Kvinner: EM 2022 (Slovenia, Nord-Makedonia og Montenegro)

Svar
Sodajr

Re: Kvinner: EM 2022 (Slovenia, Nord-Makedonia og Montenegro)

Legg inn av Sodajr »

Vi leder 12-11 til pause :D

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Silje Solberg med noen viktige redninger på slutten der :)

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Vi har vært heldige i denne omgangen.

kibby

Legg inn av kibby »

newsflash skrev: fre nov 18, 2022 9:06 pm Silje Solberg med noen viktige redninger på slutten der :)
Ja, Solberg-Østhassel og Oftedal er beholdningen so far. Fire spillere hos Norge har scoret mål (5+5+1+1). Her må flere melde seg på, ellers tror jeg det blir stygt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Har ikke treneren til Frankrike ledet dem i nærmere 20 år?

Investor

Legg inn av Investor »

Mørk scorer mye, men gjør også mange feil.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Nå har vi flyt med dommeren.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Filma Lunde der?

Wood

Legg inn av Wood »

Ikke ofte man ser filming i håndball, men der prøvde Lunde seg

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Man kan rett og slett ikke vise ut spillere fordi motstanderens keeper får ballen i planeten. Det der må være den dummeste regelen jeg har hørt om, uansett idrettsgren. Tenk om man skulle begynt med det tullet der i fotball, altså å gi en eller annen form for straff til en spiller som gjør alt han/hun kan for å score, men er uheldig og skyter kula i ansiktet på keeperen (eventuelt at keeperen selv bidrar til at ballen treffer akkurat der).
Sist redigert av LeSorcier den fre nov 18, 2022 9:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Laban

Legg inn av Laban »

Kan vi spille uten kantspillere? De tør jo ingenting

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

6 mål foran, 6 minutter igjen. Dette er ekstremt lovende :)

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Oftedal må bli banes beste, helt enorm utpå banen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Gjengen i studio bør vel være fornøyd etter denne maktdemonstrasjonen. Tipper Breivang gliser like bredt som hun gjorde etter turen i loppekassa med Alanzinho.

lund

Legg inn av lund »

LeSorcier skrev: fre nov 18, 2022 9:57 pm Gjengen i studio bør vel være fornøyd etter denne maktdemonstrasjonen. Tipper Breivang gliser like bredt som hun gjorde etter turen i loppekassa med Alanzinho.
Hun må da ha knust ham. haha

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Da blir det forhåpentligvis revansje mot Danmark på søndag

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da ble det sannelig finale igjen, tipper det blir revansj mot Danmark på søndag.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Hoi for en fredagskveld! Gratulerer :)

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Fantastisk kamp av de Norske jentene! Hadde egentlig ikke så stor tro på seier i dag, men jeg ble heldigvis motbevist.

Spesielt vil jeg trekke frem Silje Solberg og Stine Bredal Oftedal som begge gjør en kanonkamp i kveld!

Nevi

Legg inn av Nevi »

LeSorcier skrev: fre nov 18, 2022 9:21 pm Har ikke treneren til Frankrike ledet dem i nærmere 20 år?
Vet ikke når han begynte.

Men ledet i hvertfall Frankrike i 1999. 23 år siden. Han hadde ett par års opphold for endel år siden.
Men finnes vel knapt liknende karrierer som håndballtrener av ett landslag.

Men er vel godt mulig at Thorir selv var med tilbake i 99? I så fall som assistent.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Nå har jentene våknet og de lukter gull.
Laget er totalforvandlet fra de foregående kampene, og mye takket være duellkraft og at man nøler mindre fremover.
Meget bra kamp!

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Nevi skrev: fre nov 18, 2022 10:21 pm
LeSorcier skrev: fre nov 18, 2022 9:21 pm Har ikke treneren til Frankrike ledet dem i nærmere 20 år?
Vet ikke når han begynte.

Men ledet i hvertfall Frankrike i 1999. 23 år siden. Han hadde ett par års opphold for endel år siden.
Men finnes vel knapt liknende karrierer som håndballtrener av ett landslag.

Men er vel godt mulig at Thorir selv var med tilbake i 99? I så fall som assistent.
Helt korrekt når det gjelder Krumbholz som har ledet Frankrike helt siden 1998!

Når det gjelder Hergeirsson så ble vel han assistenttrener i 2001.

Nevi

Legg inn av Nevi »

hamplenedomplenedis skrev: fre nov 18, 2022 10:25 pm
Nevi skrev: fre nov 18, 2022 10:21 pm
LeSorcier skrev: fre nov 18, 2022 9:21 pm Har ikke treneren til Frankrike ledet dem i nærmere 20 år?
Vet ikke når han begynte.

Men ledet i hvertfall Frankrike i 1999. 23 år siden. Han hadde ett par års opphold for endel år siden.
Men finnes vel knapt liknende karrierer som håndballtrener av ett landslag.

Men er vel godt mulig at Thorir selv var med tilbake i 99? I så fall som assistent.
Helt korrekt når det gjelder Krumbholz som har ledet Frankrike helt siden 1998!

Når det gjelder Hergeirsson så ble vel han assistenttrener i 2001.
Hvem var Breivik sin assistent i første del av hennes epoke? Mia Høgdal kanskje?

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Nevi skrev: fre nov 18, 2022 10:36 pm
hamplenedomplenedis skrev: fre nov 18, 2022 10:25 pm
Nevi skrev: fre nov 18, 2022 10:21 pm

Vet ikke når han begynte.

Men ledet i hvertfall Frankrike i 1999. 23 år siden. Han hadde ett par års opphold for endel år siden.
Men finnes vel knapt liknende karrierer som håndballtrener av ett landslag.

Men er vel godt mulig at Thorir selv var med tilbake i 99? I så fall som assistent.
Helt korrekt når det gjelder Krumbholz som har ledet Frankrike helt siden 1998!

Når det gjelder Hergeirsson så ble vel han assistenttrener i 2001.
Hvem var Breivik sin assistent i første del av hennes epoke? Mia Høgdal kanskje?
Så vidt jeg kan erindre så var det vel Mias mann, Arne Högdahl som var assistenttrener før Hergeirsson.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Wood skrev: fre nov 18, 2022 9:43 pm Ikke ofte man ser filming i håndball, men der prøvde Lunde seg

Lunde filmet ikke. Det ser ut for meg at Lunde fikk egen albue i ansiktet, og det er ikke godt det heller. Jeg står også i mål, og jeg har opplevd å få min egen albue i nesen på lignende situasjon.

kibby

Legg inn av kibby »

FOR en kamp. Jeg er mektig imponert. Flere meldte seg på i 2.omgang, innspillene til Ingstad begynte å sitte, kantene meldte seg på og Mørk begynte å skyte. Og Oftedal. Hva skal man si? Fra marerittkamp til drømmekamp 🤩 Og Solberg-Østhassel har blitt Frankrike-dødaren. Hadde ikke trodd Norge skulle slå Frankrike, let alone med 8 mål. Det blir tøft mot Danmark, men får vi hull på Toft, stoppet gode Friis på kant og Højlund på back har jeg faktisk troen på revansje! PS: Nå ligger veien vidåpen for at enten Reistad eller Mørk faktisk ender opp som toppscorer i EM.

kibbys EM-børs:
Silje Solberg-Østhassel 8
Katrine Lunde -
Emilie Hegh Arntzen -
Maren Nyland Aardahl 8
Stine Skogrand 7
Nora Mørk 8
Stine Bredal Oftedal 10 - BB
Malin Aune 4
Kristine Breistøl 3
Vilde Ingstad 8
Henny Ella Reistad 7
Emilie Hovden 5
Sunniva Næs Andersen 6
Anniken Wollik 4
Thale Rushfeldt Deila 7
Ane Høgseth -

Miroslava

Legg inn av Miroslava »

kibby skrev: ons nov 16, 2022 6:17 pm Pettersen om at Hagman putter masse mål: "Det skjer sjelden mot de beste".

Faktafeil. Han har kanskje glemt Hagmans 17 scoringer mot Russland i VM 2017.
Han sa jo "sjelden". Synes du den ene gangen du lister opp kvalifiserer som "ofte"?
Dama kan være outstanding, absolutt, men jaggu tidvis/ofte gråstein også...

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Synes måten Hegh Arntzen har blitt behandlet i dette mesterskapet er kritikkverdig. Spesielt mot Danmark når ting ikke fungerte bakover. Hvorfor ble hun sittende på benken?

Jeg er enig i at Arntzen ikke har imponert jevnt på landslaget, men samtidig synes jeg ikke det er fair å la henne sitte på benken i mer eller mindre alle kampene. Dama har over 100 landskamper og har fått 24 (!) minutter mot Sveits.

Man forventer at Novak, Valla Dahl og Høgseth må vente med mer spilletid, men ikke Arntzen spør du meg. Han kunne heller sendt henne hjem eller puttet henne på tribunen. Valle Dahl hadde fått mer ut av å sitte på benken per nå.

Det er synd om landslagskarrieren skal avsluttes på denne måten uavhengig av hvordan hun har spilt tidligere.

Typisk Hergeirsson er å putte henne innpå om de skulle slite med Danmark igjen og tro at hun skal gjøre underverker.

Artnzen skal ha for at hun er utrolig blid og positiv utad, måten hun heier frem de andre på er beundringsverdig.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det kan være så enkelt som at Deila har utover mesterskapet gjort rollen som "forsvarsinnbytter" til sin, og er vel også sannsynlig at hvis skader eller hva det skulle være tvinger de til å kaste inn en som har spilt veldig lite i dette mesterskapet så er det bedre med en som har vært med på ganske mange slike kamper før.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Zorbeltuss skrev: lør nov 19, 2022 10:55 pm Det kan være så enkelt som at Deila har utover mesterskapet gjort rollen som "forsvarsinnbytter" til sin, og er vel også sannsynlig at hvis skader eller hva det skulle være tvinger de til å kaste inn en som har spilt veldig lite i dette mesterskapet så er det bedre med en som har vært med på ganske mange slike kamper før.
Den er jeg forsåvidt enig i.. men samtidig så trenger man å spille seg litt i form. Arntzen har ikke spilt mer en 23 min de siste to ukene! Det skal litt til for å bare hoppe inn også, selv om man har flere landskamper på cv’n.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»