overrasket over at UK Championship i år gikk av stabelen tidligere enn "alltid" før, og nå Scotish Open med finale helgen der UK hadde finale i alle år jeg har fulgt med. Noen som vet hvorfor?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Er vel på sin plass å gratulere Ronnie med dagen her i denne tråden. Twitter florerer av hyllest-videoer, for en legende.

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

Hva er det som skjer med suspensjoner osv blant kineserne om dagen? Noen som har en link med info? Jeg er visst ikke søkerflink om dagen.

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

MiniMe skrev: man des 12, 2022 1:54 pm Hva er det som skjer med suspensjoner osv blant kineserne om dagen? Noen som har en link med info? Jeg er visst ikke søkerflink om dagen.
okay, ikke uvanlig, men det hjalp å spørre. Her var det litt mer: https://apnews.com/article/sports-b9aab ... f42a1d1a15

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Har Kurt Maflin lagt opp?

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

KingKongHalvor skrev: ons des 14, 2022 1:45 am Har Kurt Maflin lagt opp?
Aner ikke. Håper ikke det. Han er vel ikke på touren i år i hvert fall. Jeg har et vagt minne av at han ikke kvalifiserte seg til å være fast medlem der i år.

Tormund

Legg inn av Tormund »

MiniMe skrev: ons des 14, 2022 11:01 pm
KingKongHalvor skrev: ons des 14, 2022 1:45 am Har Kurt Maflin lagt opp?
Aner ikke. Håper ikke det. Han er vel ikke på touren i år i hvert fall. Jeg har et vagt minne av at han ikke kvalifiserte seg til å være fast medlem der i år.
Stemmer det, mener en av Eurosport sine kommentatorer nevnte at han la opp da han ikke kvalifiserte seg for protouren.

Ellers gratulerer vi Kyren Wilson med dagen i dag, av de unge er det han og Judd Trump jeg har mest sans for, nå har de begge bikket 30, så ung er vel relativt, men i forhold til den gyldne, nå gamle generasjon, så er de unge.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Litt snacks fra 2022-sesongen, enjoy!

https://www.eurosport.co.uk/snooker/wat ... tory.shtml

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Klassisk match i Masters nå, Ronnie og Williams - 5-5 og best av 11.

Ronnie løp ifra og hadde 3-0 og 4-2, men Williams kom først på hill.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

KingKongHalvor skrev: tor jan 12, 2023 5:53 pm Klassisk match i Masters nå, Ronnie og Williams - 5-5 og best av 11.

Ronnie løp ifra og hadde 3-0 og 4-2, men Williams kom først på hill.
Helt absurd at disse to fortsatt er blant de beste i verden. De var ikke akkurat veldig unge da jeg begynte å se på sporten i 04 heller. Er mange andre fra den tiden som jeg fortsatt ser når jeg skur på Eurosport i ny og ne.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bakkus skrev: man apr 10, 2023 5:30 pm
KingKongHalvor skrev: tor jan 12, 2023 5:53 pm Klassisk match i Masters nå, Ronnie og Williams - 5-5 og best av 11.

Ronnie løp ifra og hadde 3-0 og 4-2, men Williams kom først på hill.
Helt absurd at disse to fortsatt er blant de beste i verden. De var ikke akkurat veldig unge da jeg begynte å se på sporten i 04 heller. Er mange andre fra den tiden som jeg fortsatt ser når jeg skur på Eurosport i ny og ne.
Ja, det er ganske sjukt. Selv begynte jeg å se på slutten av 80-tallet, Jimmy White var den store favoritten. Steve Davies og Stephen Hendry var sykt gode, men akk så kjedelige i min bok. Og så kom Ronnie. Herregud for en spiller. Jeg var helt solgt.

Så skjer det som skjer med mange av oss, vi blir voksne, gifter oss og får barn. Blir ikke tid til sære interesser som snooker lenger. Så sånn ca fra 1995-2005 fulgte jeg ikke med i det hele tatt. Og da jeg en kveld, nyskilt og fin, zappet gjennom noen kanaler og snooker dukket opp på Eurosport, så er den første jeg ser Ronnie O´Sullivan. Herregud tenkte jeg, holder han på fortsatt? Og det er altså snart 20 år siden.

Ser ikke veldig lyst ut for fremtiden egentlig, den siste unge som slo igjennom, foruten kinesere, er Judd Trump, og han er blitt 33 nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Nødvendig med egen VM-tråd?

Tormund

Legg inn av Tormund »

KingKongHalvor skrev: ons apr 12, 2023 7:54 pm Nødvendig med egen VM-tråd?
Jeg stemmer for ja :)

Angående nest siste innlegget ditt, du glemmer Kyren Wilson og Jack Lisowski, nå er jo de to nesten jevngamle med Judd. Og kineserne er vel for det meste utestengt pga betting.

Det spesielle her er vel ikke at rekrutteringen er dårlig, men at de gamle holder seg så vanvittig godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Da er det klart at Li Hang og Liang Wenbo er utestengt på livstid. Yan Bingtao som vant Masters for to år siden ble utestengt i 5 år. Godt man tar juksemakere. Og solide straffer.

Stephen Lee har sonet ferdig sin straff på 12 år i oktober 2024, samme dag han fyller 50 år, er vel tvilsomt om han kommer tilbake.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Biljardsport»