Alternativer til VM i Qatar

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Alternativer til VM i Qatar

Legg inn av GiPazzini_85 »

For de av oss som er møkk lei av at FIFA og IOK deler ut mesterskap til alskens møkkaregimer rundt omkring så kan det være greit å se hva slags alternativer man har til fotball-VM, altså hva slags fotball som går samtidig som fotball-VM holder på. Jeg tar her utgangspunkt i herrefotball ned mot nivå fem i de største fotballandene som vi «tradisjonelt» følger her inne, men både vintersport, ishockey, NFL, NBA og håndball går jo som vanlig ved siden av at det også går en del kvinnfotball.

Sikkert en del feil her og ting jeg har glemt her eller ting som endrer seg i løpet av perioden. I så fall er det bare å endre eller plotte inn.

Mye av fotballen under har bred og godt tilgjengelig dekning gjennom TV og/ eller radio, som f.eks Serie B (DAZN, Rai Radio, Unibet etc), Championship, League One og League Two (Viasat, BBC, TalkSport, iFollow) og Serie C (ElevenSports). Ellers ligger veldig mye ute til streaming hos bettingsselskapene som f.eks Unibet og Bet365.

Søndag 20.november:
Serie C
Segunda Division
EM-kvalik U19

Mandag 21.november:

Serie C: Turris- Pescara

Tirsdag 22.november:
EM-kvalik U19

Onsdag 23.november:
EM-kvalik U19
Regionalliga

Torsdag 24.november:

Ingenting.

Fredag 25.november:
Regionalliga
Championnat National

Lørdag 26.november:

Serie B
Serie C
National League
Regionalliga

Søndag 27.november:
Serie B
Serie C
Segunda Division
Regionalliga

Mandag 28.november:

Serie C: Arzignano Chiampo- Vicenza

Tirsdag 29.november:

Serie C
Liga 1 (Romania)

Onsdag 30.desember:

Serie C
Regionalliga

Torsdag 1.desember:

Serie C
Liga 1 (Romania)

Fredag 2.desember:
League One og Two
Liga 1 (Romania)
Championnat National
Regionalliga

Lørdag 3.desember:
Serie B
Serie C
League One og Two
National League
Championship (Skottland)
Regionalliga

Søndag 4.desember:
Serie B
Serie C
Segunda Division
Regionalliga

Mandag 5.desember:

Serie C: Pescara- Taranto

Tirsdag 6.desember:
Ingenting

Onsdag 7.desember:

Serie B: Ternana- Cagliari 20.30
Segunda Division

Torsdag 8.desember:

Serie B

Fredag 9.desember:
Liga 1 (Romania)
Championnat National
Regionalliga

Lørdag 10.desember:

Serie C
Championship
League One og Two
National League

Søndag 11.desember:
Serie B
Serie C
Championship
Segunda Division
Eerste Divisie
Regionalliga

Mandag 12.desember:

Serie B: Brescia- Parma 20.30
Serie C: Foggia- Catanzaro 20.30
Championship: Sunderland. WBA 21.00
Eerste Divisie

Tirsdag 13.desember:

National League

Onsdag 14.desember:

Ingenting

Torsdag 15.desember:
Eerste Divisie: Jong PSV- Jong Ajax
Liga 1: Steaua (FCSB)- CFR Cluj

Fredag 16.desember:

Championship: Birmingham- Reading
Eerste Divisie
Liga 1 (Romania)
Championnat National
Regionalliga

Lørdag 17.desember:

Serie B
Serie C
Championship
League One og Two
Premiership og Championship (Skottland)

Søndag 18.desember:

Serie B
Serie C
Championship: Luton- Millwall
Segunda Division
Regionalliga

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ale skrev: lør okt 22, 2022 12:20 am Står over. Ser heller VM enn den dritten der.
Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.

lund

Legg inn av lund »

Ingenting av interesse der egentlig, men det går helt fint. Plenty av vintersport i den perioden, så sportsbehovet dekkes helt fint. Tipper jeg kommer til å se kanskje 5 kamper fra Qatar-VM, men neppe særlig mer.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

lund skrev: lør okt 22, 2022 12:17 pm Ingenting av interesse der egentlig, men det går helt fint. Plenty av vintersport i den perioden, så sportsbehovet dekkes helt fint.
Jada, og poenget her var en tråd for den som vil ha fotballalternativer. Ellers kan man jo se både hockey og vintersport eller lese bøkr og høre på musikk i stedet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk får kose seg med rumensk fotball, jeg skal se VM.

Så på OL i Kina også jeg.

Rebell.

Men hvis dette er en tråd for de som virkelig skal boikotte og som leter etter alternativer, skal ikke jeg ødelegge den.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Se på noe som støtter Quatar er helt uaktuelt.
Såå viktig er ikke VM i fotball, at jeg ikke kan holde meg unna det når ting er som de er.

Unaturlig med forball midtvinters, at de må flytte vm i fotball understreker litt av galskapen... da er det snøsport som er i tankene mine i stedet.
Langrenn, hopp og kombinert.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Synd at Håndball-Em for damer går i november med finale 20.11. Vanligvis har jo dette gått i desember. Er det pga. Vm at det starter en måned tidligere?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Tror nok det blir fotballfri for min del. Kan kanskje være sunt det også.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

trønderen skrev: lør okt 22, 2022 5:31 pm Tror nok det blir fotballfri for min del. Kan kanskje være sunt det også.
Ja, det kan være greit nå og da det også. Og så skjer det jo garantert mye på overgangsfronten fra november, så mer enn nok å følge med på der.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Gå turer i skog og mark. Og for alle som ikke har testet ut bushcrafting kan jeg melde at dette er både veldig gøy og inspirerende.
Les en bok, fortell kjerringa at du er glad i henne, mange fotballenker har gledet seg til dette "mesterskapet". Går vel noen julefilmer som kan være verdt å få med seg/se på nytt.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Man blir bare trist når man leser slikt som dette. At ikke "verden" reagerer kraftigere enn hva den gjør. Fifa og VM-komiteen er en skam.

Reuters: Tusenvis av migrantarbeidere kastet ut i Doha Myndighetene i Qatar har tømt og stengt flere boligblokker der migrantarbeidere bodde i Doha under én måned før fotball-VM, skriver Reuters.
Blokkene skal være i samme område hvor det er ment at besøkende skal bo under det omstridte mesterskapet. Arbeiderne som bodde i blokkene sier til Reuters at de onsdag kveld fikk to timers varsel på å forlate hjemmene sine før bygningene senere på kvelden ble stengt.

Noen rakk ikke hjem for å hente tingene sine før myndighetene låste bygningene.

– Vi har ingen steder å dra, sa en mann til Reuters torsdag. Da forberedte han seg på å sove ute for annen natt på rad.

En sjåfør fra Bangladesh, Mohammed, sa til Reuters at han hadde bodd i samme nabolag i 14 år før onsdag. Da fikk han og 38 andre beskjed om at de hadde 48 timer på seg til å forlate.

En myndighetsperson i Qatar sier at utkastelsen ikke er relatert til VM, men at det var «i tråd med pågående, omfattende og langsiktige planer for å reorganisere områder i Doha.»

– Alle har siden blitt omplassert i trygge omgivelser, sa han.

Verken Det internasjonale fotballforbundet (Fifa) eller VM-komiteen ville kommentere saken. Verdensmesterskapet starter 20. november, da vertsnasjon Qatar møter Ecuador.

Klang

Legg inn av Klang »

Dropper VM, og dropper også alt som er listet opp av alternativer. Jeg er ikke altetende. Blir første VM jeg ikke ser på etter at jeg begynte å følge med på fotball på 90-tallet. Skuffende at det er så mange som gir fullstendig blaffen i hva som skjer i Qatar og hvordan de fikk mesterskapet.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:15 pm
Ale skrev: lør okt 22, 2022 12:20 am Står over. Ser heller VM enn den dritten der.
Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.
Om du boikotter VM fra start til slutt blir jeg svært overrasket. Jeg regner med at abstinensene etter hvert tar overhånd, og at du til slutt må gi etter.

Selv skal jeg sluke alt jeg har mulighet til å få med meg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:15 pm
Ale skrev: lør okt 22, 2022 12:20 am Står over. Ser heller VM enn den dritten der.
Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.
Om du boikotter VM fra start til slutt blir jeg svært overrasket. Jeg regner med at abstinensene etter hvert tar overhånd, og at du til slutt må gi etter.

Selv skal jeg sluke alt jeg har mulighet til å få med meg.
Med en bismak?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

trønderen skrev: man okt 31, 2022 11:31 am
LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:15 pm

Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.
Om du boikotter VM fra start til slutt blir jeg svært overrasket. Jeg regner med at abstinensene etter hvert tar overhånd, og at du til slutt må gi etter.

Selv skal jeg sluke alt jeg har mulighet til å få med meg.
Med en bismak?
Absolutt, men det har aldri vært aktuelt å boikotte mesterskapet av den grunn. Det er lite jeg får gjort, dessverre.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:15 pm
Ale skrev: lør okt 22, 2022 12:20 am Står over. Ser heller VM enn den dritten der.
Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.
Om du boikotter VM fra start til slutt blir jeg svært overrasket.
Hvorfor det? Gikk fint med OL.

peraleks

Legg inn av peraleks »

LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 11:34 am
trønderen skrev: man okt 31, 2022 11:31 am
LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 11:25 am

Om du boikotter VM fra start til slutt blir jeg svært overrasket. Jeg regner med at abstinensene etter hvert tar overhånd, og at du til slutt må gi etter.

Selv skal jeg sluke alt jeg har mulighet til å få med meg.
Med en bismak?
Absolutt, men det har aldri vært aktuelt å boikotte mesterskapet av den grunn. Det er lite jeg får gjort, dessverre.
Selvfølgelig enig i at det er lite du får gjort rent isolert, men det er samtidig synd.

For noe av det største man kan gjøre og som faktisk hadde vært mest urovekkende for arrangørene og FIFA-sirkuset i seg selv var om man hadde en betydelig nedgang i antall mennesker som ser på dette her, i tillegg til at det hadde skapt store problemer for dem.

For min del blir det ingen VM, heldigvis plassert i julen som generelt sett pleier å være fylt med sosiale aktiviteter.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Blir ikke noe tap for meg å ikke se VM.
Så mye drit som har vært rundt dette så skal jeg definitivt ikke bidra ved å se på det.
Det er egentlig det eneste jeg får gjort, og det synes jeg det er verd.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Skal ikke se ett eneste sekund av det kommende fotball-VM i Qatar!

Bestemte meg i grunn da mesterskapet ble tildelt, ved hjelp av kjøpte stemmer fra FIFA under Blatter's regime, og siden dét med en Infantino i spissen siden 2016 som har vært blinde&døve for enhver kritisk røst...!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -skandalen

Det som har kommet fram i ettettid av elendige arbeidsforhold, arbeidsulykker, manglende sikkethet og rettigheter for arbeiderne, glorifisering av mesterskapet fra "kjøpte" og gamle fotballprofiler, arrestasjoner av journalister, manglende åpenhet, Qatar sin diskriminering av personer med en viss legning og en nå pågående deportering av de som bygde stadionene, viser vel bare at advarslene i forkant ble oppfylt til 100% og jeg lever godt med min boikott!

Moist

Legg inn av Moist »

TrondLFC skrev: man okt 24, 2022 5:52 am Gå turer i skog og mark. Og for alle som ikke har testet ut bushcrafting kan jeg melde at dette er både veldig gøy og inspirerende.
Les en bok, fortell kjerringa at du er glad i henne, mange fotballenker har gledet seg til dette "mesterskapet". Går vel noen julefilmer som kan være verdt å få med seg/se på nytt.
Blir en hard vinter dette om jeg må sosialisere med samboern hele tiden

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Regner ikke det der som et serøst VM i det hele tatt. Måker heller snø.

Juventus

Legg inn av Juventus »

InsVerderben skrev: man okt 31, 2022 6:12 pm Skal ikke se ett eneste sekund av det kommende fotball-VM i Qatar!

Bestemte meg i grunn da mesterskapet ble tildelt, ved hjelp av kjøpte stemmer fra FIFA under Blatter's regime, og siden dét med en Infantino i spissen siden 2016 som har vært blinde&døve for enhver kritisk røst...!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -skandalen

Det som har kommet fram i ettettid av elendige arbeidsforhold, arbeidsulykker, manglende sikkethet og rettigheter for arbeiderne, glorifisering av mesterskapet fra "kjøpte" og gamle fotballprofiler, arrestasjoner av journalister, manglende åpenhet, Qatar sin diskriminering av personer med en viss legning og en nå pågående deportering av de som bygde stadionene, viser vel bare at advarslene i forkant ble oppfylt til 100% og jeg lever godt med min boikott!
Hvor langt går du i boikotten? Er de største sponsorene som coca cola, McDonalds, Visa og Adidas på boikott listen?

Tenker å droppe VM selv.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Juventus skrev: man okt 31, 2022 9:10 pm
InsVerderben skrev: man okt 31, 2022 6:12 pm Skal ikke se ett eneste sekund av det kommende fotball-VM i Qatar!

Bestemte meg i grunn da mesterskapet ble tildelt, ved hjelp av kjøpte stemmer fra FIFA under Blatter's regime, og siden dét med en Infantino i spissen siden 2016 som har vært blinde&døve for enhver kritisk røst...!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -skandalen

Det som har kommet fram i ettettid av elendige arbeidsforhold, arbeidsulykker, manglende sikkethet og rettigheter for arbeiderne, glorifisering av mesterskapet fra "kjøpte" og gamle fotballprofiler, arrestasjoner av journalister, manglende åpenhet, Qatar sin diskriminering av personer med en viss legning og en nå pågående deportering av de som bygde stadionene, viser vel bare at advarslene i forkant ble oppfylt til 100% og jeg lever godt med min boikott!
Hvor langt går du i boikotten? Er de største sponsorene som coca cola, McDonalds, Visa og Adidas på boikott listen?

Tenker å droppe VM selv.
Lever fint uten 3 av 4. Oppretter ikke Mastercard å sier opp Visakort i banken.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: man okt 31, 2022 6:19 pm Regner ikke det der som et serøst VM i det hele tatt. Måker heller snø.
Og det er klart at dette nok også slår inn mentalt hos flere av spillerne. Når man ser hvor bedritent nivået i Nations League er og hvor oppriktig faen mange spillere gir i de kampene der de bare dasser rundt fordi de må, så er vel sjansen nokså stor for det samme i dette ikke-VMet som Qatar er. Og VM-finalen spilles altså én uke før romjulsfotballen i Storbritannia tar til. Smak på den.

Så kan sikkert noen innbille seg selv at spillerne sikkert er toppmotiverte til å svette hardt for en VM-tittel i dette VMet én uke før ligaspillet tar til igjen, men da risikerer man egentlig å sprenge bullshitskalaen.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Henningsen skrev: lør okt 22, 2022 12:38 pm Se på noe som støtter Quatar er helt uaktuelt.
Såå viktig er ikke VM i fotball, at jeg ikke kan holde meg unna det når ting er som de er.

Unaturlig med forball midtvinters, at de må flytte vm i fotball understreker litt av galskapen... da er det snøsport som er i tankene mine i stedet.
Langrenn, hopp og kombinert.
Latterlig at Qatar fikk VM. Interessant program i går kveld på NRK om Platini som snudde etter møte med den franske presidenten og stemte for Qatar. Korrupt hele opplegget. Det hjelper ingen nå om jeg boikotter fjernkontrollen. Har minner om VM helt siden 1982. Vil få abstinenser om jeg ikke får sett kampene. Har irritert meg nok over å sitte inne en flott juli kveld for å se fotball. Nå i tiden frem mot jul med masse fotball passer meg utmerket. At man skal ha dårlig samvittighet for å se fotball fra Qatar er bare tull. Om Qatar ikke hadde fått VM ville ikke folk der fått det bedre, heller verre, da mange av verdens land har satt fokus på menneskerettigheter i landet. Men aller viktigst, det at jeg boikotter fjernkontrollen hjelper ingen i landet. Kun min samvittighet, og knapt det

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

GiPazzini_85 skrev: man okt 31, 2022 10:39 pm
Rexwiller skrev: man okt 31, 2022 6:19 pm Regner ikke det der som et serøst VM i det hele tatt. Måker heller snø.
Og det er klart at dette nok også slår inn mentalt hos flere av spillerne. Når man ser hvor bedritent nivået i Nations League er og hvor oppriktig faen mange spillere gir i de kampene der de bare dasser rundt fordi de må, så er vel sjansen nokså stor for det samme i dette ikke-VMet som Qatar er. Og VM-finalen spilles altså én uke før romjulsfotballen i Storbritannia tar til. Smak på den.

Så kan sikkert noen innbille seg selv at spillerne sikkert er toppmotiverte til å svette hardt for en VM-tittel i dette VMet én uke før ligaspillet tar til igjen, men da risikerer man egentlig å sprenge bullshitskalaen.
Du må gjøre hva du vil, men du trenger ikke å moralisere overfor de av oss som vil se VM. Om Brasil møter England i en VM finale vil jeg se hvor mange ekte fotballelskere som boikotter kampen, annet enn på fora som dette.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Crazy Horse skrev: tir nov 01, 2022 12:48 am
GiPazzini_85 skrev: man okt 31, 2022 10:39 pm
Rexwiller skrev: man okt 31, 2022 6:19 pm Regner ikke det der som et serøst VM i det hele tatt. Måker heller snø.
Og det er klart at dette nok også slår inn mentalt hos flere av spillerne. Når man ser hvor bedritent nivået i Nations League er og hvor oppriktig faen mange spillere gir i de kampene der de bare dasser rundt fordi de må, så er vel sjansen nokså stor for det samme i dette ikke-VMet som Qatar er. Og VM-finalen spilles altså én uke før romjulsfotballen i Storbritannia tar til. Smak på den.

Så kan sikkert noen innbille seg selv at spillerne sikkert er toppmotiverte til å svette hardt for en VM-tittel i dette VMet én uke før ligaspillet tar til igjen, men da risikerer man egentlig å sprenge bullshitskalaen.
Du må gjøre hva du vil, men du trenger ikke å moralisere overfor de av oss som vil se VM. Om Brasil møter England i en VM finale vil jeg se hvor mange ekte fotballelskere som boikotter kampen, annet enn på fora som dette.
Hva i all verden var "moraliserende" med det innlegget?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Crazy Horse skrev: tir nov 01, 2022 12:48 am
GiPazzini_85 skrev: man okt 31, 2022 10:39 pm
Rexwiller skrev: man okt 31, 2022 6:19 pm Regner ikke det der som et serøst VM i det hele tatt. Måker heller snø.
Og det er klart at dette nok også slår inn mentalt hos flere av spillerne. Når man ser hvor bedritent nivået i Nations League er og hvor oppriktig faen mange spillere gir i de kampene der de bare dasser rundt fordi de må, så er vel sjansen nokså stor for det samme i dette ikke-VMet som Qatar er. Og VM-finalen spilles altså én uke før romjulsfotballen i Storbritannia tar til. Smak på den.

Så kan sikkert noen innbille seg selv at spillerne sikkert er toppmotiverte til å svette hardt for en VM-tittel i dette VMet én uke før ligaspillet tar til igjen, men da risikerer man egentlig å sprenge bullshitskalaen.
Du må gjøre hva du vil, men du trenger ikke å moralisere overfor de av oss som vil se VM. Om Brasil møter England i en VM finale vil jeg se hvor mange ekte fotballelskere som boikotter kampen, annet enn på fora som dette.
Kjællænge ækkseppted !

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 12:15 pm
Ale skrev: lør okt 22, 2022 12:20 am Står over. Ser heller VM enn den dritten der.
Det er VM som er dritt. Messi, Mbappe og De Bruyne som må vifte vekk hodeskaller og andre levninger med fotballskoene for å ha det behagelig på AC-regulerte stadioner bygd av slaver.
Det er vel implisitt moralisering i det siterte mot de av oss som velger å se VM, selv om Messi & co vifter vekk hodeskaller mm med fotballskoene for å ha det behagelig på stadioner bygd av slaver. Jeg akter å se VM uansett. Hva synes du om det ? At jeg er en egoistisk fyr ? Jeg ser VM vel vitende om at det ikke betyr en tøddel om jeg lar fjernkontrollen ligge. Tøvete symbolikk, da dette VM arrangeres uansett. Jeg regner med at du også boikottet VM 2018 i Russland. Et diktatur som banker opp, forgifter og dreper opponenter til Putin, hvor politiet ser gjennom fingrene på at mørkhudede og homofile blir banket opp på gaten. For ikke å nevne vinter OL og Kina. Løsningen ? At alle fremtidige store mesterskap legges til det demokratiske, humane og opplyste vesten ?

Jeg akter å se VM fordi jeg er lidenskapelig opptatt av fotball. Det var en FIFA korrupt skandale at Qatar fikk VM. Tanken på at jeg skulle se serie B fotball fra Romania eller et C-kjendis reality program med folk som gjør noe de ikke kan fremfor en VM finale mellom f eks England og Brasil streifer meg ikke. De som måtte prøve å moralisere over mitt valg - uten at jeg mener eller hevder at du gjør det - kan reise et visst sted.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Crazy Horse skrev: tir nov 01, 2022 11:59 am Det er vel implisitt moralisering i det siterte mot de av oss som velger å se VM, selv om Messi & co vifter vekk hodeskaller mm med fotballskoene for å ha det behagelig på stadioner bygd av slaver. Jeg akter å se VM uansett. Hva synes du om det ? At jeg er en egoistisk fyr ? Jeg ser VM vel vitende om at det ikke betyr en tøddel om jeg lar fjernkontrollen ligge. Tøvete symbolikk, da dette VM arrangeres uansett. Jeg regner med at du også boikottet VM 2018 i Russland. Et diktatur som banker opp, forgifter og dreper opponenter til Putin, hvor politiet ser gjennom fingrene på at mørkhudede og homofile blir banket opp på gaten. For ikke å nevne vinter OL og Kina. Løsningen ? At alle fremtidige store mesterskap legges til det demokratiske, humane og opplyste vesten ?

Jeg akter å se VM fordi jeg er lidenskapelig opptatt av fotball. Det var en FIFA korrupt skandale at Qatar fikk VM. Tanken på at jeg skulle se serie B fotball fra Romania eller et C-kjendis reality program med folk som gjør noe de ikke kan fremfor en VM finale mellom f eks England og Brasil streifer meg ikke. De som måtte prøve å moralisere over mitt valg - uten at jeg mener eller hevder at du gjør det - kan reise et visst sted.
Tenker at i denne tråden er det vel større sjanse for moralisering, og om man bør holde seg unna den om det plager en for mye at det forekommer her.

Flott åpningsinnlegg, tror det blir en del League One og Two på meg. Skal ikke se VM i det hele tatt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»