FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Svar
Centrist

FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Legg inn av Centrist »

Da er vi igang på NRK. 5 (6 med hviledag) med Fischer-Sjakk. Runde 1 og 2 i dag.

Gruppe A: So, Nepo, Nodirbek, Gretarsson
Gruppe B: Carlsen, Nakamura, Fedoseev, Blubaum

Gretarsson, Blubaum og delvis Fedoseev blir vel kasteball i dette selskapet. Resten kommer til å være veldig avhengig av dagsform tror jeg.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Håper de klarer å skape mer blest rundt dette. Skulle gjerne sett klassiske turneringer i fremtiden.

Delay på fem minutter er tåpelig.
Sist redigert av PowersIave den tir okt 25, 2022 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Nå må NRK roe ned fokuset på pila. Har for øvrig aldri hørt noen stormestere kalle en fordel på 1,0 som en vinnende fordel selv om Bae insisterer på det.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Liker dronning til f2. Rokade det neste trekket og det blir et enormt press ned f-linja.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så ut til at det var kraftig fordel med hvite brikker.

Men flott start av Magnus, denne tittelen skal han ha!

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Skjorta til Namakura har blitt trangere med årene.

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Hvor mange partier skal Magnus spille i dag?

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Atle Grønn minner mer og mer om Dr Evil fra Austin Powers.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Dundersalt skrev: tir okt 25, 2022 6:17 pm Hvor mange partier skal Magnus spille i dag?
Han skal spille 4 partier i dag, nå holder han på med sitt andre.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Gjessing Linhave er grusom.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Utrolig spesielt. Magnus ser bonden er giftig og ikke kan tas, og i stedet finner han en enda dårligere variant med akkurat samme ide.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Centrist skrev: tir okt 25, 2022 7:14 pm Gjessing Linhave er grusom.
Kunne tenkt meg en avknapp på enkelte gjester ja. Blir for mye jabbing, tøv og hyling. Tror de føler de MÅ ha inn noen som er slik formå holde på de som ikke bryr seg om sjakken.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PowersIave skrev: tir okt 25, 2022 7:16 pm Utrolig spesielt. Magnus ser bonden er giftig og ikke kan tas, og i stedet finner han en enda dårligere variant med akkurat samme ide.
Typisk slike ting jeg gjør når jeg våkner og innser at jeg bruker for lang tid på trekket. Kanskje ikke ventet det av MC, dog.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Magnus praktiserer sort magi. Antall tapte stillinger han klarer å snu til sin fordel er vanvittig.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PowersIave skrev: tir okt 25, 2022 7:37 pm Magnus praktiserer sort magi. Antall tapte stillinger han klarer å snu til sin fordel er vanvittig.
Ja, og han kunne vunnet også på slutten der men tok remis.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Jævli irriterende med kanalhoppingen til NRK hvis man prøver å se på via app. Ikke engang selve programvalget sjakk gir meg muligheten til å bare følge sjakken. Ble stående uten noen av de 3-4 valgene som mulighet. Måtte ut og velge nrk2 direkte tror jeg. Elstra kjedelig når man er vant med å kunne pause litt og se litt på etterskudd.

Kunne ikke hele sendingen bare gått på nrk2 eller 3 eller 4 eller noe?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Dette er Fisher sjakkens ekvivalent av Carlsen sitt påfunn med g5. Helt utrolig.

Selv, jeg, som 1500 rated, kalkulerer meg frem til at dronningen ikke kan ta, men at Carlsen i utgangspunktet skal stå vesentlig dårligere etter åpningstrekket.
Sist redigert av Centrist den tir okt 25, 2022 8:17 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kjempetabbe av Carlsen igjen, burde kanskje møte opp til trekningen i tide.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hadde jeg stilt opp på TV med en slik frisyre hadde jeg hatt 23 ubesvarte anrop fra en hissig mor når jeg kom tilbake på hotellrommet.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Siste gang jeg ser viktig sjakk på nrk. For et drittfokus.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: tir okt 25, 2022 7:14 pm Gjessing Linhave er grusom.
Hun må vel være den verste gjesten noensinne? Hun prater hele tiden, hun tror tydeligvis dette er hennes stand up show - og sjakken bare er bakgrunnen for hennes store øyeblikk til å skinne.

12dd

Legg inn av 12dd »

Slitsomme damer i studio.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Hva gjør egentlig hun Heidi annet enn å lese fra Twitter? Hennes rolle føles alltid som del av et sysselsettingsprogram

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Haha, verre enn Nepo i vm-matchen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

I alle dager..?

12dd

Legg inn av 12dd »

Dæven Magnus....

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Er det mulig?

Rusten

Legg inn av Rusten »

Synes nrk burde ta litt mer hensyn til partiet i takt med utviklingen og interessen fra publikum. De står akkurat på samme sted som i 2013 hvor de henvender seg mest til hjemmestrikkende husmødre som synes det er artigere å følge pilen enn selve analysen av spillet. Torstein Bae er dyktig men det blir for intenst ved siden av en enda mer slitsom gjest som bare fjaser om alt annet enn selve partiet.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

MrPets skrev: tir okt 25, 2022 10:20 pm Hva gjør egentlig hun Heidi annet enn å lese fra Twitter? Hennes rolle føles alltid som del av et sysselsettingsprogram
Det rare er vel at Heidi enkeleg er ganske god i sjakk, men blir brukt meir for å finne bilde framfor å diskutere stillinger og analyse spillet

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Har vi noensinne sett et verre trekk av MC?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»