FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Svar
GoingKronos

Re: FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: tor okt 27, 2022 4:49 pm Dette er jo helt håpløst. Nærmest identisk som i går. Jeg forstår Atle Grønn, men mener dette er litt tullete uansett.
Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.

Og selv om det bare er en brikke som har flyttet plass så blir det jo fort veldig annerledes. Så ser virkelig ikke problemet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

GoingKronos skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.
Behöver vel egentlig ikke å forstå det heller, nei den reaksjonen får han lov til å ha. Tipper at det var nerdedelen i han som ble snurt da han håpet på noe nytt igjen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm
Centrist skrev: tor okt 27, 2022 4:49 pm Dette er jo helt håpløst. Nærmest identisk som i går. Jeg forstår Atle Grønn, men mener dette er litt tullete uansett.
Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.

Og selv om det bare er en brikke som har flyttet plass så blir det jo fort veldig annerledes. Så ser virkelig ikke problemet.
Ja, det trekkes. Litt følelser i sving fra russeren, som kanskje er redd for at evt. forberedelser blir mer tilstede når dette er omtrent det samme som i går. Tenkte mer generelt at det er mer spennende når det er helt nytt.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Computeren gir Magnus en kjempefordel etter få trekk. Fedoseev virker å ha lite å stille opp med når offiserene står klønete fra start. Kanskje ikke så rart han ble sur etter trekningen, han ønsket nok en vanlig startstilling så han slipper å tenke selv.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Magnus forsinket til trekning, og virket å være i veldig dårlig humør. Vet ikke hva som har skjedd.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen - The North Remembers i semi på lørdag.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

sertono skrev: tor okt 27, 2022 10:15 pm Carlsen - The North Remembers i semi på lørdag.
Bra, da blir det en gøy finale uansett hvem Magnus møter.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Bra intervju.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Nepo har PTSD nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

sertono skrev: lør okt 29, 2022 5:54 pm Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.
Absolutt. Det var det jeg trodde mest på når Bae høylytt skrek 3 eller så så mange bønner opp. Håper han ror det iland....

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Svinger greit her. Spennende :)

JADDA!

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Sjakk er vanskelig gitt, selv på toppnivå. Fantastisk start!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Heftig parti

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

TrueTopRed skrev: lør okt 29, 2022 6:07 pm
sertono skrev: lør okt 29, 2022 5:54 pm Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.
Absolutt. Det var det jeg trodde mest på når Bae høylytt skrek 3 eller så så mange bønner opp. Håper han ror det iland....
*puste lettet ut* :)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Den sjakknøtta til Jon må være for de minste håper jeg ;)

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Total krise for Magnus. Da han spilte d4 så skulle han ofret tårnet på g6 i følge computeren. Nå virker det håpløst.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Blir tap ja, herregud, han spiller ikke godt, bruker enormt med tid ellers i partiet også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Denne sporten er nådeløs når man først roter. Små marginaler.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ser ut som om Abdusattorov er null match for Naka, leder 2-0 nå.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Enig med det Peter Leko sier om Carlsen. Bortsett fra de taktiske glippene så spiller Magnus helt guddommelig. Strategisk er han på en annen planet.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nå slitef Magnus litt

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Pokker, nå ryker det igjen.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Heldigvis er Magnus sort i siste parti. Tre av tre partier har endt med seier til sort.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

PowersIave skrev: lør okt 29, 2022 8:25 pm Enig med det Peter Leko sier om Carlsen. Bortsett fra de taktiske glippene så spiller Magnus helt guddommelig. Strategisk er han på en annen planet.
Jeg er en som ikke spiller sjakk. Hva er forskjellen på strategisk og taktisk?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Nepo ser vanvittig sterk ut nå. Finner de beste trekkene i svært vanskelige stillinger.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PowersIave skrev: lør okt 29, 2022 8:35 pm Heldigvis er Magnus sort i siste parti. Tre av tre partier har endt med seier til sort.
Men nå er det nok med remis med hvit for Jan. Redd det ryker da.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Som mange kommentarer går på, "Magnus losing from clearly better positions alot these days". Ikke moro :(

Centrist

Legg inn av Centrist »

Bemerker at det, atter en gang, neppe er tilfeldig bekledning fra den kvinnelige dommeren. Kreativ måte å vise støtte på.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Det er ikke avgjort enda, sett Magnus komme tilbake når man trodde alt skar seg før.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»