FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Svar
PowersIave

Re: FIDE World Fischer Random Chess Championship 2022

Legg inn av PowersIave »

rexenes skrev: tir okt 25, 2022 10:36 pm Har vi noensinne sett et verre trekk av MC?
Tror faktisk ikke det. Han glemmer faktisk å spille f3 først. Helt utrolig.

12dd

Legg inn av 12dd »

ms_8 skrev: tir okt 25, 2022 10:34 pm
MrPets skrev: tir okt 25, 2022 10:20 pm Hva gjør egentlig hun Heidi annet enn å lese fra Twitter? Hennes rolle føles alltid som del av et sysselsettingsprogram
Det rare er vel at Heidi enkeleg er ganske god i sjakk, men blir brukt meir for å finne bilde framfor å diskutere stillinger og analyse spillet
Merkelig å finne seg i en sånn rolle hvis hun faktisk har peiling. Noen nevnte hennes rating engang, jeg husker ikke hva den angivelig var, men den var betydelig høyere enn min.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Hva blir det neste fra MC. Skolematten.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PowersIave skrev: tir okt 25, 2022 10:37 pm
rexenes skrev: tir okt 25, 2022 10:36 pm Har vi noensinne sett et verre trekk av MC?
Tror faktisk ikke det. Han glemmer faktisk å spille f3 først. Helt utrolig.
Det hadde vært mitt umiddelbare trekk. Fantes sikkert andre bedre, men.. nei. Merkelig. Må ha overtenkt og glemt hva han måtte gjøre først.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

12dd skrev: tir okt 25, 2022 10:38 pm
ms_8 skrev: tir okt 25, 2022 10:34 pm
MrPets skrev: tir okt 25, 2022 10:20 pm Hva gjør egentlig hun Heidi annet enn å lese fra Twitter? Hennes rolle føles alltid som del av et sysselsettingsprogram
Det rare er vel at Heidi enkeleg er ganske god i sjakk, men blir brukt meir for å finne bilde framfor å diskutere stillinger og analyse spillet
Merkelig å finne seg i en sånn rolle hvis hun faktisk har peiling. Noen nevnte hennes rating engang, jeg husker ikke hva den angivelig var, men den var betydelig høyere enn min.
Rating på 1700. Kanskje er grunnen at ho håper dette vil gjere at fleire blir interessert i sjakk?

Eller at ho trives på tv? Ho har også jobbet for sjakk på tv2 i følgje wikipedia. Mistenker at NRK ynskjer å gjere sendingen mest mulig koselig og derfor gir dei ho ein slik rolle

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Starter fint i dag også Carlsen, slår Bluebaum med sort. Håper han unngår de store brølerne i kveld og at han kan ta innpå teten.

Abdusattorov fortsetter å brilljere.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Kort rokade er et utrolig stilig trekk i denne stillingen. Og litt overraskende at Magnus ikke har tatt bonden på h7, den sto jo for slag og jeg tror løperen kunne beskyttes på en enkel måte. Så litt bedre enn Bobby Fischer altså. Computeren støttet også det trekket.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Jeg tipper Magnus planla å ta hesten med tårnet, men overså b5 fra Blubaum. Da må dronningen trekke tilbake og står ikke lenger på samme rad som springeren.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Bare sett siste parti i dag. Men han programlederen er jo enda værre enn Ole. De kommenterte jo knapt partiet i det hele tatt. Nå var det muligens litt kjedelig parti, men allikevel!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Dette er jo helt håpløst. Nærmest identisk som i går. Jeg forstår Atle Grønn, men mener dette er litt tullete uansett.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: tor okt 27, 2022 4:49 pm Dette er jo helt håpløst. Nærmest identisk som i går. Jeg forstår Atle Grønn, men mener dette er litt tullete uansett.
Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.

Og selv om det bare er en brikke som har flyttet plass så blir det jo fort veldig annerledes. Så ser virkelig ikke problemet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

GoingKronos skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.
Behöver vel egentlig ikke å forstå det heller, nei den reaksjonen får han lov til å ha. Tipper at det var nerdedelen i han som ble snurt da han håpet på noe nytt igjen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm
Centrist skrev: tor okt 27, 2022 4:49 pm Dette er jo helt håpløst. Nærmest identisk som i går. Jeg forstår Atle Grønn, men mener dette er litt tullete uansett.
Trekkes det ikke? Da forstår jeg ikke russeren som reagerer.

Og selv om det bare er en brikke som har flyttet plass så blir det jo fort veldig annerledes. Så ser virkelig ikke problemet.
Ja, det trekkes. Litt følelser i sving fra russeren, som kanskje er redd for at evt. forberedelser blir mer tilstede når dette er omtrent det samme som i går. Tenkte mer generelt at det er mer spennende når det er helt nytt.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Computeren gir Magnus en kjempefordel etter få trekk. Fedoseev virker å ha lite å stille opp med når offiserene står klønete fra start. Kanskje ikke så rart han ble sur etter trekningen, han ønsket nok en vanlig startstilling så han slipper å tenke selv.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Magnus forsinket til trekning, og virket å være i veldig dårlig humør. Vet ikke hva som har skjedd.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen - The North Remembers i semi på lørdag.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

sertono skrev: tor okt 27, 2022 10:15 pm Carlsen - The North Remembers i semi på lørdag.
Bra, da blir det en gøy finale uansett hvem Magnus møter.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Bra intervju.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Nepo har PTSD nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

sertono skrev: lør okt 29, 2022 5:54 pm Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.
Absolutt. Det var det jeg trodde mest på når Bae høylytt skrek 3 eller så så mange bønner opp. Håper han ror det iland....

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Svinger greit her. Spennende :)

JADDA!

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Sjakk er vanskelig gitt, selv på toppnivå. Fantastisk start!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Heftig parti

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

TrueTopRed skrev: lør okt 29, 2022 6:07 pm
sertono skrev: lør okt 29, 2022 5:54 pm Carlsen rotet i tidsnød dessverre, ikke umulig at Nepo holder dette.
Absolutt. Det var det jeg trodde mest på når Bae høylytt skrek 3 eller så så mange bønner opp. Håper han ror det iland....
*puste lettet ut* :)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Den sjakknøtta til Jon må være for de minste håper jeg ;)

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Total krise for Magnus. Da han spilte d4 så skulle han ofret tårnet på g6 i følge computeren. Nå virker det håpløst.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Blir tap ja, herregud, han spiller ikke godt, bruker enormt med tid ellers i partiet også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Denne sporten er nådeløs når man først roter. Små marginaler.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ser ut som om Abdusattorov er null match for Naka, leder 2-0 nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»