Alternativer til VM i Qatar

Svar
GatlingGun

Re: Alternativer til VM i Qatar

Legg inn av GatlingGun »

Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan kanalene kommer til å dekke VM.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg velger meg en mellomløsning, blir sikkert å se en del kamper (er fotballavhengig) - men kommer ikke til å diskutere, hylle, kritisere eller kommentere noe fra kampen verken med venner eller i sosiale medier. Jeg har ingen ønske om å skape engasjement eller oppmerksomhet rundt dette skammens mesterskap. Så håper jeg på mye fokus rundt hvor korrupt og jævlig dette mesterskapet er, det bør ikke være en eneste sending uten at dette problematiseres og dokumenteres. Spesielt gjelder dette NRK, men også Tv2 som casher inn store beløp fra fellesskapet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kommer ikke til å se på. Ikke pga. boikott, men fordi det simpelheten ikke er av interesse. Så på OL i Beijing og har sett på F1 i Midtøsten.

Vet ikke hvorfor, mesterskap har alltid vært et høydepunkt, men det er sikkert en totalsum av FIFA, Qatar, Vinter-VM og andre faktorer. Fotball har alltid vært en slags greie man ikke skal kødde med for min del, og nå er det fullstendig ødelagt. Foretrekker å dømme breddefotball og ungdomsfotball hver gang enn å sitte å se på Champions League. Kan være man ser på noen av de andre kampene, VSport bruker jo å vise endel bra kamper.

Ellers blir det vintersport: Langrenn, skiskyting, alpint, hopp, skøyter og kombinert.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

stc887 skrev: man okt 31, 2022 9:18 pm
Juventus skrev: man okt 31, 2022 9:10 pm
InsVerderben skrev: man okt 31, 2022 6:12 pm Skal ikke se ett eneste sekund av det kommende fotball-VM i Qatar!

Bestemte meg i grunn da mesterskapet ble tildelt, ved hjelp av kjøpte stemmer fra FIFA under Blatter's regime, og siden dét med en Infantino i spissen siden 2016 som har vært blinde&døve for enhver kritisk røst...!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -skandalen

Det som har kommet fram i ettettid av elendige arbeidsforhold, arbeidsulykker, manglende sikkethet og rettigheter for arbeiderne, glorifisering av mesterskapet fra "kjøpte" og gamle fotballprofiler, arrestasjoner av journalister, manglende åpenhet, Qatar sin diskriminering av personer med en viss legning og en nå pågående deportering av de som bygde stadionene, viser vel bare at advarslene i forkant ble oppfylt til 100% og jeg lever godt med min boikott!
Hvor langt går du i boikotten? Er de største sponsorene som coca cola, McDonalds, Visa og Adidas på boikott listen?

Tenker å droppe VM selv.
Lever fint uten 3 av 4. Oppretter ikke Mastercard å sier opp Visakort i banken.
Er det McDonald's du ikke klarer deg uten? 🙃

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Juventus skrev: man okt 31, 2022 9:10 pm
InsVerderben skrev: man okt 31, 2022 6:12 pm Skal ikke se ett eneste sekund av det kommende fotball-VM i Qatar!

Bestemte meg i grunn da mesterskapet ble tildelt, ved hjelp av kjøpte stemmer fra FIFA under Blatter's regime, og siden dét med en Infantino i spissen siden 2016 som har vært blinde&døve for enhver kritisk røst...!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -skandalen

Det som har kommet fram i ettettid av elendige arbeidsforhold, arbeidsulykker, manglende sikkethet og rettigheter for arbeiderne, glorifisering av mesterskapet fra "kjøpte" og gamle fotballprofiler, arrestasjoner av journalister, manglende åpenhet, Qatar sin diskriminering av personer med en viss legning og en nå pågående deportering av de som bygde stadionene, viser vel bare at advarslene i forkant ble oppfylt til 100% og jeg lever godt med min boikott!
Hvor langt går du i boikotten? Er de største sponsorene som coca cola, McDonalds, Visa og Adidas på boikott listen?

Tenker å droppe VM selv.
Godt spørsmål!
Må passe meg skjønner jeg, og sliter med Visa....! ;)

MentalM

Legg inn av MentalM »

InsVerderben skrev: tir nov 01, 2022 3:16 pm Godt spørsmål!
Må passe meg skjønner jeg, og sliter med Visa....! ;)
Danske Bank har avtale med Mastercard og ikke VISA, så bare å bytte bank

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

MentalM skrev: tir nov 01, 2022 3:29 pm
InsVerderben skrev: tir nov 01, 2022 3:16 pm Godt spørsmål!
Må passe meg skjønner jeg, og sliter med Visa....! ;)
Danske Bank har avtale med Mastercard og ikke VISA, så bare å bytte bank
Sitter langt inne!
Er en meget fornøyd kunde i sbanken siden 2001, men snart fusjoneres de med motbydelige DNB så kanskje på tide å bytte....?

P.S. Har vel noen svin på skauen Mastercard også.... ;)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Tre uker før VM uttaler journalisten Abdulla Alamadi at han glad for at homofile boikotter VM – slik at Qatar slipper å ha dem i landet.

– Vi er ikke beæret over å ta imot slike avvikende ideer og tilbøyeligheter. Vi ser frem til å ha et rent idrettsarrangement uten homofile eller bråkmakere, skriver Alamadi over et innlegg fra amerikanske Bloomberg om boikotten.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/gEwLd ... t-grusomme

Pilsen

Legg inn av Pilsen »

Klang skrev: lør okt 29, 2022 12:14 pm Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.
Regner med du droppet Russland 2018 også?

pava

Legg inn av pava »

Pilsen skrev: tor nov 17, 2022 4:06 pm
Klang skrev: lør okt 29, 2022 12:14 pm Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.
Regner med du droppet Russland 2018 også?
Hva prøver du å si? Kan han aldri ta standpunkt til noe igjen i sitt liv pga. han ikke boikottet russland vm? Kul tanke.

Ellers skal det være sagt at for mange av oss spiller det faktum at vm, er satt til nov-desember og avbryter PL (og andre ligaer) veldig inn også.

Tror jeg da.

bobjim41
Innlegg: 238

Legg inn av bobjim41 »

Jeg kommer til å se.. Men samtidig som jeg ser kommer jeg til å irriterer meg voldsomt over at det spilles I Qatar, og jeg kommer til å skjelle ut FIFA etter noter inni meg.. Kanskje høyt også om jeg ser kamp alene.

Ikke riktig boikott, men nesten like bra spør du meg.

Klang

Legg inn av Klang »

Pilsen skrev: tor nov 17, 2022 4:06 pm
Klang skrev: lør okt 29, 2022 12:14 pm Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.
Regner med du droppet Russland 2018 også?
Jeg burde det, men Russland var ikke helt på Qatar-nivå. Jeg har blitt mer bevisst på å boikotte de siste par årene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg kommer nok til å se bortimot alle kampene i VM, men det er også endel annen sport som skal ses som da kan deles som alternativer her i tråden:

Formel-idrettene har sine siste løp nå i helgen (I Abu Dhabi skal sies, så hvis Qatar-VM er uaktuelt så er vel kanskje dette også uaktuelt.)

Amerikansk fotball er en av de mest underholdende sportene som finnes, der har man Red-zone som fyller hele sønsdagskvelden/natt til mandag den 20. november, den 27. november, den 4. desember, den 11. desember og den 18. desember. I tillegg blir det spilt en kamp hver mandagskveld og hver torsdagskveld. På Thanksgiving (neste torsdag) så går det tre kamper, så da kan du også fylle hele dagens sportsbehov gjennom amerikansk fotball hvis det er ønskelig.
Amerikansk fotball spilles hovedsaklig i USA, så mulig at enkelte boycotter dette også, siden USA kan argumenteres for å være krigshissere, at de har erklært kriger mot andre suverene stater og at de har brutt menneskerettighetene ved Guantanamo-basen og ved andre fasiliteter oppigjennom historien.

ATP Finals i tennis foregår akkurat nå, men med finale på søndag. Spoiler angående hvordan det går for 3. seedede Ruud
► Show Spoiler
ATP finalene foregår i Italia, så det er vel mindre sjans for boycott der.

Ellers så er det alltids noe snooker og golf som foregår, men ikke noen turneringer jeg kommer til å følge noe særlig med på mens VM pågår.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Pilsen skrev: tor nov 17, 2022 4:06 pm
Klang skrev: lør okt 29, 2022 12:14 pm Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.
Regner med du droppet Russland 2018 også?
Si meg, hvor vanskelig er det å lese andre sine innlegg før man kommenterer?

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

At FIFA er en skam visste vi lenge før Qatar fikk tildelt VM.

A/S Norge tjener milliarder av kroner på investeringer og handel med Qatar. Hvorfor er det ingen som protesterer på det? Svært mange store idrettsarrangementer har i de siste årene gått til udemokratiske land, og det er jo fordi vi andre ikke gidder bruke penger på dem. Den dagen Norge sier at vi kan ta et vinter-OL kan dere være nokså sikre på at vi får det.

Jeg syns det er mye dobbeltmoral ute å går.
Selv har jeg ikke gledet meg til VM slik jeg pleier. Feil årstid og mye bråk. Dessuten er verken Norge eller Italia der.

Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Tullekoppen skrev: tor nov 17, 2022 7:31 pm Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?
Ja.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tullekoppen skrev: tor nov 17, 2022 7:31 pm
Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?
Nei.

Strider

Legg inn av Strider »

Gå mer turer i naturen og tren mer. Folk flest ser allerede for mye på TV.
Kutt ut den usunne uvanen.

guru

Legg inn av guru »

Klang skrev: lør okt 29, 2022 12:14 pm Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.
Tror svært få gir blaffen. I allefall nordmenn og mange ande vestlige. Men det er ikke privatpersoners boikott som er veien å gå. Jeg boikottet ikke Russland. Jeg boikottet ikke Kina. Hvorfor skulle jeg da boikotte Qatar? Jeg kommer til å se en del kamper, og jeg kommer til å se det som forhåpentligvis også blir mange Qatar-kritiske innslag på NRK og TV2.

Noe må åpenbart gjøres, dette er noe svineri. Når bandittstater som Russland, Kina og Qatar får disse store mesterskapene, så sier det seg selv at det er pill råttent. Men at Ola Nordmann boikotter er ikke løsningen.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Hehe, ikke øl å få kjøpt for tørste ølhunder der nede:

https://www.dagbladet.no/sport/vm-sjokk-i-natt/77790236

Dette kan det bli leven av tenker jeg.

Koffer

Legg inn av Koffer »

De som sier de skal boikotte, kommer til å se etter hvert de også.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Koffer skrev: fre nov 18, 2022 5:59 pm De som sier de skal boikotte, kommer til å se etter hvert de også.
Nei!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

@GiPazzini_85 IOC deler ut OL til møkkaregimer? Du vet da like godt som meg at hele den siviliserte delen av verden har takket nei til å ha OL. Da har de faen ta meg ikke noe annet valg enn å velge de såkalte møkkaregimene til å stå som verter. Er prisen som man må betale for å si nei takk til selv å ha det. Og skulle du påstå noe annet så er det ikke noe alternativ å avlyse lekene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

IOC har priset seg ut fra å ha arrangører med ærlige baktanker. Det er bortimot umulig å arrangere det og ha profitt, så etablerte land som ikke har noe å bevise er ikke like interesserte i å ta en stor kostnad som heller bør gå til å bedre kårene til befolkningen sin.

Men hvis eksempelvis Joseph Kony styrer den sentralafrikanske republikk, og har endel millioner i statskassa si, så kan det godt være at han heller har lyst til å bruke statsbudsjettet på å arrangere et sommer-OL til ære for seg selv heller enn å bruke pengene på skole og sykehus til befolkningen.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Dersom Norge hadde greid å karre seg dit; hadde dere boikottet da?
[/quote]

Hadde Norge kvalifisert og valgt å stille i Qatar, hadde jeg skammet meg så mye at jeg hadde vurdert å bytte statsborgerskap til Swaziland.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Korgutt skrev: fre nov 18, 2022 6:51 pm @GiPazzini_85 IOC deler ut OL til møkkaregimer? Du vet da like godt som meg at hele den siviliserte delen av verden har takket nei til å ha OL. Da har de faen ta meg ikke noe annet valg enn å velge de såkalte møkkaregimene til å stå som verter. Er prisen som man må betale for å si nei takk til selv å ha det. Og skulle du påstå noe annet så er det ikke noe alternativ å avlyse lekene.
Nei, IOK stiller krav til arrangørlandene som mer siviliserte land ikke kan si ja til. Så IOK er hovedproblemet her.

Corvus

Legg inn av Corvus »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:19 am
Premiership og Championship (Skottland)

Søndag 18.desember:

Serie B
Serie C
Championship: Luton- Millwall
Segunda Division
Regionalliga
Er selvsagt ingen fan av det islamistiske skrekkregimet Qatar, men skal selvsagt se de fleste storkampene. Den skrotlista du kom med var jo i det minste morsom og gjennomarbeidet, men kan tenke meg 1000 andre ting å gjøre enn å se på det rælet der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Full rulle i både League One og Two, Segunda Division og Serie C GA i dag. Så har man jo også kampen som avslutter den norske sesongen i form av Kongsvinger- Sanderfjord. Der er det vel temmelig kjørt, men likevel. Ellers en del treningslandskamper for både A- og U21-landslag.

I morgen er Serie C GB og GC, samt Segunda Division. Ellers en del treningslandskamper for både A- og U21-landslag.

Så mye bra fotball, selv uten VM.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Russland spilte to treningskamper denne uken, begge endte 0-0 borte mot Tadjikistan og Uzbekistan. Den ene kampen mot Uzbekistan telte på FIFA-rankingen, den andre er jeg mer usikker på.

startelver

Legg inn av startelver »

Skal se på alt av fotball. Kall meg korrupt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»