Listhaug blir kalt for apekatt av AP-avis.

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Re: Listhaug blir kalt for apekatt av AP-avis.

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: man aug 09, 2021 4:14 pm "Dagsavisen har aldri kalt Sylvi Listhaug en apekatt. Dagsavisen forteller at Manifest-leder Magnus Marsdal har sammenlignet Listhaug med en frekk apekatt"

Akkurat, så det er altså bare å finne en eller annen som kaller Listhaug, Lan Marie Berg, Obama eller andre for noe helt drøyt, så kan man skrive LAN MARIE BERG ER EN APEKATT, og slippe unna med det?
Du siterer mitt innlegg, men du kuttet det midt i en setning.

"Dagsavisen har aldri kalt Sylvi Listhaug en apekatt. Dagsavisen forteller at Manifest-leder Magnus Marsdal har sammenlignet Listhaug med en frekk apekatt, er uskyldig dådyr og en rasende løve."

Øverst oppe i høyre hjørne ser du dette tegnet ''. Klikk på det når du vil sitere innlegget du svarer på.

Å sammenligne noens oppførsel med oppførselen til en apekatt er ikke det samme som å kalle noen en apekatt.

Og Dagsavisen må selvfølgelig få fortelle og kommentere nyheter uten å bli holdt ansvarlig for nyhetene de formidler.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: man aug 09, 2021 4:14 pmAkkurat, så det er altså bare å finne en eller annen som kaller Listhaug, Lan Marie Berg, Obama eller andre for noe helt drøyt, så kan man skrive LAN MARIE BERG ER EN APEKATT, og slippe unna med det?
Som du ser, slipper Dagbladet unna med dette om Lan Marie Berg.

«Riskoker'n må ut. Rett i fengsel», «Kjerringfaenskapet er kriminell», «Skad ho for livet», «en kjeller på Akershus festning sånne som henne».

https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyre- ... k/73799133

Ingen har vel bebreidet Daglandet for disse meningene om Lan Maria Berg?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Corvus skrev: man aug 09, 2021 4:14 pm "Dagsavisen har aldri kalt Sylvi Listhaug en apekatt. Dagsavisen forteller at Manifest-leder Magnus Marsdal har sammenlignet Listhaug med en frekk apekatt"

Akkurat, så det er altså bare å finne en eller annen som kaller Listhaug, Lan Marie Berg, Obama eller andre for noe helt drøyt, så kan man skrive LAN MARIE BERG ER EN APEKATT, og slippe unna med det?
Vel, vi får ha denne friskt i minne neste gang de er så veldig krenket over at noen har kalt Lan Marie Nguyen Berg for "riskoker" ett eller annet sted på nettet :lol:

Det får hun bare tåle fordi det er bare en "metafor" for noe. :roll:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kan ikke denne Listhaug-mafiaen heller kontakte Marsdal direkte og meddele ham at de er krenket på vegne av henne istedenfor å skråle i vei her inne om det samme tullet dag ut og dag inn?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: man aug 09, 2021 4:53 pm Listhaug-mafiaen
:lol: :lol: :lol:

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Listhaug-kulten?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Listhaugianer-banden.

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

Tjaaah skrev: man aug 09, 2021 4:07 pm
dereselskede AEGI2 skrev: man aug 09, 2021 3:07 pm Fordi om en tar igjen så skal ordet offer misbrukes igjen...

Og det gjelder ikke bare Listhaug , media er fæle noen ganger og lyver overdriver til 1000
F.eks ta Listhaug - Leser i aviser Listhaug raser , og da lurer jeg op om disse journalistene veit hva raser betyr ( for da er du rett og slett forbannet og kjefter og smeller ). De overdriver stort sett hele tiden FOR Å SELGE
Er det også media som manipulerer videoer av Listhaug, sånn at det skal se ut som om hun sutrer og klager sin nød over alt mulig?
Har jeg skrive det da ?
Det finnes klipp av alle politikere som sutrer og klager sin nød , men media BØR slutte å overdrive med den og den RASER når vedkommende overhodet ikke er sant , hvorfor krydre så jævla...

PS denne tuppen og lillemortaktikken din passer deg ikke




PS kommer det tomler snart på dette forumet :-) ? Har sikkert gått glipp av mange allerede :-)
Sist redigert av dereselskede AEGI2 den man aug 09, 2021 6:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Folk_flesk skrev: man aug 09, 2021 6:06 pm Listhaugianer-banden.
Listhaug-flokken såklart. Sølvrygg-Listhaug.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

dereselskede AEGI2 skrev: man aug 09, 2021 6:47 pm Har jeg skrive det da ?
Det finnes klipp av alle politikere som sutrer og klager sin nød , men media BØR slutte å overdrive med den og den RASER når vedkommende overhodet ikke er sant , hvorfor krydre så jævla...

PS denne tuppen og lillemortaktikken din passer deg ikke
Nei, du har ikke skrevet det, men jeg siktet heller ikke bare til en artikkel her, så min oppfatning om at Lishaug spiller offer er ikke bare basert på det du mener er media som overdriver.

P. S. Hvem er denne tuppen? Og hva er lillemortaktikk? Og ikke minst, hvordan mener du jeg gjør den til min egen her?

dortort

Legg inn av dortort »

Zorbeltuss skrev: man aug 09, 2021 3:59 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm Hvis Marsdal hadde ment at Listhaug er et menneske, så hadde han skrevet at hun var en frekk kvinne eller en frekk partileder. Ikke frekk apekatt. Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske. Dere i AP og på venstresiden har ikke skjønt så mye. Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Hvis du prøver å forestille deg at det å bruke metaforer fra dyreriket for å beskrive menneskelig adferd ikke er normalt så har du en helt annen språkforståelse enn 99% av alle Nordmenn (og de fleste andre kulturer), inkludert Marsdal og Dagsavisen.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm
Zorbeltuss skrev: man aug 09, 2021 3:59 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm Hvis Marsdal hadde ment at Listhaug er et menneske, så hadde han skrevet at hun var en frekk kvinne eller en frekk partileder. Ikke frekk apekatt. Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske. Dere i AP og på venstresiden har ikke skjønt så mye. Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Hvis du prøver å forestille deg at det å bruke metaforer fra dyreriket for å beskrive menneskelig adferd ikke er normalt så har du en helt annen språkforståelse enn 99% av alle Nordmenn (og de fleste andre kulturer), inkludert Marsdal og Dagsavisen.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
.

Kaller jeg deg en fisk, hvis jeg sier at du ser ut til å trives som fisken i vannet her i forumet?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm
Zorbeltuss skrev: man aug 09, 2021 3:59 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm Hvis Marsdal hadde ment at Listhaug er et menneske, så hadde han skrevet at hun var en frekk kvinne eller en frekk partileder. Ikke frekk apekatt. Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske. Dere i AP og på venstresiden har ikke skjønt så mye. Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Hvis du prøver å forestille deg at det å bruke metaforer fra dyreriket for å beskrive menneskelig adferd ikke er normalt så har du en helt annen språkforståelse enn 99% av alle Nordmenn (og de fleste andre kulturer), inkludert Marsdal og Dagsavisen.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Dum som en gås du.

Kalte jeg deg en gås nå?

dortort

Legg inn av dortort »

Solvgutt1 skrev: man aug 09, 2021 4:03 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Jeg tror ikke Magnus Marsdal er helten til særlig mange i AP. Sinte apekatt.

Jeg vil forresten ikke kalle det å avsløre sin egen funksjonelle analfabetisme for kritikk.
Jeg er da for faen ikke en ape, men et menneske! Du kommer med hatefulle ytringer her inne, der du kaller meg for et dyr. Du har også skrevet at Magnus Marsdal hadde rett i at Listhaug oppfører seg som en ape.

https://rett24.no/articles/hoyesterett- ... -kommentar

Det er forbudt å kalle folk for kakerlakker og aper i Norge.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:16 pm
Solvgutt1 skrev: man aug 09, 2021 4:03 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Jeg tror ikke Magnus Marsdal er helten til særlig mange i AP. Sinte apekatt.

Jeg vil forresten ikke kalle det å avsløre sin egen funksjonelle analfabetisme for kritikk.
Jeg er da for faen ikke en ape, men et menneske! Du kommer med hatefulle ytringer her inne, der du kaller meg for et dyr. Du har også skrevet at Magnus Marsdal hadde rett i at Listhaug oppfører seg som en ape.

https://rett24.no/articles/hoyesterett- ... -kommentar

Det er forbudt å kalle folk for kakerlakker og aper i Norge.
Hva med okse? Er det lov å kalle folk?

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

Hjelpe meg for en tråd :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:16 pm
Solvgutt1 skrev: man aug 09, 2021 4:03 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 3:06 pm helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Jeg tror ikke Magnus Marsdal er helten til særlig mange i AP. Sinte apekatt.

Jeg vil forresten ikke kalle det å avsløre sin egen funksjonelle analfabetisme for kritikk.
Jeg er da for faen ikke en ape, men et menneske! Du kommer med hatefulle ytringer her inne, der du kaller meg for et dyr. Du har også skrevet at Magnus Marsdal hadde rett i at Listhaug oppfører seg som en ape.

https://rett24.no/articles/hoyesterett- ... -kommentar

Det er forbudt å kalle folk for kakerlakker og aper i Norge.
Hvis noen sier til deg at du er sterk som en bjørn, flittig som en maur og lur som en rev, vil du altså anse det som hatefulle ytringer?

Hva med en glad laks?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Folk_flesk skrev: man aug 09, 2021 4:53 pm Kan ikke denne Listhaug-mafiaen heller kontakte Marsdal direkte og meddele ham at de er krenket på vegne av henne istedenfor å skråle i vei her inne om det samme tullet dag ut og dag inn?
Jeg tenkte det samme :) Listhaug har da vært ute en vinternatt før, så jeg tror ikke hun er så "såra og vonbroten" pga Dagsavisen. Hun fikk heller den oppmerksomheten hun vil ha nå under valgkampen. All PR er god PR, tenker nok Listhaug også, og går videre med sitt og Frp før valget :)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

pfrog567 skrev: man aug 09, 2021 7:42 pm
Folk_flesk skrev: man aug 09, 2021 4:53 pm Kan ikke denne Listhaug-mafiaen heller kontakte Marsdal direkte og meddele ham at de er krenket på vegne av henne istedenfor å skråle i vei her inne om det samme tullet dag ut og dag inn?
Jeg tenkte det samme :) Listhaug har da vært ute en vinternatt før, så jeg tror ikke hun er så "såra og vonbroten" pga Dagsavisen. Hun fikk heller den oppmerksomheten hun vil ha nå under valgkampen. All PR er god PR, tenker nok Listhaug også, og går videre med sitt og Frp før valget :)
Det Listhaug kan ha grunn til å bli fornærmet over, er at Marsdal har utsatt henne for et kjønnsskifte og gjort henne til hannkjønn.

«en rasende løve», det riktige er «en rasende løvinne».

Å utsette henne for et kjønnsskifte uten engang å spørre henne først, er noe drøyt. Nedvurdering av kvinnekjønnet er det også.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
Du kunne jo prøvd deg med "Sau som følger AP-flokken" og omtrent alle her inne ville forstått dette språklige bildet som at du mener at jeg er en person som ikke tenker selv men naivt følger "gjeter Støre" til slakteriet.....

Alle som ikke er som Drax (og deg?) da:


pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Karatel skrev: man aug 09, 2021 7:50 pm
pfrog567 skrev: man aug 09, 2021 7:42 pm
Folk_flesk skrev: man aug 09, 2021 4:53 pm Kan ikke denne Listhaug-mafiaen heller kontakte Marsdal direkte og meddele ham at de er krenket på vegne av henne istedenfor å skråle i vei her inne om det samme tullet dag ut og dag inn?
Jeg tenkte det samme :) Listhaug har da vært ute en vinternatt før, så jeg tror ikke hun er så "såra og vonbroten" pga Dagsavisen. Hun fikk heller den oppmerksomheten hun vil ha nå under valgkampen. All PR er god PR, tenker nok Listhaug også, og går videre med sitt og Frp før valget :)
Det Listhaug kan ha grunn til å bli fornærmet over, er at Marsdal har utsatt henne for et kjønnsskifte og gjort henne til hannkjønn.

«en rasende løve», det riktige er «en rasende løvinne».

Å utsette henne for et kjønnsskifte uten engang å spørre henne først, er noe drøyt. Nedvurdering av kvinnekjønnet er det også.
Hehehe, hun har nok ikke tenkt i disse baner selv :) Men det er da helt forståelig da våre rikspolitikere har nok med mer seriøse ting nå for tida :)

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

Tjaaah skrev: man aug 09, 2021 6:49 pm
dereselskede AEGI2 skrev: man aug 09, 2021 6:47 pm Har jeg skrive det da ?
Det finnes klipp av alle politikere som sutrer og klager sin nød , men media BØR slutte å overdrive med den og den RASER når vedkommende overhodet ikke er sant , hvorfor krydre så jævla...

PS denne tuppen og lillemortaktikken din passer deg ikke
Nei, du har ikke skrevet det, men jeg siktet heller ikke bare til en artikkel her, så min oppfatning om at Lishaug spiller offer er ikke bare basert på det du mener er media som overdriver.

P. S. Hvem er denne tuppen? Og hva er lillemortaktikk? Og ikke minst, hvordan mener du jeg gjør den til min egen her?

Da jeg skreiv media overdriver som f.eks skriver RASER i tide og utide så kommer du med

Er det også media som manipulerer videoer av Listhaug, sånn at det skal se ut som om hun sutrer og klager sin nød over alt mulig?

det er litt sånn Tuppen og lillemoropplegg..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

dereselskede AEGI2 skrev: man aug 09, 2021 9:09 pm Da jeg skreiv media overdriver som f.eks skriver RASER i tide og utide så kommer du med

Er det også media som manipulerer videoer av Listhaug, sånn at det skal se ut som om hun sutrer og klager sin nød over alt mulig?

det er litt sånn Tuppen og lillemoropplegg..
All den tid du svarte meg, som sa at hun spiller offer, så virket det som om du mente at det ikke var noe særlig grunnlag for å mene dette.

Derav svaret. Kjenner verken Tuppen, eller opplegget til Lillemor.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Tjaaah skrev: man aug 09, 2021 9:18 pm Kjenner verken Tuppen, eller opplegget til Lillemor.

Broren

Legg inn av Broren »

dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm
Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske.
Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
[/quote]
__________

Ågøbbrevaremævæl!

Hvor krenka klarer du egentlig å bli av dette ordspillet som Marsdal skreiv?

Det jævlige er jo at du faktisk bare er annenhåndskrenka, og går likevel helt ut av ditt gode/morkne skinn over at gudinna di er utsatt for et ordspill.

Annenhåndskrenka! Og så er du ikke snauere enn at du, nettopp du i denne tråden, der du har forfatta FriDiskusjons hittil mest stakkarslige trådstart, og videre utover i tråden pøser på med kunstgjødsel for virkelig å kunne dyrke offerrollen din til fulle, beskylder andre for å gå i offerrollen........

Og dette idiotiske vrøvlet ditt om fisk, hva er det du vil fram til med det?
Det er jo så hjelpeløst dumt at det faktisk - nesten - er litt vondt å se deg drite deg ut på den måten. Kanskje du burde tenke litt over om du bør avholde deg fra å skrive på forumet når du er sint, du blir så usammenhengende da.

Du pleide på det forrige forumet også stadig å avslutte "innleggene" dine med den nesten like kørka "pangsetninga" om "Geniene i Ap".
Har du noengang tenkt over at den samme "setninga" eller noe som kunne minne om den, aldri har blitt brukt om FrP og langt mindre om FrPs velgere?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Karatel skrev: man aug 09, 2021 4:25 pm.Denne jenta må være dum som et brød siden hun finner seg i alle disse uforskammethetene.
Kalte du nettopp jenta for et brød?!?

dortort

Legg inn av dortort »

Zorbeltuss skrev: man aug 09, 2021 7:58 pm
dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
Du kunne jo prøvd deg med "Sau som følger AP-flokken" og omtrent alle her inne ville forstått dette språklige bildet som at du mener at jeg er en person som ikke tenker selv men naivt følger "gjeter Støre" til slakteriet.....

Alle som ikke er som Drax (og deg?) da:

Hva har sauer og gjetere å gjøre med at Marsdal kalte Listhaug for en ape, da? Helt utrolig hvor langt dere ønsker å gå for å forsvare Magnus Marsdal som har kommet med personangrep mot Listhaug. Nei, hvis jeg skulle kalle deg for en person som ikke tenkte selv så hadde jeg kalt deg for en tankeløs person, eller en person som ikke var selvstendig. Å kalle en person for en sau betyr at man ønsker å sammenligne personen med et dyr. Dere har ikke forstått denne saken i det hele tatt.

https://www.nrk.no/nordland/71-aring-sl ... 1.14883322

En kvinne i Bergen fikk 24 dagers fengsel for å kalle Suamya Ali for kakerlakk. Å sammenligne mennesker med dyr er å indirekte kalle personen for det dyret. Dette skjønner ikke du og sølvgutten fordi dere er opptatt av å juble for at Magnus Marsdal har skrevet en krenkende artikkel om Sylvi Listhaug.

dortort

Legg inn av dortort »

Broren skrev: tir aug 10, 2021 9:13 am
dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm
Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske.
Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
__________

Ågøbbrevaremævæl!

Hvor krenka klarer du egentlig å bli av dette ordspillet som Marsdal skreiv?

Det jævlige er jo at du faktisk bare er annenhåndskrenka, og går likevel helt ut av ditt gode/morkne skinn over at gudinna di er utsatt for et ordspill.

Annenhåndskrenka! Og så er du ikke snauere enn at du, nettopp du i denne tråden, der du har forfatta FriDiskusjons hittil mest stakkarslige trådstart, og videre utover i tråden pøser på med kunstgjødsel for virkelig å kunne dyrke offerrollen din til fulle, beskylder andre for å gå i offerrollen........

Og dette idiotiske vrøvlet ditt om fisk, hva er det du vil fram til med det?
Det er jo så hjelpeløst dumt at det faktisk - nesten - er litt vondt å se deg drite deg ut på den måten. Kanskje du burde tenke litt over om du bør avholde deg fra å skrive på forumet når du er sint, du blir så usammenhengende da.

Du pleide på det forrige forumet også stadig å avslutte "innleggene" dine med den nesten like kørka "pangsetninga" om "Geniene i Ap".
Har du noengang tenkt over at den samme "setninga" eller noe som kunne minne om den, aldri har blitt brukt om FrP og langt mindre om FrPs velgere?
[/quote]

Det er du som ikke slkjønner noe! Magnus Marsdal skrev at Sylvi Listhaug minner om en apekatt, ikke et annet menneske. Hvis Marsdal var opptatt av å sammenligne Listhaug med en annen politiker så hadde han nevbnt denne politikeren i artikkelen, men han måtte skrive om aper og andre dyr i en nedsettende tone om Listhaug. Det var ikke ment positivt fra Marsdal og han valgte å trekke inn dyr når han skulle beskrive Listhaug.

https://www.nrk.no/nordland/71-aring-sl ... 1.14883322

En kvinne fra Bergen måtte i fengsel da hun kalte Sumya Aili for kakerlakk, også hun valgte å trfekke inn et dyr og ikke et annet menneske npr hun skulle sammenligne.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ikke den skarpeste kniven i skuffa du.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

dortort skrev: tir aug 10, 2021 1:25 pm
Broren skrev: tir aug 10, 2021 9:13 am
dortort skrev: man aug 09, 2021 7:06 pm
Men Marsdal måtte sammenligne henne med en ape, fordi han ikke ser på Listhaug som et menneske.
Dere går i offerrollen og blir fornærmet når helten deres, Magnus Marsdal og Støre kritiseres.
Så hvis jeg kaller deg en fisk, så har jeg egentlig kalt deg et menneske? Kjører en fisk bil? Nei. Lager en fisk seg mat? Nei. Stemmer en fisk ved stortingsvalg? Nei. Men det er jo så mange likheter, og helt normalt i følge deg og AP-velgerne her inne. :) "Geniene i AP"
__________

Ågøbbrevaremævæl!

Hvor krenka klarer du egentlig å bli av dette ordspillet som Marsdal skreiv?

Det jævlige er jo at du faktisk bare er annenhåndskrenka, og går likevel helt ut av ditt gode/morkne skinn over at gudinna di er utsatt for et ordspill.

Annenhåndskrenka! Og så er du ikke snauere enn at du, nettopp du i denne tråden, der du har forfatta FriDiskusjons hittil mest stakkarslige trådstart, og videre utover i tråden pøser på med kunstgjødsel for virkelig å kunne dyrke offerrollen din til fulle, beskylder andre for å gå i offerrollen........

Og dette idiotiske vrøvlet ditt om fisk, hva er det du vil fram til med det?
Det er jo så hjelpeløst dumt at det faktisk - nesten - er litt vondt å se deg drite deg ut på den måten. Kanskje du burde tenke litt over om du bør avholde deg fra å skrive på forumet når du er sint, du blir så usammenhengende da.

Du pleide på det forrige forumet også stadig å avslutte "innleggene" dine med den nesten like kørka "pangsetninga" om "Geniene i Ap".
Har du noengang tenkt over at den samme "setninga" eller noe som kunne minne om den, aldri har blitt brukt om FrP og langt mindre om FrPs velgere?
Det er du som ikke slkjønner noe! Magnus Marsdal skrev at Sylvi Listhaug minner om en apekatt, ikke et annet menneske. Hvis Marsdal var opptatt av å sammenligne Listhaug med en annen politiker så hadde han nevbnt denne politikeren i artikkelen, men han måtte skrive om aper og andre dyr i en nedsettende tone om Listhaug. Det var ikke ment positivt fra Marsdal og han valgte å trekke inn dyr når han skulle beskrive Listhaug.

https://www.nrk.no/nordland/71-aring-sl ... 1.14883322

En kvinne fra Bergen måtte i fengsel da hun kalte Sumya Aili for kakerlakk, også hun valgte å trfekke inn et dyr og ikke et annet menneske npr hun skulle sammenligne.
[/quote]

Her er det Dagsavisen henviser til, som er Marsdals begreper om Listhaugs metode:

"Det er et politisk kampsportmønster med tre teknikker i fast rekkefølge. Jeg kaller dem Frekk apekatt, Uskyldig dådyr og Rasende løve.

Frekk apekatt: Si noe frekt, noe skandaløst, noe provoserende. Som å angripe en maktesløs minoritet. Klem til så hardt at mediene bare må trykke på den store skandaleknappen. Håp på hardest mulig fordømmelser fra motparten. Men: Som den frekke apekatten du er, har du lagt inn en kalkulert flertydighet i utspillet".

Han treffer jo her spikeren på hodet i forhold til noe vi alle har sett. Hvis du hadde fulgt med litt bedre selv, ev. unngått å fortrenge virkeligheten, så ville du også sett at dette er nøyaktig det Listhaug legger opp til, gang på gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»