Tv2-journalist tiltalt for voldtekt - Hvor er pressen?

Svar
ms_8

Re: Tv2-journalist tiltalt for voldtekt - Hvor er pressen?

Legg inn av ms_8 »

ehall skrev: man okt 17, 2022 8:11 pm
Corvus skrev: man okt 17, 2022 3:37 pm
Solvgutt1 skrev: man okt 17, 2022 12:26 pm

Voldtekten skal ha skjedd i februar i fjor, og han sa opp "kort tid" etter dette, uten begrunnelse. Han er nå 27 år. Jeg finner én det passer til, men det er vel fyfy å nevne slike ting her.
Hvorfor skulle det være det? Pressen er da kjapt ute med å navngi andre som ikke er dømt for noe. Se bare på Tengssaken nå.
Ingen vet hvorfor pressen navngir noen, og ikke andre. Det er et lotteri, de vet nok ikke det selv engang. Regner med det rett og slett er deres personlige preferanse hvem de liker og ikke liker. Og her vil de ha mest mulig stillhet, derfor skriver de ikke engang om saken, de rotter seg sammen og beskyter hverandre.

Ellers har ikke Skarvøy noe troverdighet, hva han påstår er irrelevant.
I slike saker er det svært sjelden at media navngir eventuelle gjerningsmenn før dei blir dømt. Då er det stort sett folk som er godt oppe i systemet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hva er det de holder på med som gjør at disse nachpielene er så fryktelig sjuke? Jeg regner med det er noe mer enn fri flyt av kokain, ecstasy og prostituerte ettersom det er standard på ethvert gjennomsnittlig studentnachpiel i dag? Strengt talt er det vel ikke mulig å gjøre noe som kan defineres som sjukt i festsammenheng som er i nærheten av å være innenfor lovens rammer, så nå er jeg spent.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: ons okt 19, 2022 4:06 pm Har også hørt historier som får Brann-nachspillet i fjor til å fremstå som en barnebursdag.
Disse historiene kommer fra så mange hold, og noen ble jo bekreftet ord for ord når skandalen med tv2-sporten ble kjent. Så jeg er tilbøyelig til å tro på omtrent hva som helst som blir fortalt om det miljøet.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Texas_John skrev: ons okt 19, 2022 4:20 pm Hva er det de holder på med som gjør at disse nachpielene er så fryktelig sjuke? Jeg regner med det er noe mer enn fri flyt av kokain, ecstasy og prostituerte ettersom det er standard på ethvert gjennomsnittlig studentnachpiel i dag? Strengt talt er det vel ikke mulig å gjøre noe som kan defineres som sjukt i festsammenheng som er i nærheten av å være innenfor lovens rammer, så nå er jeg spent.
Kanskje de drakk te fra små porselenskopper og spiste småkaker. Det ville vært fulkstendig sjukt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

TV2 var uheldig at Mette Yvonne Larsen er forsvarer, er det noen som kan lage et shitshow så er det henne.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Bodde like ved Media City i Bergen en periode, i samme bygg som en haug med TV2-folk. Jævlig grei location for en gjeng med festglade studenter, umulig å få naboklage.

Skulle ut med bosset en tirsdag eller noe, klokka kan ikke ha vært mer enn rundt 20. Trykker på heisknappen, døra åpner seg og der ser vi et kjent TV2-fjes ligge bevisstløs, naken og i en positur som tilsa at han hadde sovnet midtveis i et forsøk på å lage snøengel. Spy over hele heisen. Vi endte med å ta trappen.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

ehall skrev: tor okt 20, 2022 10:37 pm TV2 var uheldig at Mette Yvonne Larsen er forsvarer, er det noen som kan lage et shitshow så er det henne.
Har du dårlig sak og vil tape så ansetter du MYL.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Så hvem er dette? Nå som dommen er avsagt er det null grunn til å holde dette skjult lenger

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Scuderia skrev: fre okt 28, 2022 2:15 pm Så hvem er dette? Nå som dommen er avsagt er det null grunn til å holde dette skjult lenger
Dommen er ikke rettskraftig. Den vil bli anket. Så navn må du nok fortsatt vente på.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Noen som vet om vedkommende journalist også har vært håndballdommer?

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

lok1 skrev: fre okt 28, 2022 2:30 pm Noen som vet om vedkommende journalist også har vært håndballdommer?
Vet og vet.... Kan nesten ikke være andre enn ham.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Korgutt skrev: fre okt 28, 2022 2:24 pm
Scuderia skrev: fre okt 28, 2022 2:15 pm Så hvem er dette? Nå som dommen er avsagt er det null grunn til å holde dette skjult lenger
Dommen er ikke rettskraftig. Den vil bli anket. Så navn må du nok fortsatt vente på.
Det er ingen regler som sier at dommen må være rettskraftig. Pressen navngir ofte personer allerede på siktet-stadiet. Jeg er usikker på om de kommer til å navngi denne personen selv etter dom er falt. Han jobber ikke som journalist lengre, og de vil nok argumentere for at navnet hans ikke har noen offentlig interesse.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Texas_John skrev: ons okt 19, 2022 4:20 pm Hva er det de holder på med som gjør at disse nachpielene er så fryktelig sjuke? Jeg regner med det er noe mer enn fri flyt av kokain, ecstasy og prostituerte ettersom det er standard på ethvert gjennomsnittlig studentnachpiel i dag? Strengt talt er det vel ikke mulig å gjøre noe som kan defineres som sjukt i festsammenheng som er i nærheten av å være innenfor lovens rammer, så nå er jeg spent.
Det er forskjell på privatfester og jobbfester. Jeg ville ikke syns det var spesielt sykt hvis jeg var på en privatfest der det fløyt i både alkohol, kokain og sex, men jeg ville nok oppfattet det som ganske sykt på en jobbfest. Og hvis dette er noe som skjer på alle jobbfester, og det er jobbfester flere ganger i uka, så er det et ganske sykt arbeidsmiljø som er ekstremt utsatt for MeToo-episoder. Noe Tv2 har hatt noen av.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: fre okt 28, 2022 2:15 pm Så hvem er dette? Nå som dommen er avsagt er det null grunn til å holde dette skjult lenger
Media bruker ikke gå ut med navn i voldtektssaker, det må være særlige grunner for det. Og vanskelig å se at det er tilfelle her. Men kan jo være alternative medier gjør det, der går vurderingene mest på om de misliker gruppen personen tilhører og om det kan gi de mye klikk.

lund

Legg inn av lund »

Han her var jo ganske anonym. Husker at jeg har sett ansiktet før på Nyhetskanalen, men kan vel ikke akkurat regnes som en profil i TV2-sammenheng.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

«Kvinnen blir trodd på alle punkter» står det. Men er det nok? Man må jo være helt overbevist, uten rimelig tvil. Lurer på hvilke bevis som ble lagt fram for at han faktisk gjennomførte en sovevoldtekt.

Generelt vil jeg si at det er veldig vanskelig å bevise. Og det er jo dumt, men man kan ikke løsne på kravene bare fordi noe er vanskelig å bevise.

Det at man skal tro eller ikke tro på en person i retten må jo basere seg på konkrete bevis. Folk flest er elendige på å skille sannhet og løgn basert på kroppsspråk, toneleie osv. Så jeg skulle gjerne ha sett de konkrete bevisene i denne saken.

Jeg tror jo at damen prater sant, men tro skal ikke være nok til å dømme noen til fire års fengsel.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

oddvar_kjempebra skrev: fre okt 28, 2022 5:57 pm «Kvinnen blir trodd på alle punkter» står det. Men er det nok? Man må jo være helt overbevist, uten rimelig tvil. Lurer på hvilke bevis som ble lagt fram for at han faktisk gjennomførte en sovevoldtekt.

Generelt vil jeg si at det er veldig vanskelig å bevise. Og det er jo dumt, men man kan ikke løsne på kravene bare fordi noe er vanskelig å bevise.

Det at man skal tro eller ikke tro på en person i retten må jo basere seg på konkrete bevis. Folk flest er elendige på å skille sannhet og løgn basert på kroppsspråk, toneleie osv. Så jeg skulle gjerne ha sett de konkrete bevisene i denne saken.

Jeg tror jo at damen prater sant, men tro skal ikke være nok til å dømme noen til fire års fengsel.
Vanskeleg å svare på sidan eg ikkje var i retten, men slike saker pleier ofte være svært vanskeleg å bevise med mindre man har DNA bevis. Eller vitner som kan bekrefte at det skjedde noko. I mange slike saker blir det påstand mot påstand og kven juryen tenker er mest truverdig.

Uansett blir det interessant å sjå om TV2 vil følgje opp denne saken. To journalister har kanskje fått livet sitt ødelagt og mykje tyder på ein ukultur i TV2

Corvus

Legg inn av Corvus »

Solvgutt1 skrev: man okt 17, 2022 3:40 pm
Corvus skrev: man okt 17, 2022 3:37 pm
Solvgutt1 skrev: man okt 17, 2022 12:26 pm

Voldtekten skal ha skjedd i februar i fjor, og han sa opp "kort tid" etter dette, uten begrunnelse. Han er nå 27 år. Jeg finner én det passer til, men det er vel fyfy å nevne slike ting her.
Hvorfor skulle det være det? Pressen er da kjapt ute med å navngi andre som ikke er dømt for noe. Se bare på Tengssaken nå.
Det velger også å ikke navngi personer som er tiltalt. Informasjonsbehovet er nok betydelig større i Tengssaken enn denne saken. Det er ikke navnet på journalisten som er det vesentlige.
Nå er han vel dømt. Selvsagt fremdeles ikke noe navn.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 2:01 pm Dommen klar.

En tidligere ansatt i TV 2 er dømt til fire års fengsel for voldtekt. Mannen er også dømt til å betale oppreisning til fornærmede i saken, en tidligere kollega, på 223 000 kroner. Han har nektet straffskyld.

Tiltaltes forsvarer, Mette Yvonne Larsen, skriver i en SMS til VG at dommen vil bli anket: – I disse sakene har retten en tendens til å senke beviskravet fordi man syns synd i fornærmede- det er i ferd med å bli et samfunnsproblem og øker faren for gale avgjørelser. Dommen blir anket. Den er feil, skriver hun.
Dette lukter metoo lang vei, trenger ingen bevis, holder med å anklage en mann så er mannen forvist i all evighet som en overgriper.

Benkeslitern

Legg inn av Benkeslitern »

Scuderia skrev: fre okt 28, 2022 2:15 pm Så hvem er dette? Nå som dommen er avsagt er det null grunn til å holde dette skjult lenger
En av tre sentrale journalister i TV2s dekning av Skarvøysaken, så lett å finne ut hvis du googler Skarvøysaken.

Men personlig kan jeg ikke si at jeg hadde sett vedkommende eller hørt navnet hans tidligere, så veldig profilert er han ikke.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 8:41 am Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.
For noen er det viktigeste å klage på pressen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 8:41 am Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.
På hvilken måte?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: søn okt 30, 2022 9:55 am
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 8:41 am Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.
På hvilken måte?
Selvfølgelig med outing av identitet og forhåndsdømming.
Det folket vil ha, også i denne tråden.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: søn okt 30, 2022 9:55 am
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 8:41 am Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.
På hvilken måte?
Det var en dårlig spøk. En journalist var jo tilstede under handlingen til og med.

Edit: Ser at GoingKronos skjønte den i hvertfall. Det sier kanskje mest om humoren vår.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 12:17 pm
Solvgutt1 skrev: søn okt 30, 2022 9:55 am
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 30, 2022 8:41 am Skjønner ikke kritikken mot pressen her. Hvis det er en sak hvor pressen har vært tidlig inne, så er det jo denne.
På hvilken måte?
Det var en dårlig spøk. En journalist var jo tilstede under handlingen til og med.

Edit: Ser at GoingKronos skjønte den i hvertfall. Det sier kanskje mest om humoren vår.
Nei nei.. var jo dritbra jo :)

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Vet ikke hvor troverdige Document.no er. Men her beskriver forsvarer Mette Yvonne Larsen en kanskje noe grenseløs drikke og liggekultur, i TV2?
https://www.document.no/2022/10/17/tv- ... t-pa-ham/

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lok1 skrev: lør mai 27, 2023 7:54 pm Kommer til å bli frikjent:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... mt-lei-seg
Skremmende at man var så nært et nytt alvorlig justismord. Hva sier det om både etterforskningen, påtalemyndigheten og tingretten at dette kunne skje?

Det er også verd å huske på at det ikke lengre er slik at man automatisk får to rettsrunder, et av de alvorligste angrepene på rettssikkerheten signert den forrige regjeringa.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Forferdig sak for begge parter og det blir nesten verre for begge parter som må gjennom to rettsaker i tillegg. Kvinnen må ha det helt forferdelig som først opplever å.bli trudd og deretter opplever at saken blir lagt vekk

Også journalisten må ha det tungt som mest sannsynlig har fått ødelagt karrieren og i tillegg opplevd at han mest trulig har mistet deler av nettverket.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»