Beste trommis.

Svar
fargeblind

Re: Beste trommis.

Legg inn av fargeblind »

Så jeg er på linje med Fritz, en trommis skal utfylle resten av bandet, skape grooven, og ikke spille hovedrollen. Ikke flashe for flashingens skyld. Musikalitet trumfer teknikk 10 av 10 ganger.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som f. eks. Richie Hayward. her live med Little Feat. Spiller trommer.


nlc

Legg inn av nlc »

Keith Moon og John Bonham må ihvertfall på lista.
Er også svak for jobben David Narcizo gjør i Throwing Muses , ( f.eks låter som Garoux des Larmes), men han er neppe best.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

nlc skrev: fre aug 06, 2021 2:09 pm Keith Moon og John Bonham må ihvertfall på lista.
Er også svak for jobben David Narcizo gjør i Throwing Muses , ( f.eks låter som Garoux des Larmes), men han er neppe best.
Bonham er en legende. For nerder (de som ikke har sett det) drar jeg en liten analyse, men det er altså for nerder, asså!


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Omar Hakim!
Har spilt med bl. a. Weather Report og Herbie Hancock, og mye annet. Her litt nyere, med noe Snarky Puppy/Ghost Note forsterkning.....og selveste MONO NEON!
Omar Hakim må hedres.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg følger opp med noe Snarky Puppy (ja, jeg vet jeg gjentar meg) men de har så intrikate rytmer og artige påfunn i låtene. Trommisen i denne settingen heter som det står i "more" Larnell Lewis....og er jo en riktig friskus.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Robert "Sput" som er kjernen i Ghost Note er også en trommis-luring. Han har også et vinnende smil.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»