Kompani Lauritzen: Tropp 1

Svar
Sankaa

Re: Kompani Lauritzen: Tropp 1

Legg inn av Sankaa »

Lo så jeg grein av Anker og Rassat gjennom der ass.

Elsker dette programmet.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Herlig gjeng som er med på dette opplegget!

Måtte forresten le litt når løytnanten inspiserte føttene til "krigerne" og Rassat som vanlig stakk seg ut. Den fyren er et funn :D

https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... j/1802140/

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Kapteinen er en fin type.

Rassat med Østfold dialekta si er et funn ja.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sankaa skrev: man okt 31, 2022 10:31 pm Lo så jeg grein av Anker og Rassat gjennom der ass.

Elsker dette programmet.
«Det er snubletråd»

«Skal jeg komme nå?????»

Lo så jeg grein, lenge siden jeg har kost meg såpass mye med ett norsk tv-program!

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Green imponerte stort i isbadingen. Det samme kan sies om Pawa som gjennomførte selv om han ikke kan svømme.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 11:49 am Herlig at de har fjernet dimmekampen.

Nå blir det gøy å følge hele sesongen!
Godt grep. Og det burde de gjort i den «vanlige» utgaven også. Kjedelig der at de som virkelig har mest bruk for å bli værende kastes ut tidlig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Faen også, nå glemte jeg atter en gang at streaming-gutta har en merkelig trang til å skrive om episoder før de går på lufta.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MacanT skrev: ons nov 02, 2022 7:48 pm Faen også, nå glemte jeg atter en gang at streaming-gutta har en merkelig trang til å skrive om episoder før de går på lufta.
Det irriterer meg også, faen at jeg leste tråden i kveld. :(

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Trodde dette skulle være en gjeng Paradise-ungdommer med elendige holdninger som skulle piskes i form, men dette er jo en veldig fin og sympatisk gjeng over hele linja egentlig.

Centrist

Legg inn av Centrist »

MacanT skrev: tir nov 01, 2022 2:37 pm Herlig gjeng som er med på dette opplegget!

Måtte forresten le litt når løytnanten inspiserte føttene til "krigerne" og Rassat som vanlig stakk seg ut. Den fyren er et funn :D

https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... j/1802140/
Det er ikke lang vei ned til føttene! Nei, det har han forsåvidt helt rett i.

Forhåpentligvis blir det med kjendiser på nyåret før vi får Tropp 2 til høsten igjen. Sannsynligvis det beste realityprogrammet jeg har sett.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Blir utrolig glad av han der Rassat. Skikkelig østfolding med fint humør og selvironi. Sånne folk som alltid har en kommentar på lager selv når det er tungt er gull.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Helt utrolig hvor mye mer ekte det blir når det er fritt for kjendiser med divanykker og store ego. Ikke alle er slik, men i sum blir det noe kunstig over det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dette er en bra realityserie. Bedre enn kjendisversjonen. Og jeg vet dette fungerer. Jeg tror flere av disse kommer til å få en bedre struktur på livet sitt etter innspillingen. Så dette er ikke kun underholdning, men også noe nyttig. Det er jo strålende.

Jeg var en ubrukelig mammadalt før jeg gikk inn i militæret.

Men der fikk jeg stilt krav til meg, jeg måtte lære selvstendighet og jeg fikk kjenne på fortvilelse, mestring, smerte, et vanvittig kameratskap og det å virkelig føle at kroppen hadde mer på lager enn det man trodde. Ikke alle befal og offiserer var like bra, noen var direkte uskikket, men jeg hadde flere som var av det kaliberet man ser i Kompani Lauritzen. De som greier å pushe deg og motivere deg slik at du ser en mening i det du gjør.

Jeg håper man begynner med tvungen verneplikt igjen, det har ungdommene på rundt 20 bare godt av. De fleste av dem i allefall.

Mine 12 måneder på Skjold var virkelig verdt det, selv om det ikke alltid føltes slik der og da.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Koskinen skrev: ons nov 02, 2022 6:02 pm Green imponerte stort i isbadingen. Det samme kan sies om Pawa som gjennomførte selv om han ikke kan svømme.
Synd at ikke lille Lian klarte det da.
Men hun er nå tøff allikevel :)

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Justice 97 skrev: tor nov 03, 2022 8:14 am
Xpoolman skrev: tor nov 03, 2022 8:10 am
Koskinen skrev: ons nov 02, 2022 6:02 pm Green imponerte stort i isbadingen. Det samme kan sies om Pawa som gjennomførte selv om han ikke kan svømme.
Synd at ikke lille Lian klarte det da.
Men hun er nå tøff allikevel :)
Synes hun er knalltøff som i det hele tatt er med i kompaniet. Virker veldig preget av mobbingen hun opplevde i sine yngre dager.
Ja virker som hun har hatt det knalltøft opp gjennom.
Håper inderlig deltagelsen her kan hjelpe henne framover.
Men godjente har hun også vært tidligere:
https://www.ha-halden.no/landet-rundt/h ... -20-305815

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

MacanT skrev: ons nov 02, 2022 7:48 pm Faen også, nå glemte jeg atter en gang at streaming-gutta har en merkelig trang til å skrive om episoder før de går på lufta.
Sorry. Men viktig å ikke lese slike tråder før man er oppdatert

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Koskinen skrev: tor nov 03, 2022 1:16 pm
MacanT skrev: ons nov 02, 2022 7:48 pm Faen også, nå glemte jeg atter en gang at streaming-gutta har en merkelig trang til å skrive om episoder før de går på lufta.
Sorry. Men viktig å ikke lese slike tråder før man er oppdatert
Ja, det har blitt veldig viktig etter hvert som flere og flere gir blaffen i å sjekke om episoder har gått på lufta før de hiver seg på tastaturet.

Hva gjelder f.eks. TVNorge blir det jo helt håpløst. Der ligger Discovery+ en episode foran hele tiden, det betyr at man kan ikke lese i trådene før hele sesongen er over.

Er nok ingen tilfeldighet at interessen for programtråder er stadig synkende.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Skal prøve å ikke røpe noe. Men Rassat altså, nydelig type.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Befalet var IKKE imponert over nr.3s tull opp fjellet, og det skjønner jeg godt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sleip jævel han Umaguruparan, lot jentene ta hele støyten, var jo ikke vanskelig å se at han kunne bidratt mye mer.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Spoiler for neste del.
► Show Spoiler

toetoe

Legg inn av toetoe »

sertono skrev: tor nov 03, 2022 9:29 pm Sleip jævel han Umaguruparan, lot jentene ta hele støyten, var jo ikke vanskelig å se at han kunne bidratt mye mer.
Det er et par av jentene som det der ikke hadde nytta mot, han var heldig med lag. Men de imponerte voldsomt til tross for nr.3s skuespill, spesielt nr.5.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Men Rassat altså. For en fantastisk type.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Fritz_ skrev: tor nov 03, 2022 10:28 pm Men Rassat altså. For en fantastisk type.
Helt nydelig fyr. Morsom, har godt med selvironi. Og ekstremt god til å få de andre til å føle seg bra. Flotte ord han gav til Lian på slutten der.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Justice 97 skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Visste hun kom til å angre. Men fint hun har fått noe positivt ut av oppholdet.
Såpass positivt at hun har fått seg jobb i forsvaret jo :)

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Jeg liker dette programmet svært godt.

Som flere påpeker, Rassat er et funn. Litt provoserende selvkritisk, men virkelig morsom.

Jeg liker Pawa svært godt. Jeg elsker personer med selvinnsikt, og den gutten der er klar over sine svakheter, men gønner på uansett. At han (og Green, en annen favoritt) gjennomførte Istapp, det var rått å se på.

Og ikke minst, programmet vekker ordentlige følelser hos meg. Det var rett og slett vondt å se på at Lian trakk seg, og tilsvarende rørende med ordene som fulgte.

Og dissa tre damene, som eier gutta, det liker jeg.

Gleder meg til fortsettelsen.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Koskinen skrev: tir nov 01, 2022 6:14 pm Kapteinen er en fin type.

Rassat med Østfold dialekta si er et funn ja.
Artig representant for Plankebyen. Hører heller ikke mange unge, som prekær så bredt lenger.
Sist redigert av Stjerten den fre nov 04, 2022 10:38 am, redigert 1 gang totalt.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Justice 97 skrev: ons nov 02, 2022 6:12 pm
Koskinen skrev: ons nov 02, 2022 6:02 pm Green imponerte stort i isbadingen. Det samme kan sies om Pawa som gjennomførte selv om han ikke kan svømme.
Spent på neste episode. Kjenner god til fjellet de skal opp og det er ikke noe lett tur, hvert fall ikke med den ryggsekken de har med seg. Ser for meg det blir god TV.
Må ærlig innrømme at jeg er litt misunnelig på boområdet ditt. Vakkert terreng.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

PapaSmurf skrev: ons nov 02, 2022 10:47 pm Dette er en bra realityserie. Bedre enn kjendisversjonen. Og jeg vet dette fungerer. Jeg tror flere av disse kommer til å få en bedre struktur på livet sitt etter innspillingen. Så dette er ikke kun underholdning, men også noe nyttig. Det er jo strålende.

Jeg var en ubrukelig mammadalt før jeg gikk inn i militæret.

Men der fikk jeg stilt krav til meg, jeg måtte lære selvstendighet og jeg fikk kjenne på fortvilelse, mestring, smerte, et vanvittig kameratskap og det å virkelig føle at kroppen hadde mer på lager enn det man trodde. Ikke alle befal og offiserer var like bra, noen var direkte uskikket, men jeg hadde flere som var av det kaliberet man ser i Kompani Lauritzen. De som greier å pushe deg og motivere deg slik at du ser en mening i det du gjør.

Jeg håper man begynner med tvungen verneplikt igjen, det har ungdommene på rundt 20 bare godt av. De fleste av dem i allefall.

Mine 12 måneder på Skjold var virkelig verdt det, selv om det ikke alltid føltes slik der og da.
Jeg gjennomførte mine 12 måneder. Men den gangen så jeg på det som en stor barnehage og tok det ikke seriøst i det hele tatt.
Det angrer jeg på, den dag i dag. Kunne fått mye mere ut av tjenesten, om jeg hadde forstått hvor nyttige skills man lærer.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Stjerten skrev: fre nov 04, 2022 10:14 am
Koskinen skrev: tir nov 01, 2022 6:14 pm Kapteinen er en fin type.

Rassat med Østfold dialekta si er et funn ja.
Artig representant for Plankebyen. Hører heller ikke mange unge, som prekær så bredt lenger.
Veldig typisk her oppe i nord at fiskere blir brei og gammeldags i målet fordi de snakker og omgås med 'gamlinger' på båten. Tipper det er samme greia her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»