Ah, en film om din internetthistorikk
Tidenes "verste" filmer
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Nevnte Steve Martin og utrolig nok greide man å glemme de "fantastiske" Rosa Panteren filmene, usikker på hvem som er "best", men ja, stor humor fikk vi jo, og for de som er ekstra glad i smerte, så har noen mekka i hop ei nesten 25 minutter "snutt":
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Sean Connerys tid etter James Bond, ble nok langt mer suksessfull en de fleste andre Bond skuespillerne i etterkant, men nå og da kom det jo noen skikkelige filmperler:
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Av filmer med skyhøyt budsjett, kjent folk og sikkert solide forventninger fra folk flest, men ja, der virker å ofte figurere på tidenes verste big budget fiaskoer, må vel R.I.P.D. (2013) nevnes, selv om en knapt husker bæret av hva som foregikk, men den fikk nå kun ei 3/10 i sin tid, og så gikk det rett i søpla dagen etter.
Godt tenkes at den ikke ville vært så fæl, ved et senere besøk, men inntrykket var at her var en nok ikke alene i å rate den meget lavt, og det gikk vel noe rykter om ei mulig franchise?, men det ble bråstopp med første forsøket.
Godt tenkes at den ikke ville vært så fæl, ved et senere besøk, men inntrykket var at her var en nok ikke alene i å rate den meget lavt, og det gikk vel noe rykter om ei mulig franchise?, men det ble bråstopp med første forsøket.
Samme jeg satt igjen med. Misbrukte alle muligheter for å gjøre noe kreativt. Nå er det visst endog en oppfølger på vei!Frank.N.Steen skrev: ↑lør okt 15, 2022 1:15 pm Av filmer med skyhøyt budsjett, kjent folk og sikkert solide forventninger fra folk flest, men ja, der virker å ofte figurere på tidenes verste big budget fiaskoer, må vel R.I.P.D. (2013) nevnes, selv om en knapt husker bæret av hva som foregikk, men den fikk nå kun ei 3/10 i sin tid, og så gikk det rett i søpla dagen etter.
Hva som er historiens dårligste film er vanskeligere å svare på enn hva som er den beste, siden dårlig film ikke engasjerer meg så mye. De aller svakeste glemmer jeg rett og slett. Og så er det de rent kjedelige filmene - de begår en enda verre forbrytelse enn de dårlige, siden hysterisk elendige filmer av og til er rasende festlige.
Av det statistikken viser er dette bunnen:
The Flintstones var usedvanlig forglemmelig. Man gamblet vel på at det var nok for publikum å se en live-action adaptasjon av tegneseriekarakterene, men historie hadde man glemt å skrive. Om ikke annet så dukker Halle Berry opp i hule-bikini.
Jeg hatet Saw III så mye at jeg gav opp hele serien. Den markerte øyeblikket filmene ble presis den "torture porn" som originalen ble feilaktig beskyldt for å være. I tillegg ødela man karakterene fra de to første.
Pirates of the Caribbean filmene har jeg aldri vært fan av, men At World's End var virkelig avskyelig. Føltes som en fire-fem timers effekt-diare (tror det var verdens dyreste film en stund) med karakterer som filmskaper hadde blitt forelsket i.
Pirates var forresten populær å parodiere i de "Movie-parodiene" til Friedberg og Seltzer, der Epic Movie var den verste jeg tok meg bryet med å se.
Usikker på hva som var Steven Seagals dårligste film, men The Foreigner var virkelig noe for seg selv.
En av studentene mine tvang meg til å se Barbie - Feenes Hemmelighet for ti år siden. Mistenker at jeg ikke var del av målgruppen.
"Dødelig kjempefisk-filmer" er ganske begredelige. Mega Piranha, Snow Sharks, 2-Headed Shark Attack, 3-Headed Shark Attack, 5-Headed Shark Attack, 6-Headed Shark Attack - de klapper seg selv på skuldra over de idiotiske konseptene, men de er samtidig så billige og generiske at de er ute av stand til å gjøre noe interessant. Jeg bare kjeder meg. Ser du DVD-coveret har du sett filmen.
Billige TV-sci-fi fra nittitallet var risikabelt. Husker fremdeles Within the Rock og merket meg feiltagelsen å lage høykonseptfilmer uten budsjett.
Spilladaptasjoner blir ofte fryktelige, men The King of Fighters fra 2010 var ekstraordinært ubrukelig. Det mest overraskende er vel at det ikke var Uwe Boll som stod bak.
Av alle skrekkfilmene jeg har sett de siste 7-8 årene er det mange å ta av men Jersey Shore Massacre tar kaka.
Det ble laget en rekke filmer for å promotere Olsen tvillingene, hvilket førte til masse ufyseligheter. Jeg har bare sett Our Lips are Sealed, men det var mer enn nok.
Og hva med de norske bidragene? Dis er velkjent, men jeg har sett verre. I Ungdommens Makt av Roar Skolmen for eksempel. Engler i Sneen fra 1982 ble kalt "åttitallets Dis" av enkelte. Og så er det filmene til Vibeke Løkkeberg...
Sist redigert av Hitherto den lør okt 15, 2022 2:50 pm, redigert 1 gang totalt.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
En oppfølger på vei? Nesten så man blir litt interessert, for skal jo litt til, i å "overgå" forrige eventyr.
Mulig vi har vært innom lignende tema/filmer tidligere, for tror ei lignende kombinasjon av buddy-cop/skrekk og action ble nevnt i forbindelse med den overlegent mer artige og underholdende 80-talls filmen Dead Heat (1988), og den skulle man jo virkelig likt å sett en fortsettelse av.
Ja, kjedelige og dårlige filmer, der går ofte grensa mi for hvor mye "tålmodighet" en makter å legg i forsøket på se noe helt ferdig, uten å begynne å fikle med andre ting, kanskje ta seg en ekstra lang do pause, eller få ut litt sinne i retning ei uskyldig sofapute, for å sitte helt bom stille foran tven, da må jeg være nærmest steindau.Hitherto skrev: ↑lør okt 15, 2022 2:35 pm Hva som er historiens dårligste film er vanskeligere å svare på enn hva som er den beste, siden dårlig film ikke engasjerer meg så mye. De aller svakeste glemmer jeg rett og slett. Og så er det de rent kjedelige filmene - de begår en enda verre forbrytelse enn de dårlige, siden hysterisk elendige filmer av og til er rasende festlige.
Av det statistikken viser er dette bunnen:
The Flintstones var usedvanlig forglemmelig. Man gamblet vel på at det var nok for publikum å se en live-action adaptasjon av tegneseriekarakterene, men historie hadde man glemt å skrive. Om ikke annet så dukker Halle Berry opp i hule-bikini.
Usikker på hva som var Steven Seagals dårligste film, men The Foreigner var virkelig noe for seg selv.
En av studentene mine tvang meg til å se Barbie - Feenes Hemmelighet for ti år siden. Mistenker at jeg ikke var del av målgruppen.
"Dødelig kjempefisk-filmer" er ganske begredelige. Mega Piranha, Snow Sharks, 2-Headed Shark Attack, 3-Headed Shark Attack, 5-Headed Shark Attack, 6-Headed Shark Attack - de klapper seg selv på skuldra over de idiotiske konseptene, men de er samtidig så billige og generiske at de er ute av stand til å gjøre noe interessant. Jeg bare kjeder meg. Ser du DVD-coveret har du sett filmen.
Og hva med de norske bidragene? Dis er velkjent, men jeg har sett verre. I Ungdommens Makt av Roar Skolmen for eksempel. Engler i Sneen fra 1982 ble kalt "åttitallets Dis" av enkelte. Og så er det filmene til Vibeke Løkkeberg...
The Flintstones ga jeg nok kun en 4/10 ene og alene grunnet nevnte Halle Berry, og mer hyggelige minner fra barndommen og samlekort manien som herjet i sommer 1994, med både VM Fotballkortene og Flintstones kortene. Så huskes jo også de utallige Yabba-Dabba-Dance samlerne, som gikk vel helt opp til volume 6 eller 7, før det ble stopp.
Men oppfølgeren i Las Vegas, den var fæl, og er vel i grunn helt ny casting, men nei, en virkelig horribel fortsettelse som aldri burde ha blitt til.
Steven Seagal har sine svin på skogen, og tror jeg aldri har rata noen under 3/10, men så er jeg kanskje litt fan av mannens filmer, ikke DTV titlene, men disse made in romania skitfilmene har likevel en viss "komedie", med en overvektig, svett og utrent Seagal, der likevel banke livskiten ut av folk som er 40 år yngre og topptrente, alt mens han nedlegger 18-20 år gamle modellskjønnheter i "fully-clothed" sex scener, og heldigvis slipper vi synet av en naken Seagal, men disse scenene er nok mer creepy enn komiske.
Enkelte av "fightene" hans er jo så overveldende dominerende i heltens favør, at han ikke en gang gidder å løfte på ræva, og sitter i en stol eller sofa, alt mens de som får pryl, må jobbe livet av seg, for å få det til å se mest mulig spennende og "realistisk" ut.
Ler også godt av scener hvor det er så gjennomført åpenbart at en stuntmann (mye mindre og lettere) har overtatt for den aldrende actionhelten, og selv ikke det å gå/småløpe et par meter fra et hotell i retning en ventende taxi, selv da måtte noen steppe inn for Seagal, og senere i samme film har stemmen hans til og med blitt dubba, meget dårlig, så undrer på hvor mye tid Steven faktisk bidrar i disse "mesterverkene".
Vibeke Løkkeberg, var det hun som klagde over at ingen kom for å se filmene hennes, noe med maks 40-50 solgte billetter og ikke lange tiden før filmen hennes ble fjerna fra kinosalene?
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Har til gode å se den dubba versjonen, selv om begge DVD utgavene man eier, kommer med to ulike versjoner, så er det noe ekstra komisk med Arnies originale stemme, som gjør at alt bare blir ekstra artig, uansett hva han sier utover i handlingen.
Hadde vært moro å sett hva kritikerne som slaktet filmen, tenkte et tiår eller mer senere, når Arnold for alvor begynte å bli en stor filmstjerne (kom jo til å bli den best betalte også for en tid), alt mens filmskaperne av Hercules in New York tenkte at det beste var å dubbe og forandre på etternavnet hans (Arnold Strong), ettersom de tenkte at han aldri ville slå an med sin tykke aksent og ikke spesielt Amerikanske etternavn, men er jo nettopp det som ville gjøre han så unik i ettertid.
Tror faktisk filmen ikke ble utgitt før mye senere, da det var kanskje ikke så mye tro på at den hadde noen publikum til å begynne med, men heldigvis fant den nå veien dit omsider.
Vil nominere The Neverending Story 3. I det hele tatt en skandale at dette makkverket får bruke Neverending Story-navnet, da filmen har en handling som ikke har noe med boka å gjøre (2eren var ille nok). Tipper Jack Black ikke er strålende fornøyd med sin rolle i filmen heller.
https://www.imdb.com/title/tt0110647/
https://www.imdb.com/title/tt0110647/
Er veldig glad i mange av filmene han laget på 80 tallet og delvis starten på 90 tallet, der jeg har favoritter som Dead Men Don't Wear Plaid ( 1982 ), The Man with Two Brains ( 1983 ), The Lonely Guy ( 1984 ) , All of Me ( 1984 ), Roxanne ( 1987 ), Planes, Trains and Automobiles ( 1987 ), Dirty Rotten Scoundrels ( 1988 ), My Blue Heaven ( 1990 ) og L.A. Story ( 1991 ). Av filmer han laget på sen 90 tall er det bare disse to filmene som falt virkelig i smak: The Spanish Prisoner ( 1997 ) og Bowfinger ( 1999 ) På 2000 tallet er det vanskelig å hente fram virkelige gode filmer jeg har likt med han. Filmer jeg regner som `Stinkers` med Steve Martin, havner disse i den kategorien: The Out-of-Towners ( 1999 ) Bringing Down the House ( 2003 ), Cheaper by the Dozen ( 2003 ), Cheaper by the Dozen 2 ( 2005 ), The Pink Panther ( 2006 ) og The Pink Panther 2 ( 2009 ).Frank.N.Steen skrev: ↑fre okt 14, 2022 6:22 pmHan var vel gjennom et kanskje ikke så altfor "hyggelig" ekteskapsbrudd, som godt mulig ble veldig kostbart i lengden. Så ikke umulig at det kreative måtte vike, for tja, å gjøre mye "kvalitet" en periode, og der fansen var de som måtte lide aller mest.
Synes svært få av hans filmer kom i nærheten av 80 og tidlig 90-talls eraen hans, og svært få jeg kunne tenkt å se igjen av de senere filmene.
Etter dette ble det jo mye kjedelige og grå typiske pappa/farsroller Father of the Bride og videre i da å prøve å nå ut til "kidsa" med Bringing Down the House og de to Disney familiefilmene ikke lenge etter.
Den sorte komedien Novocaine virket lovende, helt til man så den, og ja, også den i 1999, så ingen bra filmår for fans av Martin.
Jeg sliter litt med å se at filmer som Saw 3 (selv om jeg er enig i at den er dårlig), Titanic eller Tenet skal nevnes når man diskuterer de dårligste filmene gjennom tidene. Men som alltid er det jo et definisjonsspørsmål om hva man skal legge til grunn her. Er det den filmen som skuffet mest? Den som er mest oppskrytt? Den som er "objektiv dårligst" ? Eller kanskje den dårligste filmen man selv har sett? Er jo vanskelig å bedømme en film man selv ikke har sett, men man kan jo basere slike lister på ulike scores, lister osv. fra andre.
Mange av filmene som er nevnt her har jeg ikke sett, som The Room, men den er alltid den filmen jeg tenker på som en av de verste, selv om jeg som sagt ikke har sett den. Dette basert på hva jeg har lest og hørt.
Av filmer jeg selv har sett vil jeg nevne Freddy Got Fingered. Den vant det meste under Golden Raspberry Award i 2001. Fortjent vil jeg påstå.
Mange av filmene som er nevnt her har jeg ikke sett, som The Room, men den er alltid den filmen jeg tenker på som en av de verste, selv om jeg som sagt ikke har sett den. Dette basert på hva jeg har lest og hørt.
Av filmer jeg selv har sett vil jeg nevne Freddy Got Fingered. Den vant det meste under Golden Raspberry Award i 2001. Fortjent vil jeg påstå.
Jeg baserer meg litt på hype og budsjett her.
Independence Day 2, ligger på deilige 5.2 så langt på Imdb, 165 $ mill i budsjett og etterfølgeren etter en av 90-tallets beste actionfilmer.
Independence Day 2, ligger på deilige 5.2 så langt på Imdb, 165 $ mill i budsjett og etterfølgeren etter en av 90-tallets beste actionfilmer.
-
- Innlegg: 186
Den første er min absolutte favorittfilmer. Har sett 2ern to ganger og selv om det ikke er tidenes dårligste film så kan den ikke måle seg med originalen. Den derre kjempe-romvesenet er jo bare teit.
Generelt syns jeg også at den første så mye bedre ut også. 2ern ser billig ut.
Samme her.LondoMollari skrev: ↑søn des 25, 2022 1:34 pmDen første er min absolutte favorittfilmer. Har sett 2ern to ganger og selv om det ikke er tidenes dårligste film så kan den ikke måle seg med originalen. Den derre kjempe-romvesenet er jo bare teit.
Generelt syns jeg også at den første så mye bedre ut også. 2ern ser billig ut.
Ikke tidenes dårligste, men fy søren hvilken suppe de greide å gjøre ut av dette.
Nøyaktig samme plot som i første filmen, vi bare fjerner alt som faktisk er kult, setter inn noen skuespillere som gir temmelig beng i hva som skjer egentlig, gjør de samme tingene bare veldig mye større. Horribel film.
-
- Innlegg: 12991
En eks tvang meg gjennom "Love Actually". Fy faen for noe jævla møl. Absolutt ikke min sjanger i utgangspunktet, men en mer disneyfisert variant av bedritne folk som oppfører seg bedritent på flere nivåer rullet godt inn i bomull skal man lete lenge etter.
Kom på dette da jeg ser at NRK skal tvinge alle til å se denne gjennom julen. Er vel nesten bare NRK Båtvær den ikke går på.
Kom på dette da jeg ser at NRK skal tvinge alle til å se denne gjennom julen. Er vel nesten bare NRK Båtvær den ikke går på.
The League of Extraordinary Gentlemen, der Sean Connery takket nei til rollen som Gandalf for å spille i.
Har veldig sansen for senior.
Er helt enig, kan virkelig ikke fordra "Love Actually", blant de verste julefilmene jeg kan se.GiPazzini_85 skrev: ↑søn des 25, 2022 2:06 pm En eks tvang meg gjennom "Love Actually". Fy faen for noe jævla møl. Absolutt ikke min sjanger i utgangspunktet, men en mer disneyfisert variant av bedritne folk som oppfører seg bedritent på flere nivåer rullet godt inn i bomull skal man lete lenge etter.
Kom på dette da jeg ser at NRK skal tvinge alle til å se denne gjennom julen. Er vel nesten bare NRK Båtvær den ikke går på.
Her kommer fasiten: Sex and the City 2.
Gud hjelpe meg. Ikke nok med at den er ekstreeeeeeemt lang. Det er også den mest forutsigbare filmen jeg har sett, og da inkluderer jeg samtlige barnefilmer jeg har sett med kidsa. Endimensjonale karakterer og en total mangel på humor (vel, jeg mener faktisk å huske at jeg kjente det rykket ørlite i smilemusklene én gang i løpet av filmen).
Noen filmer redder seg på at de er så dårlige at de blir morsomme/underholdende, Satc2 er bare dårlig. Helt forferdelig dårlig.
Gud hjelpe meg. Ikke nok med at den er ekstreeeeeeemt lang. Det er også den mest forutsigbare filmen jeg har sett, og da inkluderer jeg samtlige barnefilmer jeg har sett med kidsa. Endimensjonale karakterer og en total mangel på humor (vel, jeg mener faktisk å huske at jeg kjente det rykket ørlite i smilemusklene én gang i løpet av filmen).
Noen filmer redder seg på at de er så dårlige at de blir morsomme/underholdende, Satc2 er bare dårlig. Helt forferdelig dårlig.
Planet of the apes- første
Back to the future 1-3
Terminator 1-2
The prestige
Interstellar
Inception
Matrix første
V for vendetta
The thing
A clockwork orange
2001 a space odyssey
Noen jeg kom på som bare kan kastes i søppelbøtta altså.
Her har du faktisk stort sett fyllt opp min topp-10 favorittlisteJohn Garfield skrev: ↑søn des 25, 2022 3:23 pmPlanet of the apes- første
Back to the future 1-3
Terminator 1-2
The prestige
Interstellar
Inception
Matrix første
V for vendetta
The thing
A clockwork orange
2001 a space odyssey
Noen jeg kom på som bare kan kastes i søppelbøtta altså.
Skuffende svak, spesielt ift forventningene til regissøren. Men langt ifra på noen versting liste. For her er det nemlig grisemye å ta av, om du har sett litt film. Kan det tenkes at du rett og ikke skjønte konseptet? Kanskje konse på noen enklere storylines. Olsenbanen junior-filmene er vel mer i din gate
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute