Tidenes beste/mest ikoniske albumcover

Svar
Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Re: Tidenes beste/mest ikoniske albumcover

Legg inn av B.E. »

Albumet av Piker, vin og 3 Busserulls ble slettet?

Følte noen stakkarslige humørløse hårsåre seg krenket på en eller annen måte?

Var det Ottar, mon tro? Eller var det staten som ikke likte øl, vin og HB? Eller kanskje religiøse fanatikere? :lol:

Albumet lå syv uker på VG-lista i 1985.

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Får slenge inn et par til:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Et bibliotek har et lytterom med en kollasj platecovere som tapet på en vegg. Fra avstand slår det meg at mange er kjente til tross en begrenset kunnskap. Kunsten er like mektig som Skrik og Mona Lisa. Har man sett de glemmer man det ikke, selv om det bare er et platecover. Det har gitt meg ideen til en quiz. Legg 16 av dine plater på gulver. Ta et bilde og publiser. Svarer man på slikt på strak arm tro? Andre enn Frank.N.Steen?

Har lyst til å prøve, men får ikke til å få bilde fra mobilen til FD. Noen som vet hvordan?

Ett album å anbefale til Pink Floyd fans er dette:Bilde

Ikke det beste ikoniske cover, men gull inni.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: man nov 14, 2022 1:21 pm Et bibliotek har et lytterom med en kollasj platecovere som tapet på en vegg. Fra avstand slår det meg at mange er kjente til tross en begrenset kunnskap. Kunsten er like mektig som Skrik og Mona Lisa. Har man sett de glemmer man det ikke, selv om det bare er et platecover. Det har gitt meg ideen til en quiz. Legg 16 av dine plater på gulver. Ta et bilde og publiser. Svarer man på slikt på strak arm tro? Andre enn Frank.N.Steen?

Har lyst til å prøve, men får ikke til å få bilde fra mobilen til FD. Noen som vet hvordan?
Skulle gjerne bidratt, men da må jeg nok først ta ei real husvask/støvsuging av gulv før man slenger favorittene på bakken. Klart, kan jo alltids benytte seg av et teppe/håndkle som underlag, men nei, kunne vært ei interessant lek/utfordring.

Angående ikoniske albumcover, kunne ikke unngå å legge merke til Bad Religion avataren din, og angrer litt på at man ikke plukka det opp tidligere i høst, for lå til knappe 50 lappen i CD format, men når en så det i det fjerne, var en allerede rimelig utslitt etter noen timer med leting og plukking i tusenvis på film, bøker og skiver, og bar rimelig tungt på 4-5 handleposer med underholdning.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Biblioteket mitt har en kolasj platecover som tapet på en vegg. Fra avstand kunne jeg lett kjenne mange av dem uten å ha plata hjemme. Egentlig bare sett den før hos venner eller i platebutikken. For moro skyld har jeg fotografert 16 av mine egne plater og sladdet litt for å se hvor mange du kjenner igjen. Og for øvelsens skyld også. Det er en utfordring å legge ut et eget bilde.


16platecover.jpg

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: fre des 02, 2022 9:56 pm Biblioteket mitt har en kolasj platecover som tapet på en vegg. Fra avstand kunne jeg lett kjenne mange av dem uten å ha plata hjemme. Egentlig bare sett den før hos venner eller i platebutikken. For moro skyld har jeg fotografert 16 av mine egne plater og sladdet litt for å se hvor mange du kjenner igjen. Og for øvelsens skyld også. Det er en utfordring å legge ut et eget bilde.



16platecover.jpg
Kunne nok vært ei fin Bilde lek på musikkforumet, og kjenner til flere, selv om tittelen kanskje ikke alltids er like enkel å finne igjen.
Basert på de albumene/coverne du postet, er disse de man selv kjente greit igjen:Dire Straits - Brothers in Arms, Michael Jackson - Thriller, Eric Clapton Slowhand, Pink Floyd - Wish You Where Here, Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. og Bon Jovi - Slippery When Wet.

3-4 andre man er ganske sikker på artist, men tittelen derimot, den skurrer nok litt.

Janis Joplin, Leonard Cohen, Neil Young og muligens Motorhead, er de man er litt usikker på, resten er nok helt ukjent for meg.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: lør des 03, 2022 11:20 am
FjodorDVD skrev: fre des 02, 2022 9:56 pm Biblioteket mitt har en kolasj platecover som tapet på en vegg. Fra avstand kunne jeg lett kjenne mange av dem uten å ha plata hjemme. Egentlig bare sett den før hos venner eller i platebutikken. For moro skyld har jeg fotografert 16 av mine egne plater og sladdet litt for å se hvor mange du kjenner igjen. Og for øvelsens skyld også. Det er en utfordring å legge ut et eget bilde.



16platecover.jpg
Kunne nok vært ei fin Bilde lek på musikkforumet, og kjenner til flere, selv om tittelen kanskje ikke alltids er like enkel å finne igjen.
Basert på de albumene/coverne du postet, er disse de man selv kjente greit igjen:Dire Straits - Brothers in Arms, Michael Jackson - Thriller, Eric Clapton Slowhand, Pink Floyd - Wish You Where Here, Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. og Bon Jovi - Slippery When Wet.

3-4 andre man er ganske sikker på artist, men tittelen derimot, den skurrer nok litt.

Janis Joplin, Leonard Cohen, Neil Young og muligens Motorhead, er de man er litt usikker på, resten er nok helt ukjent for meg.
Godt gjort. De som mangler er Terje Tysland med Send me hjæm, Boney M, Razanmanaz med Nazareth. Ikke Motorhead men filmmusikken fra spaghettiwestern. Den gule på C2 har du helt sikkert. Tenk litt til. Eric Burdon hadde du kjent igjen med bedre oppløsning. Pearl - JJ har Lill Lindfors ved siden av. Da gjenstår D3 som er Cheap Thrills av bandet til JJ. Big brother and the holding company. Ingen slår deg på modern-art!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

FjodorDVD skrev: tor okt 27, 2022 6:12 am Nå skulle jeg egentlig jobbe, men drømte meg bort i denne tråden her. Mine opplagte førstevalg er jo nevnt allerede. Så da gikk jeg videre til å finne en norsk kandidat. Og der stoppet det. Har noen en norsk kandidat?
Bilde


Rett og slett et helt genialt platecover til tross for sin enkelhet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Mayhem - The Dawn of the Black Hearts.

Tviler på at det er lov å vise den her inne så folk får guggle selv.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 15, 2023 5:56 pm Kan legge ved et lite, vel. Ser ikke at det skulle bryte noen forumregler.

Bilde
Begynner å bli litt pinglete på mine eldre dager..

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Liker coverne til Prodigy , og da kanskje spesielt The Fat Of The Land som i tillegg er spekket med gromlåter . De spilte i Bergen i 1993 , men da var de ukjent for meg , og da de skulle komme tilbake i 2012 ble konserten selvfølgelig avlyst.
Bilde


Prisen for tidenes mest ikoniske platecover går imidlertid til en kar fra Drammen
Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»