Kvinner: EM 2022 (Slovenia, Nord-Makedonia og Montenegro)

Svar
kibby

Re: Kvinner: EM 2022 (Slovenia, Nord-Makedonia og Montenegro)

Legg inn av kibby »

Henny Reistad kåret til EMs MVP, og Oftedal kom med på All Star Team som beste midtback.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: lør nov 19, 2022 8:11 pm Synes måten Hegh Arntzen har blitt behandlet i dette mesterskapet er kritikkverdig. Spesielt mot Danmark når ting ikke fungerte bakover. Hvorfor ble hun sittende på benken?

Jeg er enig i at Arntzen ikke har imponert jevnt på landslaget, men samtidig synes jeg ikke det er fair å la henne sitte på benken i mer eller mindre alle kampene. Dama har over 100 landskamper og har fått 24 (!) minutter mot Sveits.

Man forventer at Novak, Valla Dahl og Høgseth må vente med mer spilletid, men ikke Arntzen spør du meg. Han kunne heller sendt henne hjem eller puttet henne på tribunen. Valle Dahl hadde fått mer ut av å sitte på benken per nå.

Det er synd om landslagskarrieren skal avsluttes på denne måten uavhengig av hvordan hun har spilt tidligere.

Typisk Hergeirsson er å putte henne innpå om de skulle slite med Danmark igjen og tro at hun skal gjøre underverker.

Artnzen skal ha for at hun er utrolig blid og positiv utad, måten hun heier frem de andre på er beundringsverdig.
Helt enig. Greit at han vil benytte Breistøl i stedet, men Hegh Arntzen har alltid vært innslagsspiller for Kristiansen og tidvis også Reistad. Nå er hun helt ute i kulden. Er nok det siste vi har sett av henne. Hvorfor ble hun i det hele tatt med? Kunne heller hatt plass for Novak eller Valle Dahl på benken. En spiller med snart 150 landskamper, 9 mesterskap og masse rutine hadde fortjent bedre. Og ja, selv om det er Hegh Arntzen. Rulleringen i dette mesterskapet, nok en gang, har vært altfor dårlig. Breistøl har fått mer spilletid enn tidligere, men også hun vakler når hun hives inn på i avgjørende faser. Deila er kanskje den mest uredde, som klinker til. Som den herlige finta mot Frankrike. Resten manger selvtillit på grunn av manglende spilletid, men forventes å "avgjøre det" når førsterekka ikke får det til. Under enhver kritikk.

kibby

Legg inn av kibby »

Miroslava skrev: lør nov 19, 2022 5:49 pm
kibby skrev: ons nov 16, 2022 6:17 pm Pettersen om at Hagman putter masse mål: "Det skjer sjelden mot de beste".

Faktafeil. Han har kanskje glemt Hagmans 17 scoringer mot Russland i VM 2017.
Han sa jo "sjelden". Synes du den ene gangen du lister opp kvalifiserer som "ofte"?
Dama kan være outstanding, absolutt, men jaggu tidvis/ofte gråstein også...
Tja, syns hun er mindre og mindre gråstein. Syns 9 mål på 9 skudd mot Nederland, f.eks også lar seg høre.

Skal vi snakke gråstein ligger vel Anne Mette Hansen, Mette Tranborg, Louise Burgaard, Emilie Hegh Arntzen og Kristina Novak noen hakk høyere.

Elin Hansson har også levert veldig ustabilt i år. Sverige savner sårt sine beste to venstrekanter Olivia Mellegård og Clara Lerby, som begge er ute med sine andre korsbåndskader. Samme skade høyrekant Mathilda Lundström er ute med.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Er det bare jeg som føler at Hergeirsson ikke tåler kritikk? Ikke bare i den Danmarks intervjuet, men ellers. Synes han virker misfornøyd og sur frem til eventuelt man har vunnet et gull.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

For en dramatikk!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Vanvittig spennende, føler dommerne er med å skape kaos på slutten av ordinær tid

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Så ut som Frankrike dreit litt i Bronsen

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

satan de var glade for bronsen :)

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frankrike var overraskende svake idag, så kan man jo si sitt om dommere og tilskuere..

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Håper ikke det er samme dommere som skal dømme finalen

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Deilig å se at de som ville ha det mest vant. Flott

fargerik

Legg inn av fargerik »

seriemester2013 skrev: søn nov 20, 2022 7:25 pm Vanvittig spennende, føler dommerne er med å skape kaos på slutten av ordinær tid
Jeg liker slike kamper. Mye drama og spenning.
Syns dommerne hadde litt dårlig kontroll etterhvert, ja.

Nå skal vi straks banke danskene, da.
Blir nok spennende det også, dog...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Der var det mange tomme seter. Null interesse, dessverre.

Deila

Legg inn av Deila »

LeSorcier skrev: søn nov 20, 2022 8:29 pm Der var det mange tomme seter. Null interesse, dessverre.
Nesten tomt i tråden her også

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

1-0 allerede ja.. Dette henter vi aldri opp

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kan ikke kommentatorene bare holde kjeft? Dårlig dømming går begge veier.

Halvfullt på tribunen i finalen 🙈
Sist redigert av chelsea8 den søn nov 20, 2022 8:40 pm, redigert 1 gang totalt.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Brøyt eller straffe. Straffe og mål.

William_S

Legg inn av William_S »

Får vi Tore Tang i kveld da?

William_S

Legg inn av William_S »

Glem det. Herrem er jo ikke med så 0 Tore Tang

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Bare hos oss tv3 surret med sendingen? Var nasjonalsanger også plutselig hoppet de til 3 min inne i kampen? Men det hadde gått 8 min på vg live 😂

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

larvikognorge skrev: søn nov 20, 2022 8:42 pm Bare hos oss tv3 surret med sendingen? Var nasjonalsanger også plutselig hoppet de til 3 min inne i kampen? Men det hadde gått 8 min på vg live 😂
Straks 10 minutter her, ikke vært noe tull.

Den straffeskytinga til Mørk er seriøst rå :)

Deila

Legg inn av Deila »

larvikognorge skrev: søn nov 20, 2022 8:42 pm Bare hos oss tv3 surret med sendingen? Var nasjonalsanger også plutselig hoppet de til 3 min inne i kampen? Men det hadde gått 8 min på vg live 😂
Sett på tv3 hele tiden her, skjedde ikke hos meg.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

28 av 29 straffer i mål. Verdensrekord av Nora?

kibby

Legg inn av kibby »

Aune fikk altså ET angrep. Og rives av banen etter en feil. Forferdelig coaching. Går Trefilov en høy gang.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fordelen her er vel at vi slipper å se håndballjentene under idrettsgallaen. De har fått litt for mange priser der, etter min mening.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Er Danmark mega favoritter? Bekmørk start

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Er det dette de har øvd på etter tapet mot Danmark sist? Er jo ikke i nærheten så langt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kampen hittil er jo helt natta...

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

LeSorcier skrev: søn nov 20, 2022 8:29 pm Der var det mange tomme seter. Null interesse, dessverre.
De må nok vinne en pris i Vikingskipet for det.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Dette kommer aldri til å gå, det er helt tydelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»